Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi http://fiatpunto.com.pl/topic978.html |
Strona 1 z 17 |
Autor: | Tumi [ 01 Kwi 2007, 13:26 ] |
Temat postu: | Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi |
Przy kolejnej wizycie w ASO, powiedzialem, ze samochod (szczegolnie rano - stoi pod chmurka) odpala sie jakby detonacyjnie. Słychac cos w stylu strzalu i silnik podskakuje do gory - dziwny objaw. Po kilku dniach postoju autka w ASO, okazalo sie, ze za slaby jest akumulator. Wymienili na Centre mocniejsza i od tego czasu jest wszystko OK. Przy odbiorze autka, mechanik w ASO powiedzial, ze to byla decyzja FAP co do wymiany tego aku, ze problem jest znany. Czy WY tez macie wymieniony AKU na o wiekszej pojemnosci? Poidobno te oryginalne sa za slabe. |
Autor: | Jaco [ 01 Kwi 2007, 13:28 ] |
Temat postu: | |
Masz klime ? W autach z klimą jest mocniejszy. Była mowa kiedyś o tym, zdajesie rozrusznik bierze zbyt duży prąd i dlatego ten problem. |
Autor: | Tumi [ 01 Kwi 2007, 13:38 ] |
Temat postu: | |
Nie mam klimy niestety. Tak on krecil za dlugo i nagle bylo jakies bum. Po wymianie nie ma tego problemu, ale zastanawia mnie jedno. Dlaczego o takich wpadkach nie informuej FAP. Chyba, ze nowe modele juz maja inny aku. |
Autor: | Jaco [ 01 Kwi 2007, 13:40 ] |
Temat postu: | |
Tumi napisał(a): Nie mam klimy niestety
Tak myślałem. To już problem nie wróci. Wiedzieli co robią |
Autor: | Wujek V [ 02 Kwi 2007, 08:26 ] |
Temat postu: | |
U mnie siedzi 50Ah... Jak na 1.4 aż nadto wg mnie... |
Autor: | daras [ 02 Kwi 2007, 12:07 ] |
Temat postu: | |
Coś może być "na rzeczy" z tym akumulatorem. Mi np. przygasają światła jak już pisałem wcześniej. |
Autor: | Tumi [ 02 Kwi 2007, 12:11 ] |
Temat postu: | |
A jaka masz pojemnosc? A moze nie doladowany jest? |
Autor: | Jaco [ 02 Kwi 2007, 12:31 ] |
Temat postu: | |
gp napisał(a): Coś może być "na rzeczy" z tym akumulatorem. Mi np. przygasają światła jak już pisałem wcześniej.
Tylko z tego co pamiętam to w Twoim przypadku podczas kręcenia kierownicą podczas gdy autko stoi. Wiadomo wspomaganie potrzebuje więcej prądu. To akurat jest normalne. |
Autor: | daras [ 02 Kwi 2007, 12:39 ] |
Temat postu: | |
Mam vartę 50 ah, 360 A (czy jakoś tak) prądu. Wydaje mi się, że do diesla tego prądu rozruchowego mogłoby być więcej, szczególnie, że na "dzień dobry" grzeje świece. Światła mi przygasają jak z postoju próbuję ruszyć z jednoczesnym skręcaniem kierownicą. Na razie żarówki świecą. Więc może i tak ma być? Jakie macie u siebie akumulatory? |
Autor: | golab [ 02 Kwi 2007, 22:56 ] |
Temat postu: | |
Czyli co, jak pojade i powiem im, że mi strzela przy odpalaniu (tzn. stuka - bo stuka czasami, ale rzadko... ) to mi wymienią aku? |
Autor: | Tumi [ 03 Kwi 2007, 10:28 ] |
Temat postu: | |
Widzisz, ja zostawilem autko na kilka dni i na zimnym silniku z rana sami stwierdzili ze cos "wybucha". Po konsultacji z centrala w Bielsku, wymienili aku na inny. Podobno - jak powiedzieli-problem jest znany juz fiatowi i wymieniaja bez problemu. |
Autor: | golab [ 03 Kwi 2007, 15:10 ] |
Temat postu: | |
To ja też im zostawie... Tylko niech zastępczy dadzą! :] |
Autor: | edo [ 03 Kwi 2007, 19:13 ] |
Temat postu: | |
sprawa z akumulatorami jest dobrze znana, widać fiat się nic nie nauczył, jak można do silnika 1.4 dać akumulator 40Ah. Wiadomo że jak przyjdzie ostrzejsza zima to znowu będą jaja z tymi akumulatorami tak jak to było w nowych puntach i pandach w 2004 roku. |
Autor: | golab [ 03 Kwi 2007, 19:30 ] |
Temat postu: | |
Czy napewno w GP 1.4 jest 40 Ah? |
Autor: | ipIV [ 03 Kwi 2007, 19:34 ] |
Temat postu: | |
Ja mam MM 40 może 45Ah (nie pamiętam) od nowości i nigdy nie padł myślałem że tej zimy padnie a nie padł Auto z przełomu 02 i 03 data produkcji wrzesień 02 |
Autor: | Grzegorz f [ 03 Kwi 2007, 19:37 ] |
Temat postu: | |
golab napisał(a): Czy napewno w GP 1.4 jest 40 Ah?
Ja mam 50 Ah ale i mam klime. Więc pewnie w wersjach bez klimy będzie 40 Ah. |
Autor: | golab [ 03 Kwi 2007, 19:38 ] |
Temat postu: | |
Aż sprawdze zaraz z ciekawości... |
Autor: | Tumi [ 03 Kwi 2007, 19:39 ] |
Temat postu: | |
golab - ja mialem 40Ah - teraz mam Centre 50Ah - nawet bylem teraz sprawdzic - wlasni episze innego posta bo cos ciekawego znalazlem w moim GP. |
Autor: | golab [ 03 Kwi 2007, 20:26 ] |
Temat postu: | |
Rzeczywiście... Varta 40 Ah! |
Autor: | Tumi [ 03 Kwi 2007, 20:41 ] |
Temat postu: | |
golab - i jak ci rano odpala autko, nie strzala nic, nie podskakuje nic, taki efekt jak detonacji nie masz ? Ja to mialem. ASO jednoznacznie stwierdzilo, za slay AKU i dali nowy. |
Autor: | edo [ 03 Kwi 2007, 20:42 ] |
Temat postu: | |
jak zawiedzie przy ostrych mrozach to trzeba będzie wymienić na 50Ah. |
Autor: | golab [ 03 Kwi 2007, 20:47 ] |
Temat postu: | |
A mocno czuć tą "detonację"? |
Autor: | Tumi [ 03 Kwi 2007, 20:53 ] |
Temat postu: | |
TZN przy odpalaniu z rana na dworze bylo takie podskakiwanie silnika, takiekrecenie kluczykiem dluzej - jak w starym dislu. I nagle bum i silnik obroty na maxa i dzialal. Nie zawsze bylo, ale bylo. Efekt jakby silnik chcial wywalic w gore maske. |
Autor: | Jaco [ 03 Kwi 2007, 20:54 ] |
Temat postu: | |
Niestety tak jest Ci co mają klime mają mocniejszy AKU i nie mają tego problemu. Można iść dwoma drogami za słaby aku albo rozrusznik za dużo prądu bierze. Ale tutaj jednak to drugie powoduje to pierwsze Fiat już wie o tym Rozrusznik ma za DUŻY prąd na rozruchu wydaje mi się, że zmienią dostawcę (firmę) i będzie dobrze w nowych autkach co schodzą z taśmy już po poprawce |
Autor: | golab [ 03 Kwi 2007, 22:13 ] |
Temat postu: | |
Może nie tak mocno jak to opisałeś, ale miałem pare razy coś takiego. Hm... |
Strona 1 z 17 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |