Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Ciśnienie w oponach http://fiatpunto.com.pl/topic425.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Moskit [ 05 Lut 2007, 13:27 ] |
Temat postu: | Ciśnienie w oponach |
Witam. Nie moge nigdzie znalesc specyfikacji dotyczacej ciesniena w oponach. Czy ktos z Was moze mi powiedziec gdzie moge znalesc lub jakie powinno byc cisnienie? Punto 1,2 75 opony 165/65/14 |
Autor: | Pitersen [ 05 Lut 2007, 17:45 ] |
Temat postu: | |
Przod 2,0 Tył 1,9 A na Punciaku nie masz nigdzie naklejki? ona chyba jest przy wlewie paliwa |
Autor: | Moskit [ 05 Lut 2007, 19:23 ] |
Temat postu: | |
na wlewie wlasnie nie ma, ani na drzwiach, ale dzieki juz jest w normie |
Autor: | kotylak [ 15 Lut 2007, 16:47 ] |
Temat postu: | |
A jakie jest ciśnienie w Punto 1,2 60 opony 165/65/13 |
Autor: | Pitersen [ 15 Lut 2007, 17:21 ] |
Temat postu: | |
kotylak napisał(a): jakie jest ciśnienie w Punto 1,2 60 opony 165/65/13
Takie same przód 2,0 tyl 1,9 |
Autor: | slivka [ 03 Lis 2007, 23:55 ] |
Temat postu: | |
cisnienie tez podaje producent opon i warto sie tez tym kierowac! polecam tez pompowanie azotem!! same PLUSY!! |
Autor: | Thomas [ 03 Lis 2007, 23:59 ] |
Temat postu: | |
slivka ja pompuje powietrzem mam swoje kiedy chce sam dopompuje i tez nie narzekam a za kazdym razem jak sprawdzam to praktycznie trzyma jak trzeba tak wiec azotu nie potrzebuje |
Autor: | zdzana [ 11 Lis 2007, 23:51 ] |
Temat postu: | |
Czy w KropkuS 55 1.1 benzyna jest takie same? 2.0/1.9 ??? |
Autor: | zyga670 [ 12 Lis 2007, 00:06 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Czy w KropkuS 55 1.1 benzyna jest takie same? 2.0/1.9 ???
tak [ Dodano: 12 Lis 2007 00:06 ] |
Autor: | dzikidaniel [ 12 Lis 2007, 00:08 ] |
Temat postu: | |
slivka napisał(a): cisnienie tez podaje producent opon i warto sie tez tym kierowac! polecam tez pompowanie azotem!! same PLUSY!! No a ja też mam azot w kołach całe 77% objętości... Cytuj: cisnienie tez podaje producent opon i warto sie tez tym kierowac!
Tylko że producent nie poda ciśnienia dla konkretnego samochodu i nie warto na to zwracać uwagi... |
Autor: | zyga670 [ 12 Lis 2007, 00:19 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): No a ja też mam azot w kołach Razz całe 77% objętości...
A ma ktoś jakieś informacje o różnicach w spalaniu, drodze hamowania itp. bo o żywotności to mowa wszędzie ;p |
Autor: | Thomas [ 12 Lis 2007, 00:21 ] |
Temat postu: | |
heh... w koncu pompujac powietrzem tez znajduje sie w nim azot tak wiec tak czy siak kazdy ma jakis procent azotu |
Autor: | dzikidaniel [ 12 Lis 2007, 09:32 ] |
Temat postu: | |
Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania. |
Autor: | zyga670 [ 12 Lis 2007, 16:38 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania.
Mhh... gdzieś takie coś przeczytałem, może jakieś znikome efekty |
Autor: | raxon [ 12 Lis 2007, 18:56 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania.
ja nie byl bym tego taki pewien bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc czyli autko wiecej spali ale lepiej hamuje a jak jest za duze cisnienie to opona jest jak balon i tarcie jest mniejsze, ale tez mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnia wiec mniejsza przyczepnosc a w obo przepadkach zurzecie opony wzrasta bo jak cisnienie duze to oponka sie zurzyje na srodku a jak za male to po bokach wiec najlepiej tak jak podaje producent |
Autor: | STax [ 12 Lis 2007, 20:17 ] |
Temat postu: | |
raxon napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania. ja nie byl bym tego taki pewien bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc czyli autko wiecej spali ale lepiej hamuje a jak jest za duze cisnienie to opona jest jak balon i tarcie jest mniejsze, ale tez mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnia wiec mniejsza przyczepnosc a w obo przepadkach zurzecie opony wzrasta bo jak cisnienie duze to oponka sie zurzyje na srodku a jak za male to po bokach wiec najlepiej tak jak podaje producent Ok, ale tu nie chodziło o to czy róznica ciśnienia coś daje, tylko o pompowaniu kół azotem była mowa. I to właśnie nic nie daje, poza wydaną kasą... |
Autor: | raxon [ 12 Lis 2007, 21:19 ] |
Temat postu: | |
aha sory nie doczytalem na discowery byl kiedys jakis program i muwili cos o kolach w samolotach pasazerskich i muwili ze sa pompowane azotem bo sa duze ruznice temperatury a azot mniej sie sciasnia i rozpreza w zaleznosci od temperatury i tyle jest roznicy miedzy azotem a powietrzem czyli nie ma sensu placic za pompowanie kol bo mozna troche podymac pompkom i jezdzic |
Autor: | Lutek [ 13 Lis 2007, 12:10 ] |
Temat postu: | |
w powietrzu jest 78% azotu wiec nie przesadzajmy no i na opony w autach nie działaja takie siły zwiazku z czym się tak nie nagrzewają. Strata kasy. |
Autor: | mariano italiano [ 15 Lis 2007, 21:53 ] |
Temat postu: | |
Daj mu wszędzie po 2.0 bar i będzie dobrze tyle się stosuje do takich małych samochodów.Znam sie troche na gumach i wiem co w trawie piszczy pozdrawiam. |
Autor: | Klepok [ 10 Sty 2008, 19:08 ] |
Temat postu: | |
raxon napisał(a): ja nie byl bym tego taki pewien bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc ....
siła tarcia nie ma nic wspólnego z polem powierzchni styku opony z asfaltem (troche to dziwne ale no tak jest). o sile tarcia decyduje wspolczynnik tarcia zalezny od materialu i sila nacisku (masa auta x przyspieszenie ziemskie). [ Dodano: 10 Sty 2008 18:08 ] ale zgodze sie ze faktycznie na slabiej napompowanej oponie przyczepnosc jest wieksza (po prostu koło mniej chętnie wpada w poslizg ale nie ma to zwiazku z sila tarcia). |
Autor: | dzikidaniel [ 10 Sty 2008, 22:35 ] |
Temat postu: | |
raxon napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania. ...bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc czyli autko wiecej spali ale lepiej hamuje... Wręcz przecinie. Jak jest za małe ciśnienie to nie dość że więcej pali to jeszcze więcej gorsza jest przyczepność przezco gorzej hamuje, o tym że opona szybciej się zużywa nie wspominając. Tak więc pompować powietrze zgodnie ze wskazaniami producenta |
Autor: | Dalnet [ 10 Sty 2008, 23:01 ] |
Temat postu: | |
To samo mówili mi jak zmieniałem opony Więc chyba dzikidaniel ma rację Spalanie i zużycie czyli nasze pieniążki uciekają jak nie mamy odpowiedniego ciśnienia w oponkach |
Autor: | BobMF [ 11 Sty 2008, 01:42 ] |
Temat postu: | |
Klepok napisał(a): siła tarcia nie ma nic wspólnego z polem powierzchni styku opony z asfaltem (troche to dziwne ale no tak jest). o sile tarcia decyduje wspolczynnik tarcia zalezny od materialu i sila nacisku (masa auta x przyspieszenie ziemskie).
a ja się nie zgodzę, tarcie jest stosunkowo większe na mniej napompowanej oponie gdyż ma większą powierzchnię przylegania, więc i są większe opory toczenia, a więc i tarcie napewno jest większe - dlatego gumy szybciej się zużywają. Przyczepnośc jest lepsza przy b. niskich prędkościach i na śliskich/sypkich nawierzchniach. Lecz przy większych prędkościach jazda na słabym/za dużym ciśnieniu może być nawet niebezpieczna. ...no i teraz zastanawiam się dlaczego na przeglądzie rejestracyjnym nie sprawdzają ciśnienia w oponach [niektórzy chociaż raz w roku by sobie sprawdzili], np. gdy kupiłem swojego Kropka ostro ściągało w którąś stronę i podejżewałem że mam też do wymiany amorki, wizyta na stacji benz. przy kompresorze rozwiała moje mroczne myśli. Gdy byłem na przeglądzie rej. przed spuszczeniem/dodmuchaniem powietrza, różnica na amorkach była 20% a najgorszy wynik na teście kwalifikował je do wymiany. Dalej mam te same amorki i sa prawie identycznie sprawne i mają prawie 80% sprawności. |
Autor: | Lutek [ 11 Sty 2008, 02:35 ] |
Temat postu: | |
BobMF mylisz tarcie z oporem toczenia. Fizyka prawde Ci powie. Tarcioe jest to silna nacisku razy wspolczynnik tarcia. A jak macie za mlao powietrza to zmienai sie tez prfoil opony i pogarsza przyczepnosc. |
Autor: | FireAngel [ 11 Sty 2008, 08:28 ] |
Temat postu: | |
Lutek napisał(a): Fizyka prawde Ci powie. Tarcioe jest to silna nacisku razy wspolczynnik tarcia.
To uproszczenie na potrzeby lekcji fizyki. Np. sześcian o masie 10kg o polu podstawy 20cmx20cm wykonany z gumy i mata gumowa o masie 10kg i polu powierzchni 100cmx100cm. Co będzie łatwiej przesunąć (przyjmując, że oba elementy można tak samo łatwo chwycić)? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |