Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

PUNTO CLASSIC - nowy użytkownik, nowe auto, nowe pytania :)
http://fiatpunto.com.pl/topic30014.html
Strona 1 z 2

Autor:  Power [ 27 Lip 2011, 11:03 ]
Temat postu:  PUNTO CLASSIC - nowy użytkownik, nowe auto, nowe pytania :)

Witam Wszystkich forumowiczów !

Jak widać jestem nowym użytkownikiem forum, chociaż nie raz na nie zaglądam .... .

Z fiatami mam do czynienia od 4 lat, ale od prawie roku jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Punto Classic 2010 1.2 v8.
Dlaczego .... ?
Od pierwszego dnia zakupu mam z nim regularnie jakieś problemy i na dzień dzisiejszy już pół segregatora dokumentów z serwisu. OK - czasem po fabryce trzeba coś poprawić, ale bez przesady .... . Jak ktoś będzie zainteresowany niespodziankami w moim samochodzie - chętnie przedstawię jego historię. Generalnie już wiem, dlaczego zawsze moi znajomi mówią, że najlepiej kupić 2-3 latka ( można sobie pewnie zaoszczędzić zdrowia :E ), a może po prostu trafiłem na taki egzemplarz .... ?

W każdym razie, mam do Was parę pytań - może ktoś będzie mi w stanie pomóc, za co z góry serdecznie dziękuję .

- Szukam jakiejś dokumentacji / opisu przedstawiającej konkretne różnice pomiędzy Punto II a Classic, bo za każdym razem, wchodząc do sklepu po jakiś element związany z moim samochodem sprzedawca nie wie co mi sprzedać. Np. teraz chcę zakupić osłonę silnika i niestety - nikt nie jest mi w stanie powiedzieć, czy z II będzie pasować... ?
- Gdzie zdobyć jakąś dokumentację techniczną tego auta ( elektryka, part lista, itp ) ?
- Pytanie ogólne - czy konserwować podwozie ? Wiem - zdania są podzielone, ale ... .

Pozdrawiam
Power

Autor:  STax [ 27 Lip 2011, 11:08 ]
Temat postu: 

Power napisał(a):
a może po prostu trafiłem na taki egzemplarz .... ?

Raczej tak.
Jeden kolega z forum miał kiedyś podobne problemy z Grande Punto tzn od zakupu ciągle coś się działo.
Normalnie to wiadomo, czasem coś się zepsuje, ale raczej nie za często.

A co konkretnie u Ciebie sie dzieje? Opisz, może forum pomoże Ci bardziej niż serwisy.

Autor:  Power [ 27 Lip 2011, 11:33 ]
Temat postu: 

Cześć !

Nie wiem od czego zacząć .... 8)

1. Dzień 1 - dziurawa kanapa - ok, może się zdażyć ... ( wyglądało na papieros )
2. Dzień 6 - padła centralka alarmowa i miałem problemy z wejściem do samochodu, itp ... . Raz łapała, raz nie ( wymieniona na nową , ale wg serwisu - wiązki kabli nie pokrywają się z wiązkami w instrukcjach serwisowych Fiata ITALY. Zastava robi sobie pod siebie :? ).
3. Dzień 14 - rdza przy zawiasach klapy bagażnika ( lakierowana i konserwowana cała wnęka )
4. Dzień 29 - przy przebiegu 1500km, 200km od domu, padł komputer i tym samym wyłączyło się wspomaganie kierownicy, ABS itd ... . Poza tym wyłączyły się zegary i cała deska ... . Dobrze, że to nagrałem, bo w drodze do serwisu wszystko było OK.( tydzień w serwisie, konsultacje między serwisami, bo nie wiedzieli co to za błędy komputer wysypuje i w finalnej wersji wymiana body komputera).
5. Przebieg 6000km - padł centralny w drzwiach kierowcy i zaczęła namiętnie spadać uszczelka z drzwi pasażera za kierowcą ( wymiana obu elementów ).
6. Przy 6500km - robiąc porządek w kanale, w garażu i oglądając auto od spodu widzę wiszący smar - pęknięta osłona półosi od strony pasażera, jak się później okazuje - wada fabryczna odlewu ) wymiana osłony półosi i konserwacja elementów ).
7. Przebieg 11000km - powrót z wakacji. Przy 80 i więcej km/h zaczyna pojawiać się dziwny pisk, jak na tokarce podczas toczenia - zapieczone hamulce i tłoczki :shock: . Czyszczenie i konserwacja oczywiście na mój koszt, bo to elementy eksploatacyjne .... .

To chyba tyle - nie wiem czy coś pominąłem. Muszę sprawdzić w domu w dokumentacji .

Pozdro

Autor:  STax [ 27 Lip 2011, 11:49 ]
Temat postu: 

Uuu, no to faktycznie pechowy egzemplarz Ci się trafił...
Nie myślałeś o prośbie do sprzedwacy o wymianę auta na inne?

Autor:  Power [ 27 Lip 2011, 11:56 ]
Temat postu: 

Pisałem do Fiata i do dealera, gdzie był kupiony, z prośbą o nowy egzemplarz, wolny od wad, ale z obu miejsc dostałem odpowiedź negatywną z uzasadnieniem, że to drobne sprawy i szlify po fabryce, no i oczywiście, że wszystkie usterki zostały usunięte przez serwis.
Następnym razem, jeśli znowu coś poważniejszego wyskoczy, odpuszczę sobie odbijanie piłki z tymi instytucjami tylko chyba pokuszę się o nagłośnienie sprawy w mediach, bo bez nich niczego nie zwojuję, bo takich malućkich jak ja traktują z góry.

Autor:  STax [ 27 Lip 2011, 11:59 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Następnym razem, jeśli znowu coś poważniejszego wyskoczy, odpuszczę sobie odbijanie piłki z tymi instytucjami tylko chyba pokuszę się o nagłośnienie sprawy w mediach, bo bez nich niczego nie zwojuję, bo takich malućkich jak ja traktują z góry.

Dokładnie to samo miałem zaproponować.

Autor:  tomih2005 [ 27 Lip 2011, 14:19 ]
Temat postu: 

Power napisał(a):
Np. teraz chcę zakupić osłonę silnika i niestety - nikt nie jest mi w stanie powiedzieć, czy z II będzie pasować... ?

Hmm... w sumie to życzyłbym bezawaryjności ale widze że u Ciebie marnie to wygląda! :? Co do osłony to na 99% będzie pasować... mam fl-a z 2005 roku i kupilem taką która też podchodzi do II... a konstrukcyjnie nic się tam nie zmieniało za bardzo...

Autor:  Power [ 27 Lip 2011, 14:24 ]
Temat postu: 

Dzięki za info. Tak też przypuszczałem i miałem taką nadzieję :P .
Mój wygląda identycznie, na pierwszy rzut oka, jak ten z Twojej stopki :E , tylko , że srebrny.

No nic - zaryzykuję i chyba ją kupię .... . Powiedz mi jeszcze - przeciągałeś czymś podwozie czy Masz tak jak było w oryginale ?

Autor:  tomih2005 [ 27 Lip 2011, 14:50 ]
Temat postu: 

Nmzc... :wink: Jedno co Ci jeszcze powiem na ten temat to, to że przy ok. 80km/h pojawia się świst powietrza od tej osłony który mi osobiście przeszkadzał! Aktualnie mam ją ściagniętą a widze że jesteśmy ze ŚLĄSKA to jako kolega za miedzy moge Ci ją pożyczyć jak chcesz... Założysz sobie a jak Ci będzie pasować wszystko to albo się dogadamy z moją albo sobie kupisz nową...
Co do spodu to mam tak jak wyjechało... niczym narazie nie smarowałem.

Autor:  Power [ 27 Lip 2011, 15:02 ]
Temat postu: 

Aaaaaaa - a ja już ją kupiłem na Aledrogo .... - cholera - szkoda .....

No nic - zobaczymy co przyjdzie. Tak przynajmniej wiem, gdzie się uśmiechnąć :)

Autor:  buladag [ 27 Lip 2011, 15:30 ]
Temat postu: 

Power napisał(a):
Nie wiem od czego zacząć .... Cool

1. Dzień 1 - dziurawa kanapa - ok, może się zdażyć ... ( wyglądało na papieros )
2. Dzień 6 - padła centralka alarmowa i miałem problemy z wejściem do samochodu, itp ... . Raz łapała, raz nie ( wymieniona na nową , ale wg serwisu - wiązki kabli nie pokrywają się z wiązkami w instrukcjach serwisowych Fiata ITALY. Zastava robi sobie pod siebie Confused ).
3. Dzień 14 - rdza przy zawiasach klapy bagażnika ( lakierowana i konserwowana cała wnęka )
4. Dzień 29 - przy przebiegu 1500km, 200km od domu, padł komputer i tym samym wyłączyło się wspomaganie kierownicy, ABS itd ... . Poza tym wyłączyły się zegary i cała deska ... . Dobrze, że to nagrałem, bo w drodze do serwisu wszystko było OK.( tydzień w serwisie, konsultacje między serwisami, bo nie wiedzieli co to za błędy komputer wysypuje i w finalnej wersji wymiana body komputera).
5. Przebieg 6000km - padł centralny w drzwiach kierowcy i zaczęła namiętnie spadać uszczelka z drzwi pasażera za kierowcą ( wymiana obu elementów ).
6. Przy 6500km - robiąc porządek w kanale, w garażu i oglądając auto od spodu widzę wiszący smar - pęknięta osłona półosi od strony pasażera, jak się później okazuje - wada fabryczna odlewu ) wymiana osłony półosi i konserwacja elementów ).
7. Przebieg 11000km - powrót z wakacji. Przy 80 i więcej km/h zaczyna pojawiać się dziwny pisk, jak na tokarce podczas toczenia - zapieczone hamulce i tłoczki Shocked . Czyszczenie i konserwacja oczywiście na mój koszt, bo to elementy eksploatacyjne .... .


Strzelam, że auto to podpicowana demówka sprzedana jako nówka. Classic'ów nie trzymają "na salonie" zwykle, bo to juz jednak nie jest "topowy" model.

Autor:  639 [ 27 Lip 2011, 15:47 ]
Temat postu: 

Punto Classic 2010r 30260km przebiegu.
jedyne co sie zaczyna dziac to z okolic silnika wycieraczki przedniej szyby podczas biegu ku górze słychac dzwiek przypominający jakby "przeskakujące kulki w łozysku" reszta systemów jak abs, wspomaganie, spryskiwacze, oswietlenie, centralny, el. szyby itd działa jak w dniu wyjazdu z salonu.
czasem potrzasnie silnikiem na jałowym ale obstawiam przepustnice. jak znajde chwile i pogode to zabieram sie za czyszczenie :twisted:

Autor:  tomih2005 [ 27 Lip 2011, 15:54 ]
Temat postu: 

No szkoda... jakby co, to pisz... :wink:

Autor:  Power [ 27 Lip 2011, 16:00 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
Strzelam, że auto to podpicowana demówka sprzedana jako nówka. Classic'ów nie trzymają "na salonie" zwykle, bo to juz jednak nie jest "topowy" model.


Raczej nie, bo kupując go w salonie, w październiku 2010 stały w sumie 3 sztuki ( złoty, srebrny i błękitny ). Wszystkie trzy obklejone. Zresztą kto to wie ...., ale ...

[ Dodano: 27 Lip 2011 15:00 ]
639 napisał(a):
Punto Classic 2010r 30260km przebiegu.
jedyne co sie zaczyna dziac to z okolic silnika wycieraczki przedniej szyby podczas biegu ku górze słychac dzwiek przypominający jakby "przeskakujące kulki w łozysku" reszta systemów jak abs, wspomaganie, spryskiwacze, oswietlenie, centralny, el. szyby itd działa jak w dniu wyjazdu z salonu.
czasem potrzasnie silnikiem na jałowym ale obstawiam przepustnice. jak znajde chwile i pogode to zabieram sie za czyszczenie :twisted:


Szczęściarz :D

Autor:  639 [ 27 Lip 2011, 16:14 ]
Temat postu: 

Power z którego miesiąca masz auto? ja mam z lipca
i jak mozesz to podaj ostatnie cyfry vin-u

Autor:  Power [ 27 Lip 2011, 16:46 ]
Temat postu: 

639 napisał(a):
Power z którego miesiąca masz auto? ja mam z lipca

Hmmmm - data wyjazdu z fabryki .... ? Nie szukałem i szczerze powiem, że nie pomyślałem o tym ... . Gdzie ją Masz zapisaną ? Sprawdzę zaraz po powrocie do domu i dam znać.
639 napisał(a):
... jak mozesz to podaj ostatnie cyfry vin-u

Podam razem z datą, bo muszę sprawdzić w papierach.

Autor:  divers88 [ 27 Lip 2011, 17:34 ]
Temat postu: 

spokojnie jeszcze wszystko przed tobą.Odklejające się uszczelki, wysiedziane fotele, przegniły tłumik po 50tys km itp...
Polak mądry po szkodzie, przynajmniej już wiesz ( ja też) że od włoskich samochodów trzeba się trzymać z daleka...
A silnik to podobno rodzinna natural power. Świece , uszczelka właściwie nic nie pasuje z normalnej wersji ;)

Autor:  639 [ 27 Lip 2011, 18:23 ]
Temat postu: 

divers88 napisał(a):
natural power

natural power to jesli byłby z CNG a jest to zwykły 1.2

Autor:  pakump [ 27 Lip 2011, 22:41 ]
Temat postu: 

639 napisał(a):
divers88 napisał(a):
natural power

natural power to jesli byłby z CNG a jest to zwykły 1.2


Eee..., ja mam 2004 1.2 8v natural power i nigdy nie był zasilany niczym innym niż PB.
Poza tym w dotychczasowej eksploatacji (ok. 70 tkm) poza wymienioną 2-gą, tj. diagnostyczną sondą lambda oraz aktualnie, pierwszymi oznakami "padającego" wspomagania to jest to "przyjaciel człowieka" :)

Autor:  639 [ 27 Lip 2011, 22:55 ]
Temat postu: 

pakump napisał(a):
ja mam 2004 1.2 8v natural power i nigdy nie był zasilany niczym innym niż PB


sory ale z tego co mi wiadomo nazwa natural powewr jest zarezerwowana dla silnika przystosowanego do pracy na CNG
http://cng.auto.pl/forum/fiat-doblo-14- ... -vt774.htm
http://cng.auto.pl/forum/fiat-panda-12- ... -vt242.htm
http://cng.auto.pl/forum/fiat-punto-evo ... -vt614.htm

nazwa natural pernie wzięła sie z tego ze gaz ziemny wystepuje w przyrodzie :jupi:

Autor:  buladag [ 27 Lip 2011, 22:56 ]
Temat postu: 

Cytuj:
sory ale z tego co mi wiadomo nazwa natural powewr jest zarezerwowana dla silnika przystosowanego do pracy na CNG
http://cng.auto.pl/forum/fiat-doblo-14- ... -vt774.htm
http://cng.auto.pl/forum/fiat-panda-12- ... -vt242.htm
http://cng.auto.pl/forum/fiat-punto-evo ... -vt614.htm

nazwa natural pernie wzięła sie z tego ze gaz ziemny wystepuje w przyrodzie

Dokładnie, natural power to wersja z fabryczną instalacją CNG.

Autor:  tomih2005 [ 27 Lip 2011, 23:19 ]
Temat postu: 

pakump może Ty masz instalacje a nawet nie wiesz... :roll: :rotfl:

Autor:  pakump [ 27 Lip 2011, 23:30 ]
Temat postu: 

tomih2005 napisał(a):
pakump może Ty masz instalacje a nawet nie wiesz... :roll: :rotfl:

masz mnie! poza tym, cieszę się, że udało mi się rozbawić śledzące wątek towarzystwo :-)

Autor:  tomih2005 [ 28 Lip 2011, 08:22 ]
Temat postu: 

:banan:

Autor:  ziomal2005 [ 28 Lip 2011, 11:24 ]
Temat postu: 

Witam ja posiadam Punto II FL 2004 1.2 8v natural power i u mnie gaz został wmontowany przez fiata ze stanem licznika 8 km xD

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/