Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
PUNTO CLASSIC - nowy użytkownik, nowe auto, nowe pytania :) http://fiatpunto.com.pl/topic30014.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Power [ 27 Lip 2011, 11:03 ] |
Temat postu: | PUNTO CLASSIC - nowy użytkownik, nowe auto, nowe pytania :) |
Witam Wszystkich forumowiczów ! Jak widać jestem nowym użytkownikiem forum, chociaż nie raz na nie zaglądam .... . Z fiatami mam do czynienia od 4 lat, ale od prawie roku jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Punto Classic 2010 1.2 v8. Dlaczego .... ? Od pierwszego dnia zakupu mam z nim regularnie jakieś problemy i na dzień dzisiejszy już pół segregatora dokumentów z serwisu. OK - czasem po fabryce trzeba coś poprawić, ale bez przesady .... . Jak ktoś będzie zainteresowany niespodziankami w moim samochodzie - chętnie przedstawię jego historię. Generalnie już wiem, dlaczego zawsze moi znajomi mówią, że najlepiej kupić 2-3 latka ( można sobie pewnie zaoszczędzić zdrowia ), a może po prostu trafiłem na taki egzemplarz .... ? W każdym razie, mam do Was parę pytań - może ktoś będzie mi w stanie pomóc, za co z góry serdecznie dziękuję . - Szukam jakiejś dokumentacji / opisu przedstawiającej konkretne różnice pomiędzy Punto II a Classic, bo za każdym razem, wchodząc do sklepu po jakiś element związany z moim samochodem sprzedawca nie wie co mi sprzedać. Np. teraz chcę zakupić osłonę silnika i niestety - nikt nie jest mi w stanie powiedzieć, czy z II będzie pasować... ? - Gdzie zdobyć jakąś dokumentację techniczną tego auta ( elektryka, part lista, itp ) ? - Pytanie ogólne - czy konserwować podwozie ? Wiem - zdania są podzielone, ale ... . Pozdrawiam Power |
Autor: | STax [ 27 Lip 2011, 11:08 ] |
Temat postu: | |
Power napisał(a): a może po prostu trafiłem na taki egzemplarz .... ?
Raczej tak. Jeden kolega z forum miał kiedyś podobne problemy z Grande Punto tzn od zakupu ciągle coś się działo. Normalnie to wiadomo, czasem coś się zepsuje, ale raczej nie za często. A co konkretnie u Ciebie sie dzieje? Opisz, może forum pomoże Ci bardziej niż serwisy. |
Autor: | Power [ 27 Lip 2011, 11:33 ] |
Temat postu: | |
Cześć ! Nie wiem od czego zacząć .... 1. Dzień 1 - dziurawa kanapa - ok, może się zdażyć ... ( wyglądało na papieros ) 2. Dzień 6 - padła centralka alarmowa i miałem problemy z wejściem do samochodu, itp ... . Raz łapała, raz nie ( wymieniona na nową , ale wg serwisu - wiązki kabli nie pokrywają się z wiązkami w instrukcjach serwisowych Fiata ITALY. Zastava robi sobie pod siebie ). 3. Dzień 14 - rdza przy zawiasach klapy bagażnika ( lakierowana i konserwowana cała wnęka ) 4. Dzień 29 - przy przebiegu 1500km, 200km od domu, padł komputer i tym samym wyłączyło się wspomaganie kierownicy, ABS itd ... . Poza tym wyłączyły się zegary i cała deska ... . Dobrze, że to nagrałem, bo w drodze do serwisu wszystko było OK.( tydzień w serwisie, konsultacje między serwisami, bo nie wiedzieli co to za błędy komputer wysypuje i w finalnej wersji wymiana body komputera). 5. Przebieg 6000km - padł centralny w drzwiach kierowcy i zaczęła namiętnie spadać uszczelka z drzwi pasażera za kierowcą ( wymiana obu elementów ). 6. Przy 6500km - robiąc porządek w kanale, w garażu i oglądając auto od spodu widzę wiszący smar - pęknięta osłona półosi od strony pasażera, jak się później okazuje - wada fabryczna odlewu ) wymiana osłony półosi i konserwacja elementów ). 7. Przebieg 11000km - powrót z wakacji. Przy 80 i więcej km/h zaczyna pojawiać się dziwny pisk, jak na tokarce podczas toczenia - zapieczone hamulce i tłoczki . Czyszczenie i konserwacja oczywiście na mój koszt, bo to elementy eksploatacyjne .... . To chyba tyle - nie wiem czy coś pominąłem. Muszę sprawdzić w domu w dokumentacji . Pozdro |
Autor: | STax [ 27 Lip 2011, 11:49 ] |
Temat postu: | |
Uuu, no to faktycznie pechowy egzemplarz Ci się trafił... Nie myślałeś o prośbie do sprzedwacy o wymianę auta na inne? |
Autor: | Power [ 27 Lip 2011, 11:56 ] |
Temat postu: | |
Pisałem do Fiata i do dealera, gdzie był kupiony, z prośbą o nowy egzemplarz, wolny od wad, ale z obu miejsc dostałem odpowiedź negatywną z uzasadnieniem, że to drobne sprawy i szlify po fabryce, no i oczywiście, że wszystkie usterki zostały usunięte przez serwis. Następnym razem, jeśli znowu coś poważniejszego wyskoczy, odpuszczę sobie odbijanie piłki z tymi instytucjami tylko chyba pokuszę się o nagłośnienie sprawy w mediach, bo bez nich niczego nie zwojuję, bo takich malućkich jak ja traktują z góry. |
Autor: | STax [ 27 Lip 2011, 11:59 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Następnym razem, jeśli znowu coś poważniejszego wyskoczy, odpuszczę sobie odbijanie piłki z tymi instytucjami tylko chyba pokuszę się o nagłośnienie sprawy w mediach, bo bez nich niczego nie zwojuję, bo takich malućkich jak ja traktują z góry.
Dokładnie to samo miałem zaproponować. |
Autor: | tomih2005 [ 27 Lip 2011, 14:19 ] |
Temat postu: | |
Power napisał(a): Np. teraz chcę zakupić osłonę silnika i niestety - nikt nie jest mi w stanie powiedzieć, czy z II będzie pasować... ?
Hmm... w sumie to życzyłbym bezawaryjności ale widze że u Ciebie marnie to wygląda! Co do osłony to na 99% będzie pasować... mam fl-a z 2005 roku i kupilem taką która też podchodzi do II... a konstrukcyjnie nic się tam nie zmieniało za bardzo... |
Autor: | Power [ 27 Lip 2011, 14:24 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za info. Tak też przypuszczałem i miałem taką nadzieję . Mój wygląda identycznie, na pierwszy rzut oka, jak ten z Twojej stopki , tylko , że srebrny. No nic - zaryzykuję i chyba ją kupię .... . Powiedz mi jeszcze - przeciągałeś czymś podwozie czy Masz tak jak było w oryginale ? |
Autor: | tomih2005 [ 27 Lip 2011, 14:50 ] |
Temat postu: | |
Nmzc... Jedno co Ci jeszcze powiem na ten temat to, to że przy ok. 80km/h pojawia się świst powietrza od tej osłony który mi osobiście przeszkadzał! Aktualnie mam ją ściagniętą a widze że jesteśmy ze ŚLĄSKA to jako kolega za miedzy moge Ci ją pożyczyć jak chcesz... Założysz sobie a jak Ci będzie pasować wszystko to albo się dogadamy z moją albo sobie kupisz nową... Co do spodu to mam tak jak wyjechało... niczym narazie nie smarowałem. |
Autor: | Power [ 27 Lip 2011, 15:02 ] |
Temat postu: | |
Aaaaaaa - a ja już ją kupiłem na Aledrogo .... - cholera - szkoda ..... No nic - zobaczymy co przyjdzie. Tak przynajmniej wiem, gdzie się uśmiechnąć |
Autor: | buladag [ 27 Lip 2011, 15:30 ] |
Temat postu: | |
Power napisał(a): Nie wiem od czego zacząć .... Cool
1. Dzień 1 - dziurawa kanapa - ok, może się zdażyć ... ( wyglądało na papieros ) 2. Dzień 6 - padła centralka alarmowa i miałem problemy z wejściem do samochodu, itp ... . Raz łapała, raz nie ( wymieniona na nową , ale wg serwisu - wiązki kabli nie pokrywają się z wiązkami w instrukcjach serwisowych Fiata ITALY. Zastava robi sobie pod siebie Confused ). 3. Dzień 14 - rdza przy zawiasach klapy bagażnika ( lakierowana i konserwowana cała wnęka ) 4. Dzień 29 - przy przebiegu 1500km, 200km od domu, padł komputer i tym samym wyłączyło się wspomaganie kierownicy, ABS itd ... . Poza tym wyłączyły się zegary i cała deska ... . Dobrze, że to nagrałem, bo w drodze do serwisu wszystko było OK.( tydzień w serwisie, konsultacje między serwisami, bo nie wiedzieli co to za błędy komputer wysypuje i w finalnej wersji wymiana body komputera). 5. Przebieg 6000km - padł centralny w drzwiach kierowcy i zaczęła namiętnie spadać uszczelka z drzwi pasażera za kierowcą ( wymiana obu elementów ). 6. Przy 6500km - robiąc porządek w kanale, w garażu i oglądając auto od spodu widzę wiszący smar - pęknięta osłona półosi od strony pasażera, jak się później okazuje - wada fabryczna odlewu ) wymiana osłony półosi i konserwacja elementów ). 7. Przebieg 11000km - powrót z wakacji. Przy 80 i więcej km/h zaczyna pojawiać się dziwny pisk, jak na tokarce podczas toczenia - zapieczone hamulce i tłoczki Shocked . Czyszczenie i konserwacja oczywiście na mój koszt, bo to elementy eksploatacyjne .... . Strzelam, że auto to podpicowana demówka sprzedana jako nówka. Classic'ów nie trzymają "na salonie" zwykle, bo to juz jednak nie jest "topowy" model. |
Autor: | 639 [ 27 Lip 2011, 15:47 ] |
Temat postu: | |
Punto Classic 2010r 30260km przebiegu. jedyne co sie zaczyna dziac to z okolic silnika wycieraczki przedniej szyby podczas biegu ku górze słychac dzwiek przypominający jakby "przeskakujące kulki w łozysku" reszta systemów jak abs, wspomaganie, spryskiwacze, oswietlenie, centralny, el. szyby itd działa jak w dniu wyjazdu z salonu. czasem potrzasnie silnikiem na jałowym ale obstawiam przepustnice. jak znajde chwile i pogode to zabieram sie za czyszczenie |
Autor: | tomih2005 [ 27 Lip 2011, 15:54 ] |
Temat postu: | |
No szkoda... jakby co, to pisz... |
Autor: | Power [ 27 Lip 2011, 16:00 ] |
Temat postu: | |
buladag napisał(a): Strzelam, że auto to podpicowana demówka sprzedana jako nówka. Classic'ów nie trzymają "na salonie" zwykle, bo to juz jednak nie jest "topowy" model. Raczej nie, bo kupując go w salonie, w październiku 2010 stały w sumie 3 sztuki ( złoty, srebrny i błękitny ). Wszystkie trzy obklejone. Zresztą kto to wie ...., ale ... [ Dodano: 27 Lip 2011 15:00 ] 639 napisał(a): Punto Classic 2010r 30260km przebiegu.
jedyne co sie zaczyna dziac to z okolic silnika wycieraczki przedniej szyby podczas biegu ku górze słychac dzwiek przypominający jakby "przeskakujące kulki w łozysku" reszta systemów jak abs, wspomaganie, spryskiwacze, oswietlenie, centralny, el. szyby itd działa jak w dniu wyjazdu z salonu. czasem potrzasnie silnikiem na jałowym ale obstawiam przepustnice. jak znajde chwile i pogode to zabieram sie za czyszczenie Szczęściarz |
Autor: | 639 [ 27 Lip 2011, 16:14 ] |
Temat postu: | |
Power z którego miesiąca masz auto? ja mam z lipca i jak mozesz to podaj ostatnie cyfry vin-u |
Autor: | Power [ 27 Lip 2011, 16:46 ] |
Temat postu: | |
639 napisał(a): Power z którego miesiąca masz auto? ja mam z lipca Hmmmm - data wyjazdu z fabryki .... ? Nie szukałem i szczerze powiem, że nie pomyślałem o tym ... . Gdzie ją Masz zapisaną ? Sprawdzę zaraz po powrocie do domu i dam znać. 639 napisał(a): ... jak mozesz to podaj ostatnie cyfry vin-u
Podam razem z datą, bo muszę sprawdzić w papierach. |
Autor: | divers88 [ 27 Lip 2011, 17:34 ] |
Temat postu: | |
spokojnie jeszcze wszystko przed tobą.Odklejające się uszczelki, wysiedziane fotele, przegniły tłumik po 50tys km itp... Polak mądry po szkodzie, przynajmniej już wiesz ( ja też) że od włoskich samochodów trzeba się trzymać z daleka... A silnik to podobno rodzinna natural power. Świece , uszczelka właściwie nic nie pasuje z normalnej wersji |
Autor: | 639 [ 27 Lip 2011, 18:23 ] |
Temat postu: | |
divers88 napisał(a): natural power
natural power to jesli byłby z CNG a jest to zwykły 1.2 |
Autor: | pakump [ 27 Lip 2011, 22:41 ] |
Temat postu: | |
639 napisał(a): divers88 napisał(a): natural power natural power to jesli byłby z CNG a jest to zwykły 1.2 Eee..., ja mam 2004 1.2 8v natural power i nigdy nie był zasilany niczym innym niż PB. Poza tym w dotychczasowej eksploatacji (ok. 70 tkm) poza wymienioną 2-gą, tj. diagnostyczną sondą lambda oraz aktualnie, pierwszymi oznakami "padającego" wspomagania to jest to "przyjaciel człowieka" |
Autor: | 639 [ 27 Lip 2011, 22:55 ] |
Temat postu: | |
pakump napisał(a): ja mam 2004 1.2 8v natural power i nigdy nie był zasilany niczym innym niż PB
sory ale z tego co mi wiadomo nazwa natural powewr jest zarezerwowana dla silnika przystosowanego do pracy na CNG http://cng.auto.pl/forum/fiat-doblo-14- ... -vt774.htm http://cng.auto.pl/forum/fiat-panda-12- ... -vt242.htm http://cng.auto.pl/forum/fiat-punto-evo ... -vt614.htm nazwa natural pernie wzięła sie z tego ze gaz ziemny wystepuje w przyrodzie |
Autor: | buladag [ 27 Lip 2011, 22:56 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: sory ale z tego co mi wiadomo nazwa natural powewr jest zarezerwowana dla silnika przystosowanego do pracy na CNG
http://cng.auto.pl/forum/fiat-doblo-14- ... -vt774.htm http://cng.auto.pl/forum/fiat-panda-12- ... -vt242.htm http://cng.auto.pl/forum/fiat-punto-evo ... -vt614.htm nazwa natural pernie wzięła sie z tego ze gaz ziemny wystepuje w przyrodzie Dokładnie, natural power to wersja z fabryczną instalacją CNG. |
Autor: | tomih2005 [ 27 Lip 2011, 23:19 ] |
Temat postu: | |
pakump może Ty masz instalacje a nawet nie wiesz... |
Autor: | pakump [ 27 Lip 2011, 23:30 ] |
Temat postu: | |
tomih2005 napisał(a): pakump może Ty masz instalacje a nawet nie wiesz...
masz mnie! poza tym, cieszę się, że udało mi się rozbawić śledzące wątek towarzystwo |
Autor: | tomih2005 [ 28 Lip 2011, 08:22 ] |
Temat postu: | |
Autor: | ziomal2005 [ 28 Lip 2011, 11:24 ] |
Temat postu: | |
Witam ja posiadam Punto II FL 2004 1.2 8v natural power i u mnie gaz został wmontowany przez fiata ze stanem licznika 8 km xD |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |