Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Hill Holder - problem
http://fiatpunto.com.pl/topic25272-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  domin45670 [ 26 Lut 2012, 23:04 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

kpietluch napisał(a):
ogólnie punto IIfl to brzydkie auto takie kozy na felgach 13.... u mnie nie mozna załozyc nawet 14 bo tarcze sa za duże, mozna tez jezdzic tylko na jednym rozmiarze opon

Coś mi nie gra. Dlaczego nie możesz kół 13" zmienić na 14"? Bo tarcze za duże? Nie kumam tego ;) Skoro tarcza się mieści w felgę 13" to dlaczego by się miała w 14" nie zmieścić? :>

Autor:  kpietluch [ 26 Lut 2012, 23:07 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

widze takie punta na 13 do mnie tylko 15............nie zrozumienie

Autor:  buladag [ 27 Lut 2012, 00:25 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

A dlaczego miało by nie wejśc nic poniżej 15'? Zmieniałeś tarcze na większe?

Autor:  _marcin00_ [ 27 Lut 2012, 08:39 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

kpietluch napisał(a):
Image


Jak na fabryczne rozwiązanie nie pasuje mi coś to zawieszenie, z przodu nisko że opona jest równo z krawędzią błotnika, a z tyłu stoi jak koza. Coś mi się wydaje że takie rozwiązanie nie trzyma się najlepiej w zakrętach.

Co do hill holdera, próbowałeś podłączać kropka pod kompa? Może rzeczywiście jak było wcześniej pisane tylko włączniki przy pedałach do wymiany.

Autor:  Paul123 [ 27 Lut 2012, 09:28 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

kpietluch napisał(a):
ogólnie punto IIfl to brzydkie auto takie kozy na felgach 13....


Wg. mnie PIIFL jest ładne, ale w odpowiedniej wersji, nie takiej najprostszej (jak każdy samochód) wystarczy, że zderzaki są pod kolor nadwozia i juz każde auto bardzo się zmienia (na lepsze). Co do felg 13" to były to początkowe, najtańsze wersje, najuboższe i do tego bez wspomagania, przeważnie standardowe felgi były 14".

kpietluch napisał(a):
u mnie nie mozna załozyc nawet 14 bo tarcze sa za duże, mozna tez jezdzic tylko na jednym rozmiarze opon


Przy standardowej wersji PII lub PIIFL, bezpiecznie możesz wsadzić felgi 13", 14" lub 15" i przy felgach 13" nie przeszkadza tarcza hamulcowa (dowodem na to jest PI, które fabrycznie ma felgi 13" a hamulce są te same co w PII czy PIIFL - oczywiście mowa jest o słabszych wersjach silnikowych typu 1.1 55KM lub 1.2 60KM)

Autor:  kpietluch [ 27 Lut 2012, 22:51 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

zawieszenie jest absolutnie oryginalne ..... zastosowano tu kolumny i ogromne wentylowane tarcze od stilo, uszkodziłem zwrotnice(holowałem bez półosi) i po vinie wyszło o co chodzi zwrotnice kosztują w aso 400-500 zl a ta kosztowała 1300.... nie wiem auto było sprowadzone z francji bezwypadkowe.....miałem kupic całkiem nowe ..... ale za tak wyposazone zapłacił bym majątek

Autor:  bravoemotionmjet [ 08 Gru 2012, 23:11 ]
Temat postu:  Re:

lakikwap napisał(a):
domin45670 napisał(a):
Skoro HH był od PIIFL to dalej nie wiem po co u mnie czujnik przy pedale sprzęgła Razz

dokładnie też jestem sam tego bardzo ciekaw

nie chce mi sie pisać do FAPu, a moze by powiedzieli


A to już odpowiadam. HH korzysta z czujnika sprzęgła, aby wiedzieć kiedy jest potrzeba "przytrzymania" hamulców gdy chcesz ruszy pod górkę i w którym kierunku. Gdyby nie czujnik, to centralka nie wiedziałaby o tym w jakiej pozycji jest sprzęgło.

[ Dodano: 08 Gru 2012 22:11 ]

buladag napisał(a):
HH dziala w oparciy o czujniki abs, tak samo zresztą jak reszta systemow typu asr etc.


Eeeee, nie tylko. W Punto są czujnik do ESP i oddzielny do HH. Któryś z czujników też mógł się wysypać albo wtyczka się poluzowała.

Autor:  jogotrapeusz [ 31 Paź 2017, 21:55 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

Odgrzebuje stary temat.
Od pewnego czasu pedał sprzęgła wpadał do podłogi ale dało się to ujarzmić .Zanim zadzwoniłem do mechanika pedał został i kaput. Auto do mechanika odstawione dzisiaj zrobione odebrane diagnoza padnięty wysprzęglik . Po powrocie do domu zaświecił Hill Holder. Wracam do mechanika po podpięciu kompa stwierdził problem z czujnikiem ABS w tylnim kole .Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?Czy może to być związane z naprawą wysprzęglika ? Dodam że samochód stał w nieciekawej aurze przez 2 tyg .

Autor:  Matek [ 04 Lis 2017, 13:55 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

Ze zbieżnością wszystko ok? Błąd hill holdera i ABSu często zapala się podczas odchyłu w poprawnej geometrii, zbieżności. Ewentualnie jeszcze może być wypięty kabel czujnika bądź po prostu zerwany.

Autor:  jogotrapeusz [ 04 Lis 2017, 15:35 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

Matek napisał(a):
Ze zbieżnością wszystko ok? Błąd hill holdera i ABSu często zapala się podczas odchyłu w poprawnej geometrii, zbieżności. Ewentualnie jeszcze może być wypięty kabel czujnika bądź po prostu zerwany.

właśnie odbieram samochód była to maja wina zerwałem przewód od czujnika przy pedale sprzęgła

Autor:  mim206 [ 21 Mar 2018, 02:12 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

Ten Hill Holder występuje tylko w Punciakach z ESP?

Autor:  odie [ 22 Gru 2018, 23:26 ]
Temat postu:  Re: Hill Holder - problem

Trochę odgrzebię temat, ale może ktoś miał taki problem jak ja i pomoże mu ta informacja.
Auto to Punto 2 HGT 1.8 FL z 2005r, kupiłem go ze świecącą kontrolką Hill holder, bez kontrolki ABS czy ESP. Człowiek, który mi go sprzedawał twierdził, że wymiana sprzęgła powinna pomóc (wyło łożysko), ale postanowiłem się zabrać za to po przeczytaniu tego tematu. Po podłączeniu do komputera i dłuższych poszukiwaniach znalazłem wpis dotyczący pozycji pedału sprzęgła. Był cały czas na OPEN mimo wciskania i puszczania pedału sprzęgła. Kumpel z miernikiem sprawdził mi go i potwierdził, że po wciśnięciu sprzęgła nic się nie dzieje. Wyjąłem ten czujnik (obrót o 90 stopni) i zabrałem do domu. Tam udało mi się go rozebrać (cienki śrubokręt i trzeba podważać dookoła tą szarą kopułkę, aż zejdzie z dwóch zatrzasków). W środku jest blaszka, która łączy dwa styki na jej końcach a dociskana jest przez układ dwóch (jeśli dobrze pamiętam) sprężyn w ułożeniu jedna za drugą. Z nimi nic nie robiłem, wyjąłem tylko tą blaszkę i drobnym pilnikiem przeczyściłem ją w miejscach styku, jak i potem same styki. Złożyłem wszystko do kupy i zamontowałem do auta. Po uruchomieniu kontrolka się zapaliła, ale po wciśnięciu sprzęgła zgasła i już nie wróciła. Hill holder chyba nawet działa. Tzn. nie wiem jak ma dokładnie działać, ale wydaje mi się, że na lekkich wzniesieniach przyhamowuje mi auto po puszczeniu hamulca z wciśniętym sprzęgłem na jakąś sekundę lub dwie żeby można było łatwo ruszyć. Będę testował jeszcze :)

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/