Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

wezsza felga do opon
http://fiatpunto.com.pl/topic26948.html
Strona 1 z 1

Autor:  czzaro [ 20 Lut 2011, 17:28 ]
Temat postu:  wezsza felga do opon

czy oponę r13 155 80 można zarzucić na fylgie o szerokości 4,5 ?

Autor:  greg505 [ 20 Lut 2011, 17:40 ]
Temat postu: 

jest to zalecana szerokosc do takiego 'kapcia'

Autor:  czzaro [ 20 Lut 2011, 17:56 ]
Temat postu: 

w instruckji punta jest napisane szerokość 5 ale jeśli nie będzie za duży balon to zaraz lecę czyścic stare Fele z uno bede miał na lato w kropku

Autor:  greg505 [ 20 Lut 2011, 18:28 ]
Temat postu: 

do 155 zalecane jest od 4" do 5"
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/ ... 32,15.html

Autor:  czzaro [ 20 Lut 2011, 19:28 ]
Temat postu: 

a et 45 w punto bedzie tragedia czy nie?

Autor:  greg505 [ 20 Lut 2011, 21:35 ]
Temat postu: 

4.5" i et45? no way...

Autor:  czzaro [ 20 Lut 2011, 22:13 ]
Temat postu: 

aha czyli felgi do sprzedania dzieki

Autor:  STax [ 20 Lut 2011, 23:17 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
4.5" i et45? no way...

W mk I seryjne felgi 13" mają 5 szerkości i ET 48 a mk II ma podobną a nawet większą ilość miejsca, więc wg mnie 4,5 i ET 45 spokojnie wejdą.

Autor:  czzaro [ 20 Lut 2011, 23:24 ]
Temat postu: 

ale będzie wyglądać jak spacerówka pewnie;p

Autor:  greg505 [ 20 Lut 2011, 23:42 ]
Temat postu: 

Cytuj:
więc wg mnie 4,5 i ET 45 spokojnie wejdą

wejsc wejda...
w p2 standardem jest 5" przy et 35,
wiec na dzien dobry zmniejszasz rozstaw osi o ponad 4cm

Autor:  STax [ 20 Lut 2011, 23:50 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
wiec na dzien dobry zmniejszasz rozstaw osi o ponad 4cm

Niby tak, ale kolega pytał czy wejdzie ;)
Wiadomo, że prowadzenia to nie poprawi, ale jak ktoś zakłada 155/80 to mistrzostwo na zakrętach nie jest jego celem ;)

Autor:  greg505 [ 21 Lut 2011, 00:07 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
155/80

sam pamietam jak mialem takiego lacka :lol:

Autor:  czzaro [ 21 Lut 2011, 00:54 ]
Temat postu: 

chce tylko opony dodrzec juz nie raz na zakrecie na granicy przyczepnosci sie leciało;p trzeba pomyslec co najmniej o 185 ;)

Autor:  buladag [ 21 Lut 2011, 10:58 ]
Temat postu: 

czzaro napisał(a):
trzeba pomyslec co najmniej o 185

Na 13' felgę standardową to trochę dużo może być. U mnie siedziało 175 i było cacy.

Autor:  STax [ 21 Lut 2011, 10:59 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
Na 13' felgę standardową to trochę dużo może być.

Na standardową 4,5J to na pewno za dużo. Ale polonez latał na 185/70/13 więc odpowiednie felgi są na świecie :E

Autor:  greg505 [ 21 Lut 2011, 11:04 ]
Temat postu: 

mialem 185/60 na 5" i brakowalo tego 0.5" zeby dobrze lezalo

Autor:  czzaro [ 21 Lut 2011, 15:39 ]
Temat postu: 

no ale oczywiscie miałem na mysli 14 lub 15 cali przy tej szerokosci:P 13 mam oryginalne od punta to na zime zostana wezsza lepsza(opona) ;)

Autor:  pilot [ 21 Lut 2011, 15:53 ]
Temat postu: 

czzaro napisał(a):
to na zime zostana wezsza lepsza(opona)


roznie to bywa nie koniecznie wezsza to lepsza moze lepiej przebija sie przez snieg ale pzyczepnosc i hamowanie ma lepsze szersza.

Autor:  STax [ 21 Lut 2011, 16:29 ]
Temat postu: 

pilot napisał(a):
roznie to bywa nie koniecznie wezsza to lepsza moze lepiej przebija sie przez snieg ale pzyczepnosc i hamowanie ma lepsze szersza.

Dokładnie, mówi się, że lepsza na zimę jest węższa ale to tylko w połowie prawda. Nie warto zakładać na zimę szerszych opon niż seryjne, ale też nie należy szukać węższych. Wąska opona lepiej sobie radzi na śniegu, ale już na asfalcie ciut szersza opona da lepsze trzymanie.

Autor:  greg505 [ 21 Lut 2011, 17:22 ]
Temat postu: 

stwierdzenie 'wezsza lepsza' ma zastosowanie, jak letnie masz 235, to lepsze na zime bede 215 ;)

Autor:  czzaro [ 21 Lut 2011, 21:02 ]
Temat postu: 

a tam głupoty gadacie na zime lepsza wezsza i nie chodzi o przebijanie sie przez snieg ale o siłe tarcia mniejsza powierzchnia ta sama waga lepsze tarcie czyli łątwiej ruszac mniej sie slizga miałem to ostatnio na zajeciach

Autor:  STax [ 21 Lut 2011, 21:16 ]
Temat postu: 

czzaro napisał(a):
nie chodzi o przebijanie sie przez snieg ale o siłe tarcia mniejsza powierzchnia ta sama waga lepsze tarcie czyli łątwiej ruszac mniej sie slizga miałem to ostatnio na zajeciach

Tak tak, węższa opona mniej się śliga :hahaha: (na śniegu tak, bo się łatwiej w niego wgryza - większy nacisk miejscowy, ale na asfalcie? Na suchym lepsza szersza, na mokrym w zasadzie też byle nie za szeroka, bo będą problemy z odprowadzaniem wody, a na lodzie i tak tylko kolce pomagają...)

Powiedz to gościom, którzy startują na 1/4 mili, że zakładają za szerokie opony i stąd problemy z trakcją :mrgreen:

[ Dodano: 21 Lut 2011 20:13 ]
Swoją drogą
czzaro napisał(a):
juz nie raz na zakrecie na granicy przyczepnosci sie leciało;p trzeba pomyslec co najmniej o 185

po co, skoro węższa lepsza? ;)

[ Dodano: 21 Lut 2011 20:16 ]
A jeszcze jedno pytanie, którego nikt do tej pory nie stawiał mi przyszło do głowy:
Lepsza węższa... Ok. Ale węższa w stosunku do czego?

Autor:  greg505 [ 21 Lut 2011, 21:22 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
A jeszcze jedno pytanie, którego nikt do tej pory nie stawiał mi przyszło do głowy:
Lepsza węższa... Ok. Ale węższa w stosunku do czego?


greg505 napisał(a):
stwierdzenie 'wezsza lepsza' ma zastosowanie, jak letnie masz 235, to lepsze na zime bede 215 ;)

Autor:  czzaro [ 21 Lut 2011, 21:52 ]
Temat postu: 

dobra poukładajmy to. wezsza opona znaczy zwykły standarcik powiedzmy 155 lub 165 jest dobry tylko i wyłącznie w zimie na oblodoznych drogach i zaspach . na lato i na asfalt oczywiscie szerzej lepjej lepsza przyczepnosc na suchym itp itd i nie zrywa przyczepnosci

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/