|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 04:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Manfred |
#235868 Wysłany:
03 Kwi 2009, 14:51; Temat postu: Dokręcanie alufelg ... |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 295
|
Zakładam taki temat bo nie znalazłem podobnego
Wszyscy kupują alusy ale nikt nie pisze o montażu
Ja rozumiem serwis ogumienia , wulkan itp.
Ale jak ktoś chce sam to zrobić ...
Więc kwestia dotyczy sposobu i siły z jaką dokręcamy Aluski
Najlepiej jest to robić kluczem dynamometrycznym ale jak wiadomo dobry klucz 300-1000zł . Oczywiście pojawią się głosy że dociągnąć dwa razy z kopa i już ... Hmm więc czy teoria dokręcam z wyczuciem dociągając bez szarpania i po przejechaniu 200km kontroluje i dociągam jest dobra ?
Hmm absolutnie nie polecam pneumatycznych kluczy na wulkanizacji !!!
Jak jest za mocno ustawiony , jak złapiemy gumę życzę powodzenia w odkręceniu siłą ludzkich mięsni za pomoca klucza seryjnego Bez dobrej rury się nie obejdzie
Więc macie jakieś doświadczenia w tym temacie ? Planuje dokręcić siłą mięśni po czym prawdopodobnie podjechać na warsztat niech dynamo... ustawią ...
_________________ Przygarnij KROPKA topic8320.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
maxx_krk |
#235873 Wysłany:
03 Kwi 2009, 15:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
juz bez przesady ze sprawdzaniem kluczem dynamometrycznym nie robmy jaj.
Dokrec ile dasz rady i koniec, tak zebys w razie czego mogl odkrecic bez szarpania sie. Nie zmieniales kola nigdy ?
_________________ -------
Moje Punto Mk2 : http://fiatpunto.com.pl/post176091.html#176091
&
-->Grawerstwo ręczne i maszynowe/Pieczątki www.sieprawski.pl
-->GSM Telefony, Akcesoria, Sim-locki i naprawy
ZAPRASZAM !
|
|
Góra |
|
|
80quattro |
#235985 Wysłany:
03 Kwi 2009, 21:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Bardzo dobrze , że ten temat został poruszony bo 90% fachowców w serwisach opon nie ma pojęcia jak powinny być dokręcone koła .
Jak powiesz w serwisie opon żeby ci dokręcili np. na 11 kGm to patrzą się jak na kosmitę i wogóle nie rozumieją o co ci chodzi .
maxx_krk " Ile dasz rady " to przeważnie jest już za mocno .
Tak właśnie robi większość serwisów oponiarskich mają klucz pneumatyczny ustawiony na jedną wartość ( przeważnie na maksa ) i dokręcają tak w wszystkich autach .
Przez takie dokręcanie niepotrzebnie wygniatają się gniazda w felgach i niszczą się gwinty w piastach nie mówiąc o problemach z odkręceniem .
Koła w autach osobowych przeważnie powinny być dokręcone momentem od 9 do 12 kGm w zależności od skoku gwintu , rodzaju stożka i średnicy śruby . I przy tej wartości napewno nic się samo nie odkręci !
Tymczasem dokręcając "ile się da" możesz dokręcić nawet 20 kGm !
Ja zawsze dokręcam dynamometrem .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#236014 Wysłany:
03 Kwi 2009, 22:14; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
80quattro: wszystko fajnie i masz rację w tym co mówisz, tylko 99% posiadaczy aut raczej nie ma takiego sprzętu ani czasu, żeby się bawić w dokładność.
Ja dokręcam tak jak napisał maxx_krk czyli tyle ile dam radę. Dzięki temu koło dobrze się trzyma a i potem nie ma problemu z odkręceniem.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
80quattro |
#236028 Wysłany:
03 Kwi 2009, 22:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Czasu to dzisiaj nikt nie ma ( ze mną na czele )
Oczywiście nie twierdzę , że każdy musi mieć dynamometr . Ale przy dokręcaniu trzeba zachowac trochę umiaru .
Nie dokręcać nogą ! Co jest niestety bardzo popularne .
Chciałem tylko zwrócić uwagę na brak fachowości w większości serwisów opon a tam raczej powinni mieć odpowiednie narzędzia i dokręcać prawidłowo .
90% kierowców w ogóle nie zna się na mechanice ( i nie musi sie znać ) ale jadąc do serwisu oczekuje , że tam wszystko będzie zrobione fachowo .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
|
adi.degora |
#236031 Wysłany:
03 Kwi 2009, 22:38; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
80quattro napisał(a): Nie dokręcać nogą ! Co jest niestety bardzo popularne .
No przyznam się szczerze że ostatnio jak zakładałem letnie kółka jakiś miesiąc temu to wlasnie dokręcałem "z papcia" ale ten okropny dźwięk dał mi do myślenia, i poluzowałem z powrotem.. Więc podpisuje sie pod stwierdzeniem że "co za dużo (za mocno) to niezdrowo"
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
|
STax |
#236032 Wysłany:
03 Kwi 2009, 22:39; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#236069 Wysłany:
03 Kwi 2009, 23:56; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): Ja tylko odkręcam nogą Jak są śruby mocno zakręcone i jeszcze zapieczone to tylko stawanie na kluczu u mnie pomaga No widzisz, ja zawsze dokręcam koła dynamometrem, jeszcze w żadnym aucie nie odpadło koło, nie poluzowała się śrubka i nigdy nie musiałem używać bardzo dużej siły aby odkręcić bo coś się zapiekło W felgach z gniazdem stożkowym nie ma możliwości zapieczenia. Wszelkie trudności z odkręcaniem są spowodowane zbyt dużym naprężeniem na gwincie śrub (zbyt mocno dokręcone). Podziwiam wszystkich tych, którzy zakręcają koła w taki sposób, aż "zakwiczy".[/quote]
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#236136 Wysłany:
04 Kwi 2009, 09:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
nie ma co dowalac na siłe szpilek bo w felgach alu one i tak się zapieką i potem bedzie problem zeby je odkrecic....zwykly klucz krzyzakowy ( o ile wchodzi we wneke od szpilki ) i doklrecamy do momentu az bedzie szlo bardzo ciezko...a nie ze klucz juz jęczy i na twarzy wyskakuje tzw burak....albo niektoozy stosuja klucz z przedluzeniem ( rurka ) i wtedy to sila dokrecania jest mocno przesadzona....takze polecam z czuciem ja tak zawsze robie i mi nigdy zadna szpilka sie nie odkrecila...
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
|
STax |
#236140 Wysłany:
04 Kwi 2009, 09:39; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Piotr Mirowski |
#236159 Wysłany:
04 Kwi 2009, 10:37; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 04 Lut 2009, Posty: 41
|
80quattro napisał(a): Bardzo dobrze , że ten temat został poruszony bo 90% fachowców w serwisach opon nie ma pojęcia jak powinny być dokręcone koła . Jak powiesz w serwisie opon żeby ci dokręcili np. na 11 kGm to patrzą się jak na kosmitę i wogóle nie rozumieją o co ci chodzi .
maxx_krk " Ile dasz rady " to przeważnie jest już za mocno .
Tak właśnie robi większość serwisów oponiarskich mają klucz pneumatyczny ustawiony na jedną wartość ( przeważnie na maksa ) i dokręcają tak w wszystkich autach . Przez takie dokręcanie niepotrzebnie wygniatają się gniazda w felgach i niszczą się gwinty w piastach nie mówiąc o problemach z odkręceniem . Koła w autach osobowych przeważnie powinny być dokręcone momentem od 9 do 12 kGm w zależności od skoku gwintu , rodzaju stożka i średnicy śruby . I przy tej wartości napewno nic się samo nie odkręci !
Tymczasem dokręcając "ile się da" możesz dokręcić nawet 20 kGm !
Ja zawsze dokręcam dynamometrem . U mnie w serwisie uczeń dokręcił pneumatem śruby na maxa w transicie bo tak wydawało mu się że będzie dobrze i w czasie jazdy od koła pourywały się śruby ,koło go wyprzedziło ,miał szczęście że się dopiero rozpędzał
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#236503 Wysłany:
05 Kwi 2009, 12:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#236508 Wysłany:
05 Kwi 2009, 12:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Większość ludzi dokręca koła za mocno
maxx_krk napisał(a): Dokrec ile dasz rady i koniec, tak zebys w razie czego mogl odkrecic bez szarpania sie. Nie zmieniales kola nigdy ?
W większości przypadków nic się nie dzieje ale producent nie podaje momentu dokręcania bez powodu. Szczególnie w Fiacie gdzie mamy gwint drobnozwojowy łatwo "przeciągnąć" i problem gotowy, mało tego w niektórych samochodać odkształcają się piasty kół (mercedes) a niektóre alufelgi potrafią pęknąć od zamocnego dokręcania.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|