Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wibracja po zmianie opon
http://fiatpunto.com.pl/topic24642.html
Strona 1 z 1

Autor:  ka-8 [ 05 Paź 2010, 22:44 ]
Temat postu:  Wibracja po zmianie opon

Nastepujaca sytuacja: po przelozeniu opon z letnich na zimowe (z innego kropka, ale pozycja na aucie zachowana) przy hamowaniu odczuwam lekkie wibracje (nieznaczne ale wyczuwalne na pedale). Nie jest to praca ABSu ktora tez niby mozna wyczuc na pedale hamulca.

Jakies podejrzenia co do przyczyny powyzszego zjawiska?

Dla informacji, po wymianie klockow (bez tarcz) nie bylo zadnych takich objawow, auto jezdzilo bez najmniejszego zarzutu, dopiero po przekladce opon cos takiego sie pojawilo wiec zakladam ze to wina opon wlasnie. Kwestia tylko czy moge sie spodziewac ze za jakis czas i pare tysiecy km opony sie 'uloza' czy tez juz tak bedzie do ich konca?

Autor:  wojtass18 [ 06 Paź 2010, 00:23 ]
Temat postu: 

a felgi wyważałeś ?

Autor:  ka-8 [ 06 Paź 2010, 00:29 ]
Temat postu: 

No nie robcie ze mnie totalnego debila...

Objaw pojawia sie wylacznie przy hamowaniu jak zaznaczylem wczesniej.

Autor:  Vulcan [ 06 Paź 2010, 17:46 ]
Temat postu: 

ka-8 Jedź wyważyć koła. Przy okazji dowiesz się, czy opony i felgi są proste. Gdy auto będzie na podnośniku sprawdź, czy są luzy. Napisz poza tym jaki rozmiar opon był, a jaki jest teraz. Ma to znaczenie. Czy to opony rumuńskie, chińskie, czy bułgarskie?

Autor:  ka-8 [ 07 Paź 2010, 00:21 ]
Temat postu: 

Opony byly (poprzedniej zimy) w porzadku, jezdzil na nich inny kropek, rozmiar identyczny i zgodny z fabrycznym. Jedyne co sie zmienilo to to ze z Kropka A poszly na Kropka B, i odwrotnie. W drugim kropku ani sladu jakichkolwiek problemow, tylko w przypadku tego jednego.

Autor:  Vulcan [ 07 Paź 2010, 20:12 ]
Temat postu: 

Stawiałbym na:

- krzywa tarcza ham.
- niedokręcone jakieś koło
- gdzieś luz (wahacz, końcówka, lożysko i inne)

Autor:  jadak [ 07 Paź 2010, 20:51 ]
Temat postu: 

Vulcan a może przy przekładce felgi nie wróciły każda na swoje miejsce, i może z tyłu były krzywe, a teraz krzywe dali na przód, a proste na tył? Nie wiem jak u Ciebie w serwisie Vulcan, ale tam gdzie ja jeżdżę na przekładki, to każda felga zawsze musi wrócić na swoje miejsce, chyba, że jak założą na wyważarkę i jest bardzo, bardzo zwichrowana i krzyczy o dużo ciężarków (>40-45g) to wtedy wrzucają ją na tył

[ Dodano: 07 Paź 2010 19:51 ]
...i nie to żebym miał jakieś uprzedzenia co do jakości twojej pracy Vulcan, ale chce, żebyś jako zawodowiec potwierdził lub obalił moje założenie ;-)

Autor:  ka-8 [ 07 Paź 2010, 23:51 ]
Temat postu: 

Wiec... sprawa wyglada tak: o felgi dbam bo juz niejedna pogialem w przeszlosci wiec za raczej proste na wszystkich kolach.

Tarcze - malo prawdopodobne, objaw pojawil sie po prostu po przelozeniu opon na zimowe.

Luz "gdzies" - jak wyzej

Niedokrecone kola - odpada, wlasnie wrocilem z parkingu gdze udalem sie zeby sprawdzic czy aby przypadkiem tak nie jest. Sa dokrecone, jezeli nie za mocno to na pewno nie za slabo.

Pozostaje mi tylko jedna hipoteza, ze opony odksztalcily sie w trakcie prezchowywania, albo mam gdzies na biezniku "babel", chociaz w powyzszych przypadkach ciekawe jest to ze drzenie (delikatne, nie ze stopa lata jak szalona na pedale hamulca) objawia sie przy hamowaniu.

Byc moze w sobote wybiore sie do solidnego gumiarza zeby spojrzal na kola, bo ten u ktorego wymienialem to z zalet ma chyba tylko ta, ze ma bardzo dlugie godziny otwarcia.

Autor:  dzikidaniel [ 08 Paź 2010, 01:07 ]
Temat postu: 

Wibruje sam pedał czy również karoseria się trzęsie? Ja bym przełożył pierw jedno koło z przodu na tył (o ile wszystkie 4 maja ten sam bieżnik - jeśli to to oba przednie zamienić z tylnymi naraz), zobaczył czy jest poprawa, jeśli nie to druga strona. Ja bym stawiał na skrzywiona. felgę. Uszkodzona opona ma to do siebie że prędzej jest odczuwalna przy pewnych prędkościach wibracją na kierownicy niż przy hamowaniu.

Autor:  ka-8 [ 10 Paź 2010, 23:30 ]
Temat postu: 

Drzy (krotko, przez pierwszych pare sekund hamowania) pedal hamulca i troszke kierownica. W sobote bylem u gumiarza, wywazyl jeszcze raz kola (warsztat ktory mi przekladal okazalo sie zrobil to dosc niechlujnie). Efektow wiekszych nie widac. Teraz mozna poeksperymentowac z przekladaniem przod-tyl... zobaczymy jakie efekty to przyniesie. Ewentualnie bez eksperymentowania moznaby jezdzic jak jest i zobaczyc czy sie moze 'samo ulozy'.

Autor:  dzikidaniel [ 10 Paź 2010, 23:35 ]
Temat postu: 

Koło krzywe bądź krzywa tarcza. Szukaj teraz co dokładnie.

Autor:  buladag [ 10 Paź 2010, 23:59 ]
Temat postu: 

Lub biją hamulce tylne co niesie się na całe auto, jedynie przy hamowaniu z prędkości powyżej 90km/h, przy osiągnięciu 90tki bicia nie czuć - tak było u mnie.

Autor:  pieta [ 11 Paź 2010, 11:39 ]
Temat postu: 

buladag

mam podobnie, jutro jade do mechaniora zeby obadal przy przekladce opon

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/