Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Takie sobie pytanie .... o swap .... http://fiatpunto.com.pl/topic2175.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Patryk80 [ 10 Lip 2007, 16:44 ] |
Temat postu: | Takie sobie pytanie .... o swap .... |
Od czego mozna by wpakowac silnik do kropka ? Moj juz praktycznie jest na emeryturze wiec trzeba mu przeszczepic serduszko . Moze na zime uda mi sie tym zajac . Przez dlugi czas uwazalem ze najlepiej bedzie z silnikiem od GT (1.4 Turbo) ale kupno dobrego silnika graniczy chyba z cudem . Pozatym roznie to bywa z turbinami (!) ... obecnie biore pod uwage : - 1.6 16v od bravo/a-marea ... ale wiem ze moze byc duzo problemow z taka przerobka . - 1.2 16v od punto - malo problemow ... bo skrzynia zostaje a silnik od barchetty ??? skoro plyta podlogowa jest taka sama moze uda sie z silnikiem i skrzynia (polosie itp) , to jest 1.8 - 130 ps taki jak Punto II hgt . Co o tym sadzicie ? |
Autor: | STax [ 10 Lip 2007, 16:52 ] |
Temat postu: | |
A może poszukaj czegoś tak rzadkiego jak silnik 1.6 z punto 90? Nie powinno być problemów z zamontaowaniem tak jak w przypadku silnika z bravo, a moc podobna. Tyle, że silnik mało dostępny chyba. Jak by znaleźć taki z niezbyt duży przebiegiem i popracować trochę nad głowicą i resztą to pewnie i ze 120km by można było z niego wydobyć, a to w takim aucie jak punto już naprawdę coś. |
Autor: | Patryk80 [ 10 Lip 2007, 16:56 ] |
Temat postu: | |
no 1.6 90 tez jest dobra propozycja ... ale meczy mnie ten silnik z barchetty/hgt .... to by bylo jedyne w polsce punto I HGT ... a ten stosunek mocy do masy |
Autor: | STax [ 10 Lip 2007, 16:59 ] |
Temat postu: | |
No stosunek i osiągi trochę gorsze niż w MK1 GT ale i tak było by szybko A może coś nie z fiata, ale też włoskiego? Np. 3.2 V6 z Alfy? Myślę, że by się zmieścił, skoro mieści sie w alfie brera, które jest podobne w rozmiarze do punto. To by dopiero była moc... |
Autor: | Patryk80 [ 10 Lip 2007, 17:03 ] |
Temat postu: | |
hhee no ten 3.2 troche za duzy chyba ... |
Autor: | STax [ 10 Lip 2007, 17:07 ] |
Temat postu: | |
To może http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=786&model=118&typ=3475? Lancia, 2.0, 193km no i lancia miała 4m dł czyli niewiele więcej niż punto A tak serio, to ciekawe czy 2.0 z fiata coupe by pasowało? |
Autor: | Patryk80 [ 10 Lip 2007, 17:08 ] |
Temat postu: | |
ale gdzie taki silnik w dobrym stanie dostaniesz .... pozatym to juz niezla rzezba z przeniesieniem napedu |
Autor: | STax [ 10 Lip 2007, 17:11 ] |
Temat postu: | |
No silnik w dobrym stanie to jest problem, a im starszy tym większy problem ale... Na twoim miejscu (choć to zależy od funfuszy jakie chcesz na to przeznaczyć) zgłosił bym się do jakiejś firmy tuningowej i już oni by ci zrobili wszystko tak, żeby działało. Mnie też kiedyś chodził swap po głowie, ale stwierdziłem, że za podobne pieniądze co nowy silnik mogę mieć remont starego + jakąś sprężarkę i pewnie jak przyjdzie co do czego to właśnie na takie rozwiązanie się zdecyduję. http://fiatpunto.com.pl/topic1276.html => sprężarka mechaniczna to jest to |
Autor: | Thomas [ 10 Lip 2007, 17:17 ] |
Temat postu: | |
ten silnik 1.6 90 km to byl momntowany w starszych wersjach punto sporting pozniej zastapil go 1.2 16v wiec ja nie polecal bym tego 1.6 tym bardziej ze zuzycie paliwa wieksze a i konstrukcja silnika starsza itp |
Autor: | STax [ 10 Lip 2007, 17:20 ] |
Temat postu: | |
Thomas napisał(a): wiec ja nie polecal bym tego 1.6 tym bardziej ze zuzycie paliwa wieksze a i konstrukcja silnika starsza itp
Zużycie paliwa większe niż w...? Wiadomo, że większe niż przy 1.1 czy 1.2 ale w porównaniu do 1.6 z bravo czy 1.8 z barchetty/hgt to chyba podobne jeśli nie mniejsze? |
Autor: | Thomas [ 10 Lip 2007, 17:21 ] |
Temat postu: | |
w porownaniu 1.6 do 1.2 16V o te silniki mi chodzilo tak wiec ja bral bym tego 1.2 16V niz tego 1.6 |
Autor: | STax [ 10 Lip 2007, 17:24 ] |
Temat postu: | |
No tu głównie chodzi o to, czy to ma być: a) tylko zmiana na nowszy silnik bo stary jest już wysłużony b) czy też o to, żeby zmienić na mocniejszy, będący dobrą bazą do dalszych przeróbek Jeśli a) to 1.2 16v jest najlepszą opcją, a jeśli b) to dyskusja może trwać i trwać... |
Autor: | Thomas [ 10 Lip 2007, 17:26 ] |
Temat postu: | |
ja bral bym wersje a) a jezeli chodzi o wersje b) to zmienil bym na lepszy samochod |
Autor: | STax [ 10 Lip 2007, 17:36 ] |
Temat postu: | |
Odnośnie b) to jest odwieczne pytanie co wybrać - inny mocniejszy samochód, czy tuning posiadanego. Ja bym się skłaniał ku tuningowi bo albo wyjdzie taniej a jeśli nawet nie, to za cenę nowego auta usyska się o wiele lepsze osiągi ze starego. Oczywiście to też zależy od oczekiwań - czy chodzi właśnie o osiągi czy po prostu o lepsze auto... Ja wybieram osiągi, poza tym kropka nie porzucę |
Autor: | Patryk80 [ 10 Lip 2007, 17:37 ] |
Temat postu: | |
wiec odnosnie punktu a) to ma byc nowszy i mocniejszy silnik bo mam sentyment do mojego kropka i zostanie u mnie na wieki punkt b) lepszy samochod bedzie i to juz niebawem ale jak pisalem z kropkiem laczy mnie cos wiecej (hehheee) Ale chyba macie racje - 1.2 16v to bedzie najlepsze rozwiazanie - mozna tanio kupic w miare nowy motor i nie powinno byc problemow z montazem bo uklad przeniesienia napedu jest taki sam . A da rade cos jeszcze wydusic z 16v ? czy to jest juz wysilona jednostka ? |
Autor: | STax [ 10 Lip 2007, 17:39 ] |
Temat postu: | |
No 86km z 1.2 to raczej sporo, ale wydusić zawsze można więcej... http://fiatpunto.com.pl/topic2160.html radzę zerknąc tu ile można z 1.2 wyciągnąć. Myślę, że z wersji 16v dało by się jeszcze więcej. |
Autor: | Thomas [ 10 Lip 2007, 17:47 ] |
Temat postu: | |
zalozysz N2O i w awaryjnych sytuacjach wystarczy |
Autor: | Patryk80 [ 10 Lip 2007, 17:49 ] |
Temat postu: | |
no to chyba juz wiem ... 1.2 16v bedzie najlepszym wyjsciem . Postaram sie to zrobic w grudniu jak przyjade na 3 tygodnie do domu . |
Autor: | skadubek [ 10 Lip 2007, 21:39 ] |
Temat postu: | |
Pewnie że da każda dobra przeróbka dolot,wydech,wałki,głowica komp na PB 98 i bedzie ponad 100 koni ,ale pewnie mocno u góry jak to w 16v.... Co do 1,4 turbo to masz racje z jego stanem jest róznie ,ale mozliwości rozwoju na seryjnych gratach to jakieś 250 koników więc jest gdzie sie bawić ,a seria już daje dużo radochy |
Autor: | dzikidaniel [ 10 Lip 2007, 21:56 ] |
Temat postu: | |
A ile już Twój ma?? EDIT (pytanie skierowane do skadubka) |
Autor: | Patryk80 [ 10 Lip 2007, 22:16 ] |
Temat postu: | |
ja juz mam 270 000 km .... praktycznie bez naprawy . Raz wymienione uszczelniacze zaworowe , raz uszczelka glowicy (przy zmianie glowicy od 75) |
Autor: | dzikidaniel [ 10 Lip 2007, 22:22 ] |
Temat postu: | |
Moje pytanko było skierowane do skadubka który mówił ile to można wyciągnąć z 1.4T I ma aż 270kkm?? Kurde a mówią że faciki słabe są No ja myslę że jesli mocy Ci styarcza to wybierz 1.2 16V a jesli nie to też 1.2 16V+Turbo albo 1.4T. A jak człowiek sie postara to dostanie dobry silniczek z jakiegoś rozbitka |
Autor: | Thomas [ 10 Lip 2007, 22:24 ] |
Temat postu: | |
to nie jest tak tragicznie wujas seicento 899ccm zrobil 300 tys tu mial wyczyn bez naprawy i jakos jezdzil |
Autor: | dzikidaniel [ 10 Lip 2007, 22:27 ] |
Temat postu: | |
To ja się lepiej schowam z moimi 68kkm |
Autor: | STax [ 10 Lip 2007, 22:31 ] |
Temat postu: | |
Mój 101k km przeleciał bez żadnych napraw praktycznie. Co lepsze, świece pierwszy raz były wymienione chyba po 80k km... Przez 10 lat żarówki wymienione 1 raz... i to nie dlatego, że były spalone a po prostu tak... Szczęki hamulcowe nie wymieniane, klocki raz po 85k km... Po prostu kochany fiat potrafi się odwdzięczyć |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |