Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Tarcze hamulcowe zamiast bębnów
http://fiatpunto.com.pl/topic2499.html
Strona 1 z 1

Autor:  dzikidaniel [ 05 Sie 2007, 19:30 ]
Temat postu:  Tarcze hamulcowe zamiast bębnów

Chciałbym zmienić z tyłu bebny na tarczei w związku z tym mam kilka pytań do posiadaczy Punto GT i innych z już zmodyfikwanymi tylnymi hamulcami:
1. Jak mocowane są z tyłu zaciki??
2. Czy linki sa takie same czy inne?? Jak spasować linke z zaciskami??
3. Czy przewody elastyczne są takie same jak z przodu??
Mile widziane fotki :D
Wiem że już ktoś na forum zmieniał hamulce z tyłu i licze na pomoc :)
Z góry dzięki :D

Autor:  Patryk80 [ 06 Sie 2007, 10:13 ]
Temat postu:  Re: Tarcze hamulcowe zamiast bębnów

dzikidaniel napisał(a):
1. Jak mocowane są z tyłu zaciki??
2. Czy linki sa takie same czy inne?? Jak spasować linke z zaciskami??
3. Czy przewody elastyczne są takie same jak z przodu??
Mile widziane fotki :D
Wiem że już ktoś na forum zmieniał hamulce z tyłu i licze na pomoc :)
Z góry dzięki :D

ad.1 Zaciski mocowane sa w miejsca bebnow . Otwory montazowe sa w kazdym kropku takie same .
ad.2 Linki hamulcowe w GT sa inne . Juz nie pamietam czy krotsze czy dluzsze ale inne .
ad.3 Przewody elastyczne moga byc takie jak z przodu ale jesli dobrze pamietam to ja w sklepie szukalem jakis krotszych . Nie pamietam od czego one byly ale mialy takie same gwinty wiec je zamontowalem .

Jednyna problem to taka podkaldka dystansowa montowana na piaste . W wersji z bebnami jest dwa razy grubsza . Mozna ja zamowic w ASO lub u znajomego tokarza . Jednak nie pamietam juz wymiarow :?

Autor:  dzikidaniel [ 06 Sie 2007, 10:51 ]
Temat postu: 

O jaką podkładke dystansową chodzi?? I gdzie ona przychodzi bo nie bardzo kumam. Masz może jakieś fotki z przeróbki albo z czasu przeróbki??

Autor:  Patryk80 [ 06 Sie 2007, 16:49 ]
Temat postu: 

zdjec nie mam bo przerabialem hamulce kilka lat temu . Podkladka znajduje sie na czopie na ktorym jest lozysko z piasta . W wersji z bebnami ustala ona odsadzenie bebna od lozyska . W przypadku tarcz musi byc ona o mniej wiecej polowe wezsza zeby tarcza prowidlowo pracowala w zacisku .

Autor:  dzikidaniel [ 06 Sie 2007, 22:40 ]
Temat postu: 

To ja mam jeszcze pytanko:
ma ktoś książke "Fiat Punto obsługa i naprawa" tą wersje gdzie jest również wersja GT?? Chodzi mi o traką: link

Autor:  Patryk80 [ 07 Sie 2007, 10:44 ]
Temat postu: 

ja mam taka ale w polsce ... obecnie przebywam jednak w UK ...

Autor:  dzikidaniel [ 07 Sie 2007, 11:38 ]
Temat postu: 

No szkoda... Mże ktoś ma to by mi skan podrzucił rozdziału o tylnych hamulcach :D

Autor:  Patryk80 [ 07 Sie 2007, 12:32 ]
Temat postu: 

powiem ci tylko ze warto przerobic hamulce na te od wersji GT . Duzo lepiej sie hamuje !!! Najzabawniej jest na przegladzie ... kiedy kontroler sprawdza sile hamowania . Dla mojej wersji (55SX) i tej masy wyniki sa poza zakresem :wink:

Autor:  dzikidaniel [ 07 Sie 2007, 23:26 ]
Temat postu: 

Ja już i tak poczułem poprawe hamulców jak zmieniłem tarcze z przodu :D hamowanie awaryjne ze 160 na starych tarczach awykonalne a na nowych aż się ździwiłem!! Ale muszę jeszcze tył zrobić i właśnie zastanawiam się czy nie lepiej dołożyc i miec z tyłu odrazu tarcze. I chyba postawie na tarcze :D

Autor:  szparkowski [ 23 Wrz 2007, 15:46 ]
Temat postu: 

a ile orientacyjnie wyjdzie taka przerobka tylnych hamulcow z bebnow na tarcze??

Autor:  dzuki [ 23 Wrz 2007, 21:41 ]
Temat postu: 

no właśnie ciekawe ile?? bo ja muszę w swoim wymienić hamulce tylnie bo bębny mam już parę mm poniżej minimum;;)

Autor:  Patryk80 [ 24 Wrz 2007, 10:09 ]
Temat postu: 

orientacyjnie ... hmmm to zalezy od ceny za jaka wyrwiesz zaciski , ja za dwa zaciski dalem 200 zl + klocki okolo 100 zl + dwa przewody hamulcowe okolo 50 zl . Tarcze na tyl wykorzystalem te co byly seryjnie z przodu bo maja te same wymiary (sa takie same) . Czyli z tym pierscieniem i nowym plynem hamulcowym okolo 400 zl .

Autor:  dzikidaniel [ 24 Wrz 2007, 17:04 ]
Temat postu: 

A jeszcze linki hamulcowe która nie są tanie.

Autor:  Patryk80 [ 25 Wrz 2007, 10:02 ]
Temat postu: 

o racja ... jeszcze linki hamulcowe jesli ma byc super .
Bo mozna po malej przerobce zastosowac linki od wersji z bebnami ale to nie jest idealne rozwiazanie :wink:

Autor:  cosmit17 [ 08 Paź 2007, 20:56 ]
Temat postu: 

Jesli nie aktualne to sorki ale wlasnie skonczylem swap hampli z gt
efekt zaje... :)
jesli ktos chce to pomoge i zaweze temat, mam tez kilka fotek
pzd

Autor:  STax [ 08 Paź 2007, 22:31 ]
Temat postu: 

cosmit17 ile cię w sumie ten swap wyniósł? części nowe czy używane?

Autor:  wlodek373 [ 09 Paź 2007, 08:29 ]
Temat postu: 

to je pokarz.

Autor:  cosmit17 [ 09 Paź 2007, 09:25 ]
Temat postu: 

tylne zaciski byly montowane w np. tipo z abs, uno 1.4T,punto gt
przednie w np. uno T, punto gt i bodajze w siena albo palio(wenytylowane)
ceny
zaciski dopadlem np. na forum uno turbo, trzeba poszukac i wiekszych problemow nie ma :) cena zalezy jak lezy ja kupilem za 100zl kpl ale szroty straszne do tego nowe zestawy napracze tyl ok 50zl przod ok 40zl jescze cztery butle odrdzewiacza z kwasem siarkowym :wink: 20zl
z linkami rencznego nie ma co kombinowac bo od gt w fiacie to ok 80zl za kpl
i pasuja jak ulal
jesli chodzi o przod to poprostu tarcze wkladasz plus zaciski i gra(trzeba pamietac o srobach ktore mocuja zaciski) w fiacie cena chora :( a jak
poszukasz to za cztery ok 12zl :)
flansze za posrednictwem ktorych zamontyjemy zaciski to ok 40zl za sztuke (dwie trzeba) :lol:
do tego oslony to jakies ok 30zl razy 2
ze starych oslon trzeba wyciac podkladki na piaste co by tarcza odpowiednio z zaciskiem sie zgrala (nie mam zdjec ale sr wew pasoje a sr zew to min 5mm od wew do 10mm)chyba ze komus kontowka zejdzie :cyclops:
potrzebne beda wezyki elastyczne i tu omijam aso fiat i do sklep mot. po ok 12zl za sztuke(dwie) plus redukcje po ok 2zl(dwie)
o wezykach miedzianych to nie pisze bo to jasne
tarcze tyl pasuja oczywiscie z przodu od np cc900-punto1.2
ja kupilem wszystkie optimala(jestem zadowolony)
przod za dwie ok 160zl plus klocki ferodo primier za kpl ok 70zl
tyl za dwie ok 80zl plus klocki ferodo ok 80zl
korektory sily hamowania zostawilem jak byly i jest ok(i tak nie dzialaly)
dodam jeszcze ze na org hamplach nawet jak zamontowalem podzespoly ferofo i brembo to nie bylo to co teraz
mozna je karac na oponach np 195/50 i po hamowaniu z np 140km do zera sa gotowe do dalszej jazdy
nie ma efektu sanek jak to mialo miejsce na org
pzd
jesli chodzi o fotki to na poczte moge wyslac bo mam kilka a sa w bardzo dobrej jakoscia i nie zmieszcza sie w poscie

Autor:  Patryk80 [ 09 Paź 2007, 10:36 ]
Temat postu: 

a nie mowilem ze warto ? Hamulce od GT powinny byc w serii w kazdym kropku . Gratuluje udanej przerobki :!:

Autor:  Raq [ 11 Gru 2007, 09:31 ]
Temat postu: 

Podłączę się, bo sam zacząłem się "bawić" hamulcami w Kropku.
na pierwszy ogień poszły przednie.
tarcze plus klocki - "standardowy" zestaw - czyli Brambo max 257mm plus ferodo premier.
bębny i szczęki z tyłu wymieniane 1000km temu, ale jest problem z popiskiwaniem/skrzypieniem.
w czasie kiedy chciałem tam zajrzeć postanowiłem przyjrzeć się przewodom sztywnym.
na moje szczęscie - zrobiłem to we właściwym momencie.
okazało się, żę ich po prostu nie ma. przeciekają na OBWODZIE.
korozja tak je zjadla, że miejscami mają po 3mm :shock: z 5-6mm oryginalnego przekroju.
Korektory hamowania - to w zasadzie pecynki rdzy.
elastyczne też w 50% popękane.
decyzja zapadła - trzeba to robić.
na akcje 4400 się nie załapuje więc - trzeba we własnym zakresie.
Zamawianie przewodów w P.P.H. "Sobimax" (działaja na allegro, ceny bardzo dobre - śmiało polecam) pokazało, że zamiast 6 sztywnych katalogowo - u mnie jest 8 odcinków :roll:
Przy okazji mam pytanie do Punto maniaków - czy ktoś się orientuje - ile płynu hamulcowego jest w układzie?
w każdym razie za wymianę zamierzam się zabrać osobiście - pewnie przy okazji zrobię manual.
w tej chwili kombinuje, jak unieść samochód, bo niestety kanału nie posiadam.
pewnie wykorzystam płyty chodnikowe, po kilka sztuk na stronę i na to kantówki. mam nadzieję że to zda egzamin.

Autor:  STax [ 11 Gru 2007, 11:09 ]
Temat postu: 

Płynu hamulcowego wchodzi chyba 0,4l w wersji bez abs i 0,5l z abs'em

Autor:  Raq [ 11 Gru 2007, 12:34 ]
Temat postu: 

o - myślałem, że trochę więcej przy - w zasadzie osuszeniu ;) układu.
przy okazji - tak sobie kombinuje, że pewnie przy zakładaniu nowych przewodów warto by je wstępnie napełnić płynem przed montażem...
może w ten sposób skrócę czas "zabawy" z odpowietrzaniem.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/