Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Nietypowy swap, pytania czysto teoretyczne.
http://fiatpunto.com.pl/topic28463.html
Strona 1 z 1

Autor:  staH [ 01 Maj 2011, 00:34 ]
Temat postu:  Nietypowy swap, pytania czysto teoretyczne.

Cześć.
Ostatnio chodzi mi po głowie chyba nietypowy swap, nietypowy z tego względu że po przeszukaniu internetu nie znalazłem żadnej wzmianki na ten temat.
Ja na mechanice nie znam się zupełnie, ale sądzę że ta opcja była by najtańszą, która dawała by znaczny przyrost mocy przy zachowaniu względnie niskiej pojemności.
Ta opcja byłaby wydajniejsza niż 1.2 16v i 1.6. Brakowało by jeszcze do gt i jest to raczej pośrednią opcja z tym że cena tego byłaby co najmniej kilka razy mniejsza bo za niecałe 2tysiące można kupić całe auto w dobrym stanie z tym silnikiem o który myślę.
Nie mam pojęcia czy dany motor się zmieści do punciaka, albo czy podłączenie wszystkiego dałoby radę to już pytanie do was... :) odrazu wyjaśnie, że po prostu mnie to interesuje, nie będę tego robił w moim aucie (no na 90% nie będę)
A teraz finał...
Kto by pomyślał że chodzi mi o poloneza? :D
1.4 16v, silnik rovera, o mocy ponad 100koni, poloneza potrafi rozpędzić powyżej 180, przyspieszenie jak na auto o takich kształtach też jest bardzo dobre, i myślę że punto z takim silnikiem byłoby zaskoczeniem dla wielu kierowców (tak jak i gtek jest)

Co o tym sądzicie?

Autor:  rzel [ 01 Maj 2011, 09:07 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Co o tym sądzicie?


przecież już dawno zakładają 1.4 16v do seicenta to czego nie dałoby się do punta?

Autor:  staH [ 01 Maj 2011, 09:53 ]
Temat postu: 

No cóż, moje pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Szukałem w necie info o puncie, a nie innych autach więc nie miałem prawa wiedzieć ;)
Mówisz, że zakładają. Poszukam, poczytam. Ciekawi mnie ten temat.

Autor:  2rotor [ 01 Maj 2011, 10:12 ]
Temat postu: 

Do MK1 możesz sobie wrzucić bez żadnego problemu silnik 1,6 16V z Bravo/Brava/Marea wiec powiedz mi po co kombinujesz z silnikiem Rovera który nijak nie pasuje?

[ Dodano: 01 Maj 2011 10:12 ]
rzel napisał(a):
Cytuj:
Co o tym sądzicie?


przecież już dawno zakładają 1.4 16v do seicenta to czego nie dałoby się do punta?


Zakładają bo to silnik z tej samej rodziny co 1,1 i pasuje.

Autor:  staH [ 01 Maj 2011, 10:16 ]
Temat postu: 

nikt nie mówił, że będę coś zakładał ;) Tylko z ciekawości pytam bo jeśli tanie auto to i wszystkie potrzebne części masz w cenie (skrzynia czy sprzęgło chociażby)
czysta ciekawość czy da się zrobić tanio i w miarę mocno

Autor:  2rotor [ 01 Maj 2011, 10:20 ]
Temat postu: 

Tanio to można bułki w Biedronce kupić. Niestety w tuningu trzeba wyłożyć grosza jeśli coś ma być zrobione rzetelnie i nie rozsypać się za bramą.

Autor:  staH [ 01 Maj 2011, 10:21 ]
Temat postu: 

Mówiąc "tanio" chodziło mi o części, a nie o składanie całości i rzetelność mechaników. ;)

Autor:  dzikidaniel [ 01 Maj 2011, 10:51 ]
Temat postu: 

A ile to jest tanio? Bo 1.6 16V wraz z całym Palio bądź sieną kupisz już za ok 1000, wszystko pasuje p&p, wystarczy przełożyć, a samo dorobienie łap do roverowskiego silnika wyjdzie tyle co rozbite 1.6 16V. Więc co ma być tanio?

Autor:  staH [ 01 Maj 2011, 11:19 ]
Temat postu: 

patrzyłem na cenę silnika z bravo ~800zł bez osprzetu
tu za 2koła masz całe auto, dlatego wydawało mi się to tanim rozwiązaniem ;)
a że ceny palio czy sieny są takie niskie, tu mój błąd, że nie sprawdziłem

[ Dodano: 01 Maj 2011 11:19 ]
rzeczywiście, za 2k można kupić kompletną sienę... :E ale gafa...
Ciekawią mnie tylko osiągi 1.6 16v od fiata a 1.4 16v rover/polonez, który jest zacną jednostką

Autor:  STax [ 01 Maj 2011, 11:28 ]
Temat postu: 

staH napisał(a):
Ciekawią mnie tylko osiągi 1.6 16v od fiata a 1.4 16v rover/polonez, który jest zacną jednostką

Jedynym plusem rovera jest to, że łatwo go zastąpić większą jednostką 1.8 ;)

Jeśli chodzi o porównanie 1.4 rover i 1.6 fiat to fiat m.in ze względu na pojemność ma większy moment obrotowy

Rover - 103KM/6000rpm i 127nm/5000rpm
Fiat - 103KM/5750rpm i 144nm/4000rpm (coś znalzłem, że chyba pod koniec produkcji były też 106km i 151nm).

Autor:  staH [ 01 Maj 2011, 11:35 ]
Temat postu: 

ja wiem... czy to taki jedyny plus? jak na 1.4 i poloneza to auto jest żwawe dość ;) przynajmniej w porównaniu do PI 1.1-1.2 ma lepsze osiągi

ale faktycznie pewnie silnik fiata będzie lepszy, poszukam sobie jeszcze info na temat Vmax dla obu. ;)

Autor:  STax [ 01 Maj 2011, 11:38 ]
Temat postu: 

staH napisał(a):
ja wiem... czy to taki jedyny plus? jak na 1.4 i poloneza to auto jest żwawe dość przynajmniej w porównaniu do PI 1.1-1.2 ma lepsze osiągi

No super, tylko porównujesz auto o mocy 55-60KM (bo punto 75 czy 1.2 16v już ma lepsze osiągi) z autem, które ma 103KM...

Ja pisałem o porównaniu 1.4 16v i 1.6 16v...

staH napisał(a):
poszukam sobie jeszcze info na temat Vmax dla obu.

Ehh, lepiej poszukaj od czego prędkość zależy, bo v-max to jest ostatni parametr na jaki powinno się patrzeć, bo to od przełożeń skrzyni biegów i aerodynamiki auta zależy...

Autor:  dzikidaniel [ 01 Maj 2011, 21:51 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
staH napisał(a):
Ciekawią mnie tylko osiągi 1.6 16v od fiata a 1.4 16v rover/polonez, który jest zacną jednostką

Jedynym plusem rovera jest to, że łatwo go zastąpić większą jednostką 1.8 ;)

Jeśli chodzi o porównanie 1.4 rover i 1.6 fiat to fiat m.in ze względu na pojemność ma większy moment obrotowy

Rover - 103KM/6000rpm i 127nm/5000rpm
Fiat - 103KM/5750rpm i 144nm/4000rpm (coś znalzłem, że chyba pod koniec produkcji były też 106km i 151nm).

W 1.6 wymieniasz wał i korbowody na te ze stilo i też masz 1.8...
Olać silnik rovera. Żeby miał w serii 300KM to można by nad nim dywagować, ale tak jak w serii ma 100 to są o wiele lepsze rozwiązania. A to ze silnik wstawisz to jedno, teraz musisz jeszcze całą wiązkę z Fiatowską ożenić. Tu się dopiero robią koszta.

Autor:  STax [ 01 Maj 2011, 21:53 ]
Temat postu: 

Ano prawda.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/