Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jakie mody Punto I 98r 1.2 (60km)??
http://fiatpunto.com.pl/topic28476.html
Strona 1 z 2

Autor:  kyubi91 [ 01 Maj 2011, 15:49 ]
Temat postu:  Jakie mody Punto I 98r 1.2 (60km)??

Chce uzyskac od 70 do 90max KM. Nie chce zadnego SWAPU ani TURBO.Myslalem nad modami glowicy np jakis inny walek rozrzadu.Proponujcie co by mozna bylo zrobic i jakie koszty?

Autor:  STax [ 01 Maj 2011, 17:38 ]
Temat postu: 

kyubi91: nie pytaj o koszty tylko powiedz ile możesz wydać.
Podstawowy mod to zmiana góry silnika na tą od punto 75 (w tym przeróbka na wielopunkt, wałek 866, wydech od 75 albo jakiś customowy itd).
Do tego chyba warto zrobić porting głowicy (opisany tu na forum, w sumie w trakcie opisywania), potem program do kompa.
Koszty? Zależy gdzie i za ile części zdobędziesz i czy będziesz robić sam czy płacić za robociznę.

Autor:  rzel [ 01 Maj 2011, 17:40 ]
Temat postu: 

kyubi91 napisał(a):
np jakis inny walek


chyba taniej wyjdzie głowica od 75

Autor:  STax [ 01 Maj 2011, 17:45 ]
Temat postu: 

rzel napisał(a):
chyba taniej wyjdzie głowica od 75

Sama głowica wiele nie da, musi być do tego wałek 866 czyli ten z punto 75. W wałki typowo sportowe (świątek itp) w zasadzie nie warto inwestować.

Autor:  dzikidaniel [ 01 Maj 2011, 21:57 ]
Temat postu: 

Tylko SWAP. Nie warto rzeźbić w tych silnikach w kropkach...

Autor:  STax [ 01 Maj 2011, 21:58 ]
Temat postu: 

dzikidaniel wiadomo, że to się bardziej opłaca (a najbardziej zmiana auta) ale:

kyubi91 napisał(a):
Nie chce zadnego SWAPU

Autor:  dzikidaniel [ 01 Maj 2011, 22:01 ]
Temat postu: 

Tylko krowa nie zmienia poglądów...

Autor:  Vectramaniak [ 03 Maj 2011, 10:08 ]
Temat postu:  Re: Jakie mody Punto I 98r 1.2 (60km)??

Najszybciej będzie sprzedać samochód i kupić inny z większą mocą.
Przeważnie jest tak, że kupuje się auto z małą pojemnością dla oszczędzania, a w benzyniakach jak się chce podnieść moc to idą koszty, przelicznik 1KM=xxx zł, jak masz gruby portfel i przede wszystkim czas to można się w to bawić.

Autor:  kyubi91 [ 03 Maj 2011, 12:43 ]
Temat postu: 

Hm...a z przepustnica by cos poszlo zrobic??Bo ten port glowicy to raczej nie dokonczony tam;/Wiem ze mozna inny walek wrzucic ale gorzej od dolu ciagnie;(Chyba ze idzie temu jakos zaradzic?

Autor:  STax [ 03 Maj 2011, 12:46 ]
Temat postu: 

Na tym wałku 866 dół wiele nie traci, jakby do tego poprawić program w kompie, to wydaje mi się, że nie straci wcale.

Autor:  kyubi91 [ 03 Maj 2011, 12:56 ]
Temat postu: 

Hm i ile bym mogl dzienki niemu osiagnac??

Autor:  STax [ 03 Maj 2011, 13:06 ]
Temat postu: 

Z samym wałkiem? Niewiele, ze 2-3KM myślę. Zmiana cąłej głowicy itd to wtedy coś zyskasz bardziej odczuwalnie.

Autor:  Marcin(90) [ 05 Maj 2011, 18:10 ]
Temat postu: 

a w wersji 1.2 75 jest jakis sens kombinowac nad dawka mocy?? :D

Autor:  dzikidaniel [ 05 Maj 2011, 18:12 ]
Temat postu: 

Swap na 1.6 16V...

Autor:  nickoo [ 05 Maj 2011, 18:19 ]
Temat postu: 

możesz pomyśleć nad górą od 75.

Autor:  STax [ 05 Maj 2011, 20:43 ]
Temat postu: 

Marcin(90 ): zależy co rozumiesz przez sens, bo finansowego sensu nigdy nie ma ;)

Autor:  kyubi91 [ 20 Lip 2011, 23:31 ]
Temat postu: 

Hm a wiec projekt jest taki chce zrobic zmiane glowicy na ta z mpi + wałek 866 do tego wydech z mpi koncowy ulter dedykowany.Tylko potrzeboje shematy by zobaczyc jaka jest roznica miedzy spi a mpi by moc podlaczyc wizke po wielopukt.Jest ktos na forum kto robil cos takiego??

Autor:  rzel [ 21 Lip 2011, 07:53 ]
Temat postu: 

kyubi91 napisał(a):
Tylko potrzeboje shematy by zobaczyc jaka jest roznica miedzy spi a mpi by moc podlaczyc wizke po wielopukt.Jest ktos na forum kto robil cos takiego??


to nic trudnego; do twojego 1 wtryskiwacza idzie przewód zakończony kostką (+ i -), ucinasz kostkę i z tego + wyprowadzasz 4 na cztery kolejne wtryskiwacze, tak samo dzielisz masę; jak będziesz kupował części do swapa to dostaniesz już kawałek wiązki do 4 wtryskiwaczy z wtyczkami - wystarczy wtedy to połączyć z twoją wiązką
sam mam do sprzedania taki kawałek wiązki, więc na czasie mogę sprawdzić kolory kabli;
jak dobrze pamiętam to + w spi to różowo czarny,a - zielono czarny;
w wiązce wtrysków od 1,2 mpi to + jest niebiesko biały, zresztą + jest zaznaczony na wtryskiwaczu, więc wystarczy przyłożyć wtyczkę z wiązką i wszystko jasne

Autor:  kyubi91 [ 21 Lip 2011, 11:18 ]
Temat postu: 

Dzieki rzelu. A sluchaj pompa paliwa wyrobi ze spokojem??I czy po za ta przerobka wiazki bedzie jeszcze jakis wiekszy problem??Nie mowie tu o przepustnicy czy kolektorze wydechowym z mpi bo to napewno bedzie potrzebne.

Autor:  STax [ 21 Lip 2011, 11:39 ]
Temat postu: 

kyubi91 napisał(a):
A sluchaj pompa paliwa wyrobi ze spokojem??

Nie.
Pompa SPI daje 1ba, a od MPI 3ba, musisz ją zmienić.

Autor:  kyubi91 [ 21 Lip 2011, 17:18 ]
Temat postu: 

A no i ostatnie pytanie czy komputer uciagnie 4wtryski czy wszystko bedzie ok??

Autor:  rzel [ 21 Lip 2011, 17:54 ]
Temat postu: 

kyubi91 napisał(a):
A no i ostatnie pytanie czy komputer uciagnie 4wtryski czy wszystko bedzie ok??


działać to jakoś będzie, ale powinieneś wymienić także komputer na ten z 75 -ki obojętnie punto/palio/siena

Autor:  rychuslu89 [ 21 Lip 2011, 18:51 ]
Temat postu: 

Ja miałem Uno 1.0 Fire chciałem założyć Wałek 866 , bo kolega miał i mówi że zajebiście się zbiera i wogole , lecz zrezygnowałem bo spalanie by wzrosło o 2litry a przyrost mocy niewielki a koszty ? , raczej nie opłacalne nawet takim Punto bo trzeba kupić nowy rozrząd , najlepiej uszczelkę pokrywy zaworów , wałek 866 ( a ludzie też się cenią za ten wałek) do tego bez ruszenia tłumika i zmiany na przelot to też lepiej nie ruszać także stwierdziłem że wolę mieć parę stów w kieszeni i zostać przy spalaniu 5litrów niż 7litrów :D
Jak kolega nie chce swapa to nie wiem co od siebie mogę polecić , pobawiłbym się z wydechem , jakiś przelot zrobić , później pojechałbym na hamownie i sprawdził i uszło osłów pod maską czy przybyło.

Nie wiem jak to w Puntach jest ale mój znajomy ma Honde Civic miał silnik 1.5 seria 90KM brała olej jak ekodiesel :D , zrobił sobie wydech plus kolektor 4-2-1 i założył stożek , efekt ? Byłem z nim na hamowni to pokazało 101KM tu link z hamowni http://www.youtube.com/watch?v=Jr6O2gg2E2s

Autor:  dzikidaniel [ 21 Lip 2011, 18:58 ]
Temat postu: 

rychuslu89, kto Ci takie fanaberie naopowiadał? :E przelot w N/A o pojemności 1.0? Wzrost spalania o 2 litry? Pocisnąć to 1.0 i wyjdzie spalanie w okolicy 10l...

Autor:  rychuslu89 [ 21 Lip 2011, 19:11 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
rychuslu89, kto Ci takie fanaberie naopowiadał? :E przelot w N/A o pojemności 1.0? Wzrost spalania o 2 litry? Pocisnąć to 1.0 i wyjdzie spalanie w okolicy 10l...

Tak to jest jak się nie dba o auto i pali dysie :]

Zrobiłem pewien test:)
Zatankowałem do pełna Unozłoma i zrobiłem coś ponad 100km lecz auto użytkowałem w taki sposób że gdy wskazówka temp. pokazywała około 90stopni , to jeździłem bardzo nieekonomicznie , od 120km/h w trasie (Moje Uno leciało max 160km/h) teraz już pewnie tyle nie poleci no ale cóż , dawałem mocno w pi*de mu nie żałowałem , na światłach 1..2..3..te biegi do odcinki ... no i pod dystrybutor podjeżdżam i wyszło coś koło 7litrów beny....
Fakt Moje Uno miało przebieg 63tyś jak kupiłem ,a pałowałem na rozgrzanym silniku.
Dokładnie kolega ma przelot , stożek i wałek 866 , jakby to wszystko zliczyć to wychodzi jakieś.... 600zł czyli wg nie opłaca się

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/