Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.6 zwiększanie mocy
http://fiatpunto.com.pl/topic3060.html
Strona 1 z 1

Autor:  prezes1721 [ 06 Wrz 2007, 09:15 ]
Temat postu:  1.6 zwiększanie mocy

Witam. Od niedawna jesem szczęśliwym posiadaczem Kropka ale chciałbym w jakiś sposób zwiększyć parametry silnika mojego punciaka. Mam silnik 1.6 90 km który jesti tak już dynamiczny jednak chciałbym dodać mu kilka kucyków i tu mam pytanie do was jak to zrobić bez wielkich nakładów finansowych. yślałem o wyżuceniu katalizatora i zmienieniu go strumienicą oraz o filtrze stozkowym ale jeżdze na gazie i nie wiem czy to dobry pomysł. CZekam na wasze propozycje oraz rady pozdrawiam

Autor:  Thomas [ 06 Wrz 2007, 14:14 ]
Temat postu: 

na gaz to niezbyt dobry pomysl gdyz moze to powodowac ze samochod jeszcze gorzej bedzie szedl jak za bardzo bedzie dmuchalo do kolektora ssacego a co do mocy to hmm... wałek sportowy,chip,sportowy kolektor najlepsze efekty da przeróbka całego ukladu wydechowego a nie tylko kawalka....

Autor:  STax [ 06 Wrz 2007, 22:29 ]
Temat postu: 

Gaz raczej nie rokuje zbyt dobrze jeśli chodzi o możliwości albo raczej o efekty wprowadzanych zmian... Ale próbować możesz. :P

Autor:  prezes1721 [ 07 Wrz 2007, 10:44 ]
Temat postu: 

dziki za rade z filtra napewno zrezygnuje bo wlaśnie juz wczesniej mialem watpliwości odnośnie niego a gdzie moge kupić te cześci do ukąłdu wydechowego a orientujecie sie w cenach bo na allegro dużo jest dodatków typu chip czy wałek czy kolektor ale to sa do małch silników a do mojej jednostki nicnie moge znaleźć

Autor:  Thomas [ 07 Wrz 2007, 11:00 ]
Temat postu: 

jezeli chodzi o uklad wydechowy to jest to dosyc kosztowne za sam kolektor wydechowy trzeba liczyc ok 1000 zl poza tym zostaje jeszcze dalsza czesc ukladu, chip tez troszke kosztuje na allegro sa za 100-200zl ale nie liczyl bym na jakies drastyczne zmiany takim chipem a markowy chip potrafi kosztowac troszke tak wiec za taki markowy tez ok 1000 spokojnie trzeba liczyc,walek tutaj juz troche taniej jest ale tez do 300zl trzeba liczyc....
Mozna sie dowiedziec ile tak przerobka bedzie kosztowala u Chojnacki Motorsport tam powinni wszystko zrobic oczywiscie sa tez inne firmy :) badz tez samemu cos poszukac :)

Autor:  STax [ 08 Wrz 2007, 19:21 ]
Temat postu: 

Tylko, że chip da coś tylko podczas jazdy na benzynie, po przełączeniu na LPG sterowanie przejmuje inny nieschipowany komputer od instalacji gazowej.
Ogólnie możesz pokombinować z silnikiem, planowanie, wałek rozrządu itd, ale zmieniać układ wydechowy pozostawiając (z konieczności) seryjny dolot? No efekty raczej nie będą oszałamiające.

Autor:  skadubek [ 09 Wrz 2007, 16:16 ]
Temat postu: 

Stożka na gazie nie polecaja bo "zdmuchuje" zapłon poprostu gaśnie...zakup sportową wkładke filtra powietrza :shock: a i możesz zrobić jakiś lepszy dopływ powietrza do puszki
Wywal katalizator i zostaw końcowy tłumik bedzie głośno, ale cos tam go odetkasz :lol: ,a kolektor nie wiem można podpasować może z innego fiata w palio szły jakieś 4w2w1 ale nie na 100%
Dalej idąc to tak jak już koledzy pisali wyżej, głowice w dół polerka kanałów, sportowy wałek to jakieś +/- 750 zł u świątka...co do chipa to w wolnossących on ogranicza sie do przeniesienia odcinki wyżej i ustalenia benzyny 98 więc nie wiem jak to bedzie sie miało do gazu :roll: raczej kiepsko :wink:

Autor:  2rotor [ 09 Wrz 2007, 18:08 ]
Temat postu: 

Sam filtr i wywalenie kata to raczej będzie efekt placebo. Co prawda kiedyś w Bravce 1,2 16V tak zrobiłem co dało całe 3HP (mierzyłem na hamowni) jednak różnica ta jest raczej nie odczuwalna. Moim zdaniem albo iść na całość ale wtedy nie można zważać na spalanie albo sobie dać spokój.

Autor:  Raq [ 19 Lis 2007, 15:04 ]
Temat postu: 

skadubek napisał(a):
Stożka na gazie nie polecaja bo "zdmuchuje" zapłon poprostu gaśnie...zakup sportową wkładke filtra powietrza :shock: a i możesz zrobić jakiś lepszy dopływ powietrza do puszki
Wywal katalizator i zostaw końcowy tłumik bedzie głośno, ale cos tam go odetkasz

to kwestia "szkoły" montażu. zresztą nie wiemy jaką instalacje ma kolega, bo przy II-giej generacji w tym silniku w zasadzie wcale nie wróżę świetlanej przyszłości. tylko IV-ta i też nie "byle gdzie" zakładana.
instalacja stożka nie jest tak prozaiczna jak sie moze powszechnie wydawać.
problem w przytoczonym "zmuchiwaniu" zapłonu polega najprawdopodobniej na zbyt goracym, a przez to rzadkim powietrzu dostarczanym do silnika. to częsty błąd - montowanie stożka bezpośrednio na kolektorze dolotowym - bo prościej.a tam jest po prostu najcieplej i dlatego mieszanka jest zbyt uboga by się spalać. a jeszcze w połączeniu z mizernym komputerkiem(a w zasadzie sterowniczkiem) - kłopot gotowy.
Zresztą do profesjonalnego tuningu stosuje się też instalacje gazowe i nic nikomu nie zdmuchuje więc jednak można.
A usuniecie katalizatora i nawet pozostawienie końcowego tłumika wcale nie jest głosnym rozwiązaniem jak by się mogło wydawać.
W każdym razie przy przebiegach 150km dziennie, nawet bez radia ;) nie stanowi problemu.

Autor:  skadubek [ 19 Lis 2007, 17:43 ]
Temat postu: 

Znam R5 turbo które tylko na gazie smiga i ma 180 koni :wink:

Autor:  Raq [ 20 Lis 2007, 15:53 ]
Temat postu: 

Dokładnie. Tak więc to zdmuchiwanie pewnie występuje, ale tylko wtedy gdy są błędy w montażu :wink:

Autor:  juhas19 [ 17 Maj 2011, 11:27 ]
Temat postu: 

witam ! A czy jest mozliwosc zalozenia glowicy np. Od bravo 1.6 16v, bo ponoc dol jest ten sam ? Pozdrawiam !

Autor:  2rotor [ 17 Maj 2011, 12:04 ]
Temat postu: 

juhas19 napisał(a):
witam ! A czy jest mozliwosc zalozenia glowicy np. Od bravo 1.6 16v, bo ponoc dol jest ten sam ? Pozdrawiam !


Ale żeś archeologiem został. Btw nie założysz głowicy 16V.

Autor:  juhas19 [ 17 Maj 2011, 14:55 ]
Temat postu: 

Wiem, wiem, ale stwierdziłem, że po co zaśmiecać forum nowymi tematami ;P Po prostu stałem się świeżym posiadaczem punciaka 1.6 sporting i zastanawiam się nad lekkimi modyfikacjami (tak max 15km, ale jak będzie mniej to też będzie OK). Planuję na przyszły rok zrobić jakiś dolot, może rurę przelotową w katalizatorze; nie chcę raczej jakichś sportowych wałków itp., ale zastanawiam się co jeszcze można takiego dla tego autka zrobić bez jakichś ogromnych interwencji w mechanikę :P Po prostu ciężko znaleźć więcej info, bo są to dosyć rzadkie silniczki ;/

Autor:  dzikidaniel [ 17 Maj 2011, 14:57 ]
Temat postu: 

Fiatowskie SOHC rzadkie silniki? Kpisz czy poważnie piszesz?

Autor:  juhas19 [ 17 Maj 2011, 18:19 ]
Temat postu: 

nie, nie kolego - nie zrozumiałeś mnie dobrze ;) SOHC - jak najbardziej, ale przeglądając forum, internet itd. to 1.6 88km są rzadkim tematem dyskusji :P częściej 1.2 . Ale proszę o wyrozumiałość - nowy na forum, pierwsze autko...

Autor:  dzikidaniel [ 17 Maj 2011, 19:56 ]
Temat postu: 

Bo mało ich jest. Chcesz więcej mocy to szukaj osprzęt z GT.

Autor:  kornat [ 17 Maj 2011, 20:08 ]
Temat postu: 

dokładnie. uturbiaj :)

Autor:  juhas19 [ 17 Maj 2011, 20:17 ]
Temat postu: 

Ło Panowie... spokojnie... z tym turbo nie przesadzajmy :E

turbo = mega koszt + mega umiejętności w mechanice :P

Kompresor myślę, że łatwiejszy, choć rzadziej stosowany niż turbo, ale zasada taka sama jak z turbo - koszty, koszty i trzeba się znać na robocie :cry:

Autor:  dzikidaniel [ 17 Maj 2011, 20:35 ]
Temat postu: 

Czytasz czy nie? Masz wsadzić osprzęt z GT. Tam wystarczy podstawowa wiedza. Kompresor ma być tańszy? Wątpię...

Autor:  juhas19 [ 17 Maj 2011, 22:16 ]
Temat postu: 

kornat napisał(a):
dokładnie. uturbiaj :)


Czytam :P

Autor:  misiaczek88on [ 18 Maj 2011, 17:52 ]
Temat postu: 

Kup GT i po sprawie bo co ci po mocy jak to nie będzie hamować uwierz lepiej kupić GT niż kompletować części

Autor:  mati.91 [ 18 Maj 2011, 20:40 ]
Temat postu: 

najtaniej wyjdzie właśnie zakup GTka nawet jeśli miałbyś coś remoncić przy nim.

Autor:  juhas19 [ 19 Maj 2011, 15:07 ]
Temat postu: 

Pewnie tak ;P

Mi jednak chodzi o lekkie mody - pomyślałem, że skoro forumowicze kombinują z 1.2 8v to czemu nie spróbować pobawić się z 1.6 ... no ale nic, dzięki za odp.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/