Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
ITB - budowa/pytania/relacja http://fiatpunto.com.pl/topic38863.html |
Strona 1 z 3 |
Autor: | STax [ 07 Lis 2012, 18:55 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
No, jestem ciekaw efektów jak już to poskładasz Powodzenia! |
Autor: | Pawelec90 [ 08 Lis 2012, 03:49 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Nie dziękuję . Sam jestem ciekaw, cóż z tego będzie - długo trawiłem różne informacje, czy w ogóle podejmować temat . Samo zbudowanie ITB (tzn. przepustnice+kolektor), to dopiero wierzchołek góry lodowej - ze wszystkich znalezionych informacji wynika, że żeby poczuć na prawdę wymierne efekty (poza ogromnym hałasem, które podobno ITB generuję ), wypada dość głęboko zajrzeć do silnika (i kieszeni ). Dlatego całą operację mam podzieloną na minimum 2 części - na początek taki pakiet startowy, żeby to w ogóle miało sens, czyli: ITB, zawór wolnych obrotów, do tego odpowiedni wałek i twardsze sprężynki (no i strojenie oczywiście). Druga część, to na razie tajemnica... Ale wracając do pytania - ktoś miał styczność z takim wynalazkiem: http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+347 ... t29406.htm Wygląda na mega wygodną sprawę... tylko czy to nie jest takie wycieranie dupy szkłem? [ Dodano: 08 Lis 2012 03:49 ] P.S. No kurde, szczerze nie ukrywam, że mocno liczę na Twój aktywny udział i pomoc merytoryczną , bo do omówienia i przemyślenia jest sporo. A chętni jakoś nie walą drzwiami i oknami . |
Autor: | STax [ 08 Lis 2012, 11:58 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Do ITB to by chyba pasowało większe zawory wstawić. Seryjne mają 31mm jeśli dobrze pamiętam. Jaką średnicę mają te przepustnice? A co do dziurek - a co by było jakbyś zostawił tam ośkę (bez talerzyka)? Pewnie troszkę by zakłócała przepływ powietrza, ale na początek może takie rozwiązanie by było ok? A jak nie to bym radził spawać - nie ufał bym żadnym klejom. |
Autor: | xONx [ 08 Lis 2012, 13:05 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Jestem ciekaw jak to rozwiżesz . Na te przepustnice będziesz nakładał bezpośrednio stożki, czy połączysz to w jakiś sposób |
Autor: | Pawelec90 [ 08 Lis 2012, 15:35 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
STax napisał(a): Do ITB to by chyba pasowało większe zawory wstawić. Seryjne mają 31mm jeśli dobrze pamiętam. Jaką średnicę mają te przepustnice? Z tego co wyczytałem na centomanii, większe zawory to bardzo podobny zysk, co seria na 3kąty - co już mam zrobione. Ile w tym prawdy - nie wiem. Oczywiście fajną opcją na pewno byłyby większe zawory i 3kąty . Tylko tutaj koszty już rosną i to mocno - nowe zawory, gniazda, no i już na pewno "poprawka" komór spalania... no nie licząc już roboty oczywiście... . Czapkę i tak będę musiał zrzucić, żeby podmienić sprężyny, także szukam kogoś na prawdę kumatego w kwestii obrabiania głowic, żeby rzucił okiem, czy czegoś nie warto byłoby jeszcze poprawić - wtedy zobaczymy, czy będę dalej zaglądał w czapke. A przepustnice mają ~40mm (mierzone na szybko miarką budowlaną ), czyli prawie tyle, ile moja obecna, a ta już jest większa od serii . STax napisał(a): A co do dziurek - a co by było jakbyś zostawił tam ośkę (bez talerzyka)? Pewnie troszkę by zakłócała przepływ powietrza, ale na początek może takie rozwiązanie by było ok? A jak nie to bym radził spawać - nie ufał bym żadnym klejom. I tak by mi to pewnie nie dawało spokoju i w końcu musiałbym coś z tym zrobić, więc wole od razu . Pewnie masz rację - heft dużo lepszą opcją jest - tylko pytanie, czy koniecznie szukać kogoś z TIG'iem, czy posmarkać migomatem i spokój? xONx napisał(a): Jestem ciekaw jak to rozwiżesz . Na te przepustnice będziesz nakładał bezpośrednio stożki, czy połączysz to w jakiś sposób Jeszcze trawię . Generalnie, chciałbym w przyszłości wypróbować jakiś airbox, bo podobno wbrew pozorom, to daję na prawdę fajne efekty przy ITB, ale na pierwszy ogień są dwie opcję - albo 4 stożki motocyklowe, albo trąbki+zbiorczy filtr albo "skarpety", ale bez puszkowania całości. |
Autor: | STax [ 08 Lis 2012, 16:18 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Ja bym się kierował ku zbiorczej puszce, żeby niepotrzebnie nie wydłużać układu. Jak przepustnice mają po 40mm, to by przynajmniej zawory ~35mm pasowało wrzucić, żeby to dobrze ssało Ale tak jak piszesz, sporo dodatkowej roboty no i kasa... |
Autor: | graczyk [ 01 Mar 2013, 01:36 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Ciekawi mnie jaki będzie efekt końcowy:D |
Autor: | PawełG [ 03 Mar 2013, 20:51 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Ciekawa sprawa. Czym chcesz ostatecznie wystroić silnik z takim dolotem. Jakiś piggyback, remap czy stand alone? |
Autor: | Pawelec90 [ 03 Mar 2013, 22:01 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Hmm... tak na dzień dobry, żeby to jakoś ogarnąć będzie ecu majster - po paru rozmowach z ludźmi, którzy już taką konfigurację przerabiali wychodzi, że najlepiej zrobić sterowanie w algorytmie alpha-n, a nie wiem, czy to w ogóle byłoby do ogarnięcia tylko na seryjnym ecu. Oczywiście najlepsze byłoby SA - na które przyznam szczerze mam coraz większą ochotę . Tyle, że tutaj koszty wzrastają dość znacznie. Oprócz dużo wyższej ceny samego sterownika, dochodzi wyrzeźbienie w zasadzie całej wiązki od nowa no i wysterowanie całości "od zera". Może przyszłym sezonie... na ten, mam już zaplanowany budżet . |
Autor: | PawełG [ 04 Mar 2013, 18:22 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
A może ecu master w Fuel Implant? Musi to być DET3. Coś pomiędzy SA a standardowym trybem ecu mastera. Jakby dobrze ogarnąć FI to można zastosować układ pół sekwencyjny wtrysku. |
Autor: | Pawelec90 [ 04 Mar 2013, 19:38 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Taki właśnie jest plan . Sam o strojeniu wiem niewiele, ale z opinii nt. DETIII wynika, że FI, a zwykła 100% świnia to niebo, a ziemia . Pół-sewkencja raczej odpada... jeżeli dobrze zrozumiałem instrukcję, to jedno wyjście mocy można wykorzystać pod szerokopasmówkę - wtedy oprócz logowania AFR, w pewnym sensie będzie go "pilnować" - a jako, że pewnie zaczne się przy okazji powoli wgryzać w temat strojenia, to może być przydatna funkcja . Myślałem jeszcze nad dwoma zestawami map - tyle, że obawiam się, że nawet w tak "specyficznej" konfiguracji motoru, to i tak nie wiele da, jeżeli to nadal jest n/a. |
Autor: | Dany_Gsi [ 06 Mar 2013, 14:29 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
det III naprawde fajna sprawa, miałem wczesniej II i nie dawno przeszedłem na Ecu Master III lecz jeszcze FI nie zastosowałem, niebawem nastąpi jest jeszcze coś fajniejszego i DUŻOOOOOO droższego - EMU, ale to już inna bajka |
Autor: | Pawelec90 [ 06 Mar 2013, 14:58 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
No... ale EMU to już SA - chęć jest, tylko na ten sezon już budżet zbyt mały, jak wspominałem . Na przyszły zastanawiam się pomiędzy EMU, a Vems'em. Bardziej ciągnie mnie do EMU, głównie ze względu na dobre wsparcie techniczne w ojczystym języku i "na miejscu" , ale z drugiej strony, EMU to dość nowa zabawka - zdecydowanie więcej osób ma opanowanego Vems'a... no nic - zobaczymy, czasu na przemyślenia jest dużo . P.S. Dany_Gsi Ty masz det'a w n/a czy doładowanym? |
Autor: | Dany_Gsi [ 06 Mar 2013, 21:09 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
deta III mam do wolnossaka |
Autor: | Pawelec90 [ 06 Mar 2013, 22:07 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Przerabiałeś temat dwóch zestawów map? Ma to sens w podłubanym n/a, czy raczej tylko w turbo? A, właśnie! Ustawiałeś sobie LC, albo flatshifta (chociaż co do drugiego, to nie jestem pewien, czy się da )? |
Autor: | Dany_Gsi [ 07 Mar 2013, 03:49 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
narazie jest tylko wiązka przerobina pod Deta III ,wstepnie odpalone i wystrojone lecz niebawem bedzie wykorzystanych dużo wiecej opcji co do zestawu 2 map, to sie zobaczy czy bedzie taka potrzeba, ja mam ITB DBilas i też bede to wrzucał i pare innch fajnych gadzetów tej firmy, i wterdy sie zobaczy na ile opcej Ecu III sie wykorzysta |
Autor: | Pawelec90 [ 10 Mar 2013, 16:37 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
To jest "seryjne" ITB z bety? Bo tak mi wujek google podpowiada . |
Autor: | Dany_Gsi [ 10 Mar 2013, 19:05 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
to ITB co ja mam to akurat jest ori , tylko ze do silniczka opla, do mojego drugiego autka - Kadett Gsi w punto mam SMT 7 i silnik doałdowany, wiec itb raczej nie potrzebne |
Autor: | Pawelec90 [ 10 Mar 2013, 21:02 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
ITB w doładowanym też podobno robi robotę , ale to znam z opowiadań tylko... ale faktycznie, w turbo jest dużo innych, zazwyczaj prostszych sposobów na podnoszenie mocy . Powiedz, jak wypada det w porównaniu z SMT? Głównie chodzi mi o przystępność dla świeżaka w kwestii strojenia... Jak już będę miał świnke, to grzechem byłoby, przynajmniej nie podjąć próby nauki strojenia - także na przystępności całego interfejsu bardzo mi zależy. SMT ma jakiś podobny tryb, jak FI w det'cie, czy jedynie 100% świnia? |
Autor: | cams [ 21 Kwi 2013, 22:15 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
I jak tam się ma projekt ? Jakieś nowości ? Śledzę z zaciekawieniem od początku |
Autor: | PawełG [ 22 Kwi 2013, 17:01 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Myślałem że to na zdjęciu to wkrętka do kolektora od LPG. |
Autor: | cams [ 22 Kwi 2013, 21:09 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
No wygląda to nieźle z tego co piszesz FOTKI !! hehe |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |