Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Swap 1.2 8v na 1.4 16v http://fiatpunto.com.pl/topic51332.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kermit36 [ 25 Maj 2015, 21:57 ] |
Temat postu: | Swap 1.2 8v na 1.4 16v |
Witam. Kupiłem silnik 1.4 16v z Grande Punto i chciał bym go wrzucić do Punto 1 i nasuwa mi się kilka pytań : 1. Silnik nie ma koła zamachowego i sprzęgła, więc czy podejdzie koło z 1.2 8v wraz z sprzęgłem 180 mm ? ( obawiam się ze jest za małe ) 2. Nie ma kolektora wydechowego, więc czy kupować katalizator z dwoma sondami ? czy szukać kolektora z 1.2 16v ? 3. Przepustnica nie jest na linke tylko na potencjometr pedału gazu, wiec zmieniać przepustnice czy tylko pedał dokupić ? 4. Czy będzie pasować łapa silnika ? ( skrzynia zostaje taka sama ) Na początek to tyle w trakcie na pewno coś mi się jeszcze nasunie. Będę wdzięczny za każda informacje i wskazówkę. Pozdrawiam |
Autor: | Pawelec90 [ 25 Maj 2015, 22:58 ] |
Temat postu: | Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v |
Kermit36 napisał(a): 2. Nie ma kolektora wydechowego, więc czy kupować katalizator z dwoma sondami ? czy szukać kolektora z 1.2 16v ? To zależy, na jakim osprzęcie chcesz to uruchomić - jeżeli na tym z mkI, to druga sonda nie jest do niczego potrzebna... nawet nie byłoby jej gdzie wpiąć... Kermit36 napisał(a): 3. Przepustnica nie jest na linke tylko na potencjometr pedału gazu, wiec zmieniać przepustnice czy tylko pedał dokupić j.w. + nie polecam robienia "mieszanki" osprzętu z mkI i GP. Kermit36 napisał(a): 4. Czy będzie pasować łapa silnika ? ( skrzynia zostaje taka sama ) Na 99% tak |
Autor: | Kermit36 [ 26 Maj 2015, 18:30 ] |
Temat postu: | Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v |
Silnik ma swoją wiązkę. A jak z tym kołem zamachowym i sprzęgłem? Jest jeszcze sprawa komputera, bo brakuje jednej wtyczki czy ta brakująca wtyczka jest z np kontrolek i innych pierdół ? |
Autor: | Pawelec90 [ 26 Maj 2015, 23:34 ] |
Temat postu: | Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v |
Jeżeli chcesz zostawić ten osprzęt, co jest na silniku, to musisz mieć wszystko - całą wiązke, ecu, wszystkie czujniki, przepustnice przerobić na elektroniczną itp. Albo wszystko z mkI, albo wszystko z GP. Ktoś Ci to będzie robił, czy planujesz samodzielnie? Bo jak samodzielnie, to czarno to widze... P.S. Na tej łapie ze zdjęcia tego nie posadzisz... |
Autor: | Kermit36 [ 27 Maj 2015, 10:01 ] |
Temat postu: | Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v |
No właśnie chce zrobić większość sam, i liczę na porady z waszej strony. Czyli najłatwiej by bylo wykorzystać osprzęt z 1.2 8v ? działało by to wql? Na tym silniku chyba jest wszystko z osprzętu, wiec teraz nie wiem czy dokupić reszte (to co jest potrzebne z GP ) czy zmieniać na osprzęt z mk1 ( niekoniecznie z mojego obecnego silnika ). |
Autor: | Pawelec90 [ 30 Maj 2015, 04:17 ] |
Temat postu: | Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v |
Kermit36 napisał(a): Na tym silniku chyba jest wszystko z osprzętu, wiec teraz nie wiem czy dokupić reszte (to co jest potrzebne z GP ) czy zmieniać na osprzęt z mk1 ( niekoniecznie z mojego obecnego silnika ). Ja bym wywalił cały osprzęt o dał ten z mkI - jeżeli zostawisz ten z GP, czeka Cię trylion więcej roboty, której możesz już nigdy nie ogarnąć. Kermit36 napisał(a): No właśnie chce zrobić większość sam, i liczę na porady z waszej strony. Czyli najłatwiej by bylo wykorzystać osprzęt z 1.2 8v ? działało by to wql? Wiesz, rady radami... Ja nie należę do grupy specjalnie uszczypliwych użytkowników i jak sam widzisz, staram Ci się pomóc, ale... no właśnie, ALE! ... ale staram Ci się też cały czas dać do zrozumienia, żebyś jednak znalazł kogoś, kto Ci na miejscu pomoże i to nie tylko radami, ale będzie przy całej robocie. Jasne, forum jest po to aby pytać i jakieś poszczególne wątpliwości możesz próbować tu rozwiązywać, ale nikt przez neta z Tobą silnika nie przełoży... Do tego wepchałeś się w jakąś dziwną, zupełnie niepotrzebną rzeźbe, przy której pojawi się jeszcze sto dodatkowych problemów, niż przy zwykłej przekładce, a których nikt teraz nie przewidzi i nie odpowie za wczasu. Poza tym, wnioskując z dotychczasowej wymiany zdań/zadanych przez Ciebie pytań, że nie bardzo masz pojęcie za co się zabierasz i co zrobić z tym całym bajzlem na foto... Wybacz, sorry, przepraszam - może to nie było miłe, ale uwierz - mam całkowicie pozytywne przesłanie . Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to śmiało - wal... ale równolegle poszukaj kogoś "koło siebie". Zważywszy na to, że wybrałeś konfigurację buda/silnik, której chyba nikt nie przerabiał, to dobrze by było, gdyby był to ktoś ogólnie "biegły w fiatach"... a jeżeli nie, to chociaż ktoś, kto już choć raz przekładał jakiś motor . |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |