Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jest szansa, aby Punto jechało szybciej?
http://fiatpunto.com.pl/topic754.html
Strona 1 z 3

Autor:  korpus [ 11 Mar 2007, 11:26 ]
Temat postu:  Jest szansa, aby Punto jechało szybciej?

kika lat temu na moim punto pobiłem rekord prędkości 160km/h punto 1.1 55
:twisted: :twisted:

normalnie pomykam w trasie do 110 max bo silnik strasznie wyje od wysokich obrotow jest szansa żeby zmienić coś aby punciak pomykał te 110 bez wycia?

zmieniam hamulce z przodu bo od nowości mam (120tys)
co myślicie o tym

http://moto.allegro.pl/item170653022_ta ... _i_cc.html

czy można założyć tarcze też z tyłu zamiast bębna?

Autor:  Thomas [ 11 Mar 2007, 11:44 ]
Temat postu: 

Nom zakupilem te same tarczki i kocki ogolnie uwazam za dobry zestawik ;)
Jezeli chodzi o przerobke tylu na tarcze to nie wiem czy to ma sens jest to mozliwe oczywiscie ale po co bebny tez dobrze hamuja a poza tym sila hamowania tylem jest dozowana w zaleznosci od obciazenia i innych warunkow znajduje sie tam korektor sily hamowania ktory rozdziela sile podczas hamowania tak wiec jezeli nie hamuje sie ostro to praktycznie tyl bierze maly udzial w hamowaniu glownie to przod dlatego lepiej zadbac o dobre przednie hamulce niz bawic sie z przerobke tylu.......
a jezeli chodzi o predkosc to na prostej rownej nawierzchi przy praktycznie bezwietrznej pogodzie udalo mi sie do 170km/h rozpedzic Punciaka 1.1 :D oczywiscie licznikowa predkosc ;) z pewnoscia bylo mniej bo wiadomo licznik przeklamuje kazdy....
poza tym po co ma jechac szybciej ?? wystarczy jego predkosc wazniejsze jest przyspieszenie gdyz predkosci raczej sie nie wykorzystuje takiej

Autor:  korpus [ 11 Mar 2007, 11:57 ]
Temat postu: 

Chodzi mi o to zeby silnik sie nie meczyl przy 90 na 5 mam 3000obr
w trasie jade 100-110 na 5 to jest 4tys i mi silnik strasznie wrzeszczy i wiadomo duze spalanie przydał by mi się wolnobieg :lol: :lol:

oriętuje się ktoś czy można z tyłu wstawić twardsze sprężyny od innego auta z rozbitki?
powinny pasować od lancia/fiat/alfa

Autor:  Thomas [ 11 Mar 2007, 12:00 ]
Temat postu: 

no wiec zakupic skrzynie 6 biegowa wtedy powinnoc byc cos posredniego ale jak dla mnie jest wszystko ok wiec nie widze potrzeby jej zakladania najwyzej mozna troche wygluszyc komore silnikowa a jezeli chodzi o tylne sprezyny to tez myslalem nad tym gdyz tyl jest troche za miekki w tym samochodzie najlepiej progresywne ktore zwiekszaja twardosc wraz ze zmiana obciazenia ;)

Autor:  korpus [ 11 Mar 2007, 12:00 ]
Temat postu: 

muszę jeszcze zmienic bębny z tyłu bo juz się kant zrobil i ojciec go szlifierka zpiłował :mrgreen: ,

http://moto.allegro.pl/item173674437_be ... ginal.html

Autor:  Thomas [ 11 Mar 2007, 12:02 ]
Temat postu: 

Bebny ladne a orientujesz sie ile kosztuja takie w sklepie jaka jest roznica w cenie miedzy allegro a normalnym sklepem z czesciami oryginalnymi oczywiscie pomijajac ASO

Autor:  korpus [ 11 Mar 2007, 12:09 ]
Temat postu: 

bebny nie pytalem ale nie firmowe tarcze w sklepie
najtansze 30zł inne 50-60
na allegro kupie brembo w cenie najtanszych w sklepie :lol:

Autor:  Thomas [ 11 Mar 2007, 12:17 ]
Temat postu: 

tak tez zrobilem zakupilem owe tarcze na allegro i klocki rowniez wyszlo taniej gdyz takie same tarcze w norauto widzialem za ok 150zl i jezeli chodzi ota skrzynie to 6speed powinna byc jakims kompromisem ;)

Autor:  korpus [ 11 Mar 2007, 12:37 ]
Temat postu: 

ciekawe ile kosztuje z rozbitki punto 2 powinna pasowac




czy mozna zmienić zembatke 5 biegu w punto I na większą?

Autor:  Thomas [ 11 Mar 2007, 12:55 ]
Temat postu: 

tego nie jestem pewien ale po co kupowac skrzynie z punto 2 ?? przeciez punto I mialo 6 biegowa przekladnie w wersji 6 speed i tylko w silniku 1.1 wlasnie wiec to byloby najlepsze rozwiazanie punto 2 ma juz silnik 1.2 najmniejszy i nie wiem jak tam byloby z kompatybilnoscia tego do silnika 1.1 do punto I ...poza tym po co zakladac wieksza zebatke biegu 5 pogorsza sie parametry gdyz w skrzyni 6 biegowej sa inaczej zestopniowane i nie wiem czy jest wieksze kole zebate 6 biegu a jezeli tak to nieduzo tam po prostu sa mniejsze pozostale kola dlatego zmiana biegow nastepuje szybciej niz w skrzyni 5. Dlatego jezeli juz takie rozwazanie to najlepiej skrzynie 6 biegowa z wersji punto 6 speed ;) producent wiedzial co robi i juz przeprowadzal testy na wszystkim dlatego wprowadzaj do sprzedazy wszystko jest odpowiedznio dobra a taka zmian zebatki 5 biegu jest spora ingerencja dlatego jak juz cos to cala skrzynia z punto 6 speed ;)

Autor:  korpus [ 11 Mar 2007, 13:05 ]
Temat postu: 

hyba zostawie to w spokoju najwyzej zaloze kola o wiekszej srednicy przy kolejnej wymianie z felgami, powinno byc lepiej

teraz patrze na zawieszenie ale to moze inny watek zaloze bo to nie na temat
dzieki i pozdro

Autor:  shyduo [ 15 Mar 2007, 22:48 ]
Temat postu: 

Thomas napisał(a):
tego nie jestem pewien ale po co kupowac skrzynie z punto 2 ?? przeciez punto I mialo 6 biegowa przekladnie w wersji 6 speed i tylko w silniku 1.1 wlasnie wiec to byloby najlepsze rozwiazanie punto 2 ma juz silnik 1.2 najmniejszy i nie wiem jak tam byloby z kompatybilnoscia tego do silnika 1.1 do punto I ...poza tym po co zakladac wieksza zebatke biegu 5 pogorsza sie parametry gdyz w skrzyni 6 biegowej sa inaczej zestopniowane i nie wiem czy jest wieksze kole zebate 6 biegu a jezeli tak to nieduzo tam po prostu sa mniejsze pozostale kola dlatego zmiana biegow nastepuje szybciej niz w skrzyni 5. Dlatego jezeli juz takie rozwazanie to najlepiej skrzynie 6 biegowa z wersji punto 6 speed ;) producent wiedzial co robi i juz przeprowadzal testy na wszystkim dlatego wprowadzaj do sprzedazy wszystko jest odpowiedznio dobra a taka zmian zebatki 5 biegu jest spora ingerencja dlatego jak juz cos to cala skrzynia z punto 6 speed ;)


Szczerze mówiąc nie uważam, aby było warto, gdyż to i tak dużo nie pomorze ;) Ja mam 6 speed i na trasie gdzies 90-100 km/h mam 3000-3250 obr./min. Jak ktoś chce, żeby było lepiej to pozostaje tylko mocniejszy silnik. po prostu ta jednostka nie jest przystosowana do tras i tyle

Autor:  ipIV [ 15 Mar 2007, 22:51 ]
Temat postu: 

shyduo napisał(a):
Ja mam 6 speed i na trasie gdzies 90-100 km/s

To chyba już jest czwarta prędkość kosmiczna :E

Autor:  shyduo [ 15 Mar 2007, 23:14 ]
Temat postu: 

Heheh, czepiasz się :P Ja wiem, ze moje autko zawsze w głębi duszy chciało być rakietą kosmiczną :D

Autor:  Thomas [ 16 Mar 2007, 00:51 ]
Temat postu: 

punto 6 speed to byla wersja ktora miala miec nieco lepsze osiagi niz wersja 5 biegowa dzieki krotszym przelozeniom co mialo skutkowac lepszym przyspieszeniem to po pierwsze a po drugie tez fakt ze jezeli chce sie lepsze osiagi lepiej wybrac inna wersje silnikowa....

Autor:  juddo [ 18 Mar 2007, 15:45 ]
Temat postu: 

Witam wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem ale dlatego tylko, że nie posiadalem wcześniej netu. Punto I posiadam od nowości tj 1995 roku. Nie miałem z nim większych problemów, wszystko dwało wcześniej znać i w porę usuwałem usterki. Około dwa lata temu wymieniłem sprzęgło, tłumik, amorki, wszystkie części zawieszenia wahacze, nowe oponki, tarcze, bębny, wymiana żarówek na Philipsa +20 %. Mam przejechane 125 tys km, nie jeźdżę dużo bo mam służbowe auto.
Ale nawiązując do tematu, czy jest szansa aby Punto jechało szybciej? W te wakacje po uzbieraniu odpowiedniej gotówki dokonałem małego tuningu w aucie u znanego tuningowca. Modyfikacje objeły glównie głowicę, wymiana świec na Brisk, o stopień chłodniejsze. Nie robiłem tego w celu ścigania się w rajdach albo dla szpanu, po prostu stwierdzilem, że aby cieszyć się dłużej autem należy o niego zadbać. Co mogę stwierdzić po modyfikacji? Otóż predkość maksymalna nie wzrosła za wiele max 170 km/h, ale za to kultura pracy silnika podniosła się o klasę wyżej. Auto szybciej przyspiesza, jest bardziej elastyczne i przede wszystkim cichsze. Nie zdając sobie sprawy w trasie można jechać cały czas prawie 120 km nie odczuwając prędkości. A ha i jeszcze jedno po mieście nie przekraczając 3000 obrotów spadło spalanie o około 1 litra.
Pozdrawiam

Autor:  misieq79 [ 18 Mar 2007, 17:31 ]
Temat postu: 

juddo napisał(a):
Modyfikacje objeły glównie głowicę, wymiana świec na Brisk, o stopień chłodniejsze. Nie robiłem tego w celu ścigania się w rajdach albo dla szpanu, po prostu stwierdzilem, że aby cieszyć się dłużej autem należy o niego zadbać.


Tak z ciekawości - ile dałeś? Chodzą mi po głowie podobne modyfikacje (może jeszcze chip)

Autor:  juddo [ 18 Mar 2007, 21:20 ]
Temat postu: 

Do misieq79
Koszt takiego przedsięwzięcia to około 1300 zł a zmiana mapy paliwa około 1000 zł.
Dodam jeszcze, że wymieniam olej co 10000 km, wcześniej olej był zabrudzony, a po tym małym modzie olej jest tylko lekko brazowy (Mobil S 10W 40).
Z chipa zrezygnowałem ale miałem go na teście przez tydzień. Ogólnie ok, naprawdę. Tylko jak dla mnie zbędny wydatek, lepiej przyspiesza, wkręca się ale spalanie wyższe, a auto wg mnie nie nadaje się do tego typu przeróbki za bardzo. Trzeba by ingerować w wydech, lepsze hamulce, zdecydowanie, amorki. łączny koszt takich modów przekroczył by wartość auta dwukrotnie.
Jak bedziesz chciał to napisz a dam Ci numer do goscia, który mógłby zrobić to samo ale za sporo mniejszą kasę.
Pozdrawiam.
P.S.
Po modyfikacji tak dla sprawdzenia startowałem z moim szwagrem (Toyota Corolla 1,4 16V 98 r) imuszę napisać, że od startu do około 120 km/h łeb w łeb później, Toyotka mnie "wzięła". No ale 1,1 przeciwko 1,4...
A po modzie silnik do trzeciego biegu kręci do momentu odcięcia czyli 7 tys obrotów, dalej nie próbowałem...(jak rasowy japończyk he he he)

Autor:  Thomas [ 18 Mar 2007, 21:33 ]
Temat postu: 

ciekawe co tu piszesz .... a na czym polegala ta modyfikacja glowicy ?? pewnie na splanowaniu przez co zwiekszylo sie cisnienie sprezania po drugie pewnie zostaly wypolerowane kanaly dolotowe i wydechowe .... mam racje ?? czy cos innego bylo jeszcze

Autor:  juddo [ 18 Mar 2007, 21:44 ]
Temat postu: 

Modyfikacja polegała na:
polerce kanałów,
planowaniu głowicy
wymiana wszystkich elementów głowicy (sprężyn itp)
wymiana wszystkich uszczelek i tego typu rzeczy
oraz zmiany kąta wyprzedzenia zaworów
świece na chłodniejsze
sprawdzenie cisnienia paliwa i ustawienie
Pomiar na hamowni pokazał, że z 56 Km (tak było fabrycznie) uzyskaliśmy 59 KM
Być może było coś jescze ale nie widziałem bo miałem utrudniony dostęp do sali warsztatu.
Opocz tego jak pisałem miałem założony komputer mapy paliwa ale z niego zrezygmowałem.
Nie polecam ingerencji w sportowy wałek rozrządu jak ktos chce jeździc autem na co dzień.
jak się później okazało mogłem to samo uzyskać za polowę kasy.... no ale to temat na inny post ( co bardziej domyślni wiedzą o co chodzi )...

Autor:  Thomas [ 18 Mar 2007, 22:55 ]
Temat postu: 

w sumie przyrost mocy nieduzy wrecz maly szczerze mowiac za te kase nie robil bym tego dlatego nie przerabiam zostaje przy serii a jak przyjdzie co do czego to najlepiej zmienic samochod i wtedy beda najlepsze efekty ;)

Autor:  juddo [ 18 Mar 2007, 23:19 ]
Temat postu: 

Pewnie że przyrost mocy nie duzy, ale zmienił sie zakres monetu obrotowego. A to jest ważniejsze przy przyspieszaniu i obniżeniu np. poziomu hałasu silnika. Przy prędkości 100 km/h obroty wskazują ok 2800 a wcześniej 3000. No i czystość w komorze też ma swoje plusy, szybciej is prawniej wydalane nagary itp.
Zresztą nie namawiam nikogo bo każdy i tak zrobi jak zechce. Ale ja nie żaluję żadnej wydanej złotówki na modyfikacje. Wiem jak było przed i jak jest po. A różnice są bardzo duże na plus oczywiście.
Pozdrawiam

Autor:  baracuda266 [ 23 Mar 2007, 21:41 ]
Temat postu: 

czlowieku jak mozesz twierdzic ze taka jednostka nie jest przystosowana do dluzszych tras? 700km jazdy odczulem tylko ja a autko nie zawiodlo mnie ani przez chwile. 500 km jazdy autostrada w niemczech 140km/h i 200 km po polskich pseudo drogach w ciagu 7 godz z 3 przerwami na kawe autko dostalo
w pi..... mam je miesiac jezdze glownie trasy przejechalem 4tys km i jedyne co moge o nim powiedziec zlego to ze trza lac paliwo do niego. motor 1,1 rok 96 .pozdrawaim

Autor:  Synek [ 23 Mar 2007, 21:45 ]
Temat postu: 

cc 700 tez mozna sie wybrac w trase, co nie znaczy, ze jest to auto, ktorym sie dobrze jezdzi na trasie i jest do tego stworzone... :>

Autor:  ipIV [ 24 Mar 2007, 01:10 ]
Temat postu: 

juddo napisał(a):
planowaniu głowicy

Do takiego czegoś wypadałoby lać minimum 98 :> Zależy też ile jest splanowana ;)

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/