Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jak zwiększyć moment obrotowy
http://fiatpunto.com.pl/topic24456-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  kazaa [ 05 Paź 2010, 18:24 ]
Temat postu: 

w silniku n/a na pewno nie uzyskasz więcej nm przez dolot , znajac życie jeszcze będzie gorzej niz na seryjnym....

nie ma cudów , silnika benzynowy n/a ma moc i moment wysoko , w twoim przypadku nie jest zle bo masz konstrukcje 8v , slyna one z tego ze moment maja dosc nisko , pojezdzic 1.6 16v , zobaczysz ze to w ogole z dolu nie jedzie , tylko powyzej 4k obr

Autor:  misiaczek88on [ 05 Paź 2010, 19:03 ]
Temat postu: 

najprościej mówiąc chce ze by samochód ciągną do przodu już od dołu obrotów

Autor:  punto 1.6 [ 05 Paź 2010, 19:42 ]
Temat postu: 

z tego co piszesz twoje 1.6 coś słabo idzie mi z dołu ciągnie tak samo jak od 4 do 6 tys moze motorek zajechany

Autor:  misiaczek88on [ 05 Paź 2010, 21:52 ]
Temat postu: 

Motor jest zdrowy nie jeden sie już o tym przekonał próbując wyprzedzać. No ale i tak mnie to nie zadowala. Coraz bardziej myślę nad turbo do tego 1,6 było by trochę lepiej :)

Autor:  dezerter [ 06 Paź 2010, 16:24 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Jak z procy? Chyba niczym ponad 1.1 nie jeździłeś...


moze dlatego ze jezdze punto 85 to napewno nie jeździłem niczym ponad 1,1

Autor:  dzikidaniel [ 07 Paź 2010, 08:43 ]
Temat postu: 

To nie rozumne jak można pisać że 88 KM jedzie...

Autor:  Pietro [ 09 Paź 2010, 17:13 ]
Temat postu: 

a jak wygląda sprawa umieszczenia 1.6 16v w kropku 1.2??
Bo niestety nie mam silnika 1,6 żeby podejrzeć a tak przez fotki to kiepsko, może ktoś z was próbował już i może napisać ile to zabawy.
Bo puknięte brawo/brava/itp są w atrakcyjnych cenach i myślałem czy nie warto.
mam w miarę dobry i niezajechany silnik (130tys) no ale jednak 60 koni to trochę mało
a najgorsze że ja w trasy jeżdżę no i trochę za krótka dla mnie piątka jest...

Autor:  dzikidaniel [ 09 Paź 2010, 19:38 ]
Temat postu: 

Cała wiazka silnika z Bravo, hamulce też bo już większe były (niewentylowane ale 257mm), nie wiem jak IT powiesiło silnik w budzie Konrata ale myślę że łapy od Siena/Palio 1.6 by podeszły (ten sam silnik), pompa apliwa też do zmiany. Skrzynia pewnie też od 1.2 nie podejdzie więc też by się przydała. Pewnie zostaną jeszcze jakieś pierdoły o których zapomiałem a wyjdą w praniu.

Autor:  karolbednarski [ 09 Paź 2010, 21:59 ]
Temat postu: 

Sam przymierzam sie do zmiany serduszka w swoim kropku.

Dzisiaj dzwonilem do goscia w Lodzi ktory zajmuje sie swapami, ma na koncie kilka "cienkich" na koncie z silnikami 1.2 i 1.4.

Zapytalem o 1.6 16v..... i jak on to nazwal: 'wywazanie otwartych drzwi'. Jak zmieniac to na 1.4 16v z osprzetem od 1.2 16v. Skrzynia, sprzeglo itp zostaja te same. Przy 1.6 16v juz przerobka lap, poduszek, inna skrzynia i masa roboty.... Tak wiec ja odpuszczam sobie te 10KM wiecej i wkladam 1.4 16v 95KM. w samochodzie ktory bedzie wazyl max 1100kg w zupelnosci to wystarczy, tym bardziej ze teraz jezdze 1.1 55KM ;)

Autor:  dzikidaniel [ 10 Paź 2010, 10:38 ]
Temat postu: 

karolbednarski, przecież 1.6 16V było w Sienie i Palio. Widocznie koleś mało wie... Łapy mocowania poduszki to szukać od Sieny/Palio, podobnie z wiązkami.

Autor:  Pietro [ 10 Paź 2010, 16:19 ]
Temat postu: 

No właśnie głównie chodzi mi o skrzynię ponieważ przełożenia punto (1.2 60 ) są za krótkie biorąc pod uwagę że jeżdzę autostradą i trasą głównie...
gdybym mógł pykać 110 przy 2,8-3tys obr to już byłbym usatysfakcjonowany...
wiem że kropek jest autem bardziej miejskim no ale nie chcę go zmieniać :)

a wymiana samej skrzyni na dłuższą biorąc pod uwagę moc to też bez sensu trochę... żeby sama 5 była dłuższa :)
a tak btw rodzinka ma corse B i tam 1.4 ok60 koni to moj kropek to rakieta przy tamtym..

Autor:  karolbednarski [ 10 Paź 2010, 16:58 ]
Temat postu: 

dzikidaniel te mocowania i poduchy ze sieny/palio pasuja? i podejdzie to do "standardu" mk1?
To i tak nie zmienia postaci rzeczy, ze do tego silnika trzeba i skrzynie i pompe paliwa... co o wiele zwieksza koszty a daje niewiele KM.

Autor:  Pietro [ 10 Paź 2010, 19:09 ]
Temat postu: 

Ale jeśli miałbym wymieniać silnik to kupiłbym rozwalone auto (po kolizji) są w miarę tanie i zawsze wszystko masz a resztę można popchnąć.

Autor:  karolbednarski [ 10 Paź 2010, 19:59 ]
Temat postu: 

tez na takie zerkalem, np jakies Bravo za 500zl z przebiegiem 120tys, no ale to trzeba sie liczyc z tym ze silnik tez moze byc do remontu, z tym ze wtedy masz juz i silnik i osprzet i nawet przy jego remoncie koszty spadaja o polowe.

Autor:  Pietro [ 10 Paź 2010, 21:42 ]
Temat postu: 

za 500 to nie kupisz
ale za 1500 to już tak
nawet gdybyś 2000 dał to pewnie jak sprzedasz co ci zostanie to z 500 sie wróci jak nie 1000
tylko kwestia właśnie mocowania silnika...
nie wiadomo jak się zpasuje..

Autor:  dzikidaniel [ 10 Paź 2010, 23:38 ]
Temat postu: 

Poszukać kogoś kto ma sienie/palio 1.6, podnieść maski i porównać mocowania. Na 99% silniki z łapami są kompatybilne.

Autor:  2rotor [ 05 Lis 2010, 16:28 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
karolbednarski, przecież 1.6 16V było w Sienie i Palio. Widocznie koleś mało wie... Łapy mocowania poduszki to szukać od Sieny/Palio, podobnie z wiązkami.


Siejesz zamęt. Było trylion razy mówione że blok 1,4T i 1,6 16V to to samo (z zewnątrz) więc i łapy podchodzą z 1,4T. Pnp przykręcasz silnik i wisi. Zero kombinowania.

Autor:  dzikidaniel [ 05 Lis 2010, 19:18 ]
Temat postu: 

W UT i PGT to też te "same" bloki a nie pasują do końca między sobą. Organoleptycznie nie porównywałem więc nie pisałem że pasuje...

Autor:  2rotor [ 05 Lis 2010, 21:04 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
W UT i PGT to też te "same" bloki a nie pasują do końca między sobą. Organoleptycznie nie porównywałem więc nie pisałem że pasuje...


Na mój stan wiedzy bloki SOHC czy to od uno, tempry, punto czy innych mają otwory technologiczne pod łapy takie same i każdy z nich da się powiesić w komorze Punto MK1 bez rzeźbienia. Sprawa dopasowania głowic, osprzętu i innych drobnych różnic między nimi to już inna sprawa.

Autor:  dzikidaniel [ 05 Lis 2010, 21:55 ]
Temat postu: 

Blok z UT nie pasuje pod łapę do PGT. Trzeba (teraz nie pamiętam) albo przerobić łapę albo coś z blokiem pomodzić...

Autor:  goofer007 [ 05 Lis 2010, 22:58 ]
Temat postu: 

True, trzeba przerabiać łapę żeby zasadzić łapę z PGT do bloku z UT.
LINK

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/