Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

więcej mocy
http://fiatpunto.com.pl/topic11961.html
Strona 1 z 1

Autor:  anioł [ 19 Lis 2008, 23:39 ]
Temat postu:  więcej mocy

Witam.
Zastanawiam się nad głowicą od 1.2 16v do silnika 1.1.
Czy ktoś już coś takiego robił i czy dużo przeróbek trzeba żeby to wszystko działało??
Podobno robili takie zmiany w sejach, silnik jest ten sam z tego co wiem, ale jak dokładnie to zrobić i co dodatkowo trzeba zmienić żeby było dobrze??

Autor:  temida [ 19 Lis 2008, 23:45 ]
Temat postu: 

anioł finansowo bardziej opłaca sie gać górę z 1.2 8v niż 16v

Autor:  anioł [ 19 Lis 2008, 23:54 ]
Temat postu: 

To też brałem pod uwagę. Natomiast chodzi mi o samo zamontowanie, bo pewnie jakieś utrudnienia będą niezależnie czy będzie to 1.2 8v czy 16v

Autor:  dzikidaniel [ 20 Lis 2008, 00:46 ]
Temat postu: 

Nie wiem jak wygląda to w praktyce ale w teorii 16V ma nacięcia pod zawory więc nie jestem pewien czy czasami by nie kolidowały zawory z głowicą (jak nie będą to margines błędy przy ustawianiu rozrządu będzie minimalny).
Silnik nie jest ten sam choćby z racji pojemności. Ale faktem jest że głowica z MPI pasuje do 1.1. Przeróbek takich jest sporo na centomani i warto tak poszukać.
Co do przerobienia na głowice z MPI to poza głowicą, kolektorem dolotowym (kompletny) kompem mocniejszą pompą paliwa są jeszcze jakieś pierdołki. Było już o tym i warto poszukać.

Autor:  anioł [ 20 Lis 2008, 19:20 ]
Temat postu: 

miałem na myśłi silnik w punto i seju. więc jednak to nie takie proste jak sądziłem ale warto pobawić się choćby dla samej satysfakcji mocniejszego silnika. i zacząć odkładać walute na zmiany co może być trudniejsze w wykonaniu. Dzięki za wszystkie odpowiedzi i jak by ktoś znalazł jakiś temat o takiej przeróbce to prosze o wklejenie linka.

Autor:  dzikidaniel [ 20 Lis 2008, 19:28 ]
Temat postu: 

anioł, jak chcesz zwiększać moc to zastanów się cy nie lepiej odrazu znajść dobre 1.4T z GTka. Kosztu pewnie bardzo podobne a juz w serii masz 130KM i dobrą baze do dalszych modyfikacji.
I nie zapomnij o tym że jeśli auto szybciej jeździ to i szybciejhamować musi...

Autor:  anioł [ 21 Lis 2008, 00:11 ]
Temat postu: 

w chwili obecnej chyba jedyną dobrą rzeczą w tym aucie są właśnie hamulce. docelowo chce poprostu bardziej dynamicznego silnika, nie musi być ekstra mocny bo to już przerabiałem w CRX-ie i wyciągnąłem z niego 194KM, dodatkowo sukcesywnie pozbywam sie zamków po ostatnim włamaniu potem przyjdzie kolej na klamki ale zanim sie za nie wezme musze opracować jakieś awaryjne otwieranie drzwi (tak dla czystego sumienia), następnie lampy a na końcu będę się cieszył starym nowym autkiem :E

Autor:  slivka [ 05 Sty 2009, 11:51 ]
Temat postu: 

anioł napisał(a):
dodatkowo sukcesywnie pozbywam sie zamków po ostatnim włamaniu potem przyjdzie kolej na klamki ale zanim sie za nie wezme musze opracować jakieś awaryjne otwieranie drzwi (tak dla czystego sumienia


jesli masz jakies ciekawe pomysly to moze napisz cos wiecej:) ja mam auto 3 drzwiowe i usunolem wkladki z drzwi.
moim awaryjnym otwieraniem jest wkladka w bagazniku:)

Autor:  nasu [ 05 Sty 2009, 16:54 ]
Temat postu: 

a jak problem zima na mrozie kiedy przymarzaja uszczelki ?

Autor:  slivka [ 06 Sty 2009, 08:52 ]
Temat postu: 

auto myje dwa razy do roku:) ale zawsze przy tym myje uszczelki, wycieram do sucha i smaruje wazelina. 3 zimy i jeszcze odpukac drzwi mi nie przymarzly :)

Autor:  iNTER [ 06 Sty 2009, 13:15 ]
Temat postu: 

anioł do 1.1 zakłada się głowicę z kolektorami i przepustnicą z 1.2 8v 75KM, do tego musisz mieć komputer z 1.2 i wiązkę przerobi na 4 wtryski, UPG z 1.2 8v. Robiłem to w CCS jak coś to pisz.

Autor:  ZoLtaR [ 11 Sty 2009, 00:32 ]
Temat postu: 

1.1 16v tez mozna zrobic, nawet 1.0 16v mozna zrobic.

Autor:  Thomas [ 11 Sty 2009, 01:06 ]
Temat postu: 

ZoLtaR napisał(a):
1.1 16v tez mozna zrobic

ZoLtaR ile by z tego dalo rade wyciagnac tak zeby bylo w miare ok z trwaloscia i tez zeby jakos to gralo ;)

Autor:  tiger [ 11 Sty 2009, 12:21 ]
Temat postu: 

Koszt uturbienia znowu nie jest jakiś wielki a ile zabawy..;)

Autor:  iNTER [ 11 Sty 2009, 13:21 ]
Temat postu: 

ZoLtaR ale po co? Koszt takiej operacji jest niewspółmiernie duży do uzyskanych efektów.

Autor:  Leble99 [ 04 Gru 2009, 15:40 ]
Temat postu: 

jak by nie bylo to ja mam 1.1.16v :P

Autor:  dzikidaniel [ 04 Gru 2009, 21:22 ]
Temat postu: 

Ciekawe skąd...

Autor:  STax [ 04 Gru 2009, 23:19 ]
Temat postu: 

dzikidaniel: ze znaczka :P
Szkoda że poza znaczkiem to jednak nie jest prawdziwe 16v...

Autor:  Kiko [ 04 Gru 2009, 23:29 ]
Temat postu: 

jedynym dobrym sposobem Bo uzyskujemy 146KM to założenie turbiny lub kompresora przepustnicy z 1.2 wałka z 1.2 głowicy nie ma z czego z resztą do bloku nie pasuje żadna niestety nie mam skanera ale zrobię foto z GT o SC

Autor:  STax [ 04 Gru 2009, 23:31 ]
Temat postu: 

Kiko napisał(a):
jedynym dobrym sposobem Bo uzyskujemy 146KM to założenie turbiny lub kompresora

Heh... Turbo może dać tak 70 jak i 140km, wszystko zależy od dodatków i wystrojenia...
Kiko napisał(a):
głowicy nie ma z czego

Jak to nie? Głowica (a dokładniej cała góra tzn głowica, wałek itd) od 1.2 75 po założeniu do 1.1 już daje efekt spory...

Autor:  Kiko [ 04 Gru 2009, 23:56 ]
Temat postu: 

STaxchodzi mi o 16 o jakiej była mowa na poprzedniej stronie, głowica nie daje wile(chyba że jest mocno z planowana) tylko wałek (powoduje podniesienie mocy) nawet powiedział bym że głowica standardowa z 1.2 zmniejsza stopień sprężania czyli zmniejsza moc

Foto z GT SC
Image
Image
Image
w tym seju turbo pochodzi z skody octavi 1.9tdi doładowanie 0,8bar
turbo tu daje max 90Km

Autor:  dzikidaniel [ 05 Gru 2009, 10:53 ]
Temat postu: 

Kiko, a kto Ci powiedział że niedaje wiele? Może nic nie da? To nie jest sama głowica (16V już i tak sporo się różni od 8V) bo do niej masz wtrysk MPI więc pewnie okolice 75-80KM można atakować.

Weź zacznij używać interpunkcji bo Twoich zdań nie da się zrowumieć...

Poza tym w GT to nie bierz wszystkiego dosłownie bo oni nawet nie umieli odróżnić Coupetki 16VT od 20VT choć nawet na zdjęciach było 16VT...

Autor:  Wacek [ 26 Gru 2009, 12:29 ]
Temat postu: 

fajny ten walek w opisie (foto 2 ) ... "866 stopni" :lol:

Autor:  dzikidaniel [ 26 Gru 2009, 14:27 ]
Temat postu: 

Na opisy w GT wcale nie patrz. Tam roi się od błędów...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/