Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Lekkie koło zamachowe http://fiatpunto.com.pl/topic1559.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Grzegorz1151 [ 20 Maj 2007, 10:38 ] |
Temat postu: | Lekkie koło zamachowe |
witam! oststnio na allegro w dziale tuning jest ogłoszenie ze przerabiaja koła zamachowe zeby było lżejsze o jakies 40% Ja mam natomiast pytanie ile moze kosztować wymiana takiego koła zamachowego w warsztacie? |
Autor: | Xyś [ 21 Maj 2007, 18:47 ] |
Temat postu: | |
tyle samo co wymiana sprzegła bo to samo trzeba zdemontowac ale 40 % to troszke chyba duzo slinik bedzie sie lepiej wkrecac na obroty ale pod górke to chyba nie zdarzysz zredukwoac chociaz kiedys na kjs był koles co mówił ze w maluchu miał stoczone o 70 % i wkrecal sie na obroty jak scigacz ... |
Autor: | misieq79 [ 21 Maj 2007, 21:03 ] |
Temat postu: | |
Nie wiadomo czy utrzyma obroty na jałowym |
Autor: | skadubek [ 21 Maj 2007, 21:24 ] |
Temat postu: | |
miałem taki zabieg w maluszku zaraz po zrobieniu silnika do 90 km/h szedłem lepiej od CC 900 ale jak 4 wrzucałem to siły brak.... Plus taki że silnik wykreca sie bardzo szybko ale najlepiej od 1,2,3 i tak pokoleji Minus taki ze na 5 to nic siły w punciaku nie bedzie!! na bank i wolne obroty bedą latać ale jeśli ktoś na 1/4 szykuje to podstawowy zabieg Tak wiec zależy do czego auto ma byc bo jak na codzień to brak mocy na wyższych biegach bedzie denerwujący |
Autor: | dzikidaniel [ 21 Maj 2007, 21:59 ] |
Temat postu: | |
A co ma moc do koła zamachowego?? Ja nie widzę powiązania. Nie raz i nie dwa słyszałem jak odelżali koła zamachowe i pierwszy raz słyszę że traci przez to siłe. Kolejny mit |
Autor: | Xyś [ 21 Maj 2007, 23:04 ] |
Temat postu: | |
nie mit tylko działa to na takiej zasadzie ze im mniejsza masa tym mniejsza siła bezwładnosci szybciej sie napedza i szybciej spada z obrotów |
Autor: | Grzegorz1151 [ 22 Maj 2007, 00:03 ] |
Temat postu: | |
w takim razie chyba sobie podaruje taką przeróbke |
Autor: | skadubek [ 22 Maj 2007, 10:04 ] |
Temat postu: | |
Jak sie nie znasz i nie smigałeś z autem z taką przeróbką to własnie nie rób nowych mitów |
Autor: | Grzegorz1151 [ 22 Maj 2007, 11:56 ] |
Temat postu: | |
dlatego że sie nie znam pytam a nie robie jakies mity a Ty sie zaraz czepiasz |
Autor: | dzikidaniel [ 22 Maj 2007, 14:01 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: nie mit tylko działa to na takiej zasadzie ze im mniejsza masa tym mniejsza siła bezwładnosci szybciej sie napedza i szybciej spada z obrotów
Z tym się zgodzę. Tylko gdzie ucieka ta moc o której pisał skadubek?? Ja nie widze żadnej możliwości na utrate mocy. No chyba że są nowe prawa fizyki |
Autor: | skadubek [ 22 Maj 2007, 21:35 ] |
Temat postu: | |
Przecież pełna kultura odp. była na tekst dzikidaniel napisał(a): A co ma moc do koła zamachowego?? Ja nie widzę powiązania. Nie raz i nie dwa słyszałem jak odelżali koła zamachowe i pierwszy raz słyszę że traci przez to siłe. Kolejny mit
|
Autor: | korpus [ 23 Maj 2007, 20:55 ] |
Temat postu: | |
jedyny minus lekkiego koła to to że samochod będzie szarpał nie tak przy przyspieszaniu ale jak zdejmiesz nogę z gazu to będziesz miał ostrą strate prędkości! i to jest denerwójące chcesz się przekonać! pobaw się i pojeździj na 1 i 2 biegu na wysokich obrotach to zobaczysz jak to jest |
Autor: | BobMF [ 03 Cze 2007, 21:08 ] |
Temat postu: | |
słyszałem, że odelżenie koła powoduje zwiększenie wibracji silnika na jałowym biegu |
Autor: | mrider [ 04 Cze 2007, 13:48 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): Cytuj: nie mit tylko działa to na takiej zasadzie ze im mniejsza masa tym mniejsza siła bezwładnosci szybciej sie napedza i szybciej spada z obrotów Z tym się zgodzę. Tylko gdzie ucieka ta moc o której pisał skadubek?? Ja nie widze żadnej możliwości na utrate mocy. No chyba że są nowe prawa fizyki Moc nie ucieka tylko to co najważniejsze, czyli moment obrotowy. Silnik pod większym obciążeniem (np. podjazd pod górkę na wysokim biegu) nie może się wkręcić bez redukcji biegu. Optymalna jazda w takim przypadku to trzymanie silnika w zakresie 700-1200 obr/min więcej od obrotów max. momentu obrotowego podanych przez producenta... Sam mam dość mocno odchudzone koło zamachowe w sejtku 1.1MPI i obecnie przy górkach na które dało się wyjechać na piątym biegu teraz muszę zbijać nawet do trójki, a jazda z kompletem pasażerów na pokładzie to koszmar. O stabilnych wolnych obrotach nie ma mowy. |
Autor: | dzikidaniel [ 04 Cze 2007, 22:36 ] |
Temat postu: | |
Dalej nie wiecie o czym mówicie. Moment obrotowy nie ucieka. Pojedź na hamownie to zobaczysz że moement obrotowy się nie pogorszył a może nawet polepszył. To o czym mówisz jest spowodowane tym że nie ma na czym siły zawiesić. Jeśli ktoś pamięta samochodziki z dużym kołem zamachowym i kilkoma przekładniami to na pewno pamięta że długo się rozpędzały i dług jechały bez ingerencji z zewnątrz. Dla porównania samochodzik gdzie kółka były zamontowane na "drucikasz" szybko można było rozpędzić ale również szybko stawał. Właśnie tak jest gdy odelży się koło zamachowe. Jeśli lubisz jeździć w okolocach 5krpm to warto. Jesli zaś jeździsz w okolicach 3krpm (tak ja jeżdźe) to odświętnie odczujesz różnice tylko przy ostrzejszym przygazowaniu np. redukcja przy wyprzedzaniu. Bajki o uciekającej mocy (czół ktoś wogóle moc samochodu??) czy zmiejszeniu sie momentu odłóżcie na półke i ich nie ruszajcie |
Autor: | skadubek [ 05 Cze 2007, 10:50 ] |
Temat postu: | |
ehh uparty jesteś |
Autor: | dzikidaniel [ 05 Cze 2007, 10:53 ] |
Temat postu: | |
Zgodze się z tym że komfort spadnie. Odelżenie ma sens gdy jeździmy duuuuużo na 1/4 mili Na codzień nie warto. Ale nie piszcie o czymś czego nie ma ani nie koloryzujcie tego co jest |
Autor: | skadubek [ 05 Cze 2007, 20:06 ] |
Temat postu: | |
hehehhe Fajny temat nie ma co |
Autor: | Raq [ 13 Gru 2007, 11:46 ] |
Temat postu: | |
mrider napisał(a): Moc nie ucieka tylko to co najważniejsze, czyli moment obrotowy. Silnik pod większym obciążeniem (np. podjazd pod górkę na wysokim biegu) nie może się wkręcić bez redukcji biegu. Optymalna jazda w takim przypadku to trzymanie silnika w zakresie 700-1200 obr/min więcej od obrotów max. momentu obrotowego podanych przez producenta... Sam mam dość mocno odchudzone koło zamachowe w sejtku 1.1MPI i obecnie przy górkach na które dało się wyjechać na piątym biegu teraz muszę zbijać nawet do trójki, a jazda z kompletem pasażerów na pokładzie to koszmar. O stabilnych wolnych obrotach nie ma mowy. to nie ma nic wspólnego ze stratą momentu obrotowego silnika dzikidaniel napisał(a): Moment obrotowy nie ucieka. Pojedź na hamownie to zobaczysz że moement obrotowy się nie pogorszył a może nawet polepszył. To o czym mówisz jest spowodowane tym że nie ma na czym siły zawiesić. .....
Bajki o uciekającej mocy (czół ktoś wogóle moc samochodu??) czy zmiejszeniu sie momentu odłóżcie na półke i ich nie ruszajcie dokładnie - a może trzeba było zacząć od podstawy czyli - do czego służy/jakie spełnia zadanie koło zamachowe w samochodzie. ano - koło zamachowe - (koło o dużej masie, czyli wykorzystywana jest jego bezwładność) - w silnikach wykorzystuje się do podtrzymania ruchu silnika podczas fazy sprężania dzięki jego energii jaką posiada rozpędzone ciężkie koło. odchudzenie ma swoje zalety jednak do wykorzystania raczej w sporcie, przy silnikach dysponujących mocą/momentem na poziomie 100KM i więcej z litra pojemności, a nie w codziennej użytkowej jeździe czy w autach z mocami na poziomie 40-50KM z litra |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |