Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Filtr Stożkowy
http://fiatpunto.com.pl/topic1824-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  Tomo [ 20 Cze 2007, 15:13 ]
Temat postu: 

Ja w swoim Seicento przetestowałem wszystkie trzy rozwiązania tzn. filtr seryjny, filtr stożkowy K&N i wkładka filtra King Dragon. Wbrew temu co napisał Thomas powiem, że najbardziej byłem zadowolony z wkładki King Dragon i gdybym jeździł dalej na benzynie to wcale bym się nie zastanawiał tylko montował. Stożek się nie sprawdził bo miał za gorąco nad silnikiem a rura doprowadzająca powietrze spod zderzaka niewiele pomagała (trzeba by było jakoś odizolować stożek). Na wkładce przejeździłem około 2 lat. Zdemontowałem po założeniu instalacji gazowej (silnik dostawał za dużo powietrza i gasł na gazie). Ale na benzynie zauważalna różnica. Lepiej ciągnął od dołu niż seryjny. Przy delikatnym operowaniu gazem można zmniejszyć zużycie paliwa. Szkoda tylko, że dźwięk nie taki jak przy stożku....

Autor:  mariano italiano [ 21 Cze 2007, 00:47 ]
Temat postu: 

Witam zgadzam się z opisywanymi teoriami z 1.2 nie zrobisz rakiety przez stożek i nie ma sie co więcej spodziewac po wymianie filtra.Stożki potrafia przyspozyć wiele kłopotów np.zepsuć miernik masy powietrza a co za tym idzie to wiadomo brak mocy :D zwykły filtr wymieniany regularnie poprawi czysty oddech silnika:)A jeśli chodzi o koszta to wymiana zwykłego filtra co rok lub 10000km to nie żaden wydatek.Pozdrawiam:)

Autor:  skadubek [ 21 Cze 2007, 10:34 ]
Temat postu: 

Jest jeszcze jedno na "+" sportowej wkładki mianowicie nie zmieniamy ani objętosci ani długości układu dolotowego, a to ma wpływ na przebieg krzywej momentu obrotowego :idea:

Ja polecam sport wkładke i doprowadzić wiecej powietrza ze zderzaka :wink:

Autor:  Bango [ 15 Lut 2008, 18:16 ]
Temat postu: 

exuprad napisał(a):
FIltr stożkowy nie przepuszcza wody, nawet jak troche by pociągnął to nic nie podinno się stać.


Na bank nic sie nie stanie, popatrzcie tylko ile wody spala wasz kropek znajdującej się w benzynie :)) 50/50 :)))

EDIT:

Ma ktoś na sprzedż taka kopułkę jak na stronie NR 1?
Od jakiego dokładnie modelu mozna to dostac?
Czy można taką kopułke kupić w motoryzacyjnym?


Pzdr

Autor:  BobMF [ 18 Lut 2008, 15:54 ]
Temat postu: 

ostatnio widziałem na Allegro, od seicento powinna pasować 8)

Autor:  Cadavra [ 16 Mar 2008, 13:46 ]
Temat postu: 

Witam szanowne grono tunerów. Ja troszkę z innej paczki lub bajki :D Grzegorz1151 chciałem zapytać o Twoje światełka ile takie kosztują bo takie właśnie szukam do swojego kropka. Przepraszam za pytanie nie do tematu ale jak wszedłem na niego to musiałem zapytać o te światła. Pozdro

Autor:  STax [ 16 Mar 2008, 15:47 ]
Temat postu: 

A ja mam z kolei takie pytanie: jak myslicie, czy obcięcie obudowy filtra powietrza (1.1 55km) odblokowało by przepływ powietrza i poprawiło coś?

To co zakreskowane to do obcięcia by było
Image

Autor:  mirek-s27 [ 16 Mar 2008, 16:23 ]
Temat postu: 

zagladnuj na ta stronke to sie dowiesz czy cos zmieni http://www.grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm

Autor:  STax [ 16 Mar 2008, 20:36 ]
Temat postu: 

mirek-s27: za mądre to dla mnie, ja humanista jestem :E
A tak serio, to nie do końca mi to pomogło, bo nie wiem co tu liczyć, bo generelanie odległość filtra od przepustnicy zostanie taka sama, tyle, że sam filtr będzie miał lepsze "branie" powietrza...

Autor:  BobMF [ 25 Mar 2008, 03:22 ]
Temat postu: 

dwa główne minusy to:

- połykanie gorącego powietrza prosto z nad kolektora wydechowego i silnika

- większe/szybsze zanieczyszczenie filtra, oryginalny wlot przecież z boku i nad nadkolem

Autor:  STax [ 25 Mar 2008, 07:25 ]
Temat postu: 

Zanieczyszczenie fakt, na pewno będzie większe, natomiast co do ciepłego powietrza, to jakąś osłonę bym zamontował, zresztą teraz też jak się ten plastik nagrzeje to ciepłe powietrze bierze.

Autor:  JOS3PH [ 29 Mar 2008, 16:18 ]
Temat postu: 

tak na chlopski rozum to musial bys obciac obudowe z gory bo tak to powietrze ominie filtr (zalezy jak on tam siedzi) a chodzi o to zeby przez filtr
szlo no al jak juz taka cesarke wykonasz to najlatwiej byloby wyciac otwor w masce tuz nad filtrem np. taki w stylu toyoty celica gt4

a co do samych filtrow to uzytkownicy puntosports (jesli chodzi o silniki 1.1 i 1.2) wypowiadaja sie jednoznacznie: Pipercross Panel- sportowy zamnienik
stozkow do wolnossacych raczej nie polecaja

Autor:  thirteen13 [ 13 Kwi 2016, 13:38 ]
Temat postu:  Re: Filtr Stożkowy

Troszkę odświeżę. W swoim Punto mam zamiar wymienić filtr powietrza. Z racji tego, że kupiłem już auto po tuningu, w grę wchodzi jedynie filtr stożkowy. Co polecacie? Słyszałem, że filtry K&N są dobrej jakości, ale który by wybrać, bo tych rodzajów jest mnóstwo. Pozdro :p

Autor:  Hagietek [ 13 Kwi 2016, 16:21 ]
Temat postu:  Re: Filtr Stożkowy

thirteen13, najlepiej kupic caly dolot ze stozkiem pod dany silnik :)

Autor:  thirteen13 [ 13 Kwi 2016, 18:30 ]
Temat postu:  Re: Filtr Stożkowy

No ale dolot już jest zrobiony

coś takiego mam

http://magsport.republika.pl/images/CSOpMpq.jpg

Ale stożek jest zasyfiony już, więc chciałbym go wymienić na nowy ;P

Autor:  borat93 [ 16 Wrz 2016, 09:34 ]
Temat postu:  Re: Filtr Stożkowy

Mam takie pytanko. Obudowa filtra powietrza mi się połamała na zaczepach i opadła, przez co od dołu też się przetopiła od silnika, bo do niego dotykała i teraz zasysa powietrze wszędzie tylko nie tędy co trzeba, przez co leci samo gorące powietrze od spodu od silnika. Nigdzie nie mogę dostać takiej obudowy do mojego kropka w rozsądnych pieniądzach poza tym te obudowy dosyć często ulegaja uszkodzeniom, wiec pomyślałem, że założę filtr stożkowy. Moje pytanie, czy filtr musi być podpasowany dokładnie do rodzaju silnika? Mój kropek to starjet 1.4 16V. I jeżeli ktoś ma jakiś link godny polecenia, to bym poprosił. Wiem, że dobre filtry są z K&N. Proszę o wyrozumiałość i pomoc. :>

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/