Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Uturbianie 1.2 60KM Możliwe i opłacalne?
http://fiatpunto.com.pl/topic28670.html
Strona 1 z 1

Autor:  kyubi91 [ 11 Maj 2011, 17:56 ]
Temat postu:  Uturbianie 1.2 60KM Możliwe i opłacalne?

Tak jak w temacie czy ktos kiedys wkladal turbo do takiego punciaka?Jakie koszty i czy opłacalne??

Autor:  OLO1986_2007 [ 11 Maj 2011, 17:59 ]
Temat postu: 

możliwe! jak masz tałka na turbo to opłacalne :wink:

Autor:  nickoo [ 11 Maj 2011, 17:59 ]
Temat postu: 

czy można - na pewno :wink:
czy opłacalne - racze nie :>

Autor:  OLO1986_2007 [ 11 Maj 2011, 18:00 ]
Temat postu: 

ps. jak nie posiadasz gazu :shock:

Autor:  misiaczek88on [ 11 Maj 2011, 18:03 ]
Temat postu: 

żaden mod nie jest opłacalny bo wszystko trzeba kompletować od nowa i do tego często jest tak że trzeba kombinować coś z częściami od innych modeli czy marek

Autor:  OLO1986_2007 [ 11 Maj 2011, 18:07 ]
Temat postu: 

albo rybki albo akwarium :E

Autor:  nickoo [ 11 Maj 2011, 18:09 ]
Temat postu: 

kyubi91 jak masz 1.2 60KM to sprzedaj i kup 1.4 GT 133KM :>

Autor:  fredric [ 11 Maj 2011, 18:18 ]
Temat postu: 

Tylko od czego dmuchawkę zapodać aby było mało problemów i była wydajna. Podejrzewam że rękodzieło z podłączeniem będzie duże ale jak dmuchnie pod 100KM to czemu nie.

Autor:  OLO1986_2007 [ 11 Maj 2011, 18:19 ]
Temat postu: 

silnik z gt-ka wyjdzie jakieś 1000zł plus do tego osprzęt. Ewentualna naprawa bo w tych czasach igły takiego silnika nie kupisz, więc powiedzmy, że wyjdzie to z jakieś 2 tyśki. swap z 600zł. i wtedy idzie kombinować dalej-jak juz rozpędzi się ten potwór przydało by się go wyhamować...
Turbo fajna sprawa lecz jak masz mało mocy to kup sobie osprzęt z 1.2 75km. Czyli wielopunkt tańsze, mniej przeróbek a poczujesz różnicę :wink:

Autor:  fredric [ 11 Maj 2011, 18:28 ]
Temat postu: 

Chyba taniej wyjdzie kupić całego anglika gt, bo tak to koszty zjedzą.Choć i tak zjedzą przy takich modach.

Autor:  mrabraa [ 11 Maj 2011, 19:48 ]
Temat postu: 

jak znasz angielski to tutaj masz dobre źródło informacji o uturbianiu 1.2 :

http://www.modifiedmonsters.com/t805-the-fiat-fire-engine-and-my-experience-with-tuning-it

Miłej lektury :)

Autor:  misiaczek88on [ 11 Maj 2011, 20:22 ]
Temat postu: 

fredric Punto GT anglik na szrocie? raczej mało prawdopodobne to jednak jest mało spotykany model więc jak już byś trafił to z jakieś 1000 funtów plus przywóz tj jakieś 2 tyś za tyle kupisz u nas Punto GT do roboty.
OLO1986_2007 napisał(a):
swap z 600zł

Kolego znajdź mi mechanika który sie zna i zrobi to za takie pieniądze bo mi osobiście za 600 zł nie chciało by mi się za przeproszeniem nawet pierdnąć.Przy takiej przekładce co najmniej na 2 dni wyłączony warsztat z obiegu a tak mechanik zmieni parę kompletów klocków tarcz czy coś i zarobi tyle samo w szybszym czasie i łatwiej

Autor:  STax [ 11 Maj 2011, 20:51 ]
Temat postu: 

Turbo w 1.2 60? Możliwe jak najbardziej, ale całkowicie nieopłacalne, jeśli ma być profesjonalnie zrobione, bo mając umiejętności i warunki można samemu dość tanio zrobić jakąś druciarnię.

Lepiej swapować a najlepiej (w sensie ekonomicznym) zmienić auto.

BTW jak już, to przed turbo warto założyć górę silnika od punto 75, już na starcie 15KM więcej i większe możliwości.

Autor:  mrabraa [ 11 Maj 2011, 21:44 ]
Temat postu: 

niestety, koledzy mają rację. Standardowa głowica będzie miała problem z ogarnięciem turbo. Czeka cię zwiększanie zaworów wylotowych, a na to raczej nie ma miejsca. Ogólnie da się w sumie wszystko zrobić, ale w tym przypadku sensu nie ma. Z punto 60 bez turbo do ok 100KM powinno się dać dojść (ale tanio nie będzie).

Autor:  dzikidaniel [ 11 Maj 2011, 22:09 ]
Temat postu: 

OLO1986_2007 napisał(a):
silnik z gt-ka wyjdzie jakieś 1000zł plus do tego osprzęt.

Biorę taki silnik, abo od razu dwa :twisted:
Dostać zdrowy silnik za 1000 zł to marzenie. Dokupienie osprzętu to dopiero koszta.

Jak się bawić to tylko SWAP na 1.6 16V z Palio/Siena (ma się 100KM więc właśnie tyle ile ma być). Jak się uda to za 2kzł można myśleć o takim swapie więc najbardziej opłacalna forma wzmocnienia auta.

mrabraa napisał(a):
niestety, koledzy mają rację. Standardowa głowica będzie miała problem z ogarnięciem turbo.

Niby czemu? Głowica to nie problem, problemem będzie kolektor z tym jednym siusiakiem...

Autor:  mrabraa [ 11 Maj 2011, 22:24 ]
Temat postu: 

Kurde, w Polsce to walisz największy silnik jaki się da, a tu u mnie w Irlandi, gdzie za każde 100ml silnika dopłacasz kupę kasy w podatku rocznym i ubezpieczeniu podrasowanie 1242ccm okazuje się bardziej opłacalne.

Czy głowica to nie problem? Nie zgodzę się z Tobą. Kolektor można wpasować od Punto 75, kwestia dorobienia flanszy. W silniku trzebaby zmniejszyć kompresję pod turbo, powiększyć w miarę zawory i porty od wydechu, żeby napędzić turbo. Zawory można wsadzić tylko o 1mm większe co niewiele da, a dużo zepsuje (tzw. valve shrouding nastąpi, tj. zawór nie będzie w odpowiedniej odległości od ścian komory powodując słabse wyciąganie spalin, a w efekcie duszenie się auta). Trzeba by zmienić prowadnice na mosiężne dla lepszego odporowadzenia ciepła, prawdopodobnie zmienić sprężyny zaworów lub wstawić dodatkowe w środek od Punto 85. Tzn. bez zmian pewno zadziała, ale żywotność jednostki spadnie ogromnie i pełni mocy nie osiągnie...

Autor:  kyubi91 [ 12 Maj 2011, 08:36 ]
Temat postu: 

Gadalem z czlowiekiem z AGT i stwierdzil ze jest to nie oplacalne i ze predzej czy pozniej korbowod wyszedl by bokiem bo te silniki fiata to slabe konstrukcjie.Co innego jak jest full sport walki itp. itd.

Autor:  STax [ 12 Maj 2011, 08:50 ]
Temat postu: 

kyubi91 napisał(a):
Gadalem z czlowiekiem z AGT i stwierdzil ze jest to nie oplacalne i ze predzej czy pozniej korbowod wyszedl by bokiem bo te silniki fiata to slabe konstrukcjie.

To z jakimś za przeproszeniem nieukiem gadałeś ;)
Słabe konstrukcje, dobry żart...

Autor:  goofer007 [ 12 Maj 2011, 09:00 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Dostać zdrowy silnik za 1000 zł to marzenie.

Goły silnik za 1k ? :roll:
W tej cenie trafiały się całkiem możliwe sztuki.
Inna rzecz, że nie zawsze jest możliwość upewnienia się co do stanu motoru :wink:

Ale jednak nie polecałbym kupować samego silnika a potem kompletować osprzęt, bo to babranina będzie.

Autor:  wojtass18 [ 12 Maj 2011, 09:16 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
To z jakimś za przeproszeniem nieukiem gadałeś
Słabe konstrukcje, dobry żart...

dokładnie, przecież nie montowali by ich w rajdowych czy wyścigowych sejach jak by było inaczej, opłacalne czy nie to już każdego indywidualna sprawa :)
osobiście jak bym miał wolne $$ to najchętniej bym po modził aby pokazać że też da radę i nieźle ciśnie :)

Autor:  2rotor [ 12 Maj 2011, 13:42 ]
Temat postu: 

W tuningu nie ma pojęcia opłacalne czy nie. To nie montaż LPG. Masz kasę to bierzesz i robisz, nie masz to nie podejmujesz tematu i jeździsz serią. Z 2k w ręku to nie ma co nawet podchodzić do wymiany motoru na 1,6 16V bo nie wystarczy.

Autor:  dzikidaniel [ 12 Maj 2011, 13:47 ]
Temat postu: 

kyubi91 napisał(a):
Gadalem z czlowiekiem z AGT i stwierdzil ze jest to nie oplacalne i ze predzej czy pozniej korbowod wyszedl by bokiem bo te silniki fiata to slabe konstrukcjie.Co innego jak jest full sport walki itp. itd.

Te silniki są bardziej pancerne niż łby w AGT ;p
Seryjne doły wytrzymują 200KM więc jak słaba konstrukcja to silnik co wytrzyma 150KM/litr to nie wiem co znaczy mocna. Co innego gdy się mówi o KM/zł...

SWAPuj 1.6 16V i się więcej o turbo nie pytaj.

Autor:  mrabraa [ 12 Maj 2011, 14:20 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
kyubi91 napisał(a):
Gadalem z czlowiekiem z AGT i stwierdzil ze jest to nie oplacalne i ze predzej czy pozniej korbowod wyszedl by bokiem bo te silniki fiata to slabe konstrukcjie.

To z jakimś za przeproszeniem nieukiem gadałeś ;)
Słabe konstrukcje, dobry żart...


Pewno gadał z właścicielem VW albo Hondy. Oni mają takie wyssane z palca wiadomości ;) STax, może wrzucisz panu kyubi91 na PW linka do tej gazetki, co ostatnio dawałem w temacie o portingu?

Autor:  STax [ 12 Maj 2011, 17:07 ]
Temat postu: 

http://www.fiatforum.com/lets-talk-fiat ... scans.html
;)

Autor:  2rotor [ 12 Maj 2011, 20:50 ]
Temat postu: 

Ostatnio słyszałem opinię że normalne auta psują się jak stoją a Fiaty psują się jak jeżdżą i że każdy silnik Fiata po 200 000km nadaje się do remontu. Nic mnie już nie zdziwi.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/