Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
http://fiatpunto.com.pl/topic31318-200.html
Strona 9 z 12

Autor:  Angry_Us3r [ 11 Lip 2012, 09:07 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Grrrubo :E

Autor:  STax [ 11 Lip 2012, 09:11 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

No powinien być ładny efekt ;)

Autor:  Pawelec90 [ 11 Lip 2012, 21:35 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

STax napisał(a):
Na ile to masz rozwiercone?
Gigantyczna różnica jest między seryjnym 30mm z 55 a 38mm z 75 ;)


Sam nie jestem pewien :E .

A tak poważnie, to przepustnicę z 75 da się max. rozwiercić na 41.6 mm przy zachowaniu osiowości. Przy przesunięciu lekko osi rozwiertu się osiągnąć podobno 42 mm. Cały myk polega na tym, że człowiek który to robił, nie wyrobił się na czas z przerobieniem mojej, więc zdjął z samochodu swoją i mi wysłał - więc to taka dopieszczona wersja :mrgreen: . Organoleptycznie stwierdzam, że jest z niej wyciągnięte max ile się dało - IMO oś jest delikatnie przesunięta, więc pewnie będzie te 42 mm. Dodatkowo, ten kołnierz/lejek o góry przepustnicy jest cały roztoczony, ładnie wyprofilowany i wypolerowany :mrgreen: . Taka wersja na wypasie :mrgreen: .

Angry_Us3r napisał(a):
To teraz zrzucaj kol. dolotowy i głowicę na powiększanie gniazd


Tak jak STax napisał, a ja potwierdzam - to już zostało poczynione :mrgreen:

Autor:  STax [ 12 Lip 2012, 09:24 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Pawelec90 napisał(a):
przepustnicę z 75 da się max. rozwiercić na 41.6 mm przy zachowaniu osiowości. Przy przesunięciu lekko osi rozwiertu się osiągnąć podobno 42 mm

A mi się coś kojarzy, że rzel pisał, że miał 42mm a potem jeszcze na 44mm rozwiercone?

BTW widziałem, że niektórzy jakoś kombinują i wkładają przepustnicę od 1.6 :E Ale to chyba do wielopunktów.

Autor:  rzel [ 12 Lip 2012, 11:31 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

ja mam tylko 42mm, można na 44,6 mm ale to jest mocno inwazyjne - trzeba wstawiać tulejkę/rurę, no i żeby to wykorzystać pasowałoby stroić kompa

Image

Image

Image

Autor:  STax [ 12 Lip 2012, 11:34 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

rzel, ostatnie foto to 38-42-44?

Ja u siebie zauważyłem, że na niskich obrotach przy mocnym wciśnięciu gazu dość mocno potrafi silnik zdławić, prawdopodobnie za dużo powietrza w stosunku do paliwa dostaje przez większą przepustnicę. Zobaczę, jeśli uda mi się podlać dół, czy to zniknie.

Autor:  rzel [ 12 Lip 2012, 11:44 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

tak

Autor:  STax [ 17 Lip 2012, 09:00 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Ok, po wielu dniach udało mi się wszystko złożyć do kupy i przy użyciu Willema EZO sczytałem seryjny chip :E
O dziwo, mimo że zapomniałem podłączyć zasilacz do programatora to działa :shock:

Teraz stoję przed tworzeniem definicji i przyznam, że średnio wiem jak to ugryźć od zera :?
Może kolega nestea coś pomoże, przynajmniej od strony samego programu (tuner pro)?

Autor:  nestea [ 17 Lip 2012, 21:08 ]
Temat postu:  Tuner i Winols

Szukamy w winolsie mapy która prawdopodobnie nam odpowiada,
Przyklad:
Załącznik:


Teoretycznie znamy jej wielkość, ma 16 rzędów i 12 kolumn co nam sie przyda do tworzenia tabelki w TunerPro,
Znamy jej początek adresu: F4C0
Ważnym elementem jest ustawienie systemu w jakim szukamy tu mamy 8 bit.
Przechodzimy do TunerPro, klikamy xdf >> New xdf nastepnie klikamy to co na zalączonym obrazku
Załącznik:


i ustawiamy tak jak na obrazku, inaczej nie zapisze nam wprowadzonych zmian w binarke,
Nastepnie na polu Parameter Tree klikamy prawym myszki i robimy to co na obrazku :)
Załącznik:


Adress(HEX) jest to adres naszej mapy (zaplonu) Cell Data Size system w jakim jest zapisany, Reszta ustawien do przemyslenia,
Wybieramy nastepnie zakladki Rows gdzie wpisujemy 16 - bo tyle wyszlo nam rzedow i Columns - 12 bo tyle ma kolumn,
ostatni krok to Conversion pod X podstawiamy nasza wartosc z adresu mapy, zaplon obliczany jest na podstawie wzoru X/2.

Stax przegladajac swoja binarke poszukaj podobnych wartosci w binarce z neta, chyba juz bardziej naprowadzic sie nie da,

Autor:  STax [ 17 Lip 2012, 21:52 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Wow :shock:
Ogromne dzięki :D
Jeszcze dziś spróbuję coś pogrzebać.

Tylko jeszcze jedno - jeśli dobrze rozumiem, to w zasadzie aż do końca zgadujemy czy to co aktualnie przerabiamy jest mapą wtrysku czy może zapłonu itd no nie? ;)

Autor:  brz [ 24 Lip 2012, 18:14 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Witam może ktoś przesłać mi xdf. do iwa16f. lub udostępnić na forum? W zamian mogę podpowiedzieć kilka rzeczy choćby to jak rozróżnić mapy zapłonu od paliwa itp. :D

Autor:  nestea [ 24 Lip 2012, 21:02 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

W temacie masz link do autokacika, gdzie masz binarke i xdf.

Autor:  Pawelec90 [ 26 Lip 2012, 02:54 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

No to jedziemy z tym wiadrem :mrgreen:
Image

Jutro (a w zasadzie dziś) wieczorem, kropek leci do swoich opiekunów :mrgreen: . Jak dobrze pójdzie, w piątek wieczorem zdam pierwszą relację :D .

P.S. Niestety spieprzyłem docieranie zaworów, tzn. nie udało mi się ich dotrzeć tak dobrze, jakbym chciał - także przy okazji wizyty w szlifierni, musiałem poprosić o definitywne uszczelnienie. Przy okazji pomyślałem, że zaszaleje i wyciąłem zawory na 3 kąty, także dodatkowy "mod" doskoczył :mrgreen: .

Autor:  STax [ 30 Lip 2012, 15:08 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

brz napisał(a):
W zamian mogę podpowiedzieć kilka rzeczy choćby to jak rozróżnić mapy zapłonu od paliwa itp.

O, byłbym wdzięczny za takie info ;)
Wróciłem z urlopu i biorę się za rozgryzanie binarki ;)

[ Dodano: 30 Lip 2012 15:04 ]

Mam ochotę się poddać :?
Nie umiem zmusić winolsa żeby sam szukał jakichkolwiek map :?
Próbowałem szukać przez porównanie wartości, tzn wzorując się na mapie z neta znaleźć w mojej mapie miejsca o tym samym ciągu wartości, ale nie ma takich :/
Podpowie ktoś coś?

[ Dodano: 30 Lip 2012 15:08 ]

Jest jeszcze opcja, że był jakiś błąd przy odczycie binarki i dlatego winols nie widzi żadnych map.
Potem spróbuje jeszcze raz odczytać chip.

Autor:  Puntolot_bartex [ 30 Lip 2012, 17:17 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Noo nareszcie znalazłem info o postępach Twoich Stax. W swoim poście napisałeś, że zamierzasz "dobrać" się do tej kostki, a potem cisza aż nagle znalazłem ten temat. Powiedz mi co to jest za kość? Może zczytaj oryginalną kość, a potem tą z allegro i porównaj ich zawartość?

Autor:  STax [ 30 Lip 2012, 17:24 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Puntolot_bartex, właśnie o to chodzi, że ja zczytuję tą oryginalną ;)
Mam oprócz niej też oryginalny program z cc sporting i plik z definicjami do niego, ale nic mi z tego nie pasuje do tego co mam w moim...

Autor:  Puntolot_bartex [ 30 Lip 2012, 17:30 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

"Paczałeś" ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic222054.html :>

Autor:  STax [ 30 Lip 2012, 17:42 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Kiedyś tam do tego tematu patrzyłem, ale generalnie w niczym mi to aktualnie nie pomaga.

Chodzi o to, że mam tą binarkę z neta od cc sporting i definicje do niej. No i tam np w mapie wtrysku jest taki ciąg wartośći: 20 20 1A 1A (zapis w hexach). No i myślałem, że najprościej będzie u mnie poszukać takiego samego ciągu i wtedy znajdę mapę, ale nic z tego, bo u mnie nie występują ciągi pokrywające się wartościami z tymi z tamtej binarki.
I tego już nie rozumiem...

Autor:  Puntolot_bartex [ 30 Lip 2012, 18:09 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Kurczaki, no to nie lada problem. Niestety, sam nie jestem w temacie, bardziej sieci komputerowe są dla mnie. Niemniej jednak może skusisz się, żeby napisać na elektrodzie. Skoro tam już kiedyś poruszali podobny temat, to ktoś tam kumaty jest i napewno pomoże ;) ?

Autor:  STax [ 30 Lip 2012, 18:13 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Mam tam konto, ale nie znalazłem nic co by mi pomogło dalej. Na razie muszę chyba jeszcze sam pokombinować...

Autor:  Pawelec90 [ 30 Lip 2012, 21:30 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

A kromka zawsze spada posmarowaną stroną...

Tak było i tym razem :cry: .

Dziś późnym popołudniem dostałem telefon - autko poskładane, wszystko cukierek, oprócz jednej rzeczy - BRAK KOMPRESJI! :shock: Poskładali auto, po czym przy próbie odpalenia rozładowali akumulator - prąd był, paliwo było, rozrząd ustawiony itd... itp... Zmierzyli kompresje i kapeć. Skoro przyjechałem samochodem do warsztatu, to pierścienie są o.k. Zresztą sprawdzali. Jedyna rzecz, która pozostaje, to zawory - ale jakoś nie chcę mi się wierzyć, że w profesjonalnym zakładzie, w którym zajmują się głowicami, nie potrafiliby dotrzeć zaworów - i to wszystkich 8! Kompresji brak na wszystkich 4 garach.

Koledzy - proszę o pomoc i rade - ja już załamuje ręce. Jedyna rzecz, jaka mi przychodzi do głowy, to pierścienie i zawory. Góra jest świeżutko wyremontowana, a dół nie puściłby chyba od samego stania.

Autor:  nestea [ 30 Lip 2012, 21:40 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Pawelec90,
Napewno miernik jest ok ?
Ja bym zmierzyl drugim miernikiem, jak bedzie to samo to proponuje zrobic probe olejowa, wlac setke w cylinder i zobaczyc czy cos sie zmieni w sprawie kompresji, jak nic to szukac czegos w glowicy,
Luz zaworowy sprawdzony? moze uszczelniaczy zaworowych nie zalozyli hehe dziwna sprawa ;/
STax, Podeslij mi swoja binarke, zobacze czy dobrze zgrales,

Autor:  STax [ 30 Lip 2012, 21:53 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Pawelec90, ja obstawiam jednak źle zrobione zawory. U mnie w sumie naturalnie się to zrobiło (chociaż podejrzewam, że wałek 866 zrobił swoje) i nie miałem kompresji na jednym cylindrze, a na 3 była obniżona (tam gdzie przepaliło UPG płyn chłodniczy trochę uszczelniał) Dobrze zrobione dotarcie poprawiło sytuację.

nestea, napisz mi na PW swojego maila to wyślę.

Autor:  nestea [ 30 Lip 2012, 22:42 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

stax jak masz walnieta uszczelke pod glowica to pewne jest ze kompresja pojdzie w dol, zauwaz ze w cylindrze masz np 8atm a w ukladzie chlodzenia ? - 1atm to przy walnietej uszczelce dmuchac bedzie gdzie ? tam gdzie jest 1atm. jak ma podparte zawory to kompresja sie zmniejszy, aleeee '0' to .. blad miernika :) najgorsze - pogiete zawory. a moze uszczelki nie zalozyli hehe..
zaraz sle pw..



[ Dodano: 30 Lip 2012 22:41 ]

zaplon F4FF 12x16 paliwko F1B4 12x16,
Proponuje Ci wrzucic w winolsa plik z sieci i stworzyc sobie w winolsie mapy ktore masz w definicji, zauwazysz ze wiele map jest kolo siebie :) i wtedy zaczniesz sobie szukac u siebie w binarce,

Co do zgrania nie powinno byc 0 na samym poczatku.. to juz swiadczy o zlym zgraniu.. zastanow sie czy nie zgrac tego ponownie.

Autor:  STax [ 31 Lip 2012, 09:32 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

nestea napisał(a):
Proponuje Ci wrzucic w winolsa plik z sieci i stworzyc sobie w winolsie mapy ktore masz w definicji, zauwazysz ze wiele map jest kolo siebie

Tak też próbowałem robić właśnie, tylko może za mało jeszcze wiem i dlatego mi to niezbyt idzie.
A dlaczego w binarkach są różne wartości dla np. wtrysku skoro moja jest ori i ta z cc też jest ori?


nestea napisał(a):
stax jak masz walnieta uszczelke pod glowica to pewne jest ze kompresja pojdzie w dol,

Niby tak, ale akurat u mnie było odwrotnie ;) Nominalnie powinno być 11. U mnie na tym cylindrze, gdzie poszła UPG (ale było to bardzo delikatne przepalenie) wyszło 13, na 2 kolejnych cylindrach było 9 a tam gdzie najbardziej zawory się nie domykały wyszło 4,5 ;)

[ Dodano: 31 Lip 2012 09:32 ]

Dzięki wielkie za podanie tych adresów.
Sam bym chyba nigdy na to nie wpadł :? Podmieniam tylko w tym XDF który mam adresy i jest wszystko ok :E
Tylko faktycznie jeszcze raz spróbuję zgrać binarkę.
Przez 0 na początku masz na myśli puste bity bez wartości?

I ostatnie pytanie - co z sumami kontrolnymi? Czy tuner pro jest w stanie sam je zachować, czy jakoś trzeba je edytować? I jak je znaleźć? Też tak na czuja?

Strona 9 z 12 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/