Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania
http://fiatpunto.com.pl/topic31318-225.html
Strona 10 z 12

Autor:  nestea [ 01 Sie 2012, 17:30 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

o sumy się nie martw, nie miałem jak dotąd z tym problemu.

Autor:  STax [ 02 Sie 2012, 22:56 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Zgrałem binarkę jeszcze raz i jest lepiej, ale nie wiem czy do końca.
Pierwsza komórka ma wartość 00, kolejne już FF. Zgrywałem kilka razy i sprawdzałem ustawienie zworek itd i niby jest ok (ori chip).
Jak już wiem czego szukać to nawet dałem radę sam znaleźć mapę paliwa :E
Teraz czas poczytać na temat czasu wtrysku i zapłonu i coś samemu ustawić :E

Autor:  Komediant [ 03 Sie 2012, 00:17 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Zrób tak żeby strzelał ogniem z dupy :D

Autor:  Angry_Us3r [ 03 Sie 2012, 06:52 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Hahahhaa. :E

Autor:  Pawelec90 [ 03 Sie 2012, 15:59 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Po wielu miesiącach oczekiwania i kompletowania materiału, jego remontowaniu, obrabianiu, składaniu, kilku zwątpieniach i wydanych biletach NBP mogę z całą przyjemnością stwierdzić, iż "STAGE1" mojego kropka uważam za zamknięty i ukończony :mrgreen: .
Tak to się teraz prezentuje :twisted:
Image

Jak to zwykle bywa, koniecznych było kilka poprawek - najpierw, przez pomyłkę została zamontowana stara przepustnica ;). Po zmianie, silnik zachowywał się dość dziwnie - do 3500 kaszlał, parskał, dusił się i miał straszne dziury w mocy - od 3500 szedł ogniem ;). Okazało się, że na samym początku, auto zostało odpalone dla testu na starej pompie paliwa - prawdopodobnie z tego powodu, komputer złapał błąd wtryskiwaczy i rozjechały się mapy paliwa. Do tego doszedł jeszcze błąd czujnika położenia wału. Po skasowaniu błędów i jeździe próbnej, okazało się, że to było to - komputer prawdę Ci powie :mrgreen: . Przed chwilą został zrobiony finalny reset autoadaptacji i zrobiona od nowa.

Jest ogień :mrgreen: .

Autor:  STax [ 03 Sie 2012, 16:00 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Zmierz chociażby kalendarzem przyspieszenie 0-100 albo filmik zrób.
No i na hamownię z nim! :E

Autor:  Pawelec90 [ 03 Sie 2012, 17:02 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

STax napisał(a):
Zmierz chociażby kalendarzem przyspieszenie 0-100 albo filmik zrób.
No i na hamownię z nim! :E


Aktualnie nie mam czym - mój telefon nawet filmów nie robi :E . Ale po weekendzie powinienem mieć już aparat.
A hamowanie będzie, tyle że po jakimś kolejnym przypływie gotówki - niestety, ale na razie wystrzelałem się z biletów NBP :mrgreen: .

P.S. Polecam zainteresować się bandażem do kolektorów - dzisiaj, ok. godz. 15, w pełnym słońcu, na całkowicie rozgrzanym silniku, udało się uzyskać temp. w dolocie w granicach 40-45 C - myślę, że jak na filtr wiszący nad wydechem, obecne temperatury i fakt, że auto nie jedzie, to całkiem przyzwoity wynik :).

P.S. 2. STax, nadal potrzebujesz tego siusiaka z 1.1? Jak tak, to poczęstuj na PW adresem do wysyłki :).


Jeszcze jedno pytanie - zauważyłem, że nie zamontowali tej blachy, która jest w środku pokrywy zaworów. Tej, która zasłania wlew oleju i generalnie izoluje wałek od dekla zaworów - będzie strasznie pluł oliwą do odmy bez tego, czy można to olać?

Autor:  Angry_Us3r [ 03 Sie 2012, 17:35 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Pokaż, jaki ten bandaż, za ile i czy kładłeś go na mokro. :)

Autor:  Pawelec90 [ 03 Sie 2012, 17:58 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Zdjęcie bandaża jest w temacie, chyba ze 2 - 3 strony wcześniej, postaram się dotrzeć do aukcji, na której go kupowałem. Płaciłem 5 dyszek za 10 m bandaża + 10 opasek. A zawijałem oczywiście na mokro i w gumowych rękawiczkach - dawno, dawno temu zetknąłem się gołymi plecami z rozwarstwionym arkuszem maty szklanej - nie chciałem już tego powtarzać :mrgreen: .

Tylko licz się z koniecznością zrzucania wydechu do tej operacji. Ori kolektor ma taki "fajny" kształt, że nawet mając go na stole, ciężko jest owinąć ciasno i dokładnie. A robienie po łebkach nie ma sensu - musi być szczelnie. Ale efekt na prawdę wart tych 5 dych.

O, dokładnie ta aukcja: http://allegro.pl/tasma-termoizolacyjna ... 85258.html
Jak nie będą mieli wystawionej takiej ilości/koloru jak chcesz, to napisz do nich - czasem po prostu nie uzupełniają na bieżąco aukcji.

Autor:  Angry_Us3r [ 03 Sie 2012, 17:58 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Mam cały wydech w całości przelotowy wyjęty na zewnątrz od kolekora do końcowego w jednym kawałku :mrgreen:

Autor:  STax [ 03 Sie 2012, 18:32 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Pawelec90 napisał(a):
P.S. Polecam zainteresować się bandażem do kolektorów - dzisiaj, ok. godz. 15, w pełnym słońcu, na całkowicie rozgrzanym silniku, udało się uzyskać temp. w dolocie w granicach 40-45 C - myślę, że jak na filtr wiszący nad wydechem, obecne temperatury i fakt, że auto nie jedzie, to całkiem przyzwoity wynik .

U mnie na postoju do ~50*C potrafi dojść, za to w czasie jazdy jest max 5*C więcej niż na zewnątrz ;) Dziś przy ok 25* na zewnątrz ja w trasie miałem w dolocie 28*C :E
Ale w sumie z bandażem niegłupi pomysł.

Pawelec90 napisał(a):
P.S. 2. STax, nadal potrzebujesz tego siusiaka z 1.1? Jak tak, to poczęstuj na PW adresem do wysyłki .

A w sumie chętnie przyjmę z myślą o przyszłości ;) Wieczorem odezwę się na PW.


Pawelec90 napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie - zauważyłem, że nie zamontowali tej blachy, która jest w środku pokrywy zaworów. Tej, która zasłania wlew oleju i generalnie izoluje wałek od dekla zaworów - będzie strasznie pluł oliwą do odmy bez tego, czy można to olać?

Hmm, ja bym na twoim miejscu pojeździł i zobaczył jak będzie, w razie czego założysz.
BTW zrób potem taką listę modów podsumowującą. Ciekaw jestem jak Ci się to będzie odpychać. Ja wczoraj na g-techu 11,8s wykręciłem na letnich, które są o ok. 1s wolniejsze od zimowych ;)
BTW 2. - na jakich kołach jeździsz?

Autor:  Pawelec90 [ 03 Sie 2012, 19:15 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Na prośbę STaxa, wrzucam listę wszystkie, co zostało zmienione/dodane w stosunku do serii 1.1 SPI.
Zaznaczam na początku, że lista obejmuje wszystko, co zostało zrobione w samochodzie, a co może mieć bezpośredni lub pośredni wpływ na zachowanie silnika. Część z czynności o których mowa, ciężko nazwać "modami" w dosłownym tego słowa rozumieniu, jednak mogą mieć wpływ na efekt końcowy.

1. Głowica 1.2 MPI
- remont (nowe gumki, prowadnice, zawory, przefrezowane gniazda, nowe płytki)
- zawory i gniazda wycięte na tzw. 3 kąty
- porting (poszerzenie/dopasowanie do uszczelek kanałów wydech. i ssących, wygładzenie kanałów - W na lustro do papieru 2500, S do papieru 150 na wiatraczku)
- planowanie 0,25/03mm (już nie pamiętam ;))
- doprężająca uszczelka głowicy z GP 1.4 8V (-1mm w stosunku do ori)

2. Wałek rozrządu 866 (1.2 MPI)
3. Kolektor ssący 1.2 MPI (wygładzenie i poszerzenie/dopasowanie do uszczelki kanałów)
4. Przeróbka na MPI
5. Kolektor wydechowy + dwururka (1.2 MPI)
- wygładzenie kanałów
- bandaż termoizolacyjny

6. Przepustnica 1.2 MPI (38mm) rozwiercona na ~42mm, wypolerowana.
7. Układ dolotowy "Węglarski" zrobiony na zamówienie pod tą konfigurację.
8. ECU IAW 8F5T (1.2 MPI)

STax napisał(a):
BTW 2. - na jakich kołach jeździsz?


Jeżdżę na dość dużym i baloniastym kapciu, bo 185/60/14 - ale to tylko tymczasowy lać :mrgreen: . Docelowo 185 lub 175/50.

Autor:  Angry_Us3r [ 03 Sie 2012, 19:19 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Jakbyś jeszcze dokleił fotki i podał orientacyjny koszt... to można się pokusić o podklejenie tego posta w dziale Tuning.

Autor:  Pawelec90 [ 03 Sie 2012, 20:03 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Angry_Us3r napisał(a):
Jakbyś jeszcze dokleił fotki i podał orientacyjny koszt... to można się pokusić o podklejenie tego posta w dziale Tuning.


Jeżeli już, to ja mam troszkę inną propozycję - mogę skrobnąć "mini przewodnik-poradnik". Tym, którzy by chcieli, a nie wiedzą "jak", sam spis materiałów+fotki niewiele powie, a w sumie często pojawiają się tematy "jak podnieć moc 55 SPI" :mrgreen: .

Moja propozycja jest taka (oczywiście, jeżeli coś takiego jest potrzebne i ktoś to będzie chciał przeczytać ;)):

- spis części (+orientacyjne koszta)
- spis materiałów eksploatacyjnych (uszczelki, śruby, płyny...)
- co, w jaki sposób i w jakich kosztach można z tymi częściami zrobić i co na tym zyskać
- ew. moje spostrzeżenia (na co zwrócić uwagę, na co uważać, co warto robić, a czego się wystrzegać itp... ;))
- poglądowe (głównie moje, ew. z neta) foty (co jest czym i gdzie to przykręcić :mrgreen: )

Autor:  STax [ 03 Sie 2012, 21:44 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Pawelec90 napisał(a):
eżeli już, to ja mam troszkę inną propozycję - mogę skrobnąć "mini przewodnik-poradnik". Tym, którzy by chcieli, a nie wiedzą "jak", sam spis materiałów+fotki niewiele powie, a w sumie często pojawiają się tematy "jak podnieć moc 55 SPI" .

No właśnie, jak możesz to podaj też orientacyjne koszty, bo u ciebie to jednak sporo więcej wyszło niż moje zabawy (ale też i efekt powinien być większy).

[ Dodano: 03 Sie 2012 20:38 ]

Pawelec90 napisał(a):
Docelowo 185 lub 175/50.

Sam myślę o 175/50/14 ale tego rozmiaru praktycznie nie ma...
Ewentualnie 165/60/14. W przyszłym roku będę szukał.

[ Dodano: 03 Sie 2012 21:06 ]

Żeby nie było, ja tam powoli też coś już ogarniam.
Tak to u mnie wygląda:
Wtrysk by winols
Image

Wtrysk by tuner pro
Image

Zapłon by winols
Image

Zapłon by tuner pro
Image

https://picasaweb.google.com/1036063233 ... qO3O-4vQE# (album z dużymi fotkami)

Powoli zaczynam obczajać to szukanie map ;)
Tylko teraz muszę dobrze przemyśleć jak je zmodyfikować.
Jakieś pomysły? Gdzie podlać, gdzie odjać?

[ Dodano: 03 Sie 2012 21:44 ]

nestea co sądzisz o takim chipie http://allegro.pl/eeprom-27sf512-kasowa ... 40149.html
Kasowanie programatorem było by przydatne, tylko czy komp będzie z tym pracował?

Autor:  nestea [ 04 Sie 2012, 12:07 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

ja uzywam tej pamieci, smialo kupuj, nawet chyba od tego typa kupilem.
co do modyfikacji, to podjedz na hamownie i zrob pomiar AFR zeby wiedziec co trzeba zrobic, czy podlac czy zostawic.. po modyfikacji takiej jak zrobil Pawelec to trzeba napewno mapke podlac w kilku miejscach bo jest za ubogo.

Autor:  Pawelec90 [ 04 Sie 2012, 13:10 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Orientacyjne koszty... hmm... wolałem nie poruszać tego tematu, żeby nie bolało :mrgreen: .

Głowica z wałkiem - 180 zł
Kolektor ssący kompl. (przepustnica, kolektor, siusiaki, listwa) - 50 zł :mrgreen:
Kolektor wydech. - 40 zł
Dwururka - 20 zł :mrgreen:
Pompa paliwa - 50 zł (nówka, jakiś podły zamiennik niestety - ale to tymczasowe ;))
Bandaż - 50 zł
Dolot - tu pozwolę sobie na nie podawanie kosztów, bo to była indywidualna umowa między mną, a p. Węglarskim :).

Robota/części do remontu:

Remont głowicy - ~450 zł z materiałem (prowadnice, zawory itp.)
Porting- 400 zł
Rozwiercenie przepustnicy - 130 zł
Zdjęcie immo - 100 zł

Inne (jakieś uszczelki, wężyki...) - 50-60 zł


Jak widać, większość części wyrwałem w dość dobrej cenie, robota też nie była jakoś przerażająco droga, ale można było zrobić zdecydowanie taniej.

Autor:  STax [ 06 Sie 2012, 11:19 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

nestea napisał(a):
co do modyfikacji, to podjedz na hamownie i zrob pomiar AFR zeby wiedziec co trzeba zrobic, czy podlac czy zostawic.. po modyfikacji takiej jak zrobil Pawelec to trzeba napewno mapke podlac w kilku miejscach bo jest za ubogo.

U mnie też jest na pewno za ubogo w paru miejscach.
AFR u mnie robią w jednym miejscu, muszę zapytać o koszty.

A pamięć sobie zamówię, w sumie zaoszczędzę na kupowaniu co chwilę nowych chipów.

[ Dodano: 06 Sie 2012 11:19 ]

Ok, mam zagwozdkę co do zapłonu.
W necie jest coś takiego (link który podawałeś parę stron temu Pawelec90)
Cytuj:
Zapłon opóźniamy wraz ze wzrostem obciążenia silnika (należy pamiętać: duże podciśnienie w kolektorze dolotowym - małe obciążenie, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe obciążenie silnika - dotyczy to silników wolnossących - skrajną sytuacją w silniku wolnossącym jest ciśnienie w kolektorze dolotowym praktycznie równe ciśnieniu atmosferycznym - jest to pełne obciążenie silnika gdy przepustnica jest otwarta na 100%

Problem w tym, że w seryjnych mapach jest odwrotnie, tzn zapłon się opóźnia wraz ze wzrostem podciśnienia, czyli przeciwnie niż tam piszą.
O co w tym chodzi? Autor tego tekstu się pomylił, czy może skala w mapach powinna być odwrotnie (ciśnienie powinno maleć z lewej do prawej a nie rosnąć)?

Autor:  nestea [ 06 Sie 2012, 12:13 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

autor napisal dobrze,
otwierając na full przepustnice map sensor widzi 102kPa wiec widzi maksymalne obciążenie,
przy 20kPa widzi np zamkniętą przepustnice - hamowanie silnikiem wiec obciążenie jest małe,
MAP widzi ciśnienie bezwzględne :
ciśnienie atmosferyczne - podciśnienie w kolektorze = ciśnienie bezwzględne w kolektorze
Wiec jak jedziesz na 102kPa to zaplon musi byc mniejszy niz bys jechal w 72kPa.
może zrozumiesz - inaczej tego nie wytlumacze.

[ Dodano: 06 Sie 2012 12:13 ]

po drugie to co masz na screenach swiadczy o tym ze nie masz mapy MAP sensora ktora tez jest gdzies w binarce, a wartosci ida: od lewej malo do prawej duzo.

Autor:  STax [ 06 Sie 2012, 12:30 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

nestea napisał(a):
po drugie to co masz na screenach swiadczy o tym ze nie masz mapy MAP sensora ktora tez jest gdzies w binarce, a wartosci ida: od lewej malo do prawej duzo.

Już mam, screeny robiłem jak miałem tylko te 2 mapy, ale teraz mam już chyba wszystko :E łącznie ze skalami itd. Nie mam tylko "verification switches" ale to mi niepotrzebne.
Jeśli mogę, to wieczorem bym podesłał Ci na maila moją binarkę i plik definicji, żebyś obejrzał czy dobrze znalazłem ok?


nestea napisał(a):
ciśnienie atmosferyczne - podciśnienie w kolektorze = ciśnienie bezwzględne w kolektorze

Ok, teraz rozumiem, tego mi właśnie brakowało, bo myślałem, że MAP mierzy samo podciśnienie (które maleje) a nie ciśnienie bezwzględne (które rośnie).
I teraz wszystko gra :E

Autor:  Pawelec90 [ 06 Sie 2012, 22:35 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

No i Koledzy kolejna mała zagwozdka :mrgreen: .

Może szukam dziury w całym, może jestem przeczulony, ale...

... muszę zapytać :mrgreen: .

Jak już pisałem, na początku rozjechały się prawdopodobnie mapy paliwa - po resecie autoadaptacji wszystko już O.K.
Ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Silnik do 3000 - 3500 zachowuję się hmm... normalnie :mrgreen: . Jak to benzyna małej pojemności. Powyżej tego zakresu - jakby mu ktoś lejce ściągnął :E . Wrażenie jest podobne do tego w silniku doładowanym. Wiem, to brzmi dziwnie ;) - różnica jest oczywiście o wiele, wiele mniejsza, niemniej jest wyraźnie zaznaczona granica osiągnięcia max. momentu, co jest dość dziwne w n/a. Co ciekawsze, jest to stały moment zawierający się właśnie pomiędzy 3000-3500 (nie jestem w stanie podać dokładnie, przy następnej okazji zerknę dokładniej na obrotomierz).

Jakieś pomysły? Pytam z ciekawości, nie przeszkadza mi to w żaden sposób, nawet przyjemnie się jeździ ;). Jednak zjawisko jak na n/a dość ciekawe.

Autor:  STax [ 06 Sie 2012, 22:40 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Wszystko co zrobiłeś, sprzyja temu, żeby silnik lepiej chodził na wysokich obrotach, na niskich te mody mają mniejsze znaczenie i pewnie stąd taki efekt.
Na niskich duża przepustnica może go nawet zamulać (u mnie trochę tak jest), a na wysokich pomaga.

BTW podejrzewam, że max moment będziesz miał w okolicach 4,5-5k rpm. U mnie już teraz jest przy 4100rpm a auto dobrze ciągnie od ok. 3k.

BTW 2. - mierzyłeś już coś? Rzuć jakiś konkret bo mnie ciekawość zje :E

Autor:  Pawelec90 [ 06 Sie 2012, 22:58 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Wiesz, mnie nie dziwi że motorek dostaje skrzydeł dopiero u góry - dziwi mnie sposób w jaki to robi. Ciężko to opisać - musiałbyś się przejechać.

Co do pomiarów, to już chyba zdążyłeś się zorientować - nie lubie robić dziadostwa :mrgreen: . Więc chciałbym to zrobić chociaż półprofesjonalnie - pasażer ze stoperem z telefonu jakoś średnio mnie przekonuje ;). Ale kminie jak zrobić "on boarda" z widokiem na licznik :mrgreen: .

P.S. 22 sierpnia, najprawdopodobniej będę w Opolu - pomyślałem, że może Cię to zainteresuje :mrgreen: .

Autor:  Angry_Us3r [ 06 Sie 2012, 23:00 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Taśma dwustronna, aparat na makro i nagrywasz.

Autor:  STax [ 07 Sie 2012, 08:05 ]
Temat postu:  Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania

Pawelec90 napisał(a):
P.S. 22 sierpnia, najprawdopodobniej będę w Opolu - pomyślałem, że może Cię to zainteresuje

Jak nie będzie spota to się więcej nie odzywam :P
KONIECZNIE trzeba się spotkać :E Tylko ja do 17 pracuję jakby co...
W razie potrzeby może uda mi się na tą datę załatwić g-tech'a

Strona 10 z 12 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/