Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania http://fiatpunto.com.pl/topic31318-225.html |
Strona 10 z 12 |
Autor: | nestea [ 01 Sie 2012, 17:30 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
o sumy się nie martw, nie miałem jak dotąd z tym problemu. |
Autor: | STax [ 02 Sie 2012, 22:56 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Zgrałem binarkę jeszcze raz i jest lepiej, ale nie wiem czy do końca. Pierwsza komórka ma wartość 00, kolejne już FF. Zgrywałem kilka razy i sprawdzałem ustawienie zworek itd i niby jest ok (ori chip). Jak już wiem czego szukać to nawet dałem radę sam znaleźć mapę paliwa Teraz czas poczytać na temat czasu wtrysku i zapłonu i coś samemu ustawić |
Autor: | Komediant [ 03 Sie 2012, 00:17 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Zrób tak żeby strzelał ogniem z dupy |
Autor: | Angry_Us3r [ 03 Sie 2012, 06:52 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Hahahhaa. |
Autor: | STax [ 03 Sie 2012, 16:00 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Zmierz chociażby kalendarzem przyspieszenie 0-100 albo filmik zrób. No i na hamownię z nim! |
Autor: | Pawelec90 [ 03 Sie 2012, 17:02 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
STax napisał(a): Zmierz chociażby kalendarzem przyspieszenie 0-100 albo filmik zrób. No i na hamownię z nim! Aktualnie nie mam czym - mój telefon nawet filmów nie robi . Ale po weekendzie powinienem mieć już aparat. A hamowanie będzie, tyle że po jakimś kolejnym przypływie gotówki - niestety, ale na razie wystrzelałem się z biletów NBP . P.S. Polecam zainteresować się bandażem do kolektorów - dzisiaj, ok. godz. 15, w pełnym słońcu, na całkowicie rozgrzanym silniku, udało się uzyskać temp. w dolocie w granicach 40-45 C - myślę, że jak na filtr wiszący nad wydechem, obecne temperatury i fakt, że auto nie jedzie, to całkiem przyzwoity wynik . P.S. 2. STax, nadal potrzebujesz tego siusiaka z 1.1? Jak tak, to poczęstuj na PW adresem do wysyłki . Jeszcze jedno pytanie - zauważyłem, że nie zamontowali tej blachy, która jest w środku pokrywy zaworów. Tej, która zasłania wlew oleju i generalnie izoluje wałek od dekla zaworów - będzie strasznie pluł oliwą do odmy bez tego, czy można to olać? |
Autor: | Angry_Us3r [ 03 Sie 2012, 17:35 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Pokaż, jaki ten bandaż, za ile i czy kładłeś go na mokro. |
Autor: | Pawelec90 [ 03 Sie 2012, 17:58 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Zdjęcie bandaża jest w temacie, chyba ze 2 - 3 strony wcześniej, postaram się dotrzeć do aukcji, na której go kupowałem. Płaciłem 5 dyszek za 10 m bandaża + 10 opasek. A zawijałem oczywiście na mokro i w gumowych rękawiczkach - dawno, dawno temu zetknąłem się gołymi plecami z rozwarstwionym arkuszem maty szklanej - nie chciałem już tego powtarzać . Tylko licz się z koniecznością zrzucania wydechu do tej operacji. Ori kolektor ma taki "fajny" kształt, że nawet mając go na stole, ciężko jest owinąć ciasno i dokładnie. A robienie po łebkach nie ma sensu - musi być szczelnie. Ale efekt na prawdę wart tych 5 dych. O, dokładnie ta aukcja: http://allegro.pl/tasma-termoizolacyjna ... 85258.html Jak nie będą mieli wystawionej takiej ilości/koloru jak chcesz, to napisz do nich - czasem po prostu nie uzupełniają na bieżąco aukcji. |
Autor: | Angry_Us3r [ 03 Sie 2012, 17:58 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Mam cały wydech w całości przelotowy wyjęty na zewnątrz od kolekora do końcowego w jednym kawałku |
Autor: | STax [ 03 Sie 2012, 18:32 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Pawelec90 napisał(a): P.S. Polecam zainteresować się bandażem do kolektorów - dzisiaj, ok. godz. 15, w pełnym słońcu, na całkowicie rozgrzanym silniku, udało się uzyskać temp. w dolocie w granicach 40-45 C - myślę, że jak na filtr wiszący nad wydechem, obecne temperatury i fakt, że auto nie jedzie, to całkiem przyzwoity wynik . U mnie na postoju do ~50*C potrafi dojść, za to w czasie jazdy jest max 5*C więcej niż na zewnątrz Dziś przy ok 25* na zewnątrz ja w trasie miałem w dolocie 28*C Ale w sumie z bandażem niegłupi pomysł. Pawelec90 napisał(a): P.S. 2. STax, nadal potrzebujesz tego siusiaka z 1.1? Jak tak, to poczęstuj na PW adresem do wysyłki . A w sumie chętnie przyjmę z myślą o przyszłości Wieczorem odezwę się na PW. Pawelec90 napisał(a): Jeszcze jedno pytanie - zauważyłem, że nie zamontowali tej blachy, która jest w środku pokrywy zaworów. Tej, która zasłania wlew oleju i generalnie izoluje wałek od dekla zaworów - będzie strasznie pluł oliwą do odmy bez tego, czy można to olać? Hmm, ja bym na twoim miejscu pojeździł i zobaczył jak będzie, w razie czego założysz. BTW zrób potem taką listę modów podsumowującą. Ciekaw jestem jak Ci się to będzie odpychać. Ja wczoraj na g-techu 11,8s wykręciłem na letnich, które są o ok. 1s wolniejsze od zimowych BTW 2. - na jakich kołach jeździsz? |
Autor: | Pawelec90 [ 03 Sie 2012, 19:15 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Na prośbę STaxa, wrzucam listę wszystkie, co zostało zmienione/dodane w stosunku do serii 1.1 SPI. Zaznaczam na początku, że lista obejmuje wszystko, co zostało zrobione w samochodzie, a co może mieć bezpośredni lub pośredni wpływ na zachowanie silnika. Część z czynności o których mowa, ciężko nazwać "modami" w dosłownym tego słowa rozumieniu, jednak mogą mieć wpływ na efekt końcowy. 1. Głowica 1.2 MPI - remont (nowe gumki, prowadnice, zawory, przefrezowane gniazda, nowe płytki) - zawory i gniazda wycięte na tzw. 3 kąty - porting (poszerzenie/dopasowanie do uszczelek kanałów wydech. i ssących, wygładzenie kanałów - W na lustro do papieru 2500, S do papieru 150 na wiatraczku) - planowanie 0,25/03mm (już nie pamiętam ) - doprężająca uszczelka głowicy z GP 1.4 8V (-1mm w stosunku do ori) 2. Wałek rozrządu 866 (1.2 MPI) 3. Kolektor ssący 1.2 MPI (wygładzenie i poszerzenie/dopasowanie do uszczelki kanałów) 4. Przeróbka na MPI 5. Kolektor wydechowy + dwururka (1.2 MPI) - wygładzenie kanałów - bandaż termoizolacyjny 6. Przepustnica 1.2 MPI (38mm) rozwiercona na ~42mm, wypolerowana. 7. Układ dolotowy "Węglarski" zrobiony na zamówienie pod tą konfigurację. 8. ECU IAW 8F5T (1.2 MPI) STax napisał(a): BTW 2. - na jakich kołach jeździsz? Jeżdżę na dość dużym i baloniastym kapciu, bo 185/60/14 - ale to tylko tymczasowy lać . Docelowo 185 lub 175/50. |
Autor: | Angry_Us3r [ 03 Sie 2012, 19:19 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Jakbyś jeszcze dokleił fotki i podał orientacyjny koszt... to można się pokusić o podklejenie tego posta w dziale Tuning. |
Autor: | Pawelec90 [ 03 Sie 2012, 20:03 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Angry_Us3r napisał(a): Jakbyś jeszcze dokleił fotki i podał orientacyjny koszt... to można się pokusić o podklejenie tego posta w dziale Tuning. Jeżeli już, to ja mam troszkę inną propozycję - mogę skrobnąć "mini przewodnik-poradnik". Tym, którzy by chcieli, a nie wiedzą "jak", sam spis materiałów+fotki niewiele powie, a w sumie często pojawiają się tematy "jak podnieć moc 55 SPI" . Moja propozycja jest taka (oczywiście, jeżeli coś takiego jest potrzebne i ktoś to będzie chciał przeczytać ): - spis części (+orientacyjne koszta) - spis materiałów eksploatacyjnych (uszczelki, śruby, płyny...) - co, w jaki sposób i w jakich kosztach można z tymi częściami zrobić i co na tym zyskać - ew. moje spostrzeżenia (na co zwrócić uwagę, na co uważać, co warto robić, a czego się wystrzegać itp... ) - poglądowe (głównie moje, ew. z neta) foty (co jest czym i gdzie to przykręcić ) |
Autor: | STax [ 03 Sie 2012, 21:44 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Pawelec90 napisał(a): eżeli już, to ja mam troszkę inną propozycję - mogę skrobnąć "mini przewodnik-poradnik". Tym, którzy by chcieli, a nie wiedzą "jak", sam spis materiałów+fotki niewiele powie, a w sumie często pojawiają się tematy "jak podnieć moc 55 SPI" . No właśnie, jak możesz to podaj też orientacyjne koszty, bo u ciebie to jednak sporo więcej wyszło niż moje zabawy (ale też i efekt powinien być większy). [ Dodano: 03 Sie 2012 20:38 ] Pawelec90 napisał(a): Docelowo 185 lub 175/50. Sam myślę o 175/50/14 ale tego rozmiaru praktycznie nie ma... Ewentualnie 165/60/14. W przyszłym roku będę szukał. [ Dodano: 03 Sie 2012 21:06 ] Żeby nie było, ja tam powoli też coś już ogarniam. Tak to u mnie wygląda: Wtrysk by winols Wtrysk by tuner pro Zapłon by winols Zapłon by tuner pro https://picasaweb.google.com/1036063233 ... qO3O-4vQE# (album z dużymi fotkami) Powoli zaczynam obczajać to szukanie map Tylko teraz muszę dobrze przemyśleć jak je zmodyfikować. Jakieś pomysły? Gdzie podlać, gdzie odjać? [ Dodano: 03 Sie 2012 21:44 ] nestea co sądzisz o takim chipie http://allegro.pl/eeprom-27sf512-kasowa ... 40149.html Kasowanie programatorem było by przydatne, tylko czy komp będzie z tym pracował? |
Autor: | nestea [ 04 Sie 2012, 12:07 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
ja uzywam tej pamieci, smialo kupuj, nawet chyba od tego typa kupilem. co do modyfikacji, to podjedz na hamownie i zrob pomiar AFR zeby wiedziec co trzeba zrobic, czy podlac czy zostawic.. po modyfikacji takiej jak zrobil Pawelec to trzeba napewno mapke podlac w kilku miejscach bo jest za ubogo. |
Autor: | Pawelec90 [ 04 Sie 2012, 13:10 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Orientacyjne koszty... hmm... wolałem nie poruszać tego tematu, żeby nie bolało . Głowica z wałkiem - 180 zł Kolektor ssący kompl. (przepustnica, kolektor, siusiaki, listwa) - 50 zł Kolektor wydech. - 40 zł Dwururka - 20 zł Pompa paliwa - 50 zł (nówka, jakiś podły zamiennik niestety - ale to tymczasowe ) Bandaż - 50 zł Dolot - tu pozwolę sobie na nie podawanie kosztów, bo to była indywidualna umowa między mną, a p. Węglarskim . Robota/części do remontu: Remont głowicy - ~450 zł z materiałem (prowadnice, zawory itp.) Porting- 400 zł Rozwiercenie przepustnicy - 130 zł Zdjęcie immo - 100 zł Inne (jakieś uszczelki, wężyki...) - 50-60 zł Jak widać, większość części wyrwałem w dość dobrej cenie, robota też nie była jakoś przerażająco droga, ale można było zrobić zdecydowanie taniej. |
Autor: | STax [ 06 Sie 2012, 11:19 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
nestea napisał(a): co do modyfikacji, to podjedz na hamownie i zrob pomiar AFR zeby wiedziec co trzeba zrobic, czy podlac czy zostawic.. po modyfikacji takiej jak zrobil Pawelec to trzeba napewno mapke podlac w kilku miejscach bo jest za ubogo. U mnie też jest na pewno za ubogo w paru miejscach. AFR u mnie robią w jednym miejscu, muszę zapytać o koszty. A pamięć sobie zamówię, w sumie zaoszczędzę na kupowaniu co chwilę nowych chipów. [ Dodano: 06 Sie 2012 11:19 ] Ok, mam zagwozdkę co do zapłonu. W necie jest coś takiego (link który podawałeś parę stron temu Pawelec90) Cytuj: Zapłon opóźniamy wraz ze wzrostem obciążenia silnika (należy pamiętać: duże podciśnienie w kolektorze dolotowym - małe obciążenie, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe obciążenie silnika - dotyczy to silników wolnossących - skrajną sytuacją w silniku wolnossącym jest ciśnienie w kolektorze dolotowym praktycznie równe ciśnieniu atmosferycznym - jest to pełne obciążenie silnika gdy przepustnica jest otwarta na 100% Problem w tym, że w seryjnych mapach jest odwrotnie, tzn zapłon się opóźnia wraz ze wzrostem podciśnienia, czyli przeciwnie niż tam piszą. O co w tym chodzi? Autor tego tekstu się pomylił, czy może skala w mapach powinna być odwrotnie (ciśnienie powinno maleć z lewej do prawej a nie rosnąć)? |
Autor: | nestea [ 06 Sie 2012, 12:13 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
autor napisal dobrze, otwierając na full przepustnice map sensor widzi 102kPa wiec widzi maksymalne obciążenie, przy 20kPa widzi np zamkniętą przepustnice - hamowanie silnikiem wiec obciążenie jest małe, MAP widzi ciśnienie bezwzględne : ciśnienie atmosferyczne - podciśnienie w kolektorze = ciśnienie bezwzględne w kolektorze Wiec jak jedziesz na 102kPa to zaplon musi byc mniejszy niz bys jechal w 72kPa. może zrozumiesz - inaczej tego nie wytlumacze. [ Dodano: 06 Sie 2012 12:13 ] po drugie to co masz na screenach swiadczy o tym ze nie masz mapy MAP sensora ktora tez jest gdzies w binarce, a wartosci ida: od lewej malo do prawej duzo. |
Autor: | STax [ 06 Sie 2012, 12:30 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
nestea napisał(a): po drugie to co masz na screenach swiadczy o tym ze nie masz mapy MAP sensora ktora tez jest gdzies w binarce, a wartosci ida: od lewej malo do prawej duzo. Już mam, screeny robiłem jak miałem tylko te 2 mapy, ale teraz mam już chyba wszystko łącznie ze skalami itd. Nie mam tylko "verification switches" ale to mi niepotrzebne. Jeśli mogę, to wieczorem bym podesłał Ci na maila moją binarkę i plik definicji, żebyś obejrzał czy dobrze znalazłem ok? nestea napisał(a): ciśnienie atmosferyczne - podciśnienie w kolektorze = ciśnienie bezwzględne w kolektorze Ok, teraz rozumiem, tego mi właśnie brakowało, bo myślałem, że MAP mierzy samo podciśnienie (które maleje) a nie ciśnienie bezwzględne (które rośnie). I teraz wszystko gra |
Autor: | Pawelec90 [ 06 Sie 2012, 22:35 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
No i Koledzy kolejna mała zagwozdka . Może szukam dziury w całym, może jestem przeczulony, ale... ... muszę zapytać . Jak już pisałem, na początku rozjechały się prawdopodobnie mapy paliwa - po resecie autoadaptacji wszystko już O.K. Ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Silnik do 3000 - 3500 zachowuję się hmm... normalnie . Jak to benzyna małej pojemności. Powyżej tego zakresu - jakby mu ktoś lejce ściągnął . Wrażenie jest podobne do tego w silniku doładowanym. Wiem, to brzmi dziwnie - różnica jest oczywiście o wiele, wiele mniejsza, niemniej jest wyraźnie zaznaczona granica osiągnięcia max. momentu, co jest dość dziwne w n/a. Co ciekawsze, jest to stały moment zawierający się właśnie pomiędzy 3000-3500 (nie jestem w stanie podać dokładnie, przy następnej okazji zerknę dokładniej na obrotomierz). Jakieś pomysły? Pytam z ciekawości, nie przeszkadza mi to w żaden sposób, nawet przyjemnie się jeździ . Jednak zjawisko jak na n/a dość ciekawe. |
Autor: | STax [ 06 Sie 2012, 22:40 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Wszystko co zrobiłeś, sprzyja temu, żeby silnik lepiej chodził na wysokich obrotach, na niskich te mody mają mniejsze znaczenie i pewnie stąd taki efekt. Na niskich duża przepustnica może go nawet zamulać (u mnie trochę tak jest), a na wysokich pomaga. BTW podejrzewam, że max moment będziesz miał w okolicach 4,5-5k rpm. U mnie już teraz jest przy 4100rpm a auto dobrze ciągnie od ok. 3k. BTW 2. - mierzyłeś już coś? Rzuć jakiś konkret bo mnie ciekawość zje |
Autor: | Pawelec90 [ 06 Sie 2012, 22:58 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Wiesz, mnie nie dziwi że motorek dostaje skrzydeł dopiero u góry - dziwi mnie sposób w jaki to robi. Ciężko to opisać - musiałbyś się przejechać. Co do pomiarów, to już chyba zdążyłeś się zorientować - nie lubie robić dziadostwa . Więc chciałbym to zrobić chociaż półprofesjonalnie - pasażer ze stoperem z telefonu jakoś średnio mnie przekonuje . Ale kminie jak zrobić "on boarda" z widokiem na licznik . P.S. 22 sierpnia, najprawdopodobniej będę w Opolu - pomyślałem, że może Cię to zainteresuje . |
Autor: | Angry_Us3r [ 06 Sie 2012, 23:00 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Taśma dwustronna, aparat na makro i nagrywasz. |
Autor: | STax [ 07 Sie 2012, 08:05 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Pawelec90 napisał(a): P.S. 22 sierpnia, najprawdopodobniej będę w Opolu - pomyślałem, że może Cię to zainteresuje Jak nie będzie spota to się więcej nie odzywam KONIECZNIE trzeba się spotkać Tylko ja do 17 pracuję jakby co... W razie potrzeby może uda mi się na tą datę załatwić g-tech'a |
Strona 10 z 12 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |