Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania http://fiatpunto.com.pl/topic31318-50.html |
Strona 3 z 12 |
Autor: | Pawelec90 [ 29 Lis 2011, 23:58 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
STax napisał(a): Blok raczej wytrzyma, bardziej tłoki będą problemem. Tłoki? W takim razie przy +/- jakiej mocy może już być z nimi problem? No i czy w takim razie można wrzucić jakieś inne (np. od 1.2) które będą bardziej wytrzymałe? No i jak tłoki, to mam rozumieć, że i korbowody do kompletu? |
Autor: | STax [ 30 Lis 2011, 10:03 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
No tak, sam blok wytrzyma sporo, najsłabszym elementem jest układ korbowo-tłokowy. Nie wiem czy coś da wsadzenie innych, raczej by trzeba o kuciu myśleć, a to już spore koszty. Widziałem już pare 1.1 T koło 110KM czyli tyle na pewno to wytrzyma. Raz widziałem CC 1.1 T niby 170KM, ale to na allegro, więc nie wiadomo ile w tym prawdy. |
Autor: | dzikidaniel [ 30 Lis 2011, 11:07 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Google nie działa?... Dół wytrzyma dużo, co innego to zasilić. No należało by i odprężyć silnik. Kiedy wreszcie odpuścisz 1.1? |
Autor: | STax [ 30 Lis 2011, 11:09 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
dzikidaniel napisał(a): Kiedy wreszcie odpuścisz 1.1? Nie wiem jak kolega, ale ja im dłużej słyszę takie pytania tym bardizej się utwierdzam w tym, ze warto się w to bawić |
Autor: | Pawelec90 [ 10 Gru 2011, 02:11 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Mnie bardzo zainteresowała ta strona: http://www.monsterstodola.pl/index.php?id=czaka Jasno napisane, że 1.1 jest rozwiercone pod tłoki od 1.2. Problem w tym, że jest kilka niedomówień - pierwsze primo (jak mawiał mistrz ), to powód - czy chodziło o zwiększenie wydajności całego układu, czy jednak o wzmocnienie całości, czy o jedno i drugie. Druga sprawa, to nie jest napisane, czy chodzi o same tłoki, czy korby też wjechały z 1.2. Nie ma też wzmianki, o zasilaniu w wache - spi czy mpi, jednak osiagnięta moc (140 kM / 160 Nm), sugeruję, że jednak góra powinna pochodzić też z 1.2. No i coś, co mnie niepokoi - na samym dole jest wzmianka o fakcie, iż owy silnik jest aktualnie w remoncie . No i teraz rodzi się pytanie - czy motor był w takim stanie, że i tak tego remontu wymagał, czy to zachcianka właściciela, czy jednak zabili go taką mocą . [ Dodano: 10 Gru 2011 02:11 ] Kolejne pytanie Panowie . Jako, że dozbrajania ciąg dalszy, przyszedł czas na heble - przednie zaciski 257 już sobie grzecznie leżą na półce i czekają na malowanie, brakuje tyłu. I tutaj pytanie - czy zaciski z Stilo 1.2 będą pasować? Jak wiadomo, z tylnymi zaciskami lekka bida na rynku wtórnym, a takie akurat mam do wzięcia w miarę rozsądnej cenie. |
Autor: | rzel [ 10 Gru 2011, 10:01 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
miałem swego czasu tylne zaciski ze stilo i nie powiem podobało mi się to że miały większą średnicę tłoczka - 38, a u mnie 34 mm, miały fajną sprężynę cofania tłoczka, ale jedno co mi się nie podobało to to że linki ręcznego trzebaby było podpiąć nad zaciskiem a nie jak w oryginale pod zaciskiem; może i dałoby się przełożyć te mechanizmy z prawa na lewy żeby linki szły dołem jak w oryginale ale nie chciało mi się w to bawić i sprzedałem je |
Autor: | STax [ 10 Gru 2011, 16:19 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
rzel, a w sumie co za różnica czy dołem czy górą? Haczy o coś czy przeszkadza jakoś? Pawelec90, nie zapomnij, że 257 = felga min. 14" |
Autor: | Pawelec90 [ 10 Gru 2011, 16:41 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
rzel napisał(a): miałem swego czasu tylne zaciski ze stilo i nie powiem podobało mi się to że miały większą średnicę tłoczka - 38, a u mnie 34 mm, miały fajną sprężynę cofania tłoczka, ale jedno co mi się nie podobało to to że linki ręcznego trzebaby było podpiąć nad zaciskiem a nie jak w oryginale pod zaciskiem; może i dałoby się przełożyć te mechanizmy z prawa na lewy żeby linki szły dołem jak w oryginale ale nie chciało mi się w to bawić i sprzedałem je Odczułeś jakąś organoleptyczną różnice spowodowaną innym rozmiarem tłoczka? Co do cofania tłoczka, to mam rozumieć, że pracowały płynniej, niż np. takie z GT? Czy może były mniej podatne na zatarcie? No i tak jak STaxa, ciekawi mnie, dlaczego tak zniechęciło Cie odwrotne mocowanie linki ręcznego - zakupy jeszcze nie poczynione, także zawsze mogę zapolować na heble z Bravy czy GT . STax napisał(a): Pawelec90, nie zapomnij, że 257 = felga min. 14" Powiem tak - oprócz oczywistych korzyści, jakie płyną z większych tarcz, ucieszył mnie również fakt, że wreszcie miałem "pretekst" do kupna porządnego felunku . Tak więc kółeczka już od tygodnia grzecznie leżą pod kocykiem i czekają na letni sezon . |
Autor: | rzel [ 10 Gru 2011, 16:52 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
jeżeli puściłbym linkę nad belkę to nie wiem czy nie byłaby za krótka i te załamania linki nie wiem jak wpłynęłyby na jej pracę co do samych zacisków to miałem takie kupione ale nie zamontowałem ich bo trafiły się nowe zaciski z barchetty więc te sprzedałem więc nie mam porównania 34vs38 |
Autor: | dzikidaniel [ 10 Gru 2011, 19:12 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Linka spoko może być nad belką. W niczym to nie przeszkadza, jednak linka jest nisko i nie pasuje w oryginalne mocowania. Jednak nie ma problemu jeśli ma się pomysł na to. Ja tak śmigam już 2 sezon bezproblemowo. |
Autor: | STax [ 12 Gru 2011, 13:29 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Tak się cały czas zastanawiam nad wydajnością seryjnego wtrysku i przyszedł mi do głowy szalony pomysł... Po kolei. Tak wygląda górna część przepustnicy od 1.1 / 1.2 SPI Tak natomiast wygląda góra w 1.2 MPI W górnej części tej od SPI jest jak widać wtryskiwacz. Zastanawiam się, czy możliwe było by wycięcie go i zamontowanie (wspawanie) 2 takich do góry od MPI (np obok siebie albo naprzeciwko, to już szczegół) i jaki byłby tego efekt. Oczywiście trzeba by doprowadzić paliwo do obu (ale to zwykłe rozgałęzienie na wężyku powinno wystarczyć) no i dodać pompę paliwa od MPI żeby utrzymać ciśnienie. Generalnie robota raczej skomplikowana i pewnie droga, ale ciekawe jaki byłby efekt (oczywiście trzeba by to było poprzeć zmienioną mapą wtrysku porządnie dostrojoną na hamowni). Jak będę miał nieplanowany nadmiar gotówki w przyszłym roku to pewnie z ciekawości sprawdzę |
Autor: | Pawelec90 [ 12 Gru 2011, 15:06 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Wg. mnie, najwięcej zabawy, byłoby z montażem - zwróć uwagę, że w górze od SPI, już jeden wtryskiwacz zajmuję dość sporo miejsca. Fakt - dospawanie się do przepustnicy MPI byłoby pewnie trochę łatwiejsze, bo gardło jest większe, ale i tak niewspółmiernie, do rozmiarów wtryskiwacza. O ile wszystko jest do zrobienia, bo zdolny z nas naród , to ja obawiałbym się, czy upchnięcie tam 2 siusiaków, drastycznie nie pogorszy przepływu powietrza. Jeśli tak, to otrzymujemy sytuację, w której dostajesz spora wydajność układu paliwowego, której silnik i tak w pełni nie wykorzysta, bo nie dostanie odpowiedniej dawki powietrza. Mogę się jednak mylić - nie wiem, na ile wydajna jest seryjna przepustnica. Napisz jeszcze, jak chcesz rozwiązać kwestie działania dwóch siusiaków - mają śmigać równolegle, czy na stałe ma działać jeden, a drugi ma być ustawiony jako dodatkowy, wzbogacając mieszankę w ściśle określonych warunkach, np. przy pełnym otwarciu przepustnicy, czy po przekroczeniu konkretnych obrotów itp.? Pomysł wg mnie bardzo ciekawy i może dać naprawdę dobre efekty, szczególnie w Twoim przypadku, bo podejrzewam, że niedługo zacznie Cie trochę ograniczać jeden wtrysk jeśli chodzi o dalsze mody. P.S. Przyszedł mi do głowy jeden pomysł (niestety banalniejszy niż Twój ). Zamiast wkładać 2 wtryski do przepustnicy, można by je w ogóle stamtąd wywalić i dospawać się do kolektora, tak jak to robią gazownicy - wtedy jeden siusiak obsługiwałby 2 cylindry . P.S.2. Znając Ciebie, pewnie niedługo się dowiemy, co z tego wyszło . |
Autor: | STax [ 12 Gru 2011, 15:23 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Wtrysk nie jest wcale taki duży, spora jest jego metalowa część, której pewnie można by się pozbyć i z pomocą tokarza wytworzyć jakieś mocowanie na 2 wtryski tak żeby powietrze dalej miało dostęp. Co do działania to myślałem o czymś prostym, czyli 2 działające jednocześnie, chociaż to żeby drugi włączał się w pewnym momencie też jest ciekawe. Pawelec90 napisał(a): Zamiast wkładać 2 wtryski do przepustnicy, można by je w ogóle stamtąd wywalić i dospawać się do kolektora, tak jak to robią gazownicy - wtedy jeden siusiak obsługiwałby 2 cylindry Wspawanie w kolektor też ciekawe ale to już praktycznie wielopunkt będzie Pawelec90 napisał(a): Znając Ciebie, pewnie niedługo się dowiemy, co z tego wyszło No to nie tak szybko, ale generalnie dość realnie myślę o takiej kombinacji. W sumie koszt nie taki duży, w 400zł pewnie można się zmieścić (wtrysk 2x100zł+pompa 100zł + robocizna 100zł) tylko potem strojenie tego będzie drogie, ale może coś po znajomości da się załatwić |
Autor: | Pawelec90 [ 12 Gru 2011, 15:51 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Plusem Twojego rozwiązania jest jeszcze to, że będąc po wszystkim na hamowni, mógłbyś dokładnie dostroić komputer do modów, które już zastosowałeś i wtedy napisać naprawdę ostrą mapę, której jeden siusiak, mógłby momentami nie wyrabiać, a 2 wtrysk ustawić tak, żeby w razie potrzeby wzbogacał mieszankę, gdyby zaczynało się robić zbyt ubogo. No ale w tym przypadku nie jestem pewien, czy obejdzie się bez sondy szerokopasmowej, a to już dość spory wydatek. P.S. Jestem strasznie ciekaw, ile wypluł by Ci na hamowaniu - z tego co czytałem, pomiary robiłeś kilka modów temu , a i dokładne strojenie, mogło by pozwolić coś wycisnąć . |
Autor: | STax [ 12 Gru 2011, 15:54 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Jak zdążę zamontować podkładkę pod przepustnicę od 75 (coś czeka na poczcie, mam nadzieję że ona) to może w tym tygodniu go shamuję, o ile dostanę urlop w piątek |
Autor: | dzikidaniel [ 12 Gru 2011, 15:55 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Nie chce mi się cytować i odpowiadać do konkretnych zdań ale: W MPI masz 4 siusiaki, a Ty myślisz że 2 dadzą rade obsłużyć silnik? Optymista... Pominę już takie kwestie jak montaż tego, rozmieszczenie siusiaków by się mieszały dobrze paliwo w powietrzem itd... Powodzenia |
Autor: | STax [ 12 Gru 2011, 15:58 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Pawelec90 napisał(a): i wtedy napisać naprawdę ostrą mapę, której jeden siusiak, mógłby momentami nie wyrabiać Obawiam się, że powyżej 6500rpm a już na pewno powyżej 7000rpm to co jest teraz nie wyrabia [ Dodano: 12 Gru 2011 15:58 ] dzikidaniel napisał(a): W MPI masz 4 siusiaki, a Ty myślisz że 2 dadzą rade obsłużyć silnik? Optymista... Przypadkiem czy specjalnie pomijasz fakt, że w SPI seryjnie jest 1 wtryskiwacz więc 2 i tak dadzą więcej paliwa? No i wtrysk od SPI jest wydajniejszy niż (pojedynczy) od MPI. dzikidaniel napisał(a): Pominę już takie kwestie jak montaż tego, rozmieszczenie siusiaków by się mieszały dobrze paliwo w powietrzem itd... No to jest problematyczne, ale nie jest to nic, czego by sie nie dało rozwiązać. |
Autor: | dzikidaniel [ 12 Gru 2011, 17:25 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
STax napisał(a): dzikidaniel napisał(a): W MPI masz 4 siusiaki, a Ty myślisz że 2 dadzą rade obsłużyć silnik? Optymista... Przypadkiem czy specjalnie pomijasz fakt, że w SPI seryjnie jest 1 wtryskiwacz więc 2 i tak dadzą więcej paliwa? No i wtrysk od SPI jest wydajniejszy niż (pojedynczy) od MPI. Mój błąd. Źle przeczytałem (w sensie 2 z MPI zamiast 1 z SPI). Reszta jednak pozostaje dalej do przemyślenia. |
Autor: | FUFU [ 12 Gru 2011, 22:31 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
łatwiej chyba będzie założyć kolektor z mpi razem z komputerem i wiązką potem zawsze można wrzucić większe wtryski i mapę kompa zrobić |
Autor: | STax [ 12 Gru 2011, 22:35 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
FUFU napisał(a): łatwiej chyba będzie założyć kolektor z mpi razem z komputerem i wiązką potem zawsze można wrzucić większe wtryski i mapę kompa zrobić Ano łatwiej. Ale w życiu nie zawsze warto robić to co łatwiejsze Choćby dla zabawy i satysfakcji z wykombinowania czegoś nowego |
Autor: | FUFU [ 12 Gru 2011, 22:41 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
to czyli tak nie ważne czy polepszy czy pogorszy ważne zęby działało |
Autor: | STax [ 13 Gru 2011, 16:02 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
FUFU napisał(a): nie ważne czy polepszy czy pogorszy ważne zęby działało Jak będzie działało to na pewno nie pogorszy Kwestia o ile poprawi [ Dodano: 12 Gru 2011 23:20 ] BTW co do łatwości i kosztów - kolektor od MPI nie podejdzie do głowicy, czyli ją też by trzeba wymienić a to dodatkowy koszt [ Dodano: 13 Gru 2011 15:39 ] Hmm, z ciekawości szukam jakiej jest marki i jaką ma wydajność wtryskiwacz w SPI i... no czarna dziura normalnie. Zero informacji Znalazłem, że wtryski od 75 mpi ma 140cc/min http://www.eter-mot.info/?190,wtryskiwacz-iw057-br-weber-iw-057-iw-057 Pomoże ktoś z tym wtryskiem SPI? [ Dodano: 13 Gru 2011 16:02 ] http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t=209&vc=1 Coś mam Cytuj: sikacz 1.1spi ok 1x500ccm, 1.1mpi 4x114ccm, 1.2 8v ok 4x140ccm, szesnastka 4x200ccm, pgt 4x240ccm Czyli 2 wtryski od SPI dadzą ok 1000ccm czyli w zasadzie kosmiczny zapas wydajności |
Autor: | Pawelec90 [ 13 Gru 2011, 19:31 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
STax napisał(a): http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t=209&vc=1 Coś mam Cytuj: sikacz 1.1spi ok 1x500ccm, 1.1mpi 4x114ccm, 1.2 8v ok 4x140ccm, szesnastka 4x200ccm, pgt 4x240ccm Czyli 2 wtryski od SPI dadzą ok 1000ccm czyli w zasadzie kosmiczny zapas wydajności Mówiąc szczerze, trochę mnie zdziwiłeś tymi wynikami. Siusiak od SPI ma wydajność 500ccm, a kiedyś obiło mi się o uszy, że granica silnika 1.1 na tym wtrysku, to ~80KM, wtryski od 1.2 MPI, to 4x140ccm, czyli łączna wydajność to 560ccm, a na tych silnikach, z udziałem turbo ludzie kręcą 130-140KM, czyli wyjściową, a nawet większą moc GT, którego to wtryski mają łączną wydajność 960ccm, czyli nieporównywalnie większą, a ludzie przy modzeniu i tak je często podmieniają. Sumaryczna różnica wydajności SPI/MPI jest niewielka, bo ~60ccm, różnica w możliwej do uzyskania mocy dość znaczna, bo jakieś 50-60KM - oczywiście, o ile wszystkie przyjęte wartości są prawdziwe. Tak więc jedyne co mi przychodzi do głowy, to fakt, że kluczową rolę odgrywa w tym przypadku rozmieszczenie siusiaków i rozłożenie zapotrzebowania na wachę na 4 wtryski. W takim wypadku STax, możesz przemyśleć jeszcze jedną możliwość - zostawić seryjną przepustnice 1.1 z 1 siusiakiem, ewentualnie rozwiercić ją, albo poskładać mutanta z 1.1 i 1.2 - ten wtrysk śmigał by cały czas, a w kolektor zapakować 2 dodatkowe, tyle że w tym przypadku, pewnie starczyłyby już takie od 1.2, czyli 2x140ccm - odpalane "w razie potrzeby". Wybacz, że ciągle proponuje Ci inne rozwiązania - absolutnie nie krytykuje Twojego . Po prostu swoim pomysłem zainteresowałeś mnie na tyle, że sam od 2 dni mam zagwozdke i myślę, co by można jeszcze inaczej/dziwniej pomodzić . P.S. Jeśli Twój pomysł przetrwa próbę czasu (czyt. nie wymyślisz niczego innego ), to jeśli nie uwiniesz się ze wszystkim wcześniej, to na wiosnę, dla dobra nauki wyślę Ci swoją przepustnice z 1.1 razem z siusiakiem, bo sam jestem strasznie ciekaw, co z tego wyjdzie . |
Autor: | STax [ 13 Gru 2011, 20:33 ] |
Temat postu: | Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
Pawelec90 napisał(a): ewentualnie rozwiercić ją, albo poskładać mutanta z 1.1 i 1.2 Tak mam teraz Górę mam od 1.1 ale sama przepustnica już wstawiona od 1.2 mpi. 1.1 ma 30mm a 1.2 mpi 38mm. Jutro jeszcze zmieniam dystans który jest pod przepustnicą, bo na razie jeżdżę na tym od 1.1 a on ma 30mm tak jak stara przepustnica. |
Strona 3 z 12 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |