Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Ecu Master DET III - pytania
http://fiatpunto.com.pl/topic38756-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  STax [ 27 Wrz 2013, 20:12 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

Pawelec90 napisał(a):
Co z MAP'em, bo nie znalazłem odpowiedniej skali podciśnienia dla niego, a stworzenie własnej na razie mnie przerasta

Jakby co, to w w seryjnym kompie są 2 skale:
1.
19 25 32 38 44 51 64 76 83 89 96 102

2.
19 32 41 51 64 76 89 102

(w kilopaskalach).

Autor:  nestea [ 27 Wrz 2013, 20:21 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

w programie masz wartosci odczytane z poszczegolnych wejsc (analog in) wiec tym samym bedziesz widzial wartosc swojego tps na zamknietej/otwartej przepustnicy, dla MAP'a ustaw linear voltage scale 0-5V.


Rob jak napisalem wczesniej, krok po kroku, najpierw podlacz czujnik walu i zobacz co na to det :) itd

Ja po tym jak rozkminilem co to det i poznalem go z praktycznego punktu widzenia stwierdzilem ze to shit i wyrzucanie kasy w bloto, lepiej modyfikowac oryginalny sterownik

[ Dodano: 27 Wrz 2013 20:21 ]

stax tylko dla jakich wartosci napiecia ? :>

Autor:  STax [ 27 Wrz 2013, 20:50 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

Aaa, tego to już nie wiem, bo Ty pytasz o skalę samego czujnika (jakie ciśnienie daje jakie napięcie) a ja dałem skale już z kompa, którą on się posługuje ;)

Autor:  Pawelec90 [ 27 Wrz 2013, 21:29 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

nestea napisał(a):
w programie masz wartosci odczytane z poszczegolnych wejsc (analog in) wiec tym samym bedziesz widzial wartosc swojego tps na zamknietej/otwartej przepustnicy, dla MAP'a ustaw linear voltage scale 0-5V.


Ok, czyli i dla MAP i TPS wybieram linear voltage scale 0-5V, MAP ustawiam na 0-4,75V, a sygnał z TPS loguje i wtedy ustawiam zakres, tak?

Teraz jeszcze jakbyś mógł podpowiedzieć w temacie konfiguracji tablic :mrgreen: . W mapie paliwa jako "modyfikuj" ustawiam MAP, a obciążenie? Też MAP...? TPS do korekcyjnej? No i analogicznie jak to wygląda w mapie zapłonu?

Autor:  nestea [ 27 Wrz 2013, 22:03 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

nie ustawialem det3 nie chce czegos zle podpowiedziec :)
wydaje mi sie ze w instrukcji wystarczajaco jest wszystko opisane.

zaopatrz sie w kabel kkl i program do diagnostyki od tzok'a, zobaczysz tym samym co sie zmienia przy zabawie z detem.

Pawel, chyba masz juz wystarczajace informacje :)

Autor:  Pawelec90 [ 28 Wrz 2013, 18:16 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

nestea napisał(a):
nie ustawialem det3 nie chce czegos zle podpowiedziec :)
wydaje mi sie ze w instrukcji wystarczajaco jest wszystko opisane.


Rozumiem Cie... :mrgreen: , ale żeby była jasność, instrukcję przewertowałem i albo tam nie ma tych informacji, albo ja jestem za mało oblatany w temacie... :mrgreen:

nestea napisał(a):
zaopatrz sie w kabel kkl i program do diagnostyki od tzok'a, zobaczysz tym samym co sie zmienia przy zabawie z detem.


Kabel mam, program również i generalnie domyślam się, czego się spodziewać, po pracy z det'em... ;). Pozostają różne niejasności konfiguracyjne, nie omówione w instrukcji - np. dobór skali do MAP - jednak skala 0-5V nie podejdzie... :? . Tzn. inaczej - MAP wraz ze wzrostem ciśn. bez. obniża napięcie... czyli przy użyciu tej skali, obciążenie rosło by w odwrotną stronę na osi, do tego praca na V, a nie kPa byłaby (przynajmniej dla mnie ;)) dość upierdliwa... ;)

nestea napisał(a):
Pawel, chyba masz juz wystarczajace informacje :)


Rozumiem - nie zawracać gitary... :mrgreen:

[ Dodano: 28 Wrz 2013 18:16 ]

No i sytuacja chyba się wyjaśniła... zamieszanie spowodował fakt, że z niewiadomych przyczyn, client det'a operuję zamiennie trzema różnymi "zapisami" skal podciśnienia - raz pokazuję ciśnienie bezwzględne w kPa, innym razem w bar, albo dla odmiany podciśnienia w -bar... :? powoduję to lekki chaos, ale pewnie jest czymś podyktowane... :mrgreen:

Znalazłem skalę dla Map Sensora GM 115 kPa - nie ma dokładnie takich samych parametrów napięcia jak fiatowski, ale to akurat jest do skorygowania.
Image
Tutaj charakterystyka - na mój gust powinno być O.K... czekam jeszcze na potwierdzenie od producenta, no i byłbym wdzięczny, gdyby jeszcze ktoś się wypowiedział :mrgreen:

Autor:  nestea [ 28 Wrz 2013, 20:59 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

Celujesz w afr po jaka cholere Ci charakterystyka czujnika ?

Autor:  punto 1.6 [ 28 Wrz 2013, 22:07 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

PS- po takim wystrojeniu DET-em ile to 1,1 będzie miało kuuńi :!:

Autor:  Pawelec90 [ 02 Paź 2013, 21:05 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

nestea napisał(a):
Celujesz w afr po jaka cholere Ci charakterystyka czujnika ?

Do każdego czujnika dobieram skale - nie musi zgadzać się charakterystyka w skali z rzeczywistą charakterystyką czujnika?
punto 1.6 napisał(a):
PS- po takim wystrojeniu DET-em ile to 1,1 będzie miało kuuńi :!:

Tysiącpińcetstodziewincet... :mrgreen: .

[ Dodano: 02 Paź 2013 21:05 ]

DET podpięty - tym razem, o dziwo obyło się bez kwiatków... oprócz braku współpracy klient - windows 8... :mrgreen: . Wielkie podziękowania dla kolegi Śpiący za wszystkie wskazówki, pomoc merytoryczną i dzisiejszą gorącą linię, kiedy laptop odmówił współpracy :mrgreen: .

Generalnie zostało uporządkować makaron pod maską i czekać, bo szerokopasmówka jeszcze nie doleciała zza wielkiej wody ;), można jedynie podolewać tam, gdzie i bez sondy czuć, że brakuje ;).

Autor:  nestea [ 02 Paź 2013, 23:13 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

ile pokazala hamownia ? :)

Autor:  Pawelec90 [ 16 Paź 2013, 17:36 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

nestea napisał(a):
ile pokazala hamownia ? :)


Jeszcze nic :mrgreen: . Klient odmówił współpracy z moim laptopem, więc konfiguracje robiliśmy na pożyczonym, także zostało ustawione niezbędne minimum, żeby fure odpalić ;). Jutro muszę porządek w wiązce zrobić, bo na razie jest śmietnik ;), przepchnąć jakoś USB przez przegrodę i jeżeli det zechce współpracować z win 8, to może coś zaczne grzebać :). A, właśnie - dysponujesz wszystkimi danymi do ustawienia hamowni?

Swoją drogą myślę, że bez porządnego wystrojenia na razie będzie słabo, wręcz gorzej niż przed zmianą wałka - od 4500-5000 rpm AFR zaczyna dramatycznie rosnąć, kropek po prostu przestaje jechać ;). Na razie podleję trochę w górnych zakresach - wiem, że coś takiego to d***, a nie strojenie, ale w w.w. zakresach i bez niej czuć, że auto zaczyna na samo powietrze jechać :mrgreen: . Innovate powinien dolecieć w ciągu tygodnia-dwóch i wtedy biore się do roboty :).

P.S. Jeden z sygnałów CPW od strony czujnika, na schemacie idzie do masy, ale innej niż ECU - to jest jakoś szalenie istotne?

[ Dodano: 13 Paź 2013 14:57 ]

No, det podłączony i śmiga :mrgreen: . Wadliwe okazało się urządzenie... w oczekiwaniu na nowy sprzęt, przerobiłem jeszcze trochę wiązke - zarobiłem porządne końcówki na masach, trochę inaczej je połączyłem itd.

W ramach sprawdzenia, czy cokolwiek "się dzieje", podolewałem trochę paliwa tam, gdzie i bez pomiaru było czuć, że AFR leci na łeb na szyję - no, jest frajda :mrgreen: . Na razie to nawet próbą strojenia tego nie można nazwać, ale różnice czuć :mrgreen: . Kropek nie przestaje jechać >4500 rpm i wiele lepiej reaguję na szybkie "depnięcie" w podłoge. Jakoś po weekendzie zakładam szerokopasmówke, także na poważnie zaczne się uczyć :mrgreen: .

[ Dodano: 16 Paź 2013 17:36 ]

Pany, dziwny problem wyskoczył - przy każdym odpalaniu ECU łapie błąd CPW. Det bez problemu synchronizuje zapłon, także wszystkie połączenia / sygnały są O.K. - jakieś pomysły? :mrgreen:

Autor:  PawełG [ 16 Paź 2013, 19:28 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

Za długie przewody det-czujnik, brak ekranu. Ewentualnie wybierz inny typ czujnika indukcyjnego w DET.

Autor:  Pawelec90 [ 19 Paź 2013, 19:53 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

Ekranu faktycznie nie ma, z kilku powodów ;). W instrukcji jest wspomniane wołami o ekranie, racja, z tym że przy niektórych schematach jest to wyszczególnione po raz drugi (łącznie z informacja, jak ma być ekran podłączony itp.) - przy moim tego nie ma. Poszedłem też trochę za sugestią użytkownika nestea, że można ten ekran sobie darować. Kable mają chyba z 10 cm, także długie nie są ;). Typ czujnika mam ustawiony zgodnie z instrukcją.

Żeby było śmiesznie, po napisaniu poprzedniego posta, skasowałem błędy i nie wyskoczył do tej pory - jakaś magia :mrgreen: . Teraz dla odmiany łapie błąd "eprom", czy jakoś tak -na to już nie mam pomysłu :mrgreen: .

Autor:  nestea [ 19 Paź 2013, 21:26 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

A cos modowales z koscia komputera seryjnego?

Autor:  Pawelec90 [ 20 Paź 2013, 00:54 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

nestea napisał(a):
A cos modowales z koscia komputera seryjnego?

Nic nie było ruszane. Jedynie immo zdejmowane, ale to chyba nie ma nic do rzeczy...

Autor:  nestea [ 20 Paź 2013, 21:38 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

blad epromu, to moze byc problem w zapisie po usunieciu immo..

Autor:  Pawelec90 [ 13 Lis 2013, 02:56 ]
Temat postu:  Re: Ecu Master DET III - pytania

Jeśli ECU nie sprawia żadnych "problemów" oprócz rejestracji błędu, to można to olać? Immo ściągał Huba z centomaniii, więc fuszera raczej mało prawdopodobna :mrgreen: , ew. jakaś siła wyższa, czyt. wypadek przy pracy ;).

P.S. Masz jakieś doświadczenia w podpinaniu LC-1 pod det'a? Bo sprzęt doleciał, tyle że instrukcja dość opieszale traktuje o kilku kwestiach :mrgreen:

[ Dodano: 13 Lis 2013 02:53 ]

No więc tak - Innovate założony, pierwsze strojenie w niedziele + mała poprawka dnia dzisiejszego - jest fajnie :). Jak na razie jestem bardzo zadowolony z pracy z det'em, trochę mniej z moich umiejętności, ale wszystko jest do nadrobienia :mrgreen: .

Oczywiście wyszło kilka niejasności... ;) - trochę pośmigaliśmy, porobiłem jakieś logi no i jak pokryłem sobie fuel map AFRem, to trochę się zdziwiłem :mrgreen: . W kilku miejscach było to, czego się spodziewałem, np. od 4500-5000 rpm, w zasadzie w każdej pozycji AFR leciał na łeb na szyję, momentami osiągając wartości >16 :mrgreen: , ale wielu komórkach miałem problem z interpretacją ;) - AFR trzymał się z dokładnością 0,1-0,3, po czym następował drastyczny skok, momentami na ~20, dalej normalnie... :? . W logu (którego niestety nie zapisałem ;)) wyglądało to jak pozioma krecha, skok do góry, powrót do poprzedniej wartości - mody które robiłem mogły aż tak namieszać, czy szukać raczej jakiejś mechanicznej usterki (wtrysk, pompa...)?

Kolejna sprawa - do jakiej mieszanki dążyć? Na razie mam ustawiony skład jak turbo - od 3500-4000 rpm, TPS >40% jakieś 12.5-13, na WOT jakieś 11.5-12.5 :mrgreen: . Kropek śmiga całkiem przyjemnie, ochrona środowiska + spalanie - no można powiedzieć, że na razie pomijamy ;), ale domyślam się, że i tak trochę za bogato :mrgreen: .

[ Dodano: 13 Lis 2013 02:56 ]

P.S. Jak odpalić logowanie offline w detcie? Pojechać po bułki, zrzucić loga, poprawić... no to by mi bardzo pasowało :mrgreen:

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/