Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Modyfikacje 1.2spi
http://fiatpunto.com.pl/topic38881.html
Strona 1 z 2

Autor:  kyubi91 [ 09 Lis 2012, 14:13 ]
Temat postu:  Modyfikacje 1.2spi

Witam wszystkich.Posiadam Puno I 1,2spi 98r. Jako że znudziła mnie trochę jego moc. Zabrałem się za modyfikację.Na pierwszy ogień poszła przepustnica.
Przepustnice kupiłem z palio 1.2 mpi z podstawą nie podobała mi się troche jej gładź w środku. Więc pomyslalem o polerce. Następnie wypolerowałem przepustnice.Po założeniu spolerowanej przepustnicy z podstawą auto ożyło. Lepiej reaguję na pedał gazu i lepiej przyśpiesz na każdym biegu.Niestety nie miałem okazji sprawdzić jak by było bez polerki. W planach: kolektor 4-2-1 z mpi, planowanie głowicy, aluski 15" i siedzenia skóra z alfy 147. Lakier też się zmieni będą 2 kolory. A i nie chce słuchać o swapach i turbo. Moja kasa moje mody. Kontynuować co jakiś czas temat będę.

Załączniki:
Komentarz do pliku: Podstawa przed polerką

Komentarz do pliku: Podstawa po polerce

Komentarz do pliku: A teraz różnica w wielkości. Po prawej stara z spi

Komentarz do pliku: Przepustnica po polerce


Autor:  Zyguś [ 17 Gru 2012, 09:56 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

masz racje twoja kasa twoje mody ;)

Autor:  STax [ 17 Gru 2012, 10:08 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Generalnie nic nowego ;)
Polerka pewnie nic odczuwalnego nie daje, poprawa osiągów to zasługa wielkości nowej przepustnicy.
A i jak myślisz o osiągach, to z 15" daj sobie spokój, bo to go zamuli z powrotem ;)

Co do dalszych modów, to zamiast kolektora poszukaj najpierw wałka 866. Cena podobna do kolektora, a efekt dużo lepszy. Kolektor można spokojnie na końcu dorzucić.

Autor:  Zyguś [ 19 Gru 2012, 15:41 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

noo dokladnie 15" to za duzo jak na kropasa :D fajnie wyglada ale nie jezdzi :D

Autor:  d00lar [ 22 Sty 2013, 10:27 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

hmm a jak spalanie?
ps do punta 1.2 mpi 75 tez taka spasuje ?:P
czy w 75tkach jest juz taka sama? (wydaje mi sie ze ta w mpi ma ciut wiekszy wlot niz spi?)

Autor:  cams [ 22 Sty 2013, 10:40 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Przepustnica z Palio 1.2 MPI to to samo co w 1.2 75 MPI (Punto) :mrgreen:

Autor:  d00lar [ 22 Sty 2013, 10:44 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

tak wlasnie myslalem ale patrząc na to zdjęcie jakas taka większa sie wydaje ;d

Autor:  STax [ 22 Sty 2013, 18:51 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Do 75 już chyba nie da się innej wsadzić bez modów, ale można ją rozwiercić trochę.

Autor:  cams [ 22 Sty 2013, 19:08 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Można, bodajże na 41,6mm. Seryjnie 38mm. Da się zrobić jakoś więcej, chyba na 44mm ale tu już trzeba wstawić rurkę w przepustnicę bo dziura z boku wychodzi :mrgreen:

Kiedyś widziałem fajny zmodzony kolektor dolotowy do 1.2 8v przerobiony na przepustnicę z 16v. Ale to już grubsza rzeźba bo wymaga przeróbki całego kolektora. Nie mogę fotki znaleźć :cry:

Autor:  bunczu [ 23 Sty 2013, 00:01 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Myślę o wymianie przepustnicy z 1.1 spi na przepustnicę z 1.2, ale tam jest już mpi, prawda? Trzeba coś oprócz niej zmienić? Da to w ogóle coś bez uszkodzenia/mocnego zużycia silnika?

Autor:  Pawelec90 [ 23 Sty 2013, 00:17 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Nie wiem, czy przepustnice z 1.1 i 1.2 SPI się czymś różnią - ale Tobie pewnie chodzi o tą, z 1.2 MPI. Korpus jest dokładnie ten sam - różnica jest w średnicy. No i w SPI w przepustnicy jest siusiak, w MPI nie ma - musisz zrobić takiego mutanta ;) - korpus z 1.2 MPI, górny talerzyk (tam, gdzie jest siusiak) z SPI.

I nie uszkodzisz tym silnika, spokojnie ;)

Autor:  STax [ 23 Sty 2013, 00:54 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Pawelec90 napisał(a):
Nie wiem, czy przepustnice z 1.1 i 1.2 SPI się czymś różnią

Niczym, są identyczne.

bunczu napisał(a):
rzeba coś oprócz niej zmienić? Da to w ogóle coś bez uszkodzenia/mocnego zużycia silnika?

Efekt jest spoko, tylko musisz jeszcze podkładkę między przpustnicę a kolektor też od 1.2 mpi włożyć. No i tak jak Pawelec90 pisał, trzeba górny talerzyk z wtryskiwaczem przełożyć, ale to kwestia 2 plastikowych kołków.

Autor:  Pawelec90 [ 23 Sty 2013, 00:57 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

A szpilki w kolektorze nie będą za krótkie? Bo korpus i talerzyk ma przeciez taką samą wysokość, a podstawka w MPI jest dużo grubsza...

Autor:  STax [ 23 Sty 2013, 00:59 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Fakt, szpilki trzeba dłuższe, ale to wystarczy kupić kawałek pręta gwintowanego (2zł/m) i sobie uciąć ;)

Autor:  Pawelec90 [ 23 Sty 2013, 01:12 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Albo wyheblować większy otwór w ori podstawce :mrgreen: .

Ale to juz chyba rzeźba nie warta zachodu, bo ona chyba nawet nie jest metalowa, tylko z jakiegoś tworzywa...

Autor:  STax [ 23 Sty 2013, 01:28 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Tak, jakiś rodzaj tworzywa to jest, więc nie ma sensu się bawić.

Autor:  Pawelec90 [ 23 Sty 2013, 01:49 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Swoją drogą, to jest poprawa przy zmianie przepustnicy w SPI? Bo tam ten wtrysk w talerzyku i tak dość znaczną zwężke robi.

Autor:  STax [ 23 Sty 2013, 09:53 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Wtrysk nie robi żadnej zwężki, bo on jest przecież nieco ponad tym otworem, więc powietrze zasysane jest dookoła niego ;) Różnica jest i to dość odczuwalna. U mnie chwilami jest chyba nawet za dużo powietrza, bo przy gwałtownym wciśnięciu gazu na sekundę go potrafi zamulić ;)

Autor:  wieza87 [ 24 Sty 2013, 01:02 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Pawelec90 napisał(a):
Bo tam ten wtrysk w talerzyku i tak dość znaczną zwężke robi.

Przekrój przy wtrysku wynosi mniej wiecej 1130mm2, przekrój przy przepustnicy z MPI 1010mm2 a więc nie wiele mniej niż przy wtrysku :) (dodam że przy przepustnicy SPI ma 600mm2 czyli jest mniejszy aż o 500mm2)
Normalnie MPI ma na wejsciu przepustnicy 44mm a więc znowu jak by policzyć z przekrojem wtrysku wychodzi w tym miejscu 445mm2 tylko że miedzy samą przepustnicą a talerzykiem jest 3mm uszczelki wiec nie ma takiej tragedii :)
Ja przy zmianie przepustnicy wyheblowałem talerz z wtryskiem na ok 1350mm2. Dodatkowo przepustnice z MPI na wlocie poszerzyłem na 54mm (mój talerz z wtryskiem tyle własnie teraz ma) aby nie było żadnego progu. W końcu przepustnica z SPI mimo 30mm przekroju jest na wejsciu szeroka jak talerz z wtryskiem wiec wydaje mi się że takie poszerzanie przepustnicy jest wskazane :)
Jak się ociepli to mam zamiar jeszcze coś urwać z "talerzyka", kupiłem niedawno mini szlifierke :D

Autor:  d00lar [ 24 Sty 2013, 13:58 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

po rozwierceniu w 1.2 mpi bedzie palil wiecej?
czy tylko jak bede deptal? a na wolnych bedzie tak samo?
po rozwierceniu trzeba ta klapke jakąs inną zrobic?
dam rade sam to ogarnąć ? jakies wiertło i wyciąć klapke większą ?;p
z góry thx

Autor:  marcin5063 [ 23 Cze 2013, 21:57 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Witam. Też chcialbym zrobić takiego moda, tylko napiszcie i pokażcie Mi o jakiego " siusiaka" chodzi?? gdzie on sie znajduje??

Autor:  - Arturo - [ 30 Cze 2013, 21:47 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

marcin5063 napisał(a):
O jakiego " siusiaka" chodzi?? gdzie on sie znajduje??

Kolegą zapewne chodzi o wtryskiwacz który znajduje się nad przepustnica w SPI.

Pierwszy post ta przepustnica która ma jak by "lejek" jest z SPI i nad tym na stelażu jest Siusiak, i to potrzeba przełożyć do nowej przepustnicy.

Co do autora to felgi 15 odpuść sobie zamuli tylko auto niepotrzebnie, mieliśmy z kumplem 1.1 SPI ja na stalówkach 165/65 R13 on 195/50 R15 i u niego 2 bieg był jak u mnie 3 :? z tym ze tu rozmawiamy o 55 Koniach...

A teraz ja mam pytanie nie chce zakładać kolejnego wątku bo chodzi mi o to samo by była lepsza reakcja na gaz i lepiej szedł, ponieważ do wspomnianego 1.1 55 dałem opony 185/60 R14 (takie fle się trafiły wiec dobrałem optymalna oponę pod nie, wcześniej sprawdzając czy takie kola wejdą). I od tego czasu auto ma muła, jeździ ale już nie tak żwawo jak na 13, Corsa B 45koni lepiej zapieprza na swoich fabrycznych 165 R14.

Dlatego mam prośbę o sugestie jakie kroki poczynić, nadmienię ze mam 1.1 55 z instalacją "podtlenku" LPG na mikserze wiec swap na MPI nie wchodzi raczej w grę bo to dodatkowe koszta przodu (sterownik, listwa wtryskowa i nie wiem jak z reduktorem) instalacji LPG a ta ma dopiero 10kkm.

Z znajomym mechanikiem rozważaliśmy:

- SWAP na 1.2 SPI na gratach z 1.1 robiąc przekładkę silnika albo całego układu napędowego - ale ja nie jestem przekonany czy 100ccm i te dodatkowe 5 koni co kolwiek zmienia by było to warte całodniowego nakładu pracy szczególnie ze silnik mam zdrowy.

- Wymiana skrzyni na 6-Speed skróci przełożenia więcej wachlowania a nie wiem czy znacząco to odmuli bo mocy nie zwiększy tylko przełożenie momentu na same koła, teoretycznie wg instrukcji były takie 55 z 6 biegowa skrzynia i do nich szły opony 14 z tym ze 165.

A w własnym zakresie zasięgając wiedzy na centomanii zacząłem się zastanawiać nad:
- Polerka kolektora dolotowego oraz kanałów dolotowych wylotowych w głowicy.
- Wymiana właśnie przepustnicy z MPI 75
- Filtr stożkowy co wiążę się z wymiana obudowy filtra powietrza (stożkowy nadaje się do LPG ?), oraz ewentualne wycięcie kata który chyba tez od dawna już nie działa.

Generalnie chce podjąć jakieś działania do jazdy codziennej które wzmocnią kropka i przede wszystkim mają sens, ale znowu żeby nie był to przerost formy nad treścią jak dorabianie Turbo - nad którym się zastanawiałem ale stwierdziłem ze taka walka ideologiczna mnie przerasta oraz niechęć pompowania w niego jego drugiej wartości.

Autor:  Pawel694 [ 18 Sie 2013, 13:10 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Pawel694 napisał(a):
Polerka kolektora dolotowego oraz kanałów dolotowych wylotowych w głowicy.
- Wymiana właśnie przepustnicy z MPI 75
- Filtr stożkowy co wiążę się z wymiana obudowy filtra powietrza (stożkowy nadaje się do LPG ?), oraz ewentualne wycięcie kata który chyba tez od dawna już nie działa.

Polerka ale nie na lustro bo paliwo się skropli i będzie problem z odpalaniem w zimie
Przepustnica z MPI wg mnie bardziej zwęża dolot bo nie jest wyprofilowana do SPI leszym wyjściem jest przepustnica 42mm(dokładnie 41z hakiem) z Palio/Siena 1.4
Filtr stożkowy da się założyć do gazu przy dobrej instalacji spalanie spadnie nieznacznie (testowane)

Autor:  STax [ 18 Sie 2013, 13:36 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

Pawel694 napisał(a):
Przepustnica z MPI wg mnie bardziej zwęża dolot bo nie jest wyprofilowana do SPI

A to co za bzdura?
Przepustnica z MPI ma 38mm, dokładnie tyle ile otwór w kolektorze dolotowym, więc gdzie niby coś zwęża?

Autor:  Pawel694 [ 18 Sie 2013, 13:43 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacje 1.2spi

STax, no a wyżej, co przestrzenią między wtryskiem a tunelem przepustnicy??? Powietrze omija korpus wtrysku i rozbija się o płaską część przepustnicy.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/