Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kolektor wydechowy
http://fiatpunto.com.pl/topic3957.html
Strona 1 z 1

Autor:  cosmit17 [ 23 Paź 2007, 16:55 ]
Temat postu:  Kolektor wydechowy

Witam!
zastanawiam sie kiedy ma sens wymiana kolektora wydechowego w punto 1.2mpi na sportowy 4-2-1
czy moc 75km to granica dla tego kolektora
jesli ktos moze temat rozwinac bede wdzieczny
pzd

Autor:  cubus1 [ 23 Paź 2007, 19:03 ]
Temat postu: 

POczątek ukł. wydechowego...od wymiany kolektora zaczyna się wogóle robić przeróbki... KOsztuje ok 500zł ale w połączeniu z dobrze dobranym tłumikiem i dolotem...może dać sporo frajdy...oczywiście trzeba zapłacić parę złotych... :)

Autor:  skadubek [ 23 Paź 2007, 21:06 ]
Temat postu: 

dobry wydech i 10 koni w góre idzie.....

Autor:  STax [ 24 Paź 2007, 10:41 ]
Temat postu: 

10 koni? W GT to może, ale nie w kropku 75 czy 55... Tam to nawt 5 wątpie by przybyło.

Autor:  dzikidaniel [ 25 Paź 2007, 19:54 ]
Temat postu: 

skadubek jak da 3KM i 5NM to można się cieszyć :) I jak już robisz wydech to warto zmjienić wałek rozrządu i strojeni świnką i można liczyć na 20 i więcej koni ;)

Autor:  pawel_p1 [ 03 Lis 2007, 00:23 ]
Temat postu: 

cubus1 napisał(a):
ale w połączeniu z dobrze dobranym tłumikiem i dolotem..

jezeli chodzi o dobranie dolotu to akurat punto ma bardzo wydajny dolot i firmy tuningujące nie zmieniają dolotu jedynie wkład na sportowy. stozki montowane w silniku 75 nic nie dawały jedynie basowy pomruk. mozna ewentualnie zrobic doplyw zimnego powietrza w oklolice rury zasysające powietrze (nad czym pracuje, :D ciekawe pomysły mile widziane) ewentualnie przy dolocie polerowanie kanałów ale to inna bajka.
jesli chodzi o kolektor wydechowy to tez sie zastanawiam ale najpierw musze wywalic katalizator :? pozdrawiam

Autor:  skadubek [ 09 Lis 2007, 20:56 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
skadubek jak da 3KM i 5NM to można się cieszyć :) I jak już robisz wydech to warto zmjienić wałek rozrządu i strojeni świnką i można liczyć na 20 i więcej koni ;)

To jak robia z CC sportinga 90 koni :?: :?: wydech to początek dobrej przeróbki, zimny dolot(nie koniecznie stożek, może być wkładka),wałek i obróbka głowicy to już zabawa...i pogarsza użyteczność na codzień(falowanie obrotów i brak dołu) a te świnki to prosze napiszcie mi co dają w wolno ssącym silniku :?: :?: ponieważ elektroniki to akurat bardzo ale to bardzo nie kumam w aucie :wink: na mój rozum w wolno ssącym to moga przestawić paliwko na 98(norma pewnie jest od 90 oktanów auto idzie na rózne rynki :wink: ) i tyle :!: to jest cała ingerencja....aaa jeszcze odcinke przenieść wyżej....
Pamiętajcie to co pisze to jest moje skromne zdanie chłopaka który lubi motoryzacje :!: :!: a nie wielkiego mechanika :twisted:

Autor:  STax [ 09 Lis 2007, 21:01 ]
Temat postu: 

O świnkach gdzieś na forum był cały art wrzucony na forum, poszukaj.
Ogólnie troszkę dają nawet przy wolnossącym, oczywiście nie za wiele ale zawsze coś. No i poprawiają przebieg mocy, ale co i jak dokładnie to też nie wiem.

Autor:  pawel_p1 [ 10 Lis 2007, 00:56 ]
Temat postu: 

o
skadubek napisał(a):
wałek i obróbka głowicy to już zabawa...i pogarsza użyteczność na codzień(falowanie obrotów i brak dołu)
akurat obróbka głowicy tj polerowanie kanałów wylotowych i dolotowych sporo daje jezdzilem sc 1100 z tak zrobioną głowicą i wydech 4-2-1 i super od dołu zrywniejszy itp silniki odlewane nie są dokładnie obrobione a zwłaszcza kanały sam zamierzam sie w to pobawić w wakacje.

ps i o dziwo po wypolerowaniu głowicy spalanie spadło

Autor:  skadubek [ 11 Lis 2007, 11:52 ]
Temat postu: 

O głowicy to wiem bo miałem maluszka wcześniej i dość mocno go grzebałem :lol: szedł równo z CC900 do 100km\h polerka i zgranie kanałów wydechowych z kolektorem wyd. dużo daje tzn kanały w głowicy mają mniejszą średnice niż kolektor i trzeba je troszke powiększyć :roll: tak aby sie ładnie zgrywało by spaliny nie były hamowane na tej róznicy :wink:
Jeszcze w tym miesięcy rozbieram moje PGT i zaczynam zabawe nowe pierścienie głowica do obróbki, chciałem jeszcze większy IC założyć ale już kasy mi braknie :?

Autor:  Joint32 [ 03 Lip 2008, 13:43 ]
Temat postu: 

A czy taki kolektor mozna samemu pospawac czy dlugosc rur jest wazna i trzeba to liczyc? Image

Autor:  dzikidaniel [ 03 Lip 2008, 15:57 ]
Temat postu: 

Ważna. Ale samemu też można.

Autor:  jaskul [ 03 Lip 2008, 17:30 ]
Temat postu: 

hmm... no i dobilo mnie :/ obdzwonilem wszystkie sklepy motoryzacyjne w mojej okolicy i nigdzie nie maja takiego :/ a na allegro jest tylko do 1.1 :/ a w necie za sam zazyczyli sobie 1199 ziko czy ich poje.......lo :(

Autor:  Joint32 [ 03 Lip 2008, 18:44 ]
Temat postu: 

To jak sobie pospawam tak zeby sie zmiescilo i pasowalo to powinno byc lepiej niz na seryjnym?a moze ktos wie jakie maja byc te dlugosci?

Autor:  dzikidaniel [ 03 Lip 2008, 19:23 ]
Temat postu: 

Joint32 znać wymiary i można spawać. Wiem że jest kilka osób co włąśnie takowe odpowiedniki robia. Jak znajde kontakt to podeśle.

Autor:  Joint32 [ 03 Lip 2008, 20:16 ]
Temat postu: 

ok bede czekal dzieki.

Autor:  gocus91 [ 16 Sie 2012, 20:19 ]
Temat postu:  Re: Kolektor wydechowy

http://www.drogos.pl/index.html?id=23612&site_id=24147

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/