Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Kolektor wydechowy http://fiatpunto.com.pl/topic3957.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | cosmit17 [ 23 Paź 2007, 16:55 ] |
Temat postu: | Kolektor wydechowy |
Witam! zastanawiam sie kiedy ma sens wymiana kolektora wydechowego w punto 1.2mpi na sportowy 4-2-1 czy moc 75km to granica dla tego kolektora jesli ktos moze temat rozwinac bede wdzieczny pzd |
Autor: | cubus1 [ 23 Paź 2007, 19:03 ] |
Temat postu: | |
POczątek ukł. wydechowego...od wymiany kolektora zaczyna się wogóle robić przeróbki... KOsztuje ok 500zł ale w połączeniu z dobrze dobranym tłumikiem i dolotem...może dać sporo frajdy...oczywiście trzeba zapłacić parę złotych... |
Autor: | skadubek [ 23 Paź 2007, 21:06 ] |
Temat postu: | |
dobry wydech i 10 koni w góre idzie..... |
Autor: | STax [ 24 Paź 2007, 10:41 ] |
Temat postu: | |
10 koni? W GT to może, ale nie w kropku 75 czy 55... Tam to nawt 5 wątpie by przybyło. |
Autor: | dzikidaniel [ 25 Paź 2007, 19:54 ] |
Temat postu: | |
skadubek jak da 3KM i 5NM to można się cieszyć I jak już robisz wydech to warto zmjienić wałek rozrządu i strojeni świnką i można liczyć na 20 i więcej koni |
Autor: | pawel_p1 [ 03 Lis 2007, 00:23 ] |
Temat postu: | |
cubus1 napisał(a): ale w połączeniu z dobrze dobranym tłumikiem i dolotem..
jezeli chodzi o dobranie dolotu to akurat punto ma bardzo wydajny dolot i firmy tuningujące nie zmieniają dolotu jedynie wkład na sportowy. stozki montowane w silniku 75 nic nie dawały jedynie basowy pomruk. mozna ewentualnie zrobic doplyw zimnego powietrza w oklolice rury zasysające powietrze (nad czym pracuje, ciekawe pomysły mile widziane) ewentualnie przy dolocie polerowanie kanałów ale to inna bajka. jesli chodzi o kolektor wydechowy to tez sie zastanawiam ale najpierw musze wywalic katalizator pozdrawiam |
Autor: | skadubek [ 09 Lis 2007, 20:56 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): skadubek jak da 3KM i 5NM to można się cieszyć I jak już robisz wydech to warto zmjienić wałek rozrządu i strojeni świnką i można liczyć na 20 i więcej koni
To jak robia z CC sportinga 90 koni wydech to początek dobrej przeróbki, zimny dolot(nie koniecznie stożek, może być wkładka),wałek i obróbka głowicy to już zabawa...i pogarsza użyteczność na codzień(falowanie obrotów i brak dołu) a te świnki to prosze napiszcie mi co dają w wolno ssącym silniku ponieważ elektroniki to akurat bardzo ale to bardzo nie kumam w aucie na mój rozum w wolno ssącym to moga przestawić paliwko na 98(norma pewnie jest od 90 oktanów auto idzie na rózne rynki ) i tyle to jest cała ingerencja....aaa jeszcze odcinke przenieść wyżej.... Pamiętajcie to co pisze to jest moje skromne zdanie chłopaka który lubi motoryzacje a nie wielkiego mechanika |
Autor: | STax [ 09 Lis 2007, 21:01 ] |
Temat postu: | |
O świnkach gdzieś na forum był cały art wrzucony na forum, poszukaj. Ogólnie troszkę dają nawet przy wolnossącym, oczywiście nie za wiele ale zawsze coś. No i poprawiają przebieg mocy, ale co i jak dokładnie to też nie wiem. |
Autor: | pawel_p1 [ 10 Lis 2007, 00:56 ] |
Temat postu: | |
o skadubek napisał(a): wałek i obróbka głowicy to już zabawa...i pogarsza użyteczność na codzień(falowanie obrotów i brak dołu) akurat obróbka głowicy tj polerowanie kanałów wylotowych i dolotowych sporo daje jezdzilem sc 1100 z tak zrobioną głowicą i wydech 4-2-1 i super od dołu zrywniejszy itp silniki odlewane nie są dokładnie obrobione a zwłaszcza kanały sam zamierzam sie w to pobawić w wakacje.
ps i o dziwo po wypolerowaniu głowicy spalanie spadło |
Autor: | skadubek [ 11 Lis 2007, 11:52 ] |
Temat postu: | |
O głowicy to wiem bo miałem maluszka wcześniej i dość mocno go grzebałem szedł równo z CC900 do 100km\h polerka i zgranie kanałów wydechowych z kolektorem wyd. dużo daje tzn kanały w głowicy mają mniejszą średnice niż kolektor i trzeba je troszke powiększyć tak aby sie ładnie zgrywało by spaliny nie były hamowane na tej róznicy Jeszcze w tym miesięcy rozbieram moje PGT i zaczynam zabawe nowe pierścienie głowica do obróbki, chciałem jeszcze większy IC założyć ale już kasy mi braknie |
Autor: | Joint32 [ 03 Lip 2008, 13:43 ] |
Temat postu: | |
A czy taki kolektor mozna samemu pospawac czy dlugosc rur jest wazna i trzeba to liczyc? |
Autor: | dzikidaniel [ 03 Lip 2008, 15:57 ] |
Temat postu: | |
Ważna. Ale samemu też można. |
Autor: | jaskul [ 03 Lip 2008, 17:30 ] |
Temat postu: | |
hmm... no i dobilo mnie obdzwonilem wszystkie sklepy motoryzacyjne w mojej okolicy i nigdzie nie maja takiego a na allegro jest tylko do 1.1 a w necie za sam zazyczyli sobie 1199 ziko czy ich poje.......lo |
Autor: | Joint32 [ 03 Lip 2008, 18:44 ] |
Temat postu: | |
To jak sobie pospawam tak zeby sie zmiescilo i pasowalo to powinno byc lepiej niz na seryjnym?a moze ktos wie jakie maja byc te dlugosci? |
Autor: | dzikidaniel [ 03 Lip 2008, 19:23 ] |
Temat postu: | |
Joint32 znać wymiary i można spawać. Wiem że jest kilka osób co włąśnie takowe odpowiedniki robia. Jak znajde kontakt to podeśle. |
Autor: | Joint32 [ 03 Lip 2008, 20:16 ] |
Temat postu: | |
ok bede czekal dzieki. |
Autor: | gocus91 [ 16 Sie 2012, 20:19 ] |
Temat postu: | Re: Kolektor wydechowy |
http://www.drogos.pl/index.html?id=23612&site_id=24147 |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |