Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

modyfikacje 1.1
http://fiatpunto.com.pl/topic44596.html
Strona 1 z 1

Autor:  hapcom [ 06 Lis 2013, 10:08 ]
Temat postu:  modyfikacje 1.1

Witam. Panowie... Szukam (może za słabo) ale szukam informacji na temat poprawy osiągów silnika 1.1 8V. Mój Punto to także wersja kolegi (1995, 8v, 1.1, bez klimy i ABS) lecz jest z lpg. Niestety - ze względu na śmierć bliskiej osoby, mase problemów finansowych - byłem zmuszony przesiąść się z Omegi BFL 3.2 V6 do... Punto 1.1
Dzięki temu jeszcze jakoś mogę się poruszać bo ... tankowanie Omegi na poziomie 19-23L gazu przerastało wszystko. Autko było super. Rocznik 2003, automat, bardzo zadbane. Niestety, tankowanie przerosło moje możliwości. Kupiłem Punto i teraz przechodzę kryzys. Kryzys emocjonalno - słuchowo - wzrokowo - odczuciowy że tak to nazwę. Wiem że z kropki Omegi nie zrobię... Wiem też że do połowy muszę się po prostu przyzwyczaić. Problem polega na tym iż... przeżyję wszystko prócz jednego. Mianowicie tego - gdy razem ze Mną na światłach rusza inne Punto 55km. Zostaję w tyle a ten idzie jak przecinak. Już myślałem nad wymianą silnika lecz tak naprawdę nigdzie jeszcze nie doczytałem dokładnie tego jakie przeróbki mnie czekają. Wszyscy piszą co innego.
Mam kilka pytań...

1. co muszę wymienić w moim Punto w przypadku zmiany silnika na:
- 1.2 8V
- 1.2 16V
- 1.4 GT
- 1.6 16V od Sieny bądź Palio

Oglądam te silniki na Allegro i wiele rzeczy nie pasuje. Nawet maglownicę trzeba by było przerabiać no chyba że źle patrzę. Ogólnie mówiąc - chciał bym mieć silnik od 1.4 do 1.6 i 16V!
Niestety - mam instalację LPG i musiał bym jakoś przerobić dolot.

Proszę o jakieś info. Na oku mam Punto 1.2 60KM za 900zł (1998r) oraz kilka silników od Sieny ...
Nie wiem co robić. W moim Punciaku wymieniłem już całe zawieszenie, spawałem progi i podłogę. Jest niby ok ale ...
jest bardzo słaby nawet pomimo prawidłowej kompresji.
Wymieniałem też (na nowe, oryginalne) takie jak:
- tłumiki (oba)
- filtry (powietrza, oleju, paliwa, gazu lotny, ciekły)
- świece (Bosch)
- kable (Marelli)
- pompka paliwa (Fiat)
- sterownik gazu (Stag)

Hamulce są nowe (4x4), nie trzymają. Zawieszenie Sachs, Febi i KYB. Opony ok.
Rozrząd był sprawdzany (jest ok, pasek nowy Bosch).
Sprzęgło nie trze. Skrzynia cicha ale słychać łożysko już.

Ogólnie mówiąc - fajnie się jeździ. Chciał bym dokonać we własnym zakresie sprawdzonych modyfikacji które z pewnością ktoś już sprawdził. Nie wiem jednak od czego zacząć.

Chciał bym ale nie wiem czy mogę:
- wywalić dużą obudowę filtr powietrza i zmienić na inną z innym filtrem
- wywalić filtr oparów benzyny - nie wiem po co to...
- usprawnić dolot gazu (mam zwykły mikser pod przepustnicą)
- wyregulować sobie samemu LPG i paliwo...

Wszystko jak na razie w Punto jest standardowe. Niestety, mam dziwne objawy falowania na obrotach (dotyczy LPG i paliwa). To największy problem tego samochodu nad którym siedzę od miesiąca.
Obroty na biegu jałowym potrafią spaść nagle z 900 do 700 i za chwile podnieść się z powrotem do 900.
Od czasu do czasu auto ma dławienie. Dodaję mu gazu - on hamuje i dusi się. Dzieje się to tylko na paliwie - na LPG nigdy.
Kolejna rzecz jest taka że... gdy jadę np. 140km/h i nagle wcisnę sprzęgło, obroty spadają do 500-600. Kilka razy zgasł silnik. Silnik gaśnie też (ale bardzo rzadko) na ostrych zakrętach gdy bardzo szybko skręcam. Poziom paliwa w butli zawsze pow. 1/2. Tak samo w baku. Zawsze więcej jak 1/2.
Cewki po pomiarach niby prawidłowe. Krokowy też działa. Podciśnienia z mapSensora są ok. Mechanicy w warsztatach twierdzą że tak ma być. Nie dziwię się. Miałem w życiu kilka 126p oraz kilka Cinquecento. Zaczynałem od standardowej 7-setki na Aisanie do Webera (wiadomo dlaczego). Tam wiecznie było coś nie tak.
Przyjąłem iż silniki do 1.1 z 8 zaworami to po prostu szmelc (traktory) z niewytłumaczalnymi usterkami stąd myśl o SWAPie do 1.2 16V minimum bo te silniki pracują jak silniki a nie ciapki.

Nie wiem co mam robić. Wnerwia mnie te falowanie. Zawory mam ustawione ok. Wszystko sprawdziłem. Nawet wtrysk podmieniałem. Komputer też. Wszystko! Ciapek i koniec.

Autor:  wieza87 [ 06 Lis 2013, 11:07 ]
Temat postu:  Re: [F] GT

hapcom, kolega Adamss miał w swoim Punto silnik 1.4T który zamienił na 1.6 16V

Jeżeli chodzi o modzenie 1.1 to słabo szukałeś, na forum jest mnóstwo tematów co można łatwo zmienić w 1.1.
Jednak u Ciebie głównym problemem będzie LPG, chyba każdy kto tutaj modził 1.1 jeździ na samej benzynie.
A słabsza moc może być spowodowana tym że mikser zwęża dolot, np. Ci co modzą zmieniają przepustnicę na większą od 1.2 75 i poprawa jest odczuwalna a Ty na LPG masz jeszcze zawężoną.
Tak w skrócie to w 1.1 można zmienić:
-przepustnice na większą np z 1.2 MPI (może być z palio/siena) lub 1.4 SPI z UNO jak dobrze pamiętam (wg mnie lepsza opcja)
-wałek rozrządu 866 również z silnika 1.2 MPI bądź też cała głowica (ma większe zawory) i przerobienie na MPI
-doprężenie silnika przez zastosowanie UPG z grande 1.4
-wycięcie większego otworu w obudowie filtra powietrza
-kolektor wydechowy z 1.2 MPI

Co znaczy że krokowy sprawdzony? Silniczek krokowy i kanał w którym pracuje się czyści :)

O swapach też już było kilka tematów.

Autor:  hapcom [ 06 Lis 2013, 11:33 ]
Temat postu:  Re: [F] GT

Spore dzięki Wieza87. Biorę się za kopanie tematów. W pierwszej kolejności poleci przepustnica i dolot. Powiedz mi tylko czy kolektor wydechowy w przypadku zmiany przepustnicy musze wymieniać od razu?
Kolejna sprawa jest taka że jakoś dziwnie u mnie zamontowany jest mikser. Sam mikser mogę spokojnie rozwiercić w środku zwiększając przepływ lecz czy to coś da?

U Mnie obecnie jest to tak:

- kadłub
- uszczelka papierowa
- jakas podkładka plastikowa pod przepustnicą (grubość około 1,5-2cm)
- na niej mikser
- na mikserze ponownie jakiś plastik 1,5 - 2cm
- dopiero przepustnica
no i całość skręcona śrubami od góry

Teraz pytanie. Co się stanie gdy zlikwiduję te podkładki zaznaczone na niebiesko?
Robił już ktoś coś takiego?
Do tych plastików nie idzie jakikolwiek przewód. Są tak jak by podstawka pod całą przepustnicę.
Gdy to oglądam - widzę że mikser od spodu ma dopasowanie do kadłuba 100%
Od góry mógł by bezpośrednio łączyć się z całą przepustnicą mając między sobą jedynie podkładki papierowe.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Cała przepustnica opadła by o jakieś 3,0-3,5cm do dołu. Zmniejszył by się dolot no chyba że wtrysk potrzebuje tyle miejsca by rozpylenie było prawidłowe.

Autor:  wieza87 [ 06 Lis 2013, 12:42 ]
Temat postu:  Re: [F] GT

Nie znam się do końca na lpg ale z tego co wiem to powinno być tak:
Od dołu 1kolektor, 2podstawka z jakiegoś tworzywa ok.3cm, 3przepustnica, 4mikser (jeżeli nie ma lpg to tutaj jest podkładka ok 5mm, 5wtrysk.
Jak chcesz zmienić przepustnice na szerszą to podstawkę też musisz zmienić.
Wszystkiego się dowiesz z innych tematów (możesz nawet moim co nieco poczytać). Nie będziemy Adamowi zaśmiecać tematu :P

Autor:  hapcom [ 06 Lis 2013, 12:53 ]
Temat postu:  Re: [F] GT

Spoko... Dzięki

Autor:  Angry_Us3r [ 06 Lis 2013, 15:13 ]
Temat postu:  Re: [F] GT

Powiększenie średnicy dolotu na LPG NIC CI NIE POMOŻE, wręcz instalacja będzie nie do regulacji, było o tym. Jedyne, co może Ci przywrócić fabryczną moc to rzeźba z sekwencją (lpg forum) albo BLOS (lpg forum)

Autor:  hapcom [ 06 Lis 2013, 16:47 ]
Temat postu:  Re: [F] GT

Jestem po fazie testowej. Godzinę temu wykonałem podstawkę z ... z... deski.
Nie miałem z czego zrobić takiego stolika pod przepustnicę więc wyciąłem z deski 2,5cm kółko, rozwierciłem w środku otwór wielkości gardzieli w dolocie, zrobiłem otwory na śruby i opuściłem tym sposobem testowo całą przepustnicę do dołu o ponad 3,5cm. Silnik wcześniej nagrzałem do 90C. Zrobiłem mały test pod domem. Auto odczuwalnie jest silniejsze. Fakt, deska w środku prawie skopcona (1cm deski po 3,4 minutach jazdy zniknęło). Ważne że sposób się sprawdził. Teraz będę szukał takiej podstawki z aluminium itp. Może na jakiś szlifierkach da radę to dorobić. Regulacja na parowniku działa. Silnik normalnie reaguje na regulację dawki. O ile Punciak był zwinniejszy?
Ciężko mi powiedzieć ale przyspieszał szybciej. Miałem wrażenie że na mniejszych obrotach osiąga większą prędkość na tej samej ulicy. Czy ktoś wie z czego są zrobione te twarde, jak by plastikowe podstawko-uszczelki pod przepustnicę?
Ciekawe czy można kupić gdzieś kostkę TEGO CZEGOŚ i wyciąć z tego materiału własną podstawkę.
Będę kombinował z tym o czym piszę bo różnica gołym okiem widoczna.

Autor:  PZ_Punto [ 08 Lis 2013, 15:13 ]
Temat postu:  Re: modyfikacje 1.1

hapcom napisał(a):
U Mnie obecnie jest to tak:

- kadłub
- uszczelka papierowa
- jakas podkładka plastikowa pod przepustnicą (grubość około 1,5-2cm)
- na niej mikser
- na mikserze ponownie jakiś plastik 1,5 - 2cm
- dopiero przepustnica
no i całość skręcona śrubami od góry


Też mam LPG i o ile dobrze zrozumiałem Twój zapis to ja mam inaczej umiejscowiony mikser. Rozumiem, że pisząc kadłub masz na myśli kolektor dolotowy, tak?
U mnie jest tak patrząc od dołu:
- kolektor,
- uszczelka papier,
- podstawka plastikowa jakieś 1,5-2cm,
- uszczelka papier,
- przepustnica,
- mikser,
- podkładka tektura 2-3 mm*,
- talerzyk przepustnicy z wtryskiem,
- obudowa filtra.

* - dodatkowa podkładka to mój patent, żeby zmniejszyć zwężenie dolotu spowodowane umiejscowieniem miksera tuż pod wtryskiem. Raczej nic to nie dało. Miałem nawet tam 5 mm podkładkę, ale wtedy nie mogłem wyregulować LPG.
Generalna konkluzja jest taka, że u mnie mikser jest nad przepustnicą, a u ciebie pod. W sumie nie mam, aż takiego pojęcia na temat LPG, ale może tu jest problem?

[ Dodano: 08 Lis 2013 14:12 ]

A nawiązując do Twojego pierwszego wpisu, to Punto z silnikiem 55 KM też potrafi nieźle iść na LPG. Ja w mieście startuję bez kompleksów na krzyżówce, nawet z lepszymi autami. Na benzynie już mi tak dobrze o dziwno nie idzie ( w większości aut chyba jest odwrotnie z LPG). Jak kupiłem swoje auto to też było mocno zaniedbane. Też ledwie się ruszał. W dodatku przy zakupie moi doradcy mówili, że 55 km to musi być słabe. Guzik prawda. Potem sie okazało, że UPG jest przedmuchana, gniazda zaworów wypalone, reduktor zużyty itp. Po zrobieniu wszystkich tych rzeczy przez mechanika i kilku drobnych spraw samemu, auto na LPG całkiem fajnie jeździ. Jedynie na benzynie źle (pali jak smok i nierówno pracuje).

Autor:  hapcom [ 09 Lis 2013, 09:49 ]
Temat postu:  Re: modyfikacje 1.1

U mnie czy na benzynie, czy na lpg - zawsze obroty wariują. Może i nie wariują ale za groma nie mogę dojść dlaczego nagle spadają mi obroty na biegu jałowym. Jest 900... wszystko cacy... nagle mam równiuteńki spadek do 700! Po chwili ... wraca na 800 i jest skok na 900! Gdy dodam gazu - przez chwilę jest ok. Chwila potrafi trwać 3sek, czasem 10sek a czasem nawet pół minuty. Dziś wybebeszam przepustnicę do szorowania i parownik do czyszczenia.

Autor:  cams [ 09 Lis 2013, 09:52 ]
Temat postu:  Re: modyfikacje 1.1

to i filtr gazu sobie wymień ;)

Autor:  hapcom [ 09 Lis 2013, 13:58 ]
Temat postu:  Re: modyfikacje 1.1

Są nowe. Lotny i ciekły.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/