Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
T-Jet w mkI - konkrety http://fiatpunto.com.pl/topic44886.html |
Strona 1 z 7 |
Autor: | Pawelec90 [ 30 Lis 2013, 22:29 ] |
Temat postu: | T-Jet w mkI - konkrety |
Jak już wspominałem, aktualny motor został przerobiony na mielonkę - w związku z tym zacząłem ciężko dumać na nowym serduchem . Wstępny wybór padł na T-Jeta... niewiele wiem o tych silnikach, więc chciałbym zdobyć jak najwięcej informacji. Cenna jest każda informacja - jak toto jest sterowane (wtrysk, zapłon), jakieś typowe usterki / choroby wieku dziecięcego, czy pomiędzy egzemplarzami (120KM / 150KM) występują jakieś różnice, czy tylko soft? Oryginalnie jest chłodnica oleju? Czy ktoś w ogóle już podchodził do tematu włożenia tego do mkI? Głównie interesuje mnie kwestia uk. napędowego - z jaką skrzynią najlepiej go ożenić? Warunek to mech. sprzęgło, zamach najlepiej pod 200mm, sterowanie najlepiej z jednej linki, jak w mkI. Turbo... ori to podobno maleństwo, a jako, że i tak wszystko muszę skompletować, chciałbym go obłożyć jakimś w miarę rozwojowym osprzętem - ktoś coś doradzi? Tyle na początek - wdzięczny będę za każdą informacje . |
Autor: | Piechuxt [ 30 Lis 2013, 22:39 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Pierwsza poszlaka, to łapa silnika mocowana do głowicy, więc bedzie trzeba pewnie swoją ulepić Co do skrzyni...powszechna, tania i całkiem ok byłaby z 1.2 60mpi z mk II-dosyć długie przełożenia w porównaniu do piątek z GP/Evo...tylko zostaje kwestia przełożenia mechaniki zamiast hydrualiki, bądź tylko flaki podmienić |
Autor: | Pawelec90 [ 01 Gru 2013, 00:21 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Piechuxt napisał(a): Pierwsza poszlaka, to łapa silnika mocowana do głowicy, więc bedzie trzeba pewnie swoją ulepić Z łapami właśnie jest nie do końca jasna sprawa... kilka razy już czytałem, że w sejach (gdzie t-jet staje się dość powszechny), wieszają go na łapach z 1.1. Z tego co wiem, to 1.1 MPI w seju nie ma łapy na głowicy, zresztą podmiana na 1.2 MPI z Punto jest podobno p&p - z tego by wynikało, że w kropku też można go posadzić bez rzeźbienia customowych łap - przyznam, że byłoby super . Piechuxt napisał(a): Co do skrzyni...powszechna, tania i całkiem ok byłaby z 1.2 60mpi z mk II-dosyć długie przełożenia w porównaniu do piątek z GP/Evo...tylko zostaje kwestia przełożenia mechaniki zamiast hydrualiki, bądź tylko flaki podmienić To mkII jest na hydraulice? Wiesz, na upartego mogę go spiąć z obecną skrzynią - wtedy byłoby najmniej kombinacji, kwestią dyskusyjną pozostaje wytrzymałość, no i sprzęgło 180mm - T-Jet w serii ma 150KM, a z zasłyszanych informacji, to przy większej dmuchawce i dobrym wystrojeniu na SA 2xx KM jest jak najbardziej realne - no nie wiem, jakby ori skrzynia z kropka na to zareagowała. Ja myślałem o jakiejś skrzyni z 1.4 16V, tyle że na mechanice. P.S. Właśnie dokopałem się do informacji, że T-Jet w wersji 150KM i więcej jest fabrycznie zakuty - ktoś jest w stanie to potwierdzić? |
Autor: | rzel [ 01 Gru 2013, 11:18 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
napisz pw do kolegi dj_o http://fiatpunto.com.pl/member3218.html on taki silnik wsadzał do swojego punto lub zamierzał, nie pamiętam |
Autor: | STax [ 01 Gru 2013, 11:28 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
rzel napisał(a): napisz pw do kolegi dj_o member3218.html Dokładnie to samo miałem napisać Z tego co pamiętam z ostatniej rozmowy, to ma nawet taki silnik na sprzedaż. |
Autor: | julian [ 01 Gru 2013, 11:41 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Więcej informacji na pewno udzieliliby Ci koledzy z AK - typu jaka skrzynia itp itd. |
Autor: | Piechuxt [ 01 Gru 2013, 13:20 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Nie patrz na sprzęgło 180mm-ja w swojej skrzyni 1.2 mpi mam sprzęgło 200mm ze Stilo 1.4 16V-podobno jest sporo lepsze(mocniejszy docisk) niż 200mm z Grande punto, gdzieś na AK był temat o tym Tylko konkretniej, to chodziło chyba o sprzęgło 200m montowane w gp 1.2 i 1.4 8V .A skrzynie....jakoś wytrzymują te turbawy chłopaków |
Autor: | srbenda [ 01 Gru 2013, 20:33 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Pawelec90 napisał(a): Właśnie dokopałem się do informacji, że T-Jet w wersji 150KM i więcej jest fabrycznie zakuty - ktoś jest w stanie to potwierdzić? Tak, ~250KM wytrzymuje bez problemów. Fabrycznie nie ma chłodnicy oleju, ale jest wymiennik ciepła woda-olej. U mnie dawał radę nawet na torze. Wesja 150-155KM ma większe turbo niż 120KM. |
Autor: | Pawelec90 [ 02 Gru 2013, 00:29 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
rzel napisał(a): napisz pw do kolegi dj_o http://fiatpunto.com.pl/member3218.html on taki silnik wsadzał do swojego punto lub zamierzał, nie pamiętam Danke - faktycznie, był taki projekt. Puściłem PW... Przerzuciłem jeszcze trochę informacji w sieci i wychodzi na to, że faktycznie T-Jeta powiesze na łapach z 1.1 - trochę to zbyt piękne, żeby było prawdziwe, ale zobaczymy... Piechuxt napisał(a): Nie patrz na sprzęgło 180mm-ja w swojej skrzyni 1.2 mpi mam sprzęgło 200mm ze Stilo 1.4 16V-podobno jest sporo lepsze(mocniejszy docisk) niż 200mm z Grande punto, gdzieś na AK był temat o tym Tylko konkretniej, to chodziło chyba o sprzęgło 200m montowane w gp 1.2 i 1.4 8V .A skrzynie....jakoś wytrzymują te turbawy chłopaków Z jakim zamachem masz zestawione to sprzęgło? Bo właśnie wstępny plan był na zamach i sprzęgło z jakiegoś 1.4 16V. Masz jakieś dane odnośnie wagi koła w T-Jet'cie, a np. wspomnianym 1.4 n/a? Z tymi skrzyniami z 1.2 to wiesz, tak trochę na dwoje babka wróżyła - niby wytrzymują, ale co chwile na centomanii widać jakiś temat o wysranej skrzyni . srbenda napisał(a): Tak, ~250KM wytrzymuje bez problemów. Fabrycznie nie ma chłodnicy oleju, ale jest wymiennik ciepła woda-olej. U mnie dawał radę nawet na torze. Wesja 150-155KM ma większe turbo niż 120KM. Wiesz może, jak to jest technicznie rozwiązane? Chodzi mi o to, czy nie ma tam jakiejś lichej chłodniczki, która lubi się rozciec i zrobić budyń z oliwy . Co do turbo, to słyszałem kilka opinii, że ori turbo jakkolwiek fajnie jeżdżące w serii, jest kompletnie nierozwojowe - tyczy się to tylko 120KM? W mocniejszym jest coś sensowniejszego? |
Autor: | Piechuxt [ 02 Gru 2013, 00:34 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Zamach mam też z 1.4 16V, z Idei tak konkretniej. Masa...cholera, ważyłem swój i nie pamiętam ile miał x/ Wiem, że był troche cięższy od tego co miałem 180mm, coś koło 7kg (różnica nie większa jak 0,5-0,75kg, poszukam, może gdzieś mam to zapisane). A co do T-jetów....tam czasem nie dawali dwumasy w którejś wersji? |
Autor: | Pawelec90 [ 02 Gru 2013, 00:39 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Piechuxt napisał(a): Zamach mam też z 1.4 16V, z Idei tak konkretniej. Masa...cholera, ważyłem swój i nie pamiętam ile miał x/ Wiem, że był troche cięższy od tego co miałem 180mm. A co do T-jetów....tam czasem nie dawali dwumasy w którejś wersji? Dawali . Nie wiele o tym wiem, nie znam się, drogie to to i w ogóle, dlatego na wstępie rozpytuje o zestaw ze zwykłym kołem . |
Autor: | Piechuxt [ 02 Gru 2013, 00:50 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Temu nie cuduj, i bierz jednomas I do turbowozu bez żadnego odchudzania będzie jak znalazł EDYT: niestety, ale nigdzie konkret mas z ważenia zamachów nie znalazłem |
Autor: | Pawelec90 [ 02 Gru 2013, 00:52 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Piechuxt napisał(a): Temu nie cuduj, i bierz jednomas I do turbowozu bez żadnego odchudzania będzie jak znalazł No i taki jest plan . Czyli radzisz, żeby celować w sprzęgło od stilona? Co do zamachu, to jeszcze pozostaje konsultacja z którymś z moich guru, żeby odpowiednio wage dobrać . Masz jakieś info nt. średnicy ori przepustnicy? No i na dzień dobry, czy podchodzi jakaś linkowa p&p - średnica może być taka sama, ale i na większą się nie obraże, bo lubie aptekarski gaz . |
Autor: | Piechuxt [ 02 Gru 2013, 01:03 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
T-jeta tematu totalnie nie ogarniałem Ja mam plan póki co taki, żeby znaleźć jakiś dół od 1.4 16V(odpręża) i nakryć go ośmiozaworową czapą z nowych 1.2/1.4 (kwestia posiadania, bądź nie, wariatora). Do tego będą mi pasować wszelkie kolektory i przepustnice, ori komp mi ten silnik jakoś ogarnie do momentu zakupienia DETa....i tak to będzie póki co I jedyna twoja szansa, to cały kolektor ssący z przepustnicą z 1.6 16V-linka i spora średnica....i chyba prościej podpiąć stary kolektor do głowicy, niż starą przepustnice do ssącego z T-jeta A nr sprzęgła Valeo tego fajnego jutro poszukam |
Autor: | srbenda [ 02 Gru 2013, 10:48 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Pawelec90 napisał(a): Wiesz może, jak to jest technicznie rozwiązane? Chodzi mi o to, czy nie ma tam jakiejś lichej chłodniczki, która lubi się rozciec i zrobić budyń z oliwy . Co do turbo, to słyszałem kilka opinii, że ori turbo jakkolwiek fajnie jeżdżące w serii, jest kompletnie nierozwojowe - tyczy się to tylko 120KM? W mocniejszym jest coś sensowniejszego? Nie mam pojęcia jak rozwiązano chłodnicę oleju, ale jest to typowy wymiennik ciepła woda-olej jak w wielu innych samochodach. U mnie działa od czterech lat i ~95.000km bez problemów. Turbo, nawet te większe (IHI VL36) się "kończy" na 180-190KM i ~300Nm. Garrett 1446 z AGP esseesse starczy do 210-220KM, ale wymaga innego kolektora. |
Autor: | _marcin00_ [ 02 Gru 2013, 14:02 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Piechuxt napisał(a): to cały kolektor ssący z przepustnicą z 1.6 16V-linka i spora średnica Tylko nie od stilo, bo tu przepustnica przy 1,6 16V jest sterowana po kablu |
Autor: | Piechuxt [ 02 Gru 2013, 14:11 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=286856625 Przyda Ci sie ta gadanina Co do sprzęgła: Valeo 826521 A tu masz te ,,złe" : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7b9faa0bcecd575.html# |
Autor: | DeviLL [ 02 Gru 2013, 14:15 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Podsumuje nie warto pchać się w taki swap , chyba ,że masz zbędne 10tyś+ Dozbieraj i kup gp 1.4tjet |
Autor: | Piechuxt [ 02 Gru 2013, 14:20 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Paweł to jeden z nielicznych tutaj co pyta, gada.... i robi, więc w tym temacie wyjątkowo nie widze sensu dawać takich rad |
Autor: | Angry_Us3r [ 02 Gru 2013, 15:13 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Piechuxt, +1 |
Autor: | Pawelec90 [ 02 Gru 2013, 18:33 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
srbenda napisał(a): Turbo, nawet te większe (IHI VL36) się "kończy" na 180-190KM i ~300Nm. Garrett 1446 z AGP esseesse starczy do 210-220KM, ale wymaga innego kolektora. Hmm... ja myślałem nad GT28, ale to tylko sugestia jednym projektem, bo sam o turbinach wiem nie wiele, nie wiem czym się kierować przy wyborze - dlatego byłbym wdzięczny, za kilka propozycji . Było by miło, gdyby bez strasznego żyłowania miała potencjał na 2xxKM, no i żeby od powiedzmy 3000rpm - 3500rpm działo się już coś ciekawego Oglądałem wykresy T-Jetów na ori turbo i gdzieś chyba od 4000rpm-4500rpm w najlepszym razie nie dzieje się już nic, albo leci lekko w dół, dlatego chce na dzień dobry coś innego. Piechuxt napisał(a): http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=286856625 Przyda Ci sie ta gadanina Co do sprzęgła: Valeo 826521 A tu masz te ,,złe" : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7b ... d575.html# Czytałem ten wątek właśnie - przekładać całego ssącego z 1.2 16V nie chcę, w którymś projekcie pisali o przepustnicy z 1.6 16V, że podchodzi pod ori ssący - pytanie tylko, czy p&p czy trzeba rzeźbić jakąś przelotke, bo jeżeli tak, to można od razu załadować np. od 2.0 16vT . O tych sprzęgłach to coś mi świtać zaczyna - tam chyba chodziło o budowę "słoneczka", nie? Jakaś taka jatka tam chyba o to była, który docisk lepszy , bo tarcze pewnie te same będą. DeviLL napisał(a): Podsumuje nie warto pchać się w taki swap , chyba ,że masz zbędne 10tyś+ Dozbieraj i kup gp 1.4tjet Zazwyczaj nie reaguje na tego typu posty i inne wycieczki osobiste nt funduszy czy "obiektywnie złego myślenia i planowania" , ale tym razem zrobie wyjątek i zapytam - co Kolega miał na myśli? Kwestie wartości merytorycznej pomijam, bo takiej ten post nie posiada żadnej, ale ciekaw jestem motywacji . |
Autor: | Piechuxt [ 02 Gru 2013, 19:01 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Dokładnie tak, różnica w słoneczku. Wizualnie Stilonowe ma więcej promyków, zaś te gorsze, jak sie pewnie większość widowni domyśliła-mniej Z co do dokładania przepustnicy do ori kolektora, to ktoś tam puścił bąka, ze zakładał to na flanszy dorabianej |
Autor: | Pawelec90 [ 02 Gru 2013, 20:53 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
No tak myślałem... także teraz trzeba się dokopać do średnicy przepustnicy w T-Jet'cie, w 1.6 16V i w 2.0 16vT (bo 1.8 jest chyba po kablu już) i coś wybrać, skoro i tak trzeba rzeźbić. Myślałem jeszcze, żeby od razu zestawić całość z ITB, ale to mi generuje znacznie większą ilość niewiadomych, także raczej zostawię to na stage2 . Masz jakieś info nt skrzyń z kopciuchów? Chyba właśnie Kolega dj_o polecał je do t-jeta, a ceny są rewelacyjne - z 1.3 w granicach 3-4 stówek, a taką z 1.9 można i za stówke mieć . Sprzęgło na mechanice to warunek, jedna linka też by była super, ale pewnie sie takiej nie znajdzie - co do impulsatora, to można go jakoś bezboleśnie na linke zamienić? |
Autor: | Piechuxt [ 02 Gru 2013, 22:06 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Pawelec90, tak troche strzelam, ale mniej kombinowania nie było by przy dołożeniu licznika od GT i podpięciu do niego impulsatora? CAN'u i tak tam nie ma A co do kopciuchowych skrzyń to wiedzy mam zero...nawet nie wiem jak to powiesić na T-jet Bo w sumie ciekawe pytanie-blok T-jeta to kontynuator rodziny fire, i wszystkie skrzynie od fajerów do niego pasują, czy też zapięli tam w odlew inne mocowania dzwonu? Bo kwestia zamachu fajerowego to kwestia rozwiercenia dziur na śruby mocujące do wału o jeden wymiar. |
Strona 1 z 7 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |