Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

T-Jet w mkI - konkrety
http://fiatpunto.com.pl/topic44886-100.html
Strona 5 z 7

Autor:  Pawelec90 [ 27 Mar 2015, 02:20 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Trochę się za wczesnie "pochwaliłem", że fuckup, a tu miała niespodzianka - składam do kupy i jednak wszystko pasi... :mrgreen:

Image

Image

... widać, jak wsio spasowała - fotki jeszcze przed spawaniem z użyciem mojej zabawki ;)

Image

serdecznie polecam każdemu, kto robi w nierdzewce :)

[ Dodano: 25 Mar 2015 20:52 ]

Jego wysokość, poliuretan... :mrgreen: :

Image
Dzisiaj odebrałem z tokarni... :mrgreen: na szybko złożyłem poduszki, tak "na sztuke" i wyszło na prawdę zajebiście... :mrgreen: teraz obudowy schną w podkładzie, niestety brak foto... jak dobrze pójdzie, jutro baza i jeszcze w tym tygodniu można składać.

Mała rzecz, ale cieszy jak cholera... :mrgreen: to pierwszy taki mój "projekcik", od A do Z pomyślany przeze mnie, do którego nie było żadnego "know-how", doprowadzony do końca - jest radość :mrgreen:

[ Dodano: 27 Mar 2015 02:20 ]

Udało mi się trochę z robotą podgonić z robotą :) wysztukowałem ostatni kawałek dolotu - weszło na zapałki z wymiennikiem - strasznie tego ustrojstwa nie lubie... :mrgreen:

Image

Image

Spływ oleju - t-jet ma do głupio pomyślane trzeba takie dziwne patenty robić... jakby ktoś wymieniał turbo, to się może przydać - na goodridgeach wyszlo by z pincet, a tu dyszke kosztuje :mrgreen:

Image

i obudowy poduszek w podkładzie :)

Image

a no i skończyłem v-band do dp - ładny spaw mi wyszedł, to wklejam... :mrgreen:

Image

Autor:  srbenda [ 27 Mar 2015, 19:34 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Ładna łuska :) Od dawna spawasz?

Autor:  Pawelec90 [ 29 Mar 2015, 22:27 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

srbenda napisał(a):
Ładna łuska :) Od dawna spawasz?


Teoretycznie, to rok z hakiem - ale to w dużym uproszczeniu, bo czasem i miesiąc palnika nie tykam... :mrgreen:

Tak się poduchy po złożeniu prezentują: :)
Image

Autor:  kornat [ 30 Mar 2015, 09:46 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

elegancko wyszły! :)

Autor:  Pawelec90 [ 05 Kwi 2015, 04:54 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

kornat napisał(a):
elegancko wyszły! :)


Danke z dobre słowo - jak u Ciebie postępy? :)

Tutaj to, co zajączek dla kropka przyniósł:

Image

Mocny akcent w postaci spala + reszta fantów, żeby chłodzenie skończyć :)

Autor:  Piechuxt [ 05 Kwi 2015, 18:06 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

O, i jednak kupiłeś filtr Szymona :D I co...nie kłuje, nie gryzie, filtr jak filtr :D

Autor:  Pawelec90 [ 13 Kwi 2015, 01:57 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Piechuxt napisał(a):
O, i jednak kupiłeś filtr Szymona :D I co...nie kłuje, nie gryzie, filtr jak filtr :D


Dobra, dobra... :mrgreen: może faktycznie to szukanie dziury w całym, ale w końcu jakaś różnica musi być - jeżeli nie pomiędzy producentami, to chociaż pomiędzy medium filtrującym (np. bawełna/gąbka). To chyba Ty Simote podrzuciłeś... :mrgreen: Tak rozminiałem K&N/Simota, a Pipercross. Pytałem tu na forum, przekopałem też dość skutecznie neta i w zasadzie nie znalazłem żadnych "za" i "przeciw" poszczególnym filtrom... Tak więc niejako cena wygrała - gąbka jest 5-6x droższa, niż bawełna, więc szkoda mi było tyle zapłacić, jeśli nie miałem choć jednego argumentu "za".

Spór raczej akademicki i chyba nigdy nie zostanie rozstrzygnięty... bo opinie "Kupiłem, jest OK, można zakładać..." raczej mają niewielką wartość merytoryczną :mrgreen: , a przeszukując neta, w zasadzie tylko na takie miałem okazję się natknąć.... ;) Raczej nikt nie bada długotrwałego wpływu filtra na silnik, np. po 100, 200, 300kkm... można zbadać przepływy, ale akurat przy turbo nie będzie to miało kluczowego znaczenia.

[ Dodano: 13 Kwi 2015 01:57 ]

Mały update - postępy są :mrgreen: tylko fot niewiele i tak wyrywkowo, bo jakoś nie było kiedy robić

Jedna poducha poli w trakcie montażu i już na gotowo...
Image

Image

Image

Już na tej jednej jest beton... :mrgreen:



i przygotowania do montażu środkowej, teraz zapodkładowane, pomalowane i schnie :)
Image

dorobiona ostatnia część dolotu
Image

Autor:  STax [ 13 Kwi 2015, 11:27 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Kurde, ciasno, ciasno... ;)

Autor:  Pawelec90 [ 15 Kwi 2015, 03:29 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

STax napisał(a):
Kurde, ciasno, ciasno... ;)


eee... to tylko tak groźnie na foto wygląda... ten obfity filtr potęguję wrażenie :mrgreen: . W gruncie rzeczy, komora kropka jest obszerna, silnik mały, także można się komfortowo z osprzętem rozkładać :mrgreen:

Autor:  Angry_Us3r [ 15 Kwi 2015, 07:07 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

W SC się mieszczą, to i w PI da radę :)

Autor:  Pawelec90 [ 21 Kwi 2015, 23:56 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Skromna aktualizacja :)

Dzisiaj wymieniłem wszystkie poduszki na poliuretan - praca odbywała się w jednoosobowym zespole, więc mało komfortowo... :mrgreen:

Image

I boczna

Image

... motor siedzi jak zabetonowany :mrgreen: aż jestem ciekaw, jak się to przełoży na wrażenia z jazdy

Autor:  STax [ 22 Kwi 2015, 09:19 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Pawelec90 napisał(a):
aż jestem ciekaw, jak się to przełoży na wrażenia z jazdy

Będzie tłukło :P
https://www.youtube.com/watch?v=un1VhJIwnxQ

Autor:  Qbek [ 28 Kwi 2015, 23:19 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Aż słów brak :D Piękna robota.

Autor:  Pawelec90 [ 17 Cze 2015, 22:49 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

STax napisał(a):


Nie śpię, bo trzymam kredens... :mrgreen:

Qbek
napisał(a):
Aż słów brak :D Piękna robota.


Miło posłuchać takich komentów, mimo wszystko .... :) Niedługo kolejne, mam nadzieje, że ostatnie update :). Czekam na dopping ... ;)

[ Dodano: 02 Maj 2015 05:29 ]

PS. Jest projekt mega kółka na alt. ale to za kilka upt. :mrgreen:

[ Dodano: 12 Maj 2015 03:00 ]

Tym razem, trochę obszerniejszy up! ;)

Zawór wolnych początkowo miał być do silnika n/a, więc trzeba było dosztukować "co nieco" ;), żeby zechciał w zamkniętym układzie pracować

Image

i sam zawór

Image

Ze względu na fakt, że t-jeta w tej budzie nie było, żadne rury wodne się nie zgadzały, więc wszystko trzeba było od nowa zrobić... tutaj już pół-produkty na tiga

Image

Image

I efekt finalny

Image

Image

Image

Jak już wcześniej pokazano - turbo spore, więc zebrałem tajle, do zrobienia podpory :mrgreen:

Image

... będzie podparte, a w zasadzie "podwieszone" za muszle

Image

[ Dodano: 10 Cze 2015 22:58 ]

Jest tak:

Image

Image

Image

...a będzie jeszcze lepiej... :mrgreen: drobne prace estetyczne, ostatnia korekcja budżetu ;) i można stroić :)

[ Dodano: 17 Cze 2015 22:49 ]

Smarowanie + tajle, do wodnego IC :)

Image

Autor:  Piechuxt [ 18 Cze 2015, 20:47 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Świrus, mogłeś chłodzenie kiełbasą i piwem zrobić, w koncu sezon na to jest :D
Nie no, przyznaje że ostro poleciałeś i pytanie czy...nie przekombinowałeś więcej niż to warte :V
Ale kombinuj, okaże się na kreskach z hamowni :D

Autor:  Pawelec90 [ 18 Cze 2015, 23:19 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Piechuxt napisał(a):
Świrus, mogłeś chłodzenie kiełbasą i piwem zrobić, w koncu sezon na to jest :D
Nie no, przyznaje że ostro poleciałeś i pytanie czy...nie przekombinowałeś więcej niż to warte :V
Ale kombinuj, okaże się na kreskach z hamowni :D


Nie lubię kiełbasy piwem zapijać... :mrgreen: ogólnie zapijać jedzenia browarem nie szczególnie lubię, może stąd ten metanol... :mrgreen:

Z tym przekombinowaniem... bardzo możliwe :mrgreen: . Wiesz, w tej furze niby nie ma za bardzo nic takiego, co by w "tuningu" nie funkcjonowało - ot, turbo-motor i tyle... z drugiej strony, to większość projektów idzie bardziej "stopniowo", od serii powiedzmy, a tu jest więcej "grubych" tajli od razu wrzuconych - także wynik całości jest trudny do przewidzenia, szczególnie w rękach amatora, takiego jak ja ;). A ten wodny IC, to już wybitnie tylko z ciekawości robię, nie licząc "na nic"... o tym jest zaskakująco niewiele w internecie, a dziwne, bo przy odrobinie chęci, to jest to do złożenia za grosze - mój jak na razie kosztował mnie 39,80 zł :mrgreen: .

A poza tym, to sam przyznaj - nie na tym polega fun, żeby właśnie kombinować...? :mrgreen:

Autor:  srbenda [ 19 Cze 2015, 19:02 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

To będzie "psikacz" na IC czy jak?
Projekt mega - nie wróżyłem mu powstania :)

Autor:  punto 1.6 [ 19 Cze 2015, 19:42 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

czym będą sterowane silniki na spryskiwacz na IC :> , jakiś czujnik temp który będzie załączał :> , czy jakimś guzikiem :>.
Ogólnie fajny bajerek dla szpanu sam bym zamontował :mrgreen:.

Autor:  Pawelec90 [ 23 Cze 2015, 00:11 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

srbenda napisał(a):
To będzie "psikacz" na IC czy jak?
Projekt mega - nie wróżyłem mu powstania :)


Dokładnie, będzie szczać na IC :mrgreen: . A powstania, to czemu nie wróżyłeś - nie wierzysz we mnie...? :mrgreen: Żart oczywiście... ;)

punto 1.6 napisał(a):
czym będą sterowane silniki na spryskiwacz na IC :> , jakiś czujnik temp który będzie załączał :> , czy jakimś guzikiem :>.
Ogólnie fajny bajerek dla szpanu sam bym zamontował :mrgreen:.


Najpewniej sterowanie z kompa, rzecz jasna jak piszesz, po warunku z czujnika temp. powietrza. Pewnie można to rozwiązać tylko "elektrycznie", na jakimś przekaźniku czy cuś, ale nie ma co komplikować, jeśli w emu jakieś wolne wyjścia zostaną ;). Może jakiś dodatkowy knefel "na sztywno", do jakiś sprintów czy cuś, ale to się zobaczy wszystko.

Montuj :mrgreen: - jak sam widzisz po fotach, można to za parę groszy poskładać. Wbrew pozorom, to najbardziej problematyczny jest zbiornik - ceny takich "pro" zbiorników na metanol zabijają ;) - ja sobie to zrobiłem ze zwykłego kanistra 10l, do tego mały "mod", żeby pewnie i mocno osadzić z dołu nyple do podobru i czujniki.

Autor:  srbenda [ 23 Cze 2015, 14:21 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Zbiornik do spryskiwaczy nie starczy? Jest szczelny i ma miejsce na silniczek. Odpalać silniczki w sekwencji aby pompka podawała płyn a potem ta druga podbijała ciśnienie i robiła mgiełkę.

Autor:  Pawelec90 [ 23 Cze 2015, 23:12 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

srbenda napisał(a):
Zbiornik do spryskiwaczy nie starczy?


Mało... ;) rozpytywałem tu na forum i z zeznań Kolegów wychodziło, że jakieś stare zbiorniki, to chyba max. te 5-6l, do tego każdy inny kształt niż klocek, mocno komplikowałby montaź... obecność czujnika też nieprzewidywalna - ogólnie po przemyśleniu, to więcej to kłopotów generowało, niż ew. zysku. Może gdybym był stałym bywalcem szrotu i z "pamięci" wiedział w czym szukać, ale tak, to tylko komplikacja...

srbenda napisał(a):
Jest szczelny i ma miejsce na silniczek. Odpalać silniczki w sekwencji aby pompka podawała płyn a potem ta druga podbijała ciśnienie i robiła mgiełkę.


Jeśli silniczki byłyby te same, to ciśnienia nie podniesie ;), musiałby jeden mieć wyższe... ;). Tak jak pisałem wcześniej - za dużo komplikacji... postawiłem sobie warunek, że zrobię tylko po taniości i prosto :mrgreen: . W gruncie rzeczy, to nawet nie wiadomo, czy to będzie jakieś miarodajne efekty dawać - taki bajer ma rację bytu w sytuacji, kiedy dolot zaczyna "puchnąć" np. od jakiegoś tam doładowania - równie dobrze może się okazać, że dolot będzie wystarczająco wydajny i wtedy efekt będzie prawie pomijalny, stąd nie chciałem nadmiernie komplikować...

A tak mam na prawdę tanio dwa zbiorniki 10l, które mają jeszcze jeden, ukryty "plus"... ;) - są tak pomyślane, żeby bez dodatkowych przeróbek pasowały do rozwinięcia tematu, czyli wtrysku wódy... :mrgreen:

Autor:  dzikidaniel [ 24 Cze 2015, 09:25 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Przecież ten IC starcza na większe moce niż turbo pozwala to w czym problem? Jak nadal potrzebujesz natrysk na IC to bierzesz pompkę od spryskiwaczy reflektorów i masz to co potrzebujesz. Zbiornik nawet litrowy starczy bo natrysk używa się tylko przy pełnym pałowaniu.

Autor:  Pawelec90 [ 25 Cze 2015, 03:00 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

dzikidaniel napisał(a):
Przecież ten IC starcza na większe moce niż turbo pozwala to w czym problem?

To raczej nie działa tak 0-1, tzn. że wystarczy przeszacować IC i wiadomo, że nie będzie problemów z temperaturą ;). Zresztą sam wiesz, że większy IC, ogólnie dolot, to też np. większa pojemność cieplna, czyli dłuższe wytracanie temperatury, którą złapie choćby na postoju. Do tego dochodzą sytuacje, gdzie naturalnie będzie mocniej grzało, choćby podtrzymanie albo procedura, albo choćby zwykły upał na dworze i jest pole do popisu takiego układu ;).

Ale nie zapieram się, że to będzie robiło robotę - sam napisałem, że robię to bardziej z ciekawości i bez żadnych dowodów, że musi być potrzebne... ;)

dzikidaniel napisał(a):
Jak nadal potrzebujesz natrysk na IC to bierzesz pompkę od spryskiwaczy reflektorów i masz to co potrzebujesz. Zbiornik nawet litrowy starczy bo natrysk używa się tylko przy pełnym pałowaniu.

No i tak jest właśnie - to zwykłe pompki, pierwsze z brzegu... ;), chociaż takie od lamp, może by faktycznie lepszą robotę robiły, choćby ze względu na ciśnienie. 1l pojemnik? No nie sądze... ;) zakładając wydajność pompki, choćby na te 2/minute, to 1l zbiornik, to w moment by schodził. Do tego napełnianie dość upierdliwe, więc jeśli to faktycznie będzie działać, to wolę mieć za plecami zapas na chociaż te 5 min. ciągłej pracy.

[ Dodano: 25 Cze 2015 03:00 ]

Czy znalazłby się ktoś, kto potrafiłby w miarę szczegółowo pisać montaż pasów szelkowych - co, jak, gdzie itd... szelki, które na prawdę uratują przy ostrym dzwonie. Wiem np. że "górne" pasy trzymają na którejś z poprzeczek klatki - możnaby wspawa taką "rozpórke" ;).

Jest kilka osoób, które z radjami mają coś wspólnego, więc może coś podpowiedzą?

Autor:  STax [ 25 Cze 2015, 10:50 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... 3_2014.pdf
Najlepiej montować w fabrycznych otworach i taki też montaż polecam. Jak chcesz do klatki, to w tym załączniku masz wszystko dość jasno opisane.

Autor:  NiebieskiSX [ 25 Cze 2015, 11:37 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Taaa załącznik J podstawa każdego auta do rajdów

Strona 5 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/