Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
T-Jet w mkI - konkrety http://fiatpunto.com.pl/topic44886-50.html |
Strona 3 z 7 |
Autor: | Pawelec90 [ 21 Lis 2014, 00:17 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
dzikidaniel napisał(a): W kwestii pochylenia turbo to wystarczy popuścić śruby mocowania flanszy do żeliwa i można obracać się jak chce względem chry. Najwyżej trzeba przerobić mocowanie actuatora ale to akurat nie robi wielkiego problemu. No ale sam zobaczysz co i jak. Na jakim ecu stawiasz? EMU? O, tego to nie wiedziałem - wielkie dzięki, bo to cenna informacja . Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, bo faktycznie kolektor można by zupełnie inaczej zaplanować zachowując przy okazji wszystkie parametry ustawienia sprężarki. Przy zewnętrznym wg, to już pewnie w ogóle bezproblemowa sprawa - nie mam teraz turbo pod ręką, ale muszę popatrzeć jak to wygląda, bo się na przyszłość przyda. No na 99% będzie emu - temat niby jeszcze otwarty, ale w takich pieniądzach, to chyba nikt nie zaoferuje tyle, co emu. [ Dodano: 21 Lis 2014 00:17 ] Padło pytanie o wielkość turbo... tu takie poglądowe foto Tu już na aucie i zaczątek dp |
Autor: | Piechuxt [ 21 Lis 2014, 18:02 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Masz jakiś wspornik pod tą krowe, czy zrobiłeś coś na wzór dźwigni do otwierania piwa? A turbo locha w porównaniu do mojego :3 Tyle że ja szybciej wyjade z garażu |
Autor: | Pawelec90 [ 21 Lis 2014, 23:15 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Piechuxt napisał(a): Masz jakiś wspornik pod tą krowe, czy zrobiłeś coś na wzór dźwigni do otwierania piwa? A turbo locha w porównaniu do mojego :3 Tyle że ja szybciej wyjade z garażu Wspornik będzie, obowiązkowo - za duże turbo i za długi kolektor, żeby ryzykować , tylko nie rozkminiłem jeszcze, jak to rozwiąże, bo wolałbym się podeprzeć gdzieś o blok, a nie łączyć ze sobą "czymś" flansz kolektora. Dzisiaj udało się downpipe wyrzeźbić |
Autor: | Piechuxt [ 22 Lis 2014, 00:14 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Hmmm, jeżeli T-jet ma rurke wody jak 1.2 8V to przykręć wspornik turbo pod wspornik od tej rurki :3 |
Autor: | Edimixer [ 25 Lis 2014, 00:17 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Podoba mi się to. Kiedyś muszę wpaść i zobaczyć jak to wygląda. Też planuję włożyć t-jeta, ale prawie w całości w serii. Miło wiedzieć, że ktoś taki mieszka obok mnie. |
Autor: | srbenda [ 25 Lis 2014, 15:35 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Jakie docelowe przeznaczenie auta? Bo sprężarka jest jebitna Moc, owszem, będzie ale co do zakresu użytecznych obrotów nie jestem pewien. Czekam na postępy |
Autor: | Pawelec90 [ 25 Lis 2014, 22:45 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Piechuxt napisał(a): Hmmm, jeżeli T-jet ma rurke wody jak 1.2 8V to przykręć wspornik turbo pod wspornik od tej rurki :3 Rura jest inaczej puszczona i z tego co pamiętam, żadnych śrub tam nie ma. Jedyna śruba jest na "malej" rurze wodnej, ale to skromna szpilka M6 wkręcona w blok, więc na tym nie chciałbym raczej turbo podwieszać . Edimixer napisał(a): Podoba mi się to. Kiedyś muszę wpaść i zobaczyć jak to wygląda. Też planuję włożyć t-jeta, ale prawie w całości w serii. Miło wiedzieć, że ktoś taki mieszka obok mnie. Zapraszam . W razie czego służę radą, jeśli będę potrafił . srbenda napisał(a): Jakie docelowe przeznaczenie auta? Bo sprężarka jest jebitna Moc, owszem, będzie ale co do zakresu użytecznych obrotów nie jestem pewien. Czekam na postępy Odpowiem tak politycznie - auto ma sprawiać przyjemność , zarówno podczas budowy, jak i w czasie jazdy - taki jest cel, jak wyjdzie, to zobaczymy . Lag będzie na pewno gigantyczny i biorę to na klate - aktualnie mam auto do jazdy na codzień, więc plan jest na jak największą rozwojowość i pod tym kątem były dobierane części. Turbo to akurat taki element, którego zmiana wymusza kupe dodatkowej pracy, więc chciałem coś, co będzie dawało możliwości na dalszy rozwój . |
Autor: | xONx [ 25 Lis 2014, 22:50 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Pawelec90 napisał(a): Lag będzie na pewno gigantyczny i biorę to na klate a myślałeś nad jakimś dodatkowym mniejszym turbo, albo kompresorem, który by ten LAG w jakiś sposób ograniczył |
Autor: | Edimixer [ 25 Lis 2014, 22:52 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Z jakiego silnika jest ta turbina? Cała reszta to t-jet 120 czy 150km? |
Autor: | Pawelec90 [ 11 Gru 2014, 16:20 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
xONx napisał(a): a myślałeś nad jakimś dodatkowym mniejszym turbo, albo kompresorem, który by ten LAG w jakiś sposób ograniczył Wiesz, pomysłów było i jest wiele , ale twinturbo albo kompresora raczej nie przewiduję. Stopień skomplikowania takiego projektu rośnie dość drastycznie i tak obiektywnie patrząc, nie wiem, czy na razie nie przoerosło by mnie wykonanie tego, przynajmniej na takim poziomie, jaki sobie założyłem. Poza tym, jakoś szczególnie nie zależy mi w tym projekcie, na robieniu charakterystyki z turbo diesla . Samochód jest przewidziany "do rozrywki", więc lag jest kwestią całkowicie drugorzędną. Jest kilka bardziej "egzotycznych" pomysłów na podnoszenie mocy, ale to wszystko jeśli wypali, to w przyszłości - na razie chce poskładać taki setup i zobaczyć, jak to zagra . Edimixer napisał(a): Z jakiego silnika jest ta turbina? Cała reszta to t-jet 120 czy 150km? Jeszcze inaczej, bo to motor z abartha 500 . 140 albo 160KM, teraz nie dam głowy. [ Dodano: 08 Gru 2014 22:04 ] Dzisiaj wreszcie ogarnąłem heble z przodu Jak widać, hebel wchodzi na styk Ogólnie całkiem fajnie to wygląda - furka zaczyna nabierać kształtów . Za moment dojdą jeszcze zaciski z tyłu, ale tam już będzie trochę więcej roboty... [ Dodano: 11 Gru 2014 16:20 ] Dzisiaj doszły wycinanki z lasera - customowa łapa alternatora i elementy do wykonania poduszek poli mojego pomysłu . |
Autor: | Piechuxt [ 11 Gru 2014, 23:32 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Rozumiem że nie wkładałeś t-jetowego altka na jakimś dobieranym pasku, żeby nie zwiększać oporów dla silnika? xd |
Autor: | dzikidaniel [ 11 Gru 2014, 23:35 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Z ciekawości jaki to hebel i jakie alu? |
Autor: | punto 1.6 [ 12 Gru 2014, 14:45 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
zaciski masz odwrotnie zamontowane , wyjście na wężyk ma być u góry |
Autor: | STax [ 12 Gru 2014, 14:47 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Felgi, jesli to te co pamiętam z naszego spotkania, to chyba 15". punto 1.6 napisał(a): zaciski masz odwrotnie zamontowane , wyjście na wężyk ma być u góry A to ma jakieś znaczenie w praktyce? Pytam serio, bo to ciekawa kwestia. |
Autor: | Piechuxt [ 12 Gru 2014, 15:11 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
punto 1.6 napisał(a): zaciski masz odwrotnie zamontowane , wyjście na wężyk ma być u góry Nie jest ważniejszym to, żeby odpowietrznik wychodził na górze? Nie umiem ogarnąć co może zmieniać umiejscowienie wężyka, poza ,,niżej-łatwiej uszkodzić" |
Autor: | punto 1.6 [ 12 Gru 2014, 16:30 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
nie jestem pewny czy w takiej sytuacji odpowietrzy się tłoczek w 100% oczywiście będzie hamować , ale jest duże prawdopodobieństwo ze jakiś bąbel tam się ukryje . już pomijam fakt wężyka zasilającego, który będzie się poniewierał o długości 60cm |
Autor: | Piechuxt [ 12 Gru 2014, 16:33 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
punto 1.6, no to właśnie co do odpowietrzania, to ważniejszy jest pkt odpowietrzajacy na górze, wężyk zacisku to nawet przez koło mógłby wchodzić |
Autor: | punto 1.6 [ 12 Gru 2014, 16:37 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
tak masz 100% racji , zle się wyraziłem |
Autor: | Pawelec90 [ 12 Gru 2014, 22:50 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
O kurde, faktycznie - dzięki punto 1.6, Ale lipa, że sam nie zauważyłem od razu . Wężyk to nie ma znaczenia, bo to układ ciśnieniowy przecież, ale odpowietrzać by się faktycznie, co najmniej niewygodnie mogło . Hebel to 257x20 z Palio czy Sieny - przyznam się, że już nie pamiętam, bo dawno kupowałem, ale to ten zestaw omawiany na forum, w temacie "powiększania" hebli. Szału pewnie robić nie będzie, ale z tarczą z tyłu już powinien dużo lepiej hamować, niż ori tarcze/bębny. Byłeś blisko STax - stety-niestety to jednak 14', jakiś model borbet, także straszna lipa z oponami, nie polecam... nawet jakieś sensowne nówki w ludzkiej cenie ciężko znaleźć. Teraz marzą mi się 16' + duża tarcza z alfy, ale razem z oponami, regeneracją itp. to już ładny pieniądz i na razie budżet by tego nie wytrzymał . Alternator jest tak bardziej z przypadku, nie z zamierzenia . Gdybym wyrwał taki z t-jeta z łapą w jakiejś normalnej cenie, to pewnie bym założył, ale z tym ciężko. Zresztą nie było planu na żadne rzeźbienie z montażem - ten z 1.1 normalnie wchodzi p&p na blok, tyle, że przy tej customowej łapie silnika brakuje mi kilku mm i musiałem go odsadzić. |
Autor: | STax [ 12 Gru 2014, 23:02 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Pawelec90 napisał(a): Byłeś blisko STax - stety-niestety to jednak 14' No patrz, a byłem święcie przekonany że miałeś większe niż moje ówczesne 14 |
Autor: | Pawelec90 [ 26 Gru 2014, 02:49 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Tak wyglądają postępy... doleciała reszta nierdzewki na wydech, dolot itp. a tutaj dorobiona reszta "zelastfa" na poduszki - srodkową i boczną: ... teraz pospawac i można dorabiać "gumy" (jakkolwiek to bzmi) [ Dodano: 26 Gru 2014 02:49 ] Z dzisiejszej roboty - udało się dokończyć łape alternatora i obudowę do jednej poduszki + gwiazdkowe prezenty dla kropka |
Autor: | kombo1985 [ 26 Gru 2014, 13:18 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Robi się coraz ciekawiej. Śledzę temat z zainteresowaniem, pozdrawiam |
Autor: | tomek103 [ 27 Gru 2014, 14:40 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Moze nie doczytałem co to za tarcze ? ogólnie idziesz zajebiście mam nadzieje ze wszystko się uda powodzenia |
Autor: | Piechuxt [ 27 Gru 2014, 15:03 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Ładne Fmici i solidne. Mam porównanie między tańszymi silikonami a fmicami-tamte to galareta :3 I widze redukcje...gdzie zwężasz dolot? |
Autor: | Pawelec90 [ 29 Gru 2014, 19:49 ] |
Temat postu: | Re: T-Jet w mkI - konkrety |
Tarcze to 257x20, z Marei czy tam Sieny, dodatkowo nacięte/wiercone. Z fmica zamawiam już któryś raz silikony i faktycznie, są doskonałe! Nie są tanie, to trzeba uczciwie przyznać... , ale w porównaniu do Samco czy Viper Performance i tak cena jest OK, a jakoś w porównaniu do tańszych... no nie ma co porównywać , na prawdę solidne. No i fmic.pl ma jedna, gigantyczną zaletę - ma wszystko do wszystkiego . Kolanka 15, 45, 60, 95*, jakieś redukcje, humpy no i rozmiary od sasa do lasa - tak szeroką oferte tak "na już", widziałem w Polsce tylko chyba od Samco. Dzięki za dobre słowo - miło się czyta, że ktoś się jeszcze w ogóle tym tematem interesuję i zagląda . P.S. Zwężka jest np. na przepustnicy, bo w niej na wejściu jest chyba 3', a na fmic 57mm, także te 3' to by lekko za szeroki dolot był |
Strona 3 z 7 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |