Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

T-Jet w mkI - konkrety
http://fiatpunto.com.pl/topic44886-50.html
Strona 3 z 7

Autor:  Pawelec90 [ 21 Lis 2014, 00:17 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

dzikidaniel napisał(a):
W kwestii pochylenia turbo to wystarczy popuścić śruby mocowania flanszy do żeliwa i można obracać się jak chce względem chry. Najwyżej trzeba przerobić mocowanie actuatora ale to akurat nie robi wielkiego problemu. No ale sam zobaczysz co i jak.
Na jakim ecu stawiasz? EMU?


O, tego to nie wiedziałem - wielkie dzięki, bo to cenna informacja :). Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, bo faktycznie kolektor można by zupełnie inaczej zaplanować zachowując przy okazji wszystkie parametry ustawienia sprężarki. Przy zewnętrznym wg, to już pewnie w ogóle bezproblemowa sprawa - nie mam teraz turbo pod ręką, ale muszę popatrzeć jak to wygląda, bo się na przyszłość przyda.

No na 99% będzie emu - temat niby jeszcze otwarty, ale w takich pieniądzach, to chyba nikt nie zaoferuje tyle, co emu.

[ Dodano: 21 Lis 2014 00:17 ]

Padło pytanie o wielkość turbo... tu takie poglądowe foto :mrgreen:

Image

Image

Tu już na aucie i zaczątek dp :)
Image

Image

Image

Autor:  Piechuxt [ 21 Lis 2014, 18:02 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Masz jakiś wspornik pod tą krowe, czy zrobiłeś coś na wzór dźwigni do otwierania piwa? xD

A turbo locha w porównaniu do mojego :3
Tyle że ja szybciej wyjade z garażu :E

Autor:  Pawelec90 [ 21 Lis 2014, 23:15 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Piechuxt napisał(a):
Masz jakiś wspornik pod tą krowe, czy zrobiłeś coś na wzór dźwigni do otwierania piwa? xD

A turbo locha w porównaniu do mojego :3
Tyle że ja szybciej wyjade z garażu :E

Wspornik będzie, obowiązkowo - za duże turbo i za długi kolektor, żeby ryzykować ;), tylko nie rozkminiłem jeszcze, jak to rozwiąże, bo wolałbym się podeprzeć gdzieś o blok, a nie łączyć ze sobą "czymś" flansz kolektora.

Dzisiaj udało się downpipe wyrzeźbić :)

Image

Image

Image

Autor:  Piechuxt [ 22 Lis 2014, 00:14 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Hmmm, jeżeli T-jet ma rurke wody jak 1.2 8V to przykręć wspornik turbo pod wspornik od tej rurki :3

Autor:  Edimixer [ 25 Lis 2014, 00:17 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Podoba mi się to. Kiedyś muszę wpaść i zobaczyć jak to wygląda. Też planuję włożyć t-jeta, ale prawie w całości w serii. Miło wiedzieć, że ktoś taki mieszka obok mnie.

Autor:  srbenda [ 25 Lis 2014, 15:35 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Jakie docelowe przeznaczenie auta? Bo sprężarka jest jebitna 8) Moc, owszem, będzie ale co do zakresu użytecznych obrotów nie jestem pewien.
Czekam na postępy :)

Autor:  Pawelec90 [ 25 Lis 2014, 22:45 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Piechuxt napisał(a):
Hmmm, jeżeli T-jet ma rurke wody jak 1.2 8V to przykręć wspornik turbo pod wspornik od tej rurki :3


Rura jest inaczej puszczona i z tego co pamiętam, żadnych śrub tam nie ma. Jedyna śruba jest na "malej" rurze wodnej, ale to skromna szpilka M6 wkręcona w blok, więc na tym nie chciałbym raczej turbo podwieszać :mrgreen: .
Edimixer napisał(a):
Podoba mi się to. Kiedyś muszę wpaść i zobaczyć jak to wygląda. Też planuję włożyć t-jeta, ale prawie w całości w serii. Miło wiedzieć, że ktoś taki mieszka obok mnie.

Zapraszam :). W razie czego służę radą, jeśli będę potrafił ;).

srbenda napisał(a):
Jakie docelowe przeznaczenie auta? Bo sprężarka jest jebitna 8) Moc, owszem, będzie ale co do zakresu użytecznych obrotów nie jestem pewien.
Czekam na postępy :)

Odpowiem tak politycznie - auto ma sprawiać przyjemność :mrgreen: , zarówno podczas budowy, jak i w czasie jazdy - taki jest cel, jak wyjdzie, to zobaczymy ;). Lag będzie na pewno gigantyczny i biorę to na klate ;) - aktualnie mam auto do jazdy na codzień, więc plan jest na jak największą rozwojowość i pod tym kątem były dobierane części. Turbo to akurat taki element, którego zmiana wymusza kupe dodatkowej pracy, więc chciałem coś, co będzie dawało możliwości na dalszy rozwój :).

Autor:  xONx [ 25 Lis 2014, 22:50 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Pawelec90 napisał(a):
Lag będzie na pewno gigantyczny i biorę to na klate

a myślałeś nad jakimś dodatkowym mniejszym turbo, albo kompresorem, który by ten LAG w jakiś sposób ograniczył :?:

Autor:  Edimixer [ 25 Lis 2014, 22:52 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Z jakiego silnika jest ta turbina? Cała reszta to t-jet 120 czy 150km?

Autor:  Pawelec90 [ 11 Gru 2014, 16:20 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

xONx napisał(a):
a myślałeś nad jakimś dodatkowym mniejszym turbo, albo kompresorem, który by ten LAG w jakiś sposób ograniczył :?:


Wiesz, pomysłów było i jest wiele :mrgreen: , ale twinturbo albo kompresora raczej nie przewiduję. Stopień skomplikowania takiego projektu rośnie dość drastycznie i tak obiektywnie patrząc, nie wiem, czy na razie nie przoerosło by mnie wykonanie tego, przynajmniej na takim poziomie, jaki sobie założyłem.

Poza tym, jakoś szczególnie nie zależy mi w tym projekcie, na robieniu charakterystyki z turbo diesla :mrgreen: . Samochód jest przewidziany "do rozrywki", więc lag jest kwestią całkowicie drugorzędną. Jest kilka bardziej "egzotycznych" pomysłów na podnoszenie mocy, ale to wszystko jeśli wypali, to w przyszłości - na razie chce poskładać taki setup i zobaczyć, jak to zagra :).

Edimixer napisał(a):
Z jakiego silnika jest ta turbina? Cała reszta to t-jet 120 czy 150km?


Jeszcze inaczej, bo to motor z abartha 500 :mrgreen: . 140 albo 160KM, teraz nie dam głowy.

[ Dodano: 08 Gru 2014 22:04 ]

Dzisiaj wreszcie ogarnąłem heble z przodu :)

Image

Image

Image

Image

Jak widać, hebel wchodzi na styk :mrgreen:

Image

Ogólnie całkiem fajnie to wygląda - furka zaczyna nabierać kształtów :). Za moment dojdą jeszcze zaciski z tyłu, ale tam już będzie trochę więcej roboty... :mrgreen:

[ Dodano: 11 Gru 2014 16:20 ]

Dzisiaj doszły wycinanki z lasera - customowa łapa alternatora i elementy do wykonania poduszek poli mojego pomysłu :).

Image

Autor:  Piechuxt [ 11 Gru 2014, 23:32 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Rozumiem że nie wkładałeś t-jetowego altka na jakimś dobieranym pasku, żeby nie zwiększać oporów dla silnika? xd

Autor:  dzikidaniel [ 11 Gru 2014, 23:35 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Z ciekawości jaki to hebel i jakie alu?

Autor:  punto 1.6 [ 12 Gru 2014, 14:45 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

zaciski masz odwrotnie zamontowane , wyjście na wężyk ma być u góry ;]

Autor:  STax [ 12 Gru 2014, 14:47 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Felgi, jesli to te co pamiętam z naszego spotkania, to chyba 15".
punto 1.6 napisał(a):
zaciski masz odwrotnie zamontowane , wyjście na wężyk ma być u góry

A to ma jakieś znaczenie w praktyce? Pytam serio, bo to ciekawa kwestia.

Autor:  Piechuxt [ 12 Gru 2014, 15:11 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

punto 1.6 napisał(a):
zaciski masz odwrotnie zamontowane , wyjście na wężyk ma być u góry


Nie jest ważniejszym to, żeby odpowietrznik wychodził na górze? Nie umiem ogarnąć co może zmieniać umiejscowienie wężyka, poza ,,niżej-łatwiej uszkodzić"

Autor:  punto 1.6 [ 12 Gru 2014, 16:30 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

nie jestem pewny czy w takiej sytuacji odpowietrzy się tłoczek w 100% oczywiście będzie hamować , ale jest duże prawdopodobieństwo ze jakiś bąbel tam się ukryje :E .

już pomijam fakt wężyka zasilającego, który będzie się poniewierał o długości 60cm :mrgreen:

Autor:  Piechuxt [ 12 Gru 2014, 16:33 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

punto 1.6, no to właśnie co do odpowietrzania, to ważniejszy jest pkt odpowietrzajacy na górze, wężyk zacisku to nawet przez koło mógłby wchodzić :P

Autor:  punto 1.6 [ 12 Gru 2014, 16:37 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

tak masz 100% racji :D , zle się wyraziłem :eye:

Autor:  Pawelec90 [ 12 Gru 2014, 22:50 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

O kurde, faktycznie - dzięki punto 1.6, Ale lipa, że sam nie zauważyłem od razu :mrgreen: . Wężyk to nie ma znaczenia, bo to układ ciśnieniowy przecież, ale odpowietrzać by się faktycznie, co najmniej niewygodnie mogło :mrgreen: .

Hebel to 257x20 z Palio czy Sieny - przyznam się, że już nie pamiętam, bo dawno kupowałem, ale to ten zestaw omawiany na forum, w temacie "powiększania" hebli. Szału pewnie robić nie będzie, ale z tarczą z tyłu już powinien dużo lepiej hamować, niż ori tarcze/bębny.

Byłeś blisko STax :mrgreen: - stety-niestety to jednak 14', jakiś model borbet, także straszna lipa z oponami, nie polecam... nawet jakieś sensowne nówki w ludzkiej cenie ciężko znaleźć. Teraz marzą mi się 16' + duża tarcza z alfy, ale razem z oponami, regeneracją itp. to już ładny pieniądz i na razie budżet by tego nie wytrzymał ;).

Alternator jest tak bardziej z przypadku, nie z zamierzenia ;). Gdybym wyrwał taki z t-jeta z łapą w jakiejś normalnej cenie, to pewnie bym założył, ale z tym ciężko. Zresztą nie było planu na żadne rzeźbienie z montażem - ten z 1.1 normalnie wchodzi p&p na blok, tyle, że przy tej customowej łapie silnika brakuje mi kilku mm i musiałem go odsadzić.

Autor:  STax [ 12 Gru 2014, 23:02 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Pawelec90 napisał(a):
Byłeś blisko STax - stety-niestety to jednak 14'

No patrz, a byłem święcie przekonany że miałeś większe niż moje ówczesne 14 ;)

Autor:  Pawelec90 [ 26 Gru 2014, 02:49 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Tak wyglądają postępy... :mrgreen:

Image

doleciała reszta nierdzewki na wydech, dolot itp. a tutaj dorobiona reszta "zelastfa" na poduszki - srodkową i boczną:

Image

... teraz pospawac i można dorabiać "gumy" (jakkolwiek to bzmi) :mrgreen:

[ Dodano: 26 Gru 2014 02:49 ]

Z dzisiejszej roboty - udało się dokończyć łape alternatora i obudowę do jednej poduszki :)

Image

Image

+ gwiazdkowe prezenty dla kropka :mrgreen:

Image

Autor:  kombo1985 [ 26 Gru 2014, 13:18 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Robi się coraz ciekawiej. Śledzę temat z zainteresowaniem, pozdrawiam :)

Autor:  tomek103 [ 27 Gru 2014, 14:40 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Moze nie doczytałem co to za tarcze ? ogólnie idziesz zajebiście :D mam nadzieje ze wszystko się uda :) powodzenia :P

Autor:  Piechuxt [ 27 Gru 2014, 15:03 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Ładne Fmici :D i solidne. Mam porównanie między tańszymi silikonami a fmicami-tamte to galareta :3

I widze redukcje...gdzie zwężasz dolot?

Autor:  Pawelec90 [ 29 Gru 2014, 19:49 ]
Temat postu:  Re: T-Jet w mkI - konkrety

Tarcze to 257x20, z Marei czy tam Sieny, dodatkowo nacięte/wiercone.

Z fmica zamawiam już któryś raz silikony i faktycznie, są doskonałe! Nie są tanie, to trzeba uczciwie przyznać... ;), ale w porównaniu do Samco czy Viper Performance i tak cena jest OK, a jakoś w porównaniu do tańszych... no nie ma co porównywać ;), na prawdę solidne. No i fmic.pl ma jedna, gigantyczną zaletę - ma wszystko do wszystkiego :mrgreen: . Kolanka 15, 45, 60, 95*, jakieś redukcje, humpy no i rozmiary od sasa do lasa - tak szeroką oferte tak "na już", widziałem w Polsce tylko chyba od Samco.

Dzięki za dobre słowo - miło się czyta, że ktoś się jeszcze w ogóle tym tematem interesuję i zagląda :).

P.S. Zwężka jest np. na przepustnicy, bo w niej na wejściu jest chyba 3', a na fmic 57mm, także te 3' to by lekko za szeroki dolot był ;)

Strona 3 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/