Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Swap 1.2 8v na 1.4 16v
http://fiatpunto.com.pl/topic51332.html
Strona 1 z 1

Autor:  Kermit36 [ 25 Maj 2015, 21:57 ]
Temat postu:  Swap 1.2 8v na 1.4 16v

Witam. Kupiłem silnik 1.4 16v z Grande Punto i chciał bym go wrzucić do Punto 1 i nasuwa mi się kilka pytań :

1. Silnik nie ma koła zamachowego i sprzęgła, więc czy podejdzie koło z 1.2 8v wraz z sprzęgłem 180 mm ? ( obawiam się ze jest za małe )
2. Nie ma kolektora wydechowego, więc czy kupować katalizator z dwoma sondami ? czy szukać kolektora z 1.2 16v ?
3. Przepustnica nie jest na linke tylko na potencjometr pedału gazu, wiec zmieniać przepustnice czy tylko pedał dokupić ?
4. Czy będzie pasować łapa silnika ? ( skrzynia zostaje taka sama )

Na początek to tyle :D w trakcie na pewno coś mi się jeszcze nasunie. Będę wdzięczny za każda informacje i wskazówkę. Pozdrawiam :wink:

Autor:  Pawelec90 [ 25 Maj 2015, 22:58 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v

Kermit36 napisał(a):
2. Nie ma kolektora wydechowego, więc czy kupować katalizator z dwoma sondami ? czy szukać kolektora z 1.2 16v ?

To zależy, na jakim osprzęcie chcesz to uruchomić - jeżeli na tym z mkI, to druga sonda nie jest do niczego potrzebna... nawet nie byłoby jej gdzie wpiąć... :mrgreen:

Kermit36 napisał(a):
3. Przepustnica nie jest na linke tylko na potencjometr pedału gazu, wiec zmieniać przepustnice czy tylko pedał dokupić

j.w. + nie polecam robienia "mieszanki" osprzętu z mkI i GP.

Kermit36 napisał(a):
4. Czy będzie pasować łapa silnika ? ( skrzynia zostaje taka sama )

Na 99% tak

Autor:  Kermit36 [ 26 Maj 2015, 18:30 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v

Silnik ma swoją wiązkę. A jak z tym kołem zamachowym i sprzęgłem? Jest jeszcze sprawa komputera, bo brakuje jednej wtyczki

Image

czy ta brakująca wtyczka jest z np kontrolek i innych pierdół ?

Autor:  Pawelec90 [ 26 Maj 2015, 23:34 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v

Jeżeli chcesz zostawić ten osprzęt, co jest na silniku, to musisz mieć wszystko - całą wiązke, ecu, wszystkie czujniki, przepustnice przerobić na elektroniczną itp. Albo wszystko z mkI, albo wszystko z GP. Ktoś Ci to będzie robił, czy planujesz samodzielnie? Bo jak samodzielnie, to czarno to widze... ;)

P.S. Na tej łapie ze zdjęcia tego nie posadzisz...

Autor:  Kermit36 [ 27 Maj 2015, 10:01 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v

No właśnie chce zrobić większość sam, i liczę na porady z waszej strony. Czyli najłatwiej by bylo wykorzystać osprzęt z 1.2 8v ? działało by to wql?

Image

Image

Image

Na tym silniku chyba jest wszystko z osprzętu, wiec teraz nie wiem czy dokupić reszte (to co jest potrzebne z GP ) czy zmieniać na osprzęt z mk1 ( niekoniecznie z mojego obecnego silnika ).

Autor:  Pawelec90 [ 30 Maj 2015, 04:17 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 8v na 1.4 16v

Kermit36 napisał(a):
Na tym silniku chyba jest wszystko z osprzętu, wiec teraz nie wiem czy dokupić reszte (to co jest potrzebne z GP ) czy zmieniać na osprzęt z mk1 ( niekoniecznie z mojego obecnego silnika ).


Ja bym wywalił cały osprzęt o dał ten z mkI - jeżeli zostawisz ten z GP, czeka Cię trylion więcej roboty, której możesz już nigdy nie ogarnąć.

Kermit36 napisał(a):
No właśnie chce zrobić większość sam, i liczę na porady z waszej strony. Czyli najłatwiej by bylo wykorzystać osprzęt z 1.2 8v ? działało by to wql?


Wiesz, rady radami... ;) Ja nie należę do grupy specjalnie uszczypliwych użytkowników i jak sam widzisz, staram Ci się pomóc, ale... no właśnie, ALE! ;)

... ale staram Ci się też cały czas dać do zrozumienia, żebyś jednak znalazł kogoś, kto Ci na miejscu pomoże i to nie tylko radami, ale będzie przy całej robocie. Jasne, forum jest po to aby pytać i jakieś poszczególne wątpliwości możesz próbować tu rozwiązywać, ale nikt przez neta z Tobą silnika nie przełoży... ;) Do tego wepchałeś się w jakąś dziwną, zupełnie niepotrzebną rzeźbe, przy której pojawi się jeszcze sto dodatkowych problemów, niż przy zwykłej przekładce, a których nikt teraz nie przewidzi i nie odpowie za wczasu.

Poza tym, wnioskując z dotychczasowej wymiany zdań/zadanych przez Ciebie pytań, że nie bardzo masz pojęcie za co się zabierasz i co zrobić z tym całym bajzlem na foto... ;)

Wybacz, sorry, przepraszam - może to nie było miłe, ale uwierz - mam całkowicie pozytywne przesłanie :). Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to śmiało - wal... ale równolegle poszukaj kogoś "koło siebie". Zważywszy na to, że wybrałeś konfigurację buda/silnik, której chyba nikt nie przerabiał, to dobrze by było, gdyby był to ktoś ogólnie "biegły w fiatach"... a jeżeli nie, to chociaż ktoś, kto już choć raz przekładał jakiś motor :).

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/