Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Short-shifter w MK1
http://fiatpunto.com.pl/topic5199.html
Strona 1 z 2

Autor:  Dela [ 30 Gru 2007, 18:36 ]
Temat postu:  Short-shifter w MK1

Wyczytałem na internecie, że cena zrobienia short-shifta w mk1 nie przekracza 100 zł.
Jeździłem autem z short-shifterem i mogę stwierdzić, że to całkiem ciekawa rzecz.

czy ktoś z Was myślał o zrobieniu czegoś takiego swojemu krokowi ?
i jeszcze drugie pytanie - czy warto montować coś takieo w aucie które nie posiada wielkich aspiracji sportowych ? :)

Autor:  BobMF [ 31 Gru 2007, 00:46 ]
Temat postu: 

http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?p=113180

http://www.puntosports.co.uk/forums/showthread.php?t=12913

chyba sobie sam zrobię :twisted:

Autor:  STax [ 31 Gru 2007, 13:59 ]
Temat postu: 

Eee nie czaję, czyli co to ma być? Coś jak w sekwencji czy jak? Bo się nie znam to pytam :E

Autor:  Dela [ 31 Gru 2007, 16:07 ]
Temat postu: 

STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie ;)

Autor:  STax [ 31 Gru 2007, 16:13 ]
Temat postu: 

Hmm... Czyli generalnie to samo co wziąć piłke od metalu i "upitolić" kawałek drążka? :E W takim razie po co taki dziwne urządzenie jak na tych zdjęciach co BobMF wrzucił?

Autor:  Grzegorz1151 [ 31 Gru 2007, 18:24 ]
Temat postu: 

jest to ciekawa rzecz wedlug mnie :idea:

Autor:  Dela [ 31 Gru 2007, 18:46 ]
Temat postu: 

hmm, jeśli ma to wyglądać tak jak na tych zdjęciach, to praktycznie samemu można sobie sklecić short-shifta.
Ma ktoś może zdjęcie, jak wygląda nieprzerobiony drążek skrzyni biegów ? (poprostu przy sciągniętym mieszku?)

STax napisał(a):
Czyli generalnie to samo co wziąć piłke od metalu i "upitolić" kawałek drążka?

no niekoniecznie, bo w tym momencie ruch zmniejsza się przez skócenie drążka, a tutaj chodzi o to, żeby był on tak samo długi jak jest (i oczywiście analogicznie została skrócona "wędrówka" ręki) :P


BobMF, jakbyś robił sobie takie coś, to byłbym wdzięczny, gdybyś zrobił kilka zdjęć podczas pracy :)

Autor:  BobMF [ 01 Sty 2008, 04:27 ]
Temat postu: 

spoX, pewnie jak zrobi się cieplej to po wymianie nagrzewnicy zastanowię się jak tu coś szybko zamontować, pewnie strach będzie ciąć drążek :twisted:

[ Dodano: 01 Sty 2008 04:27 ]
proszę, zapodajcie fotkę tego miejsca z oryginalną gałką, łatwiej będzie coś poteoretyzować

Autor:  kornat [ 22 Sty 2008, 01:00 ]
Temat postu: 

wie ktos moze gdzie mozna dostac short shiftera? chyba ze ktos moze takie cos zrobic... fotki jak to wyglada bez mieszka moge wstawic jakby był ktos chetny bo u mnie to wszystko jest na wierzchu:P

Autor:  Patryk80 [ 22 Sty 2008, 01:18 ]
Temat postu: 

no ciekawe ... hmmm

Autor:  BobMF [ 22 Sty 2008, 02:31 ]
Temat postu: 

kornat napisał(a):
fotki jak to wyglada bez mieszka moge wstawic jakby był ktos chetny bo u mnie to wszystko jest na wierzchu:P


wstaw pliz bo chcę się przygotować teoretycznie a dopiero za 1,5 miecha będę zdejmował wymiary żeby na wakacje się do tego zabrać [może wcześniej]

ps. jak będę robił to pewnie zrobię kilka sztuk, bo to problem raczej nie będzie

Autor:  deym0n [ 23 Sty 2008, 13:58 ]
Temat postu: 

Dela napisał(a):
STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie ;)


czytałem gdzieś że skrzynia powinna mieć czas na "wbicie" odpowiedniego biegu, szybka zmiana biegów jej szkodzi.
potwierdzi ktoś?

Autor:  t0mek [ 23 Sty 2008, 14:12 ]
Temat postu: 

tylko ze w gt jest inne wybieranie biegów niz w 1.1 czy tam 1.2...ja niewidze sansu montowanie tego w silnikach takich jak 1.1 czy tam 1.2...a co do gt to widze w tym sens poniewaz szybsza zmiana biegów i co za tym idzie szybsze sprzezenie napedu miedzy kolejnymi biegami nie pozwoli na spadek cisnienia doładowania..

Autor:  STax [ 23 Sty 2008, 15:31 ]
Temat postu: 

deym0n napisał(a):
Dela napisał(a):
STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie ;)


czytałem gdzieś że skrzynia powinna mieć czas na "wbicie" odpowiedniego biegu, szybka zmiana biegów jej szkodzi.
potwierdzi ktoś?


Ja tam nie wiem, wrzucam biegi jak szalony i póki co szkrzynia nie protestuje. (a naprawdę szybko to potrafię zrobić :E).

Autor:  dzikidaniel [ 23 Sty 2008, 19:05 ]
Temat postu: 

deym0n napisał(a):
Dela napisał(a):
STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie ;)


czytałem gdzieś że skrzynia powinna mieć czas na "wbicie" odpowiedniego biegu, szybka zmiana biegów jej szkodzi.
potwierdzi ktoś?


Szkodzi. Ale na dłuższą mete dopieru jest odczuwalne ;)

Autor:  STax [ 23 Sty 2008, 21:49 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
deym0n napisał(a):
Dela napisał(a):
STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie ;)


czytałem gdzieś że skrzynia powinna mieć czas na "wbicie" odpowiedniego biegu, szybka zmiana biegów jej szkodzi.
potwierdzi ktoś?


Szkodzi. Ale na dłuższą mete dopieru jest odczuwalne ;)


Moja z moim stylem jazdy na razie jakieś 40k km wytrzymała, więc nie jest źle. A DSG to przy mnie ślimak :E:E:E

Autor:  dzikidaniel [ 23 Sty 2008, 22:15 ]
Temat postu: 

Tylko poczekaj jak synchronizator pójdzie ;) Ale szczerze ja tez szybko biegi zmieniałem. Ale to tylko dzięki temu że skrzynia chodziła idealnie :)

Autor:  STax [ 23 Sty 2008, 22:30 ]
Temat postu: 

Spoko, za 2 tygodnie kropek idzie do mechanika na wymianę rozrządu, sprzęgła, docisku i co tylko jeszcze się znajdzie :E Kuracja odmładzająca :twisted:
Muszę jeszcze ojca na planowanie głowicy naciągnąć :E

Autor:  kornat [ 23 Sty 2008, 23:03 ]
Temat postu: 

zrobiłem foty ale wstawie jutro bo dzis mi sie nie chce juz

Autor:  BobMF [ 24 Sty 2008, 02:00 ]
Temat postu: 

z tego co widzę po samym mechaniźmie S-S, to może być bardzo łatwa do zrobienia regulacja "skoku" drążka

Autor:  kornat [ 28 Sty 2008, 23:04 ]
Temat postu: 

Image
Image
Image
Image
Image

sorry za jakosc ale zdjecia robione telefonem

Autor:  BobMF [ 29 Sty 2008, 03:09 ]
Temat postu: 

dzięX, sprawa wygląda teoretycznie banalnie
bardziej mnie martwi stan Twojego auta :?

Autor:  STax [ 29 Sty 2008, 09:47 ]
Temat postu: 

Kurcze, ale w jaki sposób to skraca prowadzenie drążka? Bo po prostu nie rozumiem :oops: Wygląda to tak, jakby zamieniało kierunek ruchu drązka (1 tam gdzie 2 itd)?

Autor:  Dela [ 29 Sty 2008, 14:56 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Kurcze, ale w jaki sposób to skraca prowadzenie drążka? Bo po prostu nie rozumiem

póki co i ja nie mam zielonego pojęcia :?

Autor:  BobMF [ 30 Sty 2008, 03:25 ]
Temat postu: 

to już tłumaczę, zwróćcie uwagę w którym miejscu [na jakiej wysokości] zamontowana jest śruba poprzeczna podtrzymująca drążek oryginalnie i po modyfikacji

Image

weźcie np. 30mc linijkę, 0 na dole 30 na górze. chwytacie na 10cm i wykonujecie ruch "machając" za górę, teraz chwyćcie na 20cm i zróbcie to samo

podwyższa się poprostu mocowanie drążka, reszta działa tak samo

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/