Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Short-shifter w MK1 http://fiatpunto.com.pl/topic5199.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Dela [ 30 Gru 2007, 18:36 ] |
Temat postu: | Short-shifter w MK1 |
Wyczytałem na internecie, że cena zrobienia short-shifta w mk1 nie przekracza 100 zł. Jeździłem autem z short-shifterem i mogę stwierdzić, że to całkiem ciekawa rzecz. czy ktoś z Was myślał o zrobieniu czegoś takiego swojemu krokowi ? i jeszcze drugie pytanie - czy warto montować coś takieo w aucie które nie posiada wielkich aspiracji sportowych ? |
Autor: | BobMF [ 31 Gru 2007, 00:46 ] |
Temat postu: | |
http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?p=113180 http://www.puntosports.co.uk/forums/showthread.php?t=12913 chyba sobie sam zrobię |
Autor: | STax [ 31 Gru 2007, 13:59 ] |
Temat postu: | |
Eee nie czaję, czyli co to ma być? Coś jak w sekwencji czy jak? Bo się nie znam to pytam |
Autor: | Dela [ 31 Gru 2007, 16:07 ] |
Temat postu: | |
STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie |
Autor: | STax [ 31 Gru 2007, 16:13 ] |
Temat postu: | |
Hmm... Czyli generalnie to samo co wziąć piłke od metalu i "upitolić" kawałek drążka? W takim razie po co taki dziwne urządzenie jak na tych zdjęciach co BobMF wrzucił? |
Autor: | Grzegorz1151 [ 31 Gru 2007, 18:24 ] |
Temat postu: | |
jest to ciekawa rzecz wedlug mnie |
Autor: | Dela [ 31 Gru 2007, 18:46 ] |
Temat postu: | |
hmm, jeśli ma to wyglądać tak jak na tych zdjęciach, to praktycznie samemu można sobie sklecić short-shifta. Ma ktoś może zdjęcie, jak wygląda nieprzerobiony drążek skrzyni biegów ? (poprostu przy sciągniętym mieszku?) STax napisał(a): Czyli generalnie to samo co wziąć piłke od metalu i "upitolić" kawałek drążka?
no niekoniecznie, bo w tym momencie ruch zmniejsza się przez skócenie drążka, a tutaj chodzi o to, żeby był on tak samo długi jak jest (i oczywiście analogicznie została skrócona "wędrówka" ręki) BobMF, jakbyś robił sobie takie coś, to byłbym wdzięczny, gdybyś zrobił kilka zdjęć podczas pracy |
Autor: | BobMF [ 01 Sty 2008, 04:27 ] |
Temat postu: | |
spoX, pewnie jak zrobi się cieplej to po wymianie nagrzewnicy zastanowię się jak tu coś szybko zamontować, pewnie strach będzie ciąć drążek [ Dodano: 01 Sty 2008 04:27 ] proszę, zapodajcie fotkę tego miejsca z oryginalną gałką, łatwiej będzie coś poteoretyzować |
Autor: | kornat [ 22 Sty 2008, 01:00 ] |
Temat postu: | |
wie ktos moze gdzie mozna dostac short shiftera? chyba ze ktos moze takie cos zrobic... fotki jak to wyglada bez mieszka moge wstawic jakby był ktos chetny bo u mnie to wszystko jest na wierzchu:P |
Autor: | Patryk80 [ 22 Sty 2008, 01:18 ] |
Temat postu: | |
no ciekawe ... hmmm |
Autor: | BobMF [ 22 Sty 2008, 02:31 ] |
Temat postu: | |
kornat napisał(a): fotki jak to wyglada bez mieszka moge wstawic jakby był ktos chetny bo u mnie to wszystko jest na wierzchu:P
wstaw pliz bo chcę się przygotować teoretycznie a dopiero za 1,5 miecha będę zdejmował wymiary żeby na wakacje się do tego zabrać [może wcześniej] ps. jak będę robił to pewnie zrobię kilka sztuk, bo to problem raczej nie będzie |
Autor: | deym0n [ 23 Sty 2008, 13:58 ] |
Temat postu: | |
Dela napisał(a): STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie
czytałem gdzieś że skrzynia powinna mieć czas na "wbicie" odpowiedniego biegu, szybka zmiana biegów jej szkodzi. potwierdzi ktoś? |
Autor: | t0mek [ 23 Sty 2008, 14:12 ] |
Temat postu: | |
tylko ze w gt jest inne wybieranie biegów niz w 1.1 czy tam 1.2...ja niewidze sansu montowanie tego w silnikach takich jak 1.1 czy tam 1.2...a co do gt to widze w tym sens poniewaz szybsza zmiana biegów i co za tym idzie szybsze sprzezenie napedu miedzy kolejnymi biegami nie pozwoli na spadek cisnienia doładowania.. |
Autor: | STax [ 23 Sty 2008, 15:31 ] |
Temat postu: | |
deym0n napisał(a): Dela napisał(a): STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie czytałem gdzieś że skrzynia powinna mieć czas na "wbicie" odpowiedniego biegu, szybka zmiana biegów jej szkodzi. potwierdzi ktoś? Ja tam nie wiem, wrzucam biegi jak szalony i póki co szkrzynia nie protestuje. (a naprawdę szybko to potrafię zrobić ). |
Autor: | dzikidaniel [ 23 Sty 2008, 19:05 ] |
Temat postu: | |
deym0n napisał(a): Dela napisał(a): STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie czytałem gdzieś że skrzynia powinna mieć czas na "wbicie" odpowiedniego biegu, szybka zmiana biegów jej szkodzi. potwierdzi ktoś? Szkodzi. Ale na dłuższą mete dopieru jest odczuwalne |
Autor: | STax [ 23 Sty 2008, 21:49 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): deym0n napisał(a): Dela napisał(a): STax - "short shifter to zmodyfikowany drążek zmiany biegów... ...drążek taki redukuje do 40% długość ruchu wrzucanego biegu, co za tym idzie kierowca dużo szybciej "wbija" biegi." - to tak w skrócie czytałem gdzieś że skrzynia powinna mieć czas na "wbicie" odpowiedniego biegu, szybka zmiana biegów jej szkodzi. potwierdzi ktoś? Szkodzi. Ale na dłuższą mete dopieru jest odczuwalne Moja z moim stylem jazdy na razie jakieś 40k km wytrzymała, więc nie jest źle. A DSG to przy mnie ślimak :E:E |
Autor: | dzikidaniel [ 23 Sty 2008, 22:15 ] |
Temat postu: | |
Tylko poczekaj jak synchronizator pójdzie Ale szczerze ja tez szybko biegi zmieniałem. Ale to tylko dzięki temu że skrzynia chodziła idealnie |
Autor: | STax [ 23 Sty 2008, 22:30 ] |
Temat postu: | |
Spoko, za 2 tygodnie kropek idzie do mechanika na wymianę rozrządu, sprzęgła, docisku i co tylko jeszcze się znajdzie Kuracja odmładzająca Muszę jeszcze ojca na planowanie głowicy naciągnąć |
Autor: | kornat [ 23 Sty 2008, 23:03 ] |
Temat postu: | |
zrobiłem foty ale wstawie jutro bo dzis mi sie nie chce juz |
Autor: | BobMF [ 24 Sty 2008, 02:00 ] |
Temat postu: | |
z tego co widzę po samym mechaniźmie S-S, to może być bardzo łatwa do zrobienia regulacja "skoku" drążka |
Autor: | kornat [ 28 Sty 2008, 23:04 ] |
Temat postu: | |
sorry za jakosc ale zdjecia robione telefonem |
Autor: | BobMF [ 29 Sty 2008, 03:09 ] |
Temat postu: | |
dzięX, sprawa wygląda teoretycznie banalnie bardziej mnie martwi stan Twojego auta |
Autor: | STax [ 29 Sty 2008, 09:47 ] |
Temat postu: | |
Kurcze, ale w jaki sposób to skraca prowadzenie drążka? Bo po prostu nie rozumiem Wygląda to tak, jakby zamieniało kierunek ruchu drązka (1 tam gdzie 2 itd)? |
Autor: | Dela [ 29 Sty 2008, 14:56 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Kurcze, ale w jaki sposób to skraca prowadzenie drążka? Bo po prostu nie rozumiem
póki co i ja nie mam zielonego pojęcia |
Autor: | BobMF [ 30 Sty 2008, 03:25 ] |
Temat postu: | |
to już tłumaczę, zwróćcie uwagę w którym miejscu [na jakiej wysokości] zamontowana jest śruba poprzeczna podtrzymująca drążek oryginalnie i po modyfikacji weźcie np. 30mc linijkę, 0 na dole 30 na górze. chwytacie na 10cm i wykonujecie ruch "machając" za górę, teraz chwyćcie na 20cm i zróbcie to samo podwyższa się poprostu mocowanie drążka, reszta działa tak samo |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |