Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.2 16v - swap konkrety
http://fiatpunto.com.pl/topic52316.html
Strona 1 z 1

Autor:  FUFU [ 12 Wrz 2015, 13:31 ]
Temat postu:  1.2 16v - swap konkrety

Witam
Kumpel chce swapnąć 1.2 16v a ma teraz 1.2 75 i moje pytanie brzmi czy uda się 16v uruchomić na elektryce z 8v. Wtryski są chyba nisko omowe ale to nie problem dopasuje sobie coś. Tak to wszystko chyba jest to samo. Jak się z czymś mylę macie jakieś sugestię proszę pisać.
Z góry Dzięki
Pozdrawiam

Autor:  piotr95 [ 16 Wrz 2015, 11:11 ]
Temat postu:  Re: 1.2 16v - swap konkrety

Dwa lata temu robiłem swap z 8v mono na 16v, oczywiście zmieniałem wszystko. Oprócz tego, co napisałem na PW, to w 16v jest inna przepustnica z osprzętem (wtyczki nie będą pasować), jeżeli w ogóle odpali, to 16v posiada inne fazy rozrządu i kąty wtrysku więc jechać to nie będzie, bo po prostu komp. się zgubi. Jedyne co to wtryski będą pasować, ale oczywiście na kolektorze ssącym z 16v (inne otwory w głowicy).
Wydaje mi się, że pompa paliwa w 16V daje inne ciśnienie na wtryski, ale nie jestem pewien. Jak znajdę papiery, w których to mam to dopiszę.
Jako że wiem o czym mowa, szczerze życzę powodzenia i sukcesów.

Autor:  Thomas [ 16 Wrz 2015, 12:14 ]
Temat postu:  Re: 1.2 16v - swap konkrety

FUFU, dlaczego chcce takiej zmiany ? przecież mocy dużo wyższej nie ma poniżej 10KM ...

Autor:  FUFU [ 17 Wrz 2015, 20:20 ]
Temat postu:  Re: 1.2 16v - swap konkrety

piotr95 napisał(a):
Dwa lata temu robiłem swap z 8v mono na 16v, oczywiście zmieniałem wszystko. Oprócz tego, co napisałem na PW, to w 16v jest inna przepustnica z osprzętem (wtyczki nie będą pasować), jeżeli w ogóle odpali, to 16v posiada inne fazy rozrządu i kąty wtrysku więc jechać to nie będzie, bo po prostu komp. się zgubi. Jedyne co to wtryski będą pasować, ale oczywiście na kolektorze ssącym z 16v (inne otwory w głowicy).
Wydaje mi się, że pompa paliwa w 16V daje inne ciśnienie na wtryski, ale nie jestem pewien. Jak znajdę papiery, w których to mam to dopiszę.
Jako że wiem o czym mowa, szczerze życzę powodzenia i sukcesów.


Wszystkim steruje czujnik położenia wału dlaczego miał by się komp zgubić ?? Na forum sc przerabiają wiązkę z spi do 16v i nie ma z tym problemów niekiedy występuje jakieś "tyrkotanie" i poprawiają to mapą i jest ok

Thomas napisał(a):
FUFU, dlaczego chcce takiej zmiany ? przecież mocy dużo wyższej nie ma poniżej 10KM ...


U niego siadła głowica po przegrzaniu i załatwił za grosze 16v jak dobrze pójdzie to w kosztach naprawy zrobimy swapa ale się zobaczy :)

Autor:  Piechuxt [ 18 Wrz 2015, 22:41 ]
Temat postu:  Re: 1.2 16v - swap konkrety

FUFU, dobra, ale wydajność wtrysku jak i jego kąt jest inny w silniku pracującym na dwóch wałkach. Zawsze wydawało mi sie że przekładają też ECU od silnika który SWAPują, a mimo to im tyrkoli....pomijając już różnice charki 8v i 16v, przerabianie wiązki SPI na full grupe 4 wtrysków, gdzie SPI pryska wache o spory kąt obrotu wału wcześniej niż wtrysk w kolektorze.....chwile się zastanów :D

Autor:  FUFU [ 20 Wrz 2015, 21:40 ]
Temat postu:  Re: 1.2 16v - swap konkrety

spróbuje to uruchomić jak nie będzie chodzić to znajomy zrobi mi mapę i będzie po problemie

Autor:  SUPER CUCUMBER [ 23 Paź 2015, 23:43 ]
Temat postu:  Re: 1.2 16v - swap konkrety

wkładasz 1.2 16v, komp od 16v bez immo, a wiazke przerabiasz pod 4 wtryski, wszystkie pozostałe wtyczki we wiązce takie same jak w 8v, przepustnice można dać od marea/multipla 1.6 na wciskane czujniki. trykolenie wystepuje w CC/SC ale generalnie nie ma konkretnego patentu jak sie tego pozbyć na osprzęcie MM, chyba ze odpalać na nowszym osprzęcie z Bravo np wtedy trykolenie nie grozi. chociaż w punto nie powinno trykolić nawet z MM :D

Autor:  FUFU [ 02 Lis 2015, 00:14 ]
Temat postu:  Re: 1.2 16v - swap konkrety

tam już jest mpi to w sumie nic nie trzeba rzeźbić z wiązką podłubiemy zobaczymy :)

Autor:  damikr [ 02 Lis 2015, 14:41 ]
Temat postu:  Re: 1.2 16v - swap konkrety

Kolega Edimixer wkłada 16v do swojego to możesz zapytać, ale chyba nie ma już tutaj konta

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/