Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Tuning Punto GT
http://fiatpunto.com.pl/topic5319.html
Strona 1 z 1

Autor:  t0mek [ 05 Sty 2008, 15:03 ]
Temat postu:  Tuning Punto GT

PUNTO GT 1.4 MODIFICATIONS

There are varing levels of Tuning for Punto GTs.

Standard – 130 – 136 bhp at the flywheel

For the purposes of this thread they are put into classes:-


Stage one – 165- 170bhp at the flywheel


For this level of tuning you will need:-

Seb0 GT1 - 170hp chip
Seb0 GT2 - 170hp chip
Seb1 GT3 - 160hp chip
Seb2 GT3 - 170hp chip

You will also need a free flowing exhaust and a new boost controller to replace the Peirburg valve that controls the boost as standard at 0.8 bar.

A new controller coupled with the other modifications listed will allow you to raise the boost pressure to 1.2bar and subsequently depending on engine condition should bring you the power in the region of the figures above.

Prices for this level of tuning are £225 - £800 depending on components bought.


Stage two – 195- 210bhp at the flywheel


Seb4.11 GT1 - 190+hp chip - T25, FMIC, FSE, Grale Pump, + above.
Seb4.11 GT2 - 190+hp chip - T25, FMIC, FSE, Grale Pump, + above.
Seb4.11 GT3 - 190+hp chip - T25, FMIC, FSE, Grale Pump, + above.

Coupled with the chip you will need as for stage one – a free flowing exhaust and a replacement boost controller.

Also to gain the extra horsepower you will need A T25 Turbo A Front mounted intercooler, A replacement uprated Fuel Pressure regulator (power boost valve as they can be known), an uprated fuel pump in the form of an lancia integrale one or a fiat coupe 20vt walbro one. The latter being the noiser of the two.

Again engine condition will also play a part in the power levels that you will be seeing from these modifcations and tweaking may be required.

Stage two tuning prices start in the region of £800 for some second hand parts and can stretch to around £3000 for the best parts.



Stage three – 247 at the flywheel

This is based upon a working example of a single car that was on the forum:-

Modifications upon this car were:-
Cosworth Standalone management
Big valve head
Potr Stainless steel manifold
12mm headbolts
Potr “mitsi” T25 Turbo
Potr wire ring head gasket
Along with the other usual modifications Associated with seb4.1

The power rating of this car was never concluded due to an accident involving the car and the parts being split up to multiple buyers. The car was belived to have needed another mapping session before full power was obtained


Takie info z UK forum , jesli znacie jakies inne sprawdzone metody na modyfikowanie silnikow 1.4t to pisac co i jak

INFO Z ANGIELSKIEGO FORUM...

Autor:  E.T. [ 05 Sty 2008, 16:01 ]
Temat postu: 

a co mają zrobić Ci, którzy po angielsku tylko kokakola i makdonald?!?! :(

Autor:  t0mek [ 05 Sty 2008, 16:11 ]
Temat postu: 

bedzie trzeba kogos poprosic zeby to przetłumaczył:PPkto sie podejmie:P

Autor:  kornat [ 05 Sty 2008, 16:13 ]
Temat postu: 

E.T. napisał(a):
a co mają zrobić Ci, którzy po angielsku tylko kokakola i makdonald?!?! :(


wziąć się za nauke:P

albo zajrzeć na www.translate.pl www.ling.pl i jeszcze tu http://maciek.lasyk.info/translator.html

Autor:  E.T. [ 05 Sty 2008, 18:22 ]
Temat postu: 

kornat napisał(a):
wziąć się za nauke:P

za późno! ;(

Autor:  2rotor [ 07 Sty 2008, 16:04 ]
Temat postu: 

Siedzę na tym forum trochę. Dziwne z deka podejście mają angole. Stosują gotowe chipy do GTka pod zadane przeróbki (dzielone na tzw. stage). Chipy te mają przerobiony fabryczny soft - mapę paliwa itd. Chipy są produktem fimry Power On The Road z Włoch. Aczkolwiek wolałbym mieć wystrojone auto jakimś dobrym piggy backiem na hamowni przy użyciu sondy szerokopasmowej bo nieraz czytałem jak komuś po 1 dniu na torze spłynął tłok gdyż był wysoki AFR na takim chipie. Zresztą na piggy backu można sobie ustawienia modyfikować co 20 minut jak ktoś chce a chip ma ustawienia na stałe i koniec.

Autor:  E.T. [ 07 Sty 2008, 17:33 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
AFR

co to za parametr?

Autor:  t0mek [ 07 Sty 2008, 18:01 ]
Temat postu: 

Air-Fuel-Ratio...skład mieszanki...za ubogo za bogato...gdy jest za ubogo wzrasta egt..temperatura spalin co prowadzi do przegrzania tłoków turbiny itd i w dalszej kolejnosci do zniszczenia silnika...ja tesz jestem za strojeniem jakas swinka bo te chipy to sa jakie sa,robione sa dla tylko i wylacznie tych modów i z tymi opisanymi modami wspołpracuja idealne bo stage 1,2,3 były wystrajane i zapisane dokładnie pod te przeróbki....

Autor:  dzikidaniel [ 16 Sty 2008, 21:06 ]
Temat postu: 

Troche przetłumaczyłem. Za błedy stylistyczne i inne mniejsze lub wieksze w tłumaczeniu przepraszam.

Cytuj:
PUNTO GT 1.4 Modyfikacje

Są kolejne poziomy (levele) tuningu Punto GT

Standard - 130-136 KM mierzone na kołach



Stage 1 165-170KM

Dla tego poziomu tuningu będziesz potrzebować:

Seb0 GT1 - 170hp chip
Seb0 GT2 - 170hp chip
Seb1 GT3 - 160hp chip
Seb2 GT3 - 170hp chip

Będziesz również potrzebować przeletowy układ wydechowy i nowy regulator ciśnienia który zastąpi zawór upustowy który kontroluje ciśnienie doładowania standardowo na 0,8 bar.

Nowy kontroler sprzężony z innymi modyfikacjami pozwoli podnieść ciśnienie doładowania do 1.,2 bar a następnie w zależności od kondycji silnika powinno przynieść moc w regiony figurujące wyżej.

Koszt dla tego poziomu tuningu 225-800 funtów w zależności od zakupionych komponentów.

Stage 2 - 195-210KM

Seb4.11 GT1 - 190+hp chip - T25 (turbina), IC(InterCooler), FSE(regulator ciśnienia paliwa), Grale Pump(nie mam pojęcia), + jak wyżej.
Seb4.11 GT2 - 190+hp chip - T25, IC, FSE, Grale Pump, + jak wyżej.
Seb4.11 GT3 - 190+hp chip - T25, IC, FSE, Grale Pump, + jak wyżej.

Skompletowane razem z chipem części będą potrzebne taj jak i do stage 1 - przelotowy wydech oraz zmieniony zawór upustowy.

By uzyskać większą moc również będą potrzebne tyrbo T25, montowany z przodu InterCooler, regulator ze zwiększonym ciśnieniem paliwa, zmienona pompa paliwa na wydajniejszą np. z Lancii Integrale czy Fiata Coupe 2.0 20VT Walbro. Druga jest głośniejsza z tych dwóch.

Ponownie w zależności od kondycji silnika zależeć będzie moc jaką uda się po tych modyfikacjach i dostrojenie może być wymagane.

Koszty Stage 2 mogą zaczynać sie w regionie 800 funtów w przypadku części używanych do 3000 funtów w przypadku najlepszych części.

Stage 3 - 247KM

Oparty jest na bazie modyfikacji wykonanych w egzemplażu samochodu jednego z forumowiczów.

Modyfikacje przeprowadzone w tym samochodzie to:
Komputer typu Standalone firmy Cosworth
Głowica z powiększonymi zaworami
Wzmocniony stalowy kolektor
12mm szpilki do głowicy
Wzmocnienie turbiny T25
Wzmocniona stalowa uszczelka głowicy
Razem z innymi modyfikacjami powiązanymi z seb4.1


Warto jeszcze przejżeć jeden wątek na SRforum:
http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=45805&hl=punto

Autor:  2rotor [ 18 Sty 2008, 15:46 ]
Temat postu: 

Generalnie nic nowego angole nie odkryli :] Wręcz przeciwnie, idą po łatwości gdyż dysponują większą ilością talarów :>

Autor:  skadubek [ 19 Sty 2008, 10:51 ]
Temat postu: 

Ale niektóre projekty mają naprawde spoko :wink: i qurcze ich tak dużo jest w UK (posiadaczy GT) :roll:

Autor:  dzikidaniel [ 19 Sty 2008, 13:45 ]
Temat postu: 

No fakt że tam jest ich wiele. Może jakby u nas było ich więcej to by łatwiej i taniej można by dobrego znaleźć. Ale za to jest w polsce Dr Kozioł czyli spec od GTków ;) Oni też mają nam czego zazdrościć :)

Autor:  2rotor [ 22 Sty 2008, 14:10 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
No fakt że tam jest ich wiele. Może jakby u nas było ich więcej to by łatwiej i taniej można by dobrego znaleźć. Ale za to jest w polsce Dr Kozioł czyli spec od GTków ;) Oni też mają nam czego zazdrościć :)


Ja mam speca od GTków, HGT i innych rzadszych modeli Fiata na miejscu. Nie ukrywam że bez tego ciężko by było :)

Autor:  dzikidaniel [ 22 Sty 2008, 14:21 ]
Temat postu: 

Czyli w toruniu jest spec od Fiatów tak?? A czy stroi na SMT6??

Autor:  2rotor [ 25 Sty 2008, 12:39 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Czyli w toruniu jest spec od Fiatów tak?? A czy stroi na SMT6??


Jest spec od Fiatów, szczególnie lubuje się właśnie w tych rzadszych wersjach, HGT, GT, Coupe itd. Jakby co na priva się odzywać i podam namiar.

Autor:  dzikidaniel [ 25 Sty 2008, 12:53 ]
Temat postu: 

To fajnie wiedzieć :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/