Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Moze wie ktos o co w tym chodzi? tuning JTD
http://fiatpunto.com.pl/topic16655.html
Strona 1 z 1

Autor:  syncmaster87 [ 27 Cze 2009, 14:00 ]
Temat postu:  Moze wie ktos o co w tym chodzi? tuning JTD

Może zna ktoś na tyle dobrze angielski ze może to przetłumaczyć? Znalałem to gdzieś przypadkiem i interesuje mnie o co chodzi z ta przeróbka.

http://www.puntopower.com/tuning_sportingmk2.html chodzi o wątek z JTD.

Z góry dzieki za zainteresowanie

Autor:  AF [ 27 Cze 2009, 15:06 ]
Temat postu: 

Tuning Punto Sport. MKII w zakresie:
- malowane lusterka boczne,
- kolektory wydechowe,
- układ wydechowy,
- układ dolotowy powietrza,
- większe tarcze hamulcowe,
- większe opony,
- katalizator metalowy,
- tuning elektroniczny, czyli chip-tuning :E
- wałek rozrządu,
- zawór upustowy ( tylko dla JTD ),
- 2 rodzaje sprężarek,
- zamiana silnika.

Autor:  STax [ 27 Cze 2009, 17:05 ]
Temat postu: 

AF napisał(a):
O co konkretnie chodzi, bo mi się nie chce wszystkiego tłumaczyć ?


syncmaster87 napisał(a):
chodzi o wątek z JTD.



heh... :E

Autor:  syncmaster87 [ 27 Cze 2009, 17:18 ]
Temat postu: 

AF napisał(a):
Tuning Punto Sport. MKII w zakresie:
- malowane lusterka boczne,
- kolektory wydechowe,
- układ wydechowy,
- układ dolotowy powietrza,
- większe tarcze hamulcowe,
- większe opony,
- katalizator metalowy,
- tuning elektroniczny, czyli chip-tuning :E
- wałek rozrządu,
- zawór upustowy ( tylko dla JTD ),
- 2 rodzaje sprężarek,
- zamiana silnika.

O co konkretnie chodzi, bo mi się nie chce wszystkiego tłumaczyć ? :>



o TO:
Pop-off valve for Punto Sporting JTD

Since Negrente has debuted worldwide with the pop-off valve for all the most common turbodiesel engines, even the Punto Sporting JTD can receive a pop-off valve. The most common perception about the usefulness of such valve is that also a diesel engine has somehow a counterpressure in the intake tubes, when changing to upper gears, just like the petrol engines. There is not an air barrier of the closed throttle body, which obstacles the pressured air to return back, but turbodiesel engines could have higher pressure rates.

The main benefits of a popoff valve in the Punto Sporting JTD are listed here:

* avoids stressing pressures during gear changing
* frees a valuable amount of air, which obstacles the inlet turbocharger to pump faster more air to the engine
* sounds very racing!

Negrente has a complete kit that can be installed in the Punto Sporting JTD. Here there are some snapshots about an installed one.


dzieki za pomoc:)

Autor:  STax [ 27 Cze 2009, 17:23 ]
Temat postu: 

syncmaster87: przetłumaczenie tego wiele ci nie da, bo nie ma tam jak to zrobić tylko rozwodzenie się nad zaletami zaworu upustowego :E

Autor:  misieq79 [ 27 Cze 2009, 17:26 ]
Temat postu: 

A na stronie negrente już tego nie ma. Oferują dolot + wydech do Mk2 sportinga tudzież podkręcenie GP Abarth do 220KM

Autor:  AF [ 27 Cze 2009, 18:39 ]
Temat postu: 

Na temat roli zaworu upustowego jest np. tutaj:
http://www.bmwm.beep.pl/tuning/turbo.htm
Większość opisanych w pierwszym linku sposobów tuningu dotyczy również JTD.
.. heh :E

Autor:  syncmaster87 [ 28 Cze 2009, 13:09 ]
Temat postu: 

dzieki za info:)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/