Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto 1.2 16 - kolektor soft-turbo.
http://fiatpunto.com.pl/topic17553.html
Strona 1 z 2

Autor:  liedar [ 22 Sie 2009, 00:40 ]
Temat postu:  Punto 1.2 16 - kolektor soft-turbo.

Witam,

Mam pytanie z czego da się tanio zrobić taki kolektor, albo może z czegoś pasuje (w co raczej wątpię). Prosiłbym o jakieś zdjęcia jeśli ktoś ma taki kolektor.

Pozdrawiam

Daro

Autor:  posti [ 23 Sie 2009, 11:37 ]
Temat postu: 

nie wiem o co chodzi i dokladnie o jaki kolektor jezeli o wydochechowy to wiem ze z punto 75km pasuje do mk2 1.2 8 kolektor 4-2-1 nie wiem jak do 16

Autor:  STax [ 23 Sie 2009, 11:51 ]
Temat postu: 

posti: koledze chodzi o prerobienie kolektora wydechowego pod turbo ;)

Autor:  dzikidaniel [ 23 Sie 2009, 13:11 ]
Temat postu: 

Tanio będzie jeśli wszystko sam zrobisz. Wtedy licz ok 200zł no chyba że masz dostęp do materiałów za friko. Inaczej to zabulisz.
Poza tym sam kolektor to pikuś. Reszta to koszty. I raczej odpuść już teraz bo kolektor to ani 1/10 ceny kolekrota.

Autor:  liedar [ 23 Sie 2009, 15:50 ]
Temat postu: 

Ok, czyli trzeba będzie zrobić nowy. Z tym nie problem mam kumpla, który "opiekuje" się moim autem (mechanik), mówił, że kolektor może zrobić jak będę chciał.


PS. Myślałem, żeby coś takiego dać i zrobić jakieś przejście na turbinę http://allegro.pl/item715998994_kolekto ... 2_16v.html dałoby radę ?

Autor:  ipIV [ 23 Sie 2009, 16:04 ]
Temat postu: 

Kolektor to najmniejszy problem :E Znajdziesz kogoś kto ogarnie centralkę i wystroi to bez druta to kłaniam się do stóp :>

BTW. tłoki będziesz robić na zamówienie czy kanapke zrobisz? :>

Autor:  STax [ 23 Sie 2009, 16:41 ]
Temat postu: 

Znowu ze straszeniem nie ma co przesadzać, bo kolega pyta o soft T, czyli może sie obyć bez strojenia i na seryjnych tłokach ;)

Autor:  ipIV [ 23 Sie 2009, 17:04 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
czyli może sie obyć bez strojenia

Podro :E :lol2: :E

Stuku puku i upg ni ma. Wątpię czy centralka jest w stanie ogarnąć wałek 260* a co dopiero T bez modyfikacji.

Przy doładowaniu 0,25bar (bardzo bardzo soft T) potrzeba 1/4 wiecej paliwa. Będzie ubogo to będzie stuku, EGT 800-900 itp :E

STax napisał(a):
i na seryjnych tłokach

W 8V da rade 9,5:1 ale przy sprężaniu 11:1 fajne kuku bedzie :E

Autor:  dzikidaniel [ 23 Sie 2009, 17:10 ]
Temat postu: 

ipIV, nie przesadzaj z tym puku, ale bez strojenia się nie obejdzie, STax znowu gada o czymś o czym pojęcia nie ma.
liedar, ten Twój mechanik robił jakieś turbo do wolnossącego silnika?

Autor:  greg505 [ 23 Sie 2009, 17:13 ]
Temat postu: 

liedar daj sobie spokoj, chcesz miec T z lpg? :>

Autor:  misieq79 [ 23 Sie 2009, 17:14 ]
Temat postu: 

Był na forum jeden kropek z turbo wystrojonym na sekwencyjnym lpg

http://fiatpunto.com.pl/topic12890.html

Autor:  ipIV [ 23 Sie 2009, 18:22 ]
Temat postu: 

misieq79 napisał(a):
Był na forum jeden kropek z turbo wystrojonym na sekwencyjnym lpg

To nie tak do końca... to jest drut grabowskiego plus normalne LPG. Auto zasilane i beną i lpg.

Normalnie LPG plus 2 wtryski benzynowe w orurowaniu. Druciarnia Pana Grabowskiego. -> http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm

Patent dobry i tani ale do 2 auta "eksperymentalnego" - jak wybuchnie to nie będzie katastrofy, że nie ma czym jeździć :) Jeśli chodzi o mnie musi być porządnie - niedopuszczalne jest kuku. Normalne wydajniejsze 4 wtryski zamiast seryjnych i wystrojone odpowiednio.


dzikidaniel napisał(a):
ipIV, nie przesadzaj z tym puku

Długo nie polata na seryjnym sprężaniu imho. :/

[ Dodano: 23 Sie 2009 18:22 ]
greg505 napisał(a):
chcesz miec T z lpg

Można i tak, z tym że jak mówiłem eksperymenty w 2 aucie :P

W aucie do jazdy na codzień -> zagrożenie wybuchem musi być minimalne :)

Autor:  dzikidaniel [ 23 Sie 2009, 18:28 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
ipIV, nie przesadzaj z tym puku

Długo nie polata na seryjnym sprężaniu imho. :/

Zależy jak będzie wystrojone i na jakim doładowaniu. Wiadomo na 8V więcej można dmuchać i głowica mocniejsza...
Ale jak mają być efekty coś z tym zrobić trzeba.

Autor:  STax [ 23 Sie 2009, 18:31 ]
Temat postu: 

dzikidaniel: chyba coś mówiłem o odzywkach? Masz coś do mnie to na PW mi napisz albo na gg.
A sam nie masz bladego pojęcia o czym piszesz, turbo to chyba jedynie na zdjeciu widziałeś.
Strojenie jest potrzebne, ale standardowa centralka z niewielkim sprężaniem (0,1-0,2b) spokojnie sobie poradzi. Znajomy ma w seju zrobione 1.2 8v T bez strojenia, na sofcie i już przeszło rok bez problemu jeździ. Tłoki to inna sprawa, faktycznie 16v ma wyższy stopień sprężania (w mk I 16v miał bezpieczniejsze 10,2) ale też tłoki z plasteliny nie są.

Autor:  ipIV [ 23 Sie 2009, 19:32 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
dzikidaniel: chyba coś mówiłem o odzywkach?

STax napisał(a):
A sam nie masz bladego pojęcia o czym piszesz, turbo to chyba jedynie na zdjeciu widziałeś.

:E Tyle w temacie STax, daj spokój. Zobaczę jakiekolwiek przegadywanki tutaj, to osty polecą i nie ważne kto jaką ma rangę.
STax napisał(a):
Strojenie jest potrzebne, ale standardowa centralka z niewielkim sprężaniem (0,1-0,2b) spokojnie sobie poradzi. Znajomy ma w seju zrobione 1.2 8v T bez strojenia, na sofcie i już przeszło rok bez problemu jeździ. Tłoki to inna sprawa, faktycznie 16v ma wyższy stopień sprężania (w mk I 16v miał bezpieczniejsze 10,2) ale też tłoki z plasteliny nie są.

0,1 0,2b to bezsens, w n/a podobnym kosztem uzyska się tyle samo.
Poza tym ciekawe jakie egt i afr ma kolega :E :E :E :>

Autor:  STax [ 23 Sie 2009, 19:36 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
0,1 0,2b to bezsens, w n/a podobnym kosztem uzyska się tyle samo

Możliwe, chociaż turbo przynosi lepsze efekty jeśli chodzi o moment obrotowy.

ipIV napisał(a):
Poza tym ciekawe jakie egt i afr ma kolega

Kto to wie? :E Ale coś koło 105-110km ma i pod 130nm.

[ Dodano: 23 Sie 2009 18:36 ]
ipIV napisał(a):
Zobaczę jakiekolwiek przegadywanki tutaj, to osty polecą i nie ważne kto jaką ma rangę

Mam nadzieję, że dotrzymasz słowa.

Autor:  ipIV [ 23 Sie 2009, 19:37 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Możliwe, chociaż turbo przynosi lepsze efekty jeśli chodzi o moment obrotowy.

10x wole n/a niż taki turbo mega drut.

STax napisał(a):
Kto to wie? Szczerbol Ale coś koło 105-110km ma i pod 130nm.

Długo polata :thumright:

Autor:  STax [ 23 Sie 2009, 19:39 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Długo polata

Na razie rok ostrej jazdy... Zresztą gość często zmienia auta, bo się rozbija co chwilę :E więc mu na długowieczności silnika nie zależy.

Autor:  ipIV [ 23 Sie 2009, 20:08 ]
Temat postu: 

"Prawidłowe" strojenie =

Wersja optymistyczna:

Image

Pesymistyczna:

Image

:P :E

Autor:  dzikidaniel [ 23 Sie 2009, 21:25 ]
Temat postu: 

ipIV, drugie zdjęcie przedstawia urwany zawór bo zetknięciu z tlokiem a nie wypalny tłok ;) Nie strasz ;)

Autor:  ipIV [ 23 Sie 2009, 22:25 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
ipIV, drugie zdjęcie przedstawia urwany zawór bo zetknięciu z tlokiem a nie wypalny tłok ;) Nie strasz ;)

Ale ogólnie wygląda podobnie i podobne koszty :>

Autor:  dzikidaniel [ 23 Sie 2009, 22:37 ]
Temat postu: 

Mniejsze. Głowicy nie trzeba robić ;)

Autor:  liedar [ 24 Sie 2009, 13:55 ]
Temat postu: 

Trudno zaryzykuję lgp z turbo . . . Będę musiał wymienić reduktor na większy i być może listwę wtrysku gazu na szybką . . . Koleś u którego serwisuje instalację gazową ma już klientów z lgp + turbo i mówi, że nikt nie narzeka, no chyba, że nie potrafią się z turbiną obchodzić (szybkie gaszenie czy jazda na maxa na zimnym). Najwyżej zobaczę jak silnik się rozpada :D

[ Dodano: 24 Sie 2009 12:55 ]
BTW. Coś mnie naszło. Próbował, ktoś z forum wrzucić g40 lub g60 (kompresory) do punto?? Jeśli jest w ogóle tak możliwość

Autor:  xONx [ 24 Sie 2009, 15:01 ]
Temat postu: 

z tym kompresorem chyba raczej nie

Autor:  STax [ 24 Sie 2009, 15:03 ]
Temat postu: 

Wszystko się da. Ktoś kiedyś na forum wrzucał fotki punciaka (chyba 1.2 16v ale głowy nie dam) z anglii z turbo i kompresorem. Ale na pewno będzie to trudniejsze i droższe niż zwykłe turbo.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/