Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
No to zaczynamy modyfikacje... http://fiatpunto.com.pl/topic9710-25.html |
Strona 2 z 3 |
Autor: | ipIV [ 09 Sie 2008, 14:52 ] |
Temat postu: | |
PW |
Autor: | iNTER [ 10 Sie 2008, 17:52 ] |
Temat postu: | |
dzisiaj też pomodziłem troszkę a tak to wygląda z tymczasowym dolotem robionym na szybko a tu odma |
Autor: | STax [ 10 Sie 2008, 17:58 ] |
Temat postu: | |
Hmm... No wygląda nieźle Zrób filmik 0-100km/h plisss |
Autor: | iNTER [ 10 Sie 2008, 18:01 ] |
Temat postu: | |
STax nic Ci nie da filmik, ja mam koła 16" i zamula go strasznie, filmik zrobię po zmianie wydechu |
Autor: | STax [ 10 Sie 2008, 18:05 ] |
Temat postu: | |
iNTER: no dobra, to poczekam Ale byłem ciekaw po prostu jakie wymierne różnice powodują takie zmiany. |
Autor: | iNTER [ 10 Sie 2008, 18:08 ] |
Temat postu: | |
STax 140km/h licznikowe na III biegu ( 138km/h wg. GPS ), 170km/h licznikowe na IV biegu ( 165km/h wg. GPS ) |
Autor: | STax [ 10 Sie 2008, 18:12 ] |
Temat postu: | |
iNTER: 170km/h licznikowe na V. biegu to moje 1.1 robi, zresztą prędkość max dość trudno zmienić. Bardziej mnie przyspieszenie ciekawi. |
Autor: | iNTER [ 10 Sie 2008, 18:17 ] |
Temat postu: | |
STax aaaaaaaaa.... czytasz ze zrozumieniem? Gdzie ja tam coś o V biegu napisałem? |
Autor: | STax [ 10 Sie 2008, 18:25 ] |
Temat postu: | |
iNTER napisał(a): bez kasowania adaptacji 140km/h licznikowe na III biegu ( 138km/h wg. GPS ), 170km/h licznikowe na IV biegu ( 165km/h wg. GPS ), V bieg to porażka i tego nie skomentuję.
Tu jest o V. biegu. Wiem, że chodziło ci, że 170 poszedł na IV, ale skoro V to porażka to znaczy, że 170 to v-max... Dlatego bardziej mnie przyspieszenie interesuje, bo przy dużych predkościach aerodynamika ma więcej do powiedzenia niż niewielki wzrost mocy. |
Autor: | iNTER [ 10 Sie 2008, 18:32 ] |
Temat postu: | |
STax przyśpieszenie sprawdzę z kimś, może na spocie 6 września, może wydech będzie skończony, albo załatwię programik do NAVI |
Autor: | STax [ 10 Sie 2008, 18:37 ] |
Temat postu: | |
iNTER jeśli dotrę na spota to chętnie bym porównał swoje z Twoim i ipIV bo wy modyfikowane macie A mój na seryjnych kołach to tylko tak => http://www.youtube.com/watch?v=KmB6eAciXcI |
Autor: | iNTER [ 10 Sie 2008, 20:01 ] |
Temat postu: | |
Byłem właśnie sprawdzić jak wygląda przyśpieszenie do 100km/h i na 400m w/g programu do nawigacji i wygląda to tak; 0-100km/h - 16s 400m - 19,5s czasy zaokrąglane do 0,5s w górę w wersji demo, jak rozblokuję będzie dokładnie |
Autor: | buladag [ 10 Sie 2008, 20:39 ] |
Temat postu: | |
A ile ma seria 1,2 8v od 0-100 km/h tak w praktyce?? |
Autor: | iNTER [ 10 Sie 2008, 20:42 ] |
Temat postu: | |
buladag tyle, że ja nie mam seryjnych kół i nie możesz tego tak porównać, trzeba by pomiar serii zrobić na 205/45/16 |
Autor: | buladag [ 10 Sie 2008, 20:44 ] |
Temat postu: | |
acha fakt, ale tak btw to ile czasu zajmuje serii przyśpieszenie do 100 tak w praktyce? bo sam nigdy nie mierzyłem a to co w książce jest napisane to często się z prawdą mija |
Autor: | STax [ 10 Sie 2008, 22:16 ] |
Temat postu: | |
buladag: Mój 1.1 wg książki ma 16,5 w praktyce do licznikowych 100km/h jak widać na filmie idzie w 12,5s. Myślę, że sprawny 1.2 8v osiąga podobny czas. Poszukaj na youtube filmików z punto 1.2 8v to zobaczysz. |
Autor: | iNTER [ 10 Sie 2008, 22:48 ] |
Temat postu: | |
STax Twój ma w książce nie do licznikowych a do rzeczywistych 100km/h, w PII dopiero koła 16" powodują że licznikowe są prawie jak rzeczywiste, a i tak licznik zawyża. Zawyża każdy i tak jest fabrycznie robione. |
Autor: | STax [ 10 Sie 2008, 22:54 ] |
Temat postu: | |
iNTER: wiem, że zawyża. Mój miał pomiar na kołach ciut większych niż fabryczne, chociaż bez gps'a więc błąd mógł byc niewielki. Do faktycznych myślę że było 13-13,5... Teraz, na jeszcze większych (ale i szerszych) alu mam ok 17s-18s (chyba, że bez obudowy filtra powietrza, wtedy 15s ) |
Autor: | ipIV [ 10 Sie 2008, 23:20 ] |
Temat postu: | |
buladag napisał(a): A ile ma seria 1,2 8v od 0-100 km/h tak w praktyce??
14 z haczykiem [ Dodano: 10 Sie 2008 23:20 ] ale pragnę zauważyć, że kółka stalowe 14" z oponką 185/60 są ok 2x lżejsze niż fiatowskie alu 15" z oponą 185/55 |
Autor: | buladag [ 11 Sie 2008, 00:44 ] |
Temat postu: | |
a ja mam stalowe 13" |
Autor: | STax [ 11 Sie 2008, 09:59 ] |
Temat postu: | |
buladag: więc pewnie masz opony 155/80/13 czyli powinien jeszcze ciut lepiej iśc (o ile nie ma problemów z trakcją przy ruszaniu ) |
Autor: | buladag [ 11 Sie 2008, 10:54 ] |
Temat postu: | |
mhm, a czemu tak jest? Bo takie koła sa lżejsze? Bo przecież chyba teoretycznie na większych kołach (pomijając kwestię wagi) powinien jechać szybciej?:> |
Autor: | STax [ 11 Sie 2008, 10:57 ] |
Temat postu: | |
buladag: węższe opony = mniejszy opór. No i łatwiej jest obrócić mniejsze kółko niż duże. A na większych kołach szybciej jedzie się przy takiej samej ilości obrotów koła (tylko, że jak pisałem po prostu trudniej je rozpędzić). |
Autor: | buladag [ 11 Sie 2008, 11:04 ] |
Temat postu: | |
mhm czytli teoretycznie na większych kołach traci się na przyśpieszeniu a zyskuje na max prędkości Już wszystko czaję, dzięki |
Autor: | STax [ 11 Sie 2008, 11:07 ] |
Temat postu: | |
buladag: na prędkości zyskuje się też tylko teoretycznie, bo z takich samych względów jak przyspieszenie trudniej ją osiągnąć. Przykładowo - na 155/70/13 miałem nawet licznikowe 170km/h Na 175/60/14 już tylko do 160km/h w tym samym miejscu doszedł (ale generalnie teraz 160 to tyle samo co na węższych 170) (ale mieszam ) |
Strona 2 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |