Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Proszę o pomoc - jak zamontować turbinę?
http://fiatpunto.com.pl/topic1752.html
Strona 1 z 1

Autor:  Adek4100 [ 06 Cze 2007, 18:41 ]
Temat postu:  Proszę o pomoc - jak zamontować turbinę?

Witam! Czy jet mozliwość załozenia turbiny do kropeczki II 1.2 16v. Na dzien dzisiejszy nic nie kombinowane z silnikiem orginalnie ma 86KM. Może by dało rade chociaz do 100-110KM dociagnac . Jeśli juz sie da to w jakiej cenie stoja turbo? Z góry dziekuje za odpowiedź

Autor:  misieq79 [ 06 Cze 2007, 23:56 ]
Temat postu: 

Musiałbyś zacząc od odprężenia silnika. Wyjściowo w 16v jest 10,6:1 a to sporo, doładowane silnikiz reguły nie przekraczają 9:1. Poza tym turbo wymaga nowego kolektora wydechowego, zmiany sensora ciśnienia (żeby potrafił przerobic wartości wyższe od 1 atm), modyfikacji mapy paliwa (lub nawet dodatkowego komputera). Doładowane silniki musza pracowac na bogatszej mieszance niż wolnossące (abstrahując od zwiększenia spalania wynikającego z wzrostu mocy) więc możesz też potrzebowac nowych wtryskiwaczy i/lub pompy paliwa. Dodaj do tego zdroworozsądkową wymianę sprzęgła i wzmocnienie hamulców.
Aha, jeszcze trzeba podpiąc turbinę do układu smarowania.
Używanych turbosprężarek jest sporo na Allegro, nowe to minimum 4kzł. Dolicz do tego zmiany powyżej plus robociznę.

Oczywiście zawsze można pójśc na łatwiznę i nabyc mocniejszy samochód. Ale jak jestes przywiązany do kropka - da sie zrobic

Autor:  Liper [ 07 Cze 2007, 01:37 ]
Temat postu: 

Pewnie, że się da :)
Zobacz co kolega zrobił(tyle, że 8V):
viewtopic.php?t=739

Autor:  Adek4100 [ 07 Cze 2007, 23:08 ]
Temat postu: 

Wlasnie jak zobaczylem to punto to stworzylem nowy temat ale misieq zalamalem się więcej mnie to wyniesie niz bym sprzedal i kupil HGT. Mam juz HGT a 1.2 16v to zony dam sobie spokoj chyba ze to tak drogo ni wyjdzie.

Autor:  ipIV [ 07 Cze 2007, 23:13 ]
Temat postu: 

Adek4100 napisał(a):
Wlasnie jak zobaczylem to punto to stworzylem nowy temat ale misieq zalamalem się więcej mnie to wyniesie niz bym sprzedal i kupil HGT. Mam juz HGT a 1.2 16v to zony dam sobie spokoj chyba ze to tak drogo ni wyjdzie.


Zawsze możesz się zapytać kolegę co ma T w kropku :) On ma firmę tuningową specjalizującą się w fiatach :D

Autor:  Adek4100 [ 07 Cze 2007, 23:15 ]
Temat postu: 

Chyba ze jest jakas inna mozliwośc na zwiększenie mocy w 1.2 16v?

Autor:  misieq79 [ 08 Cze 2007, 08:26 ]
Temat postu: 

Sam chiptuning da ci 5-8 % mocy więcej- wolnossące silniki nie dają tu wiele. Mozna jeszcze zainwestowac w przeróbki typu planowanie głowicy, zmiana ukłądu wydechowego etc, a dopiero po tym chipowanie - tu już zysk bedzie większy.
Koszta - na stronie jednej z firm tuningowych był opis takiej przeróbki seicento za coś 3900 PLN. Technologicznie silniki są prawie identyczne więc rząd wielkosci powinien byc podobny.
Samo chipowanie to koszt 800-1000 zeta

Autor:  Adek4100 [ 08 Cze 2007, 22:09 ]
Temat postu: 

Macie moze adres gdzie dostane chipa wydaje mi sie ze nie jest drogi, a te 8% bedzie czuć. Moze zadam pare pytań z związku z tym:

Czy moge jakos uszkodzić silnik podczas np podpięcia i uruchomienia silnika i ajkie moga to być objawy i czy da sie to zrobić?

Szukałem tego chipa na allegro i nie ma proszę o pomoc:)

Autor:  misieq79 [ 08 Cze 2007, 22:29 ]
Temat postu: 

To nie tyle chodzi o "dostanie" chipa co o zmianę programu istniejącego. "chip" czyli ECU czyli komputer silnika ma wgrane przez producenta czasy otwarcia wtryskiwaczy = wielkości dawek benzyny na cykl, zależne od obrotów oraz ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym (co się przekłada na otwarcie przepustnicy). Fabryczne programy muszą spełniac normy zanieczyszczeń, ekonomii etc. Chiptuning to zmiana czasów otwarcia wtryskiwaczy (dlatego czasem zwany jest mapą paliwa), dzięki czemu silnik może jest mniej przyjazny dla środowiska ale ma więcej mocy.

Skoro wspomniałes o Allegro - jeszcze słówka trzy o tzw powerboxach za 30 złotych. Te urządzenia oszukują czujnik temperatury kolektora ssącego i podają mu wskazania dla znacznie zimniejszego powietrza (które jest gęstsze i zawiera więcej cząsteczek na objętośc), przez co silnik chodzi na zbyt bogatej mieszance. Do pewnego stopnia może to zwiększyc (nieznacznie) moc, aż do momentu gdy mieszanka staje się za bogata (za duży stosunek benzyny do powietrza) i zaczyna się siwy dym z rury. Poza tym, w nowocześniejszych silnikach może się wtrącic sonda lambda, która chroni katalizator przed rozwałką (i środowisko przed zanieczyszczeniem) i może skrócic czasy otwarcia wtryskiwaczy.

Autor:  Adek4100 [ 08 Cze 2007, 22:44 ]
Temat postu: 

interesuje mnie tylko cos co jest zrowe dla silnika:) Własnie bardzo zainteresowalem sie tym chipem znalazłem pare na allegro pisze nawet ze 20KM więcej ale niewiem czy to ma jakies skutki uboczne ? Przydało by się nawet to 8KM ale zeby silniora nie niszczyło sami zobaczcie :

http://allegro.pl/item200329508_mega_ch ... uning.html

http://allegro.pl/item203057634_chip_tu ... cars_.html

A to do Punto:

http://allegro.pl/item201011077_chip_tu ... punto.html

Co sądzicie który wybra c i czy to wogole cos da?

Autor:  misieq79 [ 09 Cze 2007, 00:08 ]
Temat postu: 

Właśnie pierwsze dwa to oporniki włączane w obwód czujnika temperatury. To takie same powerboxy jak opisałem 2 posty temu

To trzecie hmm... zastrzegam że to moja prywatna opinia, ale powoływanie się na konkretną znana firmę tuningową oznacza że albo delikwent nie zna się na polskim prawie, albo coś w tym jest. Nie napisał w jakiej postaci miałybyc rzeczone "chipy". Może sprzedaje używane układy scalone z nowym oprogramowaniem... HGW, Tak czy tak, nie zająknął się o silniku 16v.

Autor:  Adek4100 [ 09 Cze 2007, 09:14 ]
Temat postu: 

Czyli zostawiam tak jak jest 80KM tyo jeszcze i tak nie tak malo, a mam jeszcze drugiego punciaka HGT ten to mojej zony :( Ale bardzo dzieki za pomoc , chyba nkt by mi tak wszyysatkiego nie wytlumaczył jak ty misieq79. Inny tez bradzo dziękuję!

Autor:  DaRoN [ 09 Cze 2007, 10:03 ]
Temat postu: 

Od siebie polecam TTC w krakowie albo Godulę.
Fachowcy w swojej dziedzinie :)

Ja od siebie dodam, ze wpierw przed chipowaniem zrobiłbym kolektor 4-1.
Do mojego dochodzą jeszcze wałki, o których informacji w internecie jest tylko teoretycznie dużo...

Autor:  Adek4100 [ 09 Cze 2007, 19:36 ]
Temat postu: 

Dałem sobie spokuj zonie nie bede wiecej mozy dawać do auta keszcze sie rozwali :D . Ja to jeżdzę HGT tym uz mozna cisnąć !

Autor:  Limet [ 12 Paź 2007, 17:04 ]
Temat postu: 

Tak a podobno sobie bravke Adek4100 1.4 turbo kupiłes jeszcze za nim byłą wogóel w sprzedazy no i moze bys pokazał to hgt w koncu bo tyle o nim mówisz sorry ale ten punciak to miał byc tez sporting podobno a to zwykły elx jest z 5 normalna skrzynia i ma 80 kuca co daje ciut lepsze osiagi niz 1.2 8v, sorry ale jak dla mnie to krecisz an tym forum dosc konkretnie

Autor:  Maciey [ 12 Paź 2007, 17:49 ]
Temat postu: 

Limet chyba miałeś przerwę i rzadko odwiedzałeś forum :) Adek4100 ostatnio ucichł i się nie wypowiada nie chciał pokazać HGT o Bravo nie wspomnę może jest tak zajęty śmiganiem swoimi furami, że przestał nas odwiedzać...

Autor:  Limet [ 12 Paź 2007, 23:00 ]
Temat postu: 

Sorrki ale strasznie mnie ten pacjent irytuje i tak wnioskuje ze stylu jego pisania ze koles ma z 16 lat mleko pod nosem i próbuje kozaczyc przed nami

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/