Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana soczewek na nowe do xenonów
http://fiatpunto.com.pl/topic17720.html
Strona 1 z 2

Autor:  korn85 [ 31 Sie 2009, 19:08 ]
Temat postu:  Wymiana soczewek na nowe do xenonów

Witam serdecznie!

Ostatnio dużo się mówi o nielegalnych zestawach HID xenon, dlatego też postanowiłem pójść w innym kierunku. Otóż postanowiłem wymienić soczewki świateł mijania na takie, które są przystosowane fabrycznie do xenonów D1S lub D2S, a więc legalnych. Oczywiście do tego układ samo-poziomowania itd.. Cena wyższa ale przynajmniej legalne i lepiej świecące niż standardowe halogeny:D
Znalazłem na allegro soczewki firmy Valeo klik Czy ktoś się orientuje, czy będą one pasować do reflektorów kropka? Jeżeli nie, to czym się kierować, na co patrzeć?

Z góry dziękuję za odpowiedzi!:)

Autor:  rafał79 [ 31 Sie 2009, 19:28 ]
Temat postu: 

wg mnie w naszych kropkach soczewki dobrze są przystosowane do xenona (zobacz inne posty kolegów jak zamontowali i jak to sie sprawuje)...a sprowadza się do jednego, że musi być automatyczne samo poziomowanie .pozdro

Autor:  greg505 [ 31 Sie 2009, 19:38 ]
Temat postu: 

same soczewki ci nic nie dadza
cala lampa musi miec homologacje do ksenonow

Autor:  pilot [ 31 Sie 2009, 19:43 ]
Temat postu: 

korn85 Wejdz sobie w moj link i zobacz ja zakladalem xenon HID 600k. Znajdziesz tam przykladowe porownanie xenonu ze zwyklym swiatlem.
http://fiatpunto.com.pl/topic14728.html

Autor:  korn85 [ 03 Wrz 2009, 20:06 ]
Temat postu: 

To skoro muszę mieć cały reflektor, to po co Hella produkuje same moduły soczewek do przeróbek reflektorów?:)
W ogóle to xenon powinien być seryjnie montowany. Halogen przecież jest już od wielu lat (nie wiem od ilu dokładnie). Producenci samochodów tylko polepszają bezpieczeństwo przez poduszki, abs, esp itp. itd., a nikt nie popatrzy na głupie światła. Słychać tylko, że diodowe lampy mają być i co tam jeszcze, a my ciągle na wysłużonych halogenach jeździmy... Taka mała dygresja:)
Ostatnio rozmawiałem z przyjacielem, który ma Audi A6 Avant z 98 rocznika, z reflektorami soczewkowymi ale oryginalnie na halogenach. Zamontował sobie xenony HID 4300K. Zatrzymała go policja kilka razy za prędkość, a także do standardowych kontroli. Raz tylko policjant zwrócił uwagę na światła się go zapytał, co ma za żarówki. Odpowiedział, że Philips Blue Vision z Norauto:D Policjant jeszcze szybciutko się go zapytał, czy mają je jeszcze, to on sobie też takie kupi:D Może pozostawię bez komentarza tą całą aferę z kontrolą lamp;)

Autor:  ProLight [ 03 Wrz 2009, 20:20 ]
Temat postu: 

200zł 1pkt. karny (nie wiem czy nie więcej) I zabranie D|R.

Na szczęście trafiłem na "miłego" Policjanta, i mogłem na ulicy zdemontować zenony, miałem zapasowe zwykłe żarówki H1, ale musiałem wyciągnąć wszystko (przetwornice i palnik), przetwornice miałem schowane tak że nie było widać ale "misiek" nie dał sie nabrać.

Nawet jak mówiłem że byłem na stacji diagnostycznej żeby specjalnie wyregulować światła co by tych z przeciwka nie razić to mi odparł że to nie ma znaczenia.

[ Dodano: 03 Wrz 2009 20:20 ]
"
- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami. "

Autor:  korn85 [ 06 Wrz 2009, 00:40 ]
Temat postu: 

Widać, że wszystko zależy na kogo się trafi.
Wracając do tematu, to skoro potrzebuję homologowanych reflektorów, to po co Hella produkuje same soczewki do legalnej przeróbki reflektorów na ksenonowe? Mają same soczewki, do tego układ samo-poziomowania, przetwornice i palniki, czyli wszystko, co potrzebne. Homologacją swoją drogą ale tutaj sprawa rozbiega się chyba tylko o odpowiednie przystosowanie odbłyśnika do innego źródła światła:)

Autor:  ipIV [ 06 Wrz 2009, 01:19 ]
Temat postu: 

Może lepiej pomyśleć o zainstalowaniu p-mgielnych przednich? :> W pl jest nakaz używania tego podczas złej widoczności np. droga zalana, deszcz leje itp. Reflektorki dają dobrze radę jak jest sucho, jak mokro to już gorzej wiec może zastosować taki legalniejszy sposób poprawienia widoczności ;) :?:

Autor:  kristekk [ 07 Wrz 2009, 01:48 ]
Temat postu: 

Witam,

Na początku była mowa o legalnym założeniu xenonów. To raczej nierealne, bo dla tych świateł wymagany jest spryskiwacz reflektorów i samopoziomujące się zawieszenie... Wiadomo, że policjant tego nie sprawdzi, ale na badaniu technicznym ktoś się może uprzeć. Ale żyjemy w PL, a tu wszystko jest możliwe. :-)

Autor:  neiroth [ 09 Wrz 2009, 22:28 ]
Temat postu: 

Panowie!
Dajcie sobie spokoj z tym wiejskim tuningiem i nie probujcie sobie podbudowac wlasnego ego przy pomocy tandetnych swiatelek. Nielegalne i koniec kropka - lepiej zwolnic na drodze - bedzie napewno duzo bezpieczniej.

Pozdrawiam

Autor:  pilot [ 10 Wrz 2009, 09:54 ]
Temat postu: 

neiroth
Panowie!
Dajcie sobie spokoj z tym wiejskim tuningiem.

Xenon to nie jest wiejski tuning o ile mozna nazwac to tuningiem.

Autor:  DaRoN [ 10 Wrz 2009, 10:18 ]
Temat postu: 

HID to jest tandeta. Jak sie nie ma pojecia co się robi takim badziewiem to się nie zdaje sprawy jaką krzywdę można zrobić. Soczewki w Punto lubią się brudzić. Do świateł xenonowych wszystko musi być idealnie czyste. WSZYSTKO. Podstawą do legalnych świateł jest system sprysku oraz autopoziomowanie świateł. Punto system autopoziomowania ma, nie ma zaś systemu sprysków, który do xenonów trzeba założyć.

PS. Od zawsze prowadziłem i prowadził będę kampanię przeciwko HID'om.

Autor:  korn85 [ 10 Wrz 2009, 12:40 ]
Temat postu: 

Ja również nie jestem zwolennikiem HID dlatego założyłem taki temat. Spryskiwacze to akurat nie jest problem, żeby zamontować. Napiszę jeszcze raz. Na stronie Helli znajdują sie elementy, dzięki którym można przerobić zwykłe reflektory na soczewkowe ksenony. Elementy te to: soczewki przystosowane do palników D1S/D2S, palniki wraz z przetwornicami, układ samo-poziomowania. Wszystko jest dokładnie opisane, co w jakim miejscu instalujemy. Przecież samo-poziomowanie nie ma nic wspólnego z jakimś specjalnym zawieszeniem. Ma to za zadanie automatyczną regulację świateł w zależności od obciążenia tyłu (zamiast ręcznego ustawiania), a więc są to po prostu odpowiednie czujniki. Ja uważam, że jeżeli Hella wypuszcza takie części to na pewno nie jest to HID rodem z allegro. Oczywiście Hella ma gotowe reflektory do konkretnych modeli samochodów, jednak do tych, do których nie ma, można nabyć wszystko osobno i legalnie!:) A wolniejsza jazda chyba nie jest rozwiązaniem... Na nieoświetlonym odcinku autostrady pojadę 50 km/h żeby dobrze widzieć? Do tego jeszcze deszcz spadnie to widoczność jest już nie za ciekawa niestety. To tak samo jak jakby jeździć wolniej to spali się mniej paliwa i mniej zużyje np. hamulce, bo nie trzeba mocno hamować. Troszkę dziwne rozumowanie.

Autor:  greg505 [ 10 Wrz 2009, 13:11 ]
Temat postu: 

korn85 ja powtorze jeszcze raz, reflektor w p2 nie ma homologacji na xenona. wiec nie zrobisz tego legalnie.

co nie zmienia faktu ze takie rozwiazanie jakie proponujesz jest 100 razy lepsze niz HIDy ;)

DaRoN to nie jest system autpoziomowania, to jest tylko reczna regulacja ;)

Autor:  DaRoN [ 10 Wrz 2009, 14:37 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
DaRoN to nie jest system autpoziomowania, to jest tylko reczna regulacja

System jest. Stań na nierówności zgaś samochód i obczaj jak będziesz mał ustawione światła.

Autor:  mariuz [ 10 Wrz 2009, 14:53 ]
Temat postu: 

DaRoN napisał(a):
greg505 napisał(a):
DaRoN to nie jest system autpoziomowania, to jest tylko reczna regulacja

System jest. Stań na nierówności zgaś samochód i obczaj jak będziesz mał ustawione światła.


:mysli: Jakoś przy rozbieraniu lamp go nie zauważyłem. Był tylko silniczek regulacji świateł łudząco podobny np. do występującego w Tico ;)

Autor:  DaRoN [ 10 Wrz 2009, 14:56 ]
Temat postu: 

Otóż to. Ten silniczek (nie wiem gdzie, nie pytaj) podpięty jest to jakiegoś "autopoziomatora" i przy postoju robi to automatycznie. Nie wiem czy na włączonym silniku rónież działa, ale spotkałem się kilka razy z przestawioną wysokością świateł, a raz spotkałem się jak sam się spoziomował na wlączonych światłąch (niektóre systemy w puncie mnie zadziwiają wciąż).

Autor:  ProLight [ 10 Wrz 2009, 15:16 ]
Temat postu: 

Panowie mam troszkę inne zdanie na ten temat, chodź nie chciałbym tu urządzać żadnych kłutni i mam nadzieje że rozmowa bedzie kulturalna i miła dla wszystkich.

Do rzeczy:

Powiedzcie mi proszę jaką macie homologację lamp?

Powiedzmy że jest to E4 (jak ktoś sprawdzi to proszę powiedzieć dokładnie)
Kupując zestaw HID z homologacją E4 to jak to będzie z prawem?
Od to trudne pytanie prawda?

Powiem jak ja to próbowałem rozgryść:

Lampy z Homologacją E4 + Dobrej jakości zestaw HID z Homologacją E4, do tego montujemy zestaw spryskiwaczy lamp, soczewki z gładkim szkłem lampy do tego potrzebujemy przynajmniej elektrycznej regulacji góra dół, (z tego co widzę z wcześniejszej wypowiedzi to jest nawet samo poziomowanie w punto?)
W dodatku jedziemy na stację diagnostyczną, elektryczną regulację ustawiamy na prawie MAX-ymalną opcję w góre, wtedy prosimy o poprawne ustawienie mechaniczne, w niektórych stacjach diagnostycznych możemy bez problemu poprosić o wypisanie karteczki na której będzie napisane że światła w naszym samochodzie są poprawnie ustawione, mają zgodną homologację lampa-palnik (takie same) spryskiwacze i regulacje.

Po takim ustawieniu świateł nawet jak zapakujemy bagażnik na maxa to mamy bardzo dużą opcję obniżenia światełek na dół co z pewnością nie będzie oślepiać ludzi jadących z przeciwka.

I najlepiej na takim ustawieniu jejździć cały czas, tzn. max w dół, jeśli będziemy potrzebować gdzieś na nie oświetlonej dordze to sobie je dźwigamy do góry.

[ Dodano: 10 Wrz 2009 15:16 ]
Oczywiscie nawet posiadając to wszystko co napisałem wyżej, przy kontroli drogowej możemy pokazać świstek Panu Policjantowi, tylko że tu jest problem bo Pan Policjant nie ma jasno określonego co ma zrobić w takiej sytuacji? Nie wie, i tylko zależy od tego co wymyśli w danej chwili w 80% przyznaje nam rację i mówi że wszystko gra.

Oczywiście Wszystkich dobrze rozumiem, sam nie lubię być oślepiany zenonami ludzi jadących z przeciwka,
Ale musze was uświadomić że ludzie którzy to zakładają to w 75% nie myślą o skutkach, więc nie pakujmy wszystkich użytkowników Xenonów do jednego wora, bo jeden to założy to do perferowanego szkła i ma w tyłku czy kogoś ślepi czy nie nawet nie sprawdzi jak to świeci, a drugi, zakłada do soczewek i fatyguje się przynajmniej na tą stację diagnostyczną aby dobrze ustawić światła.

Dodam jeszcze tylko, że wszyscy narzekaja na ksenony, na "debili" którzy je montują i wszystkich oślepiają ale powiem wam że częściej spotykam się z oślepieniem przez zwykłe lampy które są za wysoko ustawione, taki typ narzeka na ludzi majacych ksenony jedzie sobie wolniutko co by bezpieczniej było a sam wszystkich ślepi, a jak widzi tylko kogos ze ma ksenon to nie wazne czy ma dobrze ustawione czy nie to jak by mogl to by sie zatrzymał na boku i przezywał jak to on nie został oślepiony.

Prosze żeby nikt nie brał tego do siebie ale tak już niestety jest.

Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do kulturalnej dyskusji.

Autor:  greg505 [ 10 Wrz 2009, 15:20 ]
Temat postu: 

DaRoN napisał(a):
Otóż to. Ten silniczek (nie wiem gdzie, nie pytaj) podpięty jest to jakiegoś "autopoziomatora" i przy postoju robi to automatycznie. Nie wiem czy na włączonym silniku rónież działa, ale spotkałem się kilka razy z przestawioną wysokością świateł, a raz spotkałem się jak sam się spoziomował na wlączonych światłąch (niektóre systemy w puncie mnie zadziwiają wciąż).

obawiam sie ze po prostu uszkodzony byl sterownik, punto niestety nie posiada takiego bajeru, a szkoda ;)

Autor:  mariuz [ 10 Wrz 2009, 23:23 ]
Temat postu: 

ProLight napisał(a):
Kupując zestaw HID z homologacją E4 to jak to będzie z prawem?


Lampa w dalszym ciągu nie będzie przystosowana do założenia palników ksenonowych. Liczba stojąca obok "E" to tylko kod kraju, w którym przyznano homologację. I nic więcej.

Autor:  ipIV [ 10 Wrz 2009, 23:47 ]
Temat postu: 

Pragnę zauważyć, że.... p-mgielne przednie + mijania w mk2 świeci lepiej od zenona a problemów prawie żadnych.

W nocy nic nie widać na serii? no bez jaj... Widać tyle ile trzeba, chyba ze jest mokro. A jak jest mokro czy istnieje sytuacja gdzie jest pogorszona widoczność: śnieg, deszcz, mgła to kierujący samochodem posiadającym takie światełka ma nakaz ich używania :>

100% legalne poprawienie bezpieczeństwa i widoczności.


Ja tam nie mam nic przeciwko zenonowi (do 6000K) w soczewce jednofunkcyjnej z reflektorem z gładkim kloszem, ale.... Pomyślcie o konsekwencjach.

- Problemy z misiakami

- W razie BUM nie z naszej winy oczywiście... jak delikwent przyuważy zenona i powie ze go oślepiliśmy, to......:
a) my jesteśmy winni
b) nasze TU w którym mamy oc będzie od nas chciało zwrot kosztów z odszkodowania bo jechaliśmy samochodem niesprawnym, bez homologacji. Oni udzielili OC na samochód sprawny z homologacją.
c) Jak dzwonnik się zabije, to istnieje duże prawdopodobieństwo oglądania świata w kratkę :E

- Na porządnej stacji diagnostycznej szanujący się diagnosta powie dziękuję na wstępie.

[ Dodano: 10 Wrz 2009 23:43 ]
Żeby nie było :E byłem 4300K zenonowcem przez 3 mc aż do bum nie z mojej winy. Wtedy dotarło do mnie, że nie zawsze można uniknąć wypadku a na "dzwonnika-cwaniaka" nie trudno.

[ Dodano: 10 Wrz 2009 23:47 ]
Co do homologacji.... Nic poza żarówkami halogenowymi odpowiedniego typu i mocy nie ma homologacji w reflektorze na żarówki halogenowe.
Nawet żarówka halogenowa, tego samego typu ale 100W nie ma homologacji :E O przegrzewających się przewodach, stykach nie wspomnę.

Autor:  _wladimir_ [ 10 Wrz 2009, 23:47 ]
Temat postu: 

Światła w Punto naprawdę nie są złe. Jechałem nie tak dawno Hondą Civic kumpla i ten dopiero miał zaćmienie (mizerna żółta plama przed maską). Wówczas dotarło do mnie że nie ma co się głowić nad zenonami.

Autor:  ipIV [ 11 Wrz 2009, 10:12 ]
Temat postu: 

Jeszcze dla pewności wyciąg z KD:

Cytuj:
Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

1. kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania;

Autor:  Fiorino [ 11 Wrz 2009, 23:54 ]
Temat postu: 

e13 - Luksemburg :D
e1 - Niemcy - najbardziej rygorystyczna :P

Autor:  korn85 [ 12 Wrz 2009, 00:13 ]
Temat postu: 

Hmm... No to się poplątało:D Nie mam zamiaru tym tematem wywołać kłótni, każdy ma prawo do swojego zdania i tego się trzymajmy:)
Wracając do tematu... Hondy słyną z tego, że mają słabe światła, taka ich natura już, szczególnie starsze modele. Soczewki dają dobre, równomierne światło i coraz częściej się je stosuje. Jednak porównanie ksenona i halogena to tak jakby porównać Punto II 8V z wersją HGT (chodzi o same silniki). Co do tej nieszczęsnej homologacji... Sam już nie wiem jak to ugryźć i chyba skontaktuję się z Hellą bądź w kraju, bądź też niemiecką. Rozumie, że HID nie są legalne, bo to w sumie chińszczyzna jest, tzn. wymyślili sobie i produkują z napisami Philipsa czy też samej Helli:D A obie te marki nie mają takich zestawów w ofercie na standardowe halogeny, tylko D1S/D2S i to same palniki (Philips), bo Hella to wiadomo, że ma i przetwornice. Nie wierzę dlatego, żeby Hella robiła coś, co jest niezgodne z prawem czy homologacją, skoro w Niemczech są najbardziej rygorystyczne normy. A wątpię też, żeby zwykłe halogenowe reflektory posiadały homologację na ksenony, jednak miały tylko zwykłe żarówki halogenowe. Będę się w najbliższym czasie kontaktować z Hellą i jak się czegoś dowiem konkretnego to na pewno to tutaj zamieszczę, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości, a i może ktoś z tego skorzysta przy przeróbce reflektorów:) W końcu od tego mamy forum, żeby sobie pomagać jakoś:)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/