Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Swiatła a'la do jazdy dziennej - samoróba:) http://fiatpunto.com.pl/topic18069-25.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Breyton [ 22 Wrz 2009, 23:02 ] |
Temat postu: | |
SOMEONE007 dzięki. Jakbyś mógł dla formalności ten schemacik podrzucić to byłbym wdzięczny |
Autor: | SOMEONE007 [ 22 Wrz 2009, 23:14 ] |
Temat postu: | |
schemacik podłaczneia mneij wiecej tak sie klaruje, troche jestem zmeczony ale nie pochrzaniłem raczej nic do przsekaźnika mozesz kupic "wtyczke" ona kosztuje chyab 3-4zł ale równie dobrze mozesz do na konektorach łaczyc, jak kpisz konektorki, przewód , kup tez rurki termokurczliwe do izolowania, jest to lepsze niz popularny szkot, który po nagrzaniu sie odwija [ Dodano: 22 Wrz 2009 23:14 ] czrny to masa, czerowny to +12, niebieski sygnał z postojek [ Dodano: 22 Wrz 2009 23:14 ] Breyton chyab ze se machniesz tak jak ja mam doswietlanie hihihi |
Autor: | Breyton [ 22 Wrz 2009, 23:28 ] |
Temat postu: | |
Rozumiem wsjo. Jak dam radę to jutro zmontuję to wszystko i zobaczymy co z tego wyjdzie a doświetlanie...czemu nie może kiedyś mnie najdzie póki co jeszcze w planie mam halogeny w zderzaku i lampki, które doświetla mi podłoże przy wsiadaniu i wysiadaniu ale to już nie dziś |
Autor: | SOMEONE007 [ 22 Wrz 2009, 23:33 ] |
Temat postu: | |
Breyton w razie pytań pisz Breyton napisał(a): lampki, które doświetla mi podłoże przy wsiadaniu i wysiadaniu
w dzrwiach tez mysalęm o podobnych patentach, + lapmka czerona zeby było widac otwarte dzrwi |
Autor: | maxx_krk [ 23 Wrz 2009, 19:07 ] |
Temat postu: | |
co do diodiwych swiatel to koncepcja fajna.. ale jako postojowka bo do jazy beda slabe raczej i nadgorliwy policjant sie przyczepic moze i dac mandat, ALE tez mnie intryguje kwestia swiatel do jazdy dziennej (nie diodowych, zwyklych).. PO CO to montowac do auta dodatkowo ? to w sensie ozdoby ? Czy jakas ideologie macie do tego ? |
Autor: | SOMEONE007 [ 23 Wrz 2009, 20:41 ] |
Temat postu: | |
maxx_krk napisał(a): tez mnie intryguje kwestia swiatel do jazdy dziennej (nie diodowych, zwyklych).. PO CO to montowac do auta dodatkowo ? to w sensie ozdoby ? Czy jakas ideologie macie do tego ? Smile
ja łsysząlem ze niektrozy oszczedzaja dzieki temu na paliwie, i zarówkach innego wytłumaczenia nei ma na to... |
Autor: | Breyton [ 25 Wrz 2009, 21:32 ] |
Temat postu: | |
SOMEONE007 podłączyłem wszystko tak jak napisałeś ale nie zaświeciło. Jedyne co zrobiłem inaczej to masa do świateł. Wziąłem ją z reflektora. Resztę podłączyłem dobrze. Masa z aku do 30 12V z aku do 86, prąd z postojówki do 85 i plus z świateł do 87. Jak podłączyłem bezpośrednio pod prąd z postojówki to świeciło...i do czego jest jeszcze pin 87a? [ Dodano: 25 Wrz 2009 21:32 ] hmmm może ktoś inny podpowie? |
Autor: | Thomas [ 25 Wrz 2009, 21:35 ] |
Temat postu: | |
SOMEONE007 napisał(a): maxx_krk napisał:
tez mnie intryguje kwestia swiatel do jazdy dziennej (nie diodowych, zwyklych).. PO CO to montowac do auta dodatkowo ? to w sensie ozdoby ? Czy jakas ideologie macie do tego ? Smile ja łsysząlem ze niektrozy oszczedzaja dzieki temu na paliwie, i zarówkach hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha innego wytłumaczenia nei ma na to... no i nawet , więc co w tym śmiesznego ?? poza tym akumulator jest lepiej doładowany, alternator ma lżej ... ja tutaj tylko korzyści widzę,a nie negatywne skutki ... więc nie rozumiem co ma oznaczać ten sarkazm |
Autor: | SOMEONE007 [ 26 Wrz 2009, 10:05 ] |
Temat postu: | |
Thomas napisał(a): no i nawet , więc co w tym śmiesznego ?? to ze poza ori swiatłami dziennymi, to te dodawane to ich wcale nie widac ze swieca, a powinno byc... to nie ma byc tylko kolejny odbiornik pradu w aucie a ma spełniac jakas funkcje Breyton napisał(a): hmmm może ktoś inny podpowie?
chyba machęłm sie z tym 30 i 86 spróbij odwrotnie 87a nie jest ci potrzebne |
Autor: | Breyton [ 27 Wrz 2009, 10:48 ] |
Temat postu: | |
Czy się to komuś podoba czy nie, czy uważa to za bezsens czy ciekawą rzecz - zrobiłem te samoróby i wg mnie efekt jest ok! Jak jesteście ciekawi to zapraszam http://fiatpunto.com.pl/topic14400-15.html |
Autor: | rallypl [ 02 Paź 2009, 21:30 ] |
Temat postu: | |
Ja u siebie mialem podlaczone plus pod postojowki, a na masie z budy dalem wlacznik. Radze kupic typowe swiatla dzienne (oznaczenie RL), bo niestety mozna stracic dowod. |
Autor: | peter77 [ 04 Paź 2009, 16:24 ] |
Temat postu: | swiatla dzienne |
Breyton, powiedz prosze czy w to niewykorzystane miejsce, o ktorym wspominales , w kloszu lamp, wejdzie zarowka o srednicy 50mm. Wlasnie kupilem takie z 20 diodami. Moje pytanie czy warto myslec o ich wykorzystaniu do stworzenia swiatel dziennych. Probowalem, swieca bardzo jasno. Moze maja zbyt skupiony snop swiatla. Ogolnie biorac mozna dostac wlasnie takie zarowki diodowe w prawie dowolnym odcieniu bialego i mocy od 1 do 5 W. Jesli tylko wejda - ja je wstawie. Piotrek |
Autor: | Breyton [ 05 Paź 2009, 17:31 ] |
Temat postu: | |
peter77 jakbyś dał rade wyjąć zaślepkę i wstawić tam żarówkę to pewnie by weszła. Problem w tym, że zaślepka nie wyjdzie przez otwór z tyłu. Musiałbyś rozkleić klosz i wyjąć przodem a to nie takie proste. Możesz próbować wyciąć dziurę w zaślepce i w nią włożyć żarówkę tylko ta zaślepka trzyma się na plastikowych zaczepach a one szybko puszczają a miejsca tam tyle, że ciężko 2 palce włożyć . Najlepiej będzie jak sam sprawdzisz. Wykręć lampę i zobacz jak to wygląda od środka... |
Autor: | peter77 [ 05 Paź 2009, 19:43 ] |
Temat postu: | |
wiem, mi sie nie udalo wlozyc moich palcow. dziekuje i pozdrawiam Piotrek |
Autor: | _wladimir_ [ 11 Paź 2009, 19:44 ] |
Temat postu: | |
A jeszcze pytanie techniczne. Paprochy Ci nie zostały po wierceniu w reflektorze?? Czy da radę je wytrząsnąć?? |
Autor: | Breyton [ 12 Paź 2009, 20:53 ] |
Temat postu: | |
_wladimir_ paprochy były w prawym ale wypadły dołem refletkora - wytrząsnąłem je i nic tam nie zostało a w lewym zaślepka mi wypadała i nie dało się wiercić. Otwory wytopiłem rozgrzanym gwoździem mega druciarnia ale trzeba było jakoś to zrobić. Przynajmniej paprochów nie było |
Autor: | puntolot [ 25 Lut 2010, 23:08 ] |
Temat postu: | |
Pomysł bardzo ciekawy z tymi diodami w zaślepkach i efekt całkiem spoko. Szkoda że ja w P1 nie mam takich zaślepek |
Autor: | rajtek [ 26 Lut 2010, 12:08 ] |
Temat postu: | |
Światła do jazdy dziennej – rodzaj oświetlenia samochodowego, przeznaczonego - jak wskazuje nazwa - do jazdy w ciągu dnia w krajach, gdzie taki obowiązek został wprowadzony, czyli obecnie niemal w całej Europie północnej i środkowej (zob. zestawienie poniżej). W niektórych jednak krajach do jazdy w dzień przepisy nakazują korzystanie ze świateł mijania i tam specjalne światła do jazdy dziennej nie znajdują zastosowania; w pozostałych wymienionych w tabeli dopuszcza się stosowanie świateł mijania zamiast świateł do jazdy dziennej. W innych krajach w normalnych warunkach (poza tunelami i przy normalnej przejrzystości powietrza) świateł włączać nie ma obowiązku (choć nie jest to – oprócz Grecji – zakazane). We Francji, Niemczech i Szwajcarii używanie świateł w dzień jest dla pojazdów samochodowych dwuśladowych nieobowiązkowe, ale zalecane, zwłaszcza w ruchu pozamiejskim. Światła do jazdy w dzień mają moc od kilku do kilkunastu watów (w odróżnieniu od świateł mijania, w których pojedyncza żarówka ma moc od 40 do 55 W). Obowiązujący w UE i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi (w odróżnieniu od pozostałych świateł samochodowych - drogowych, mijania, przeciwmgielnych, postojowych i przednich pozycyjnych). Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja tego roku, opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja[1], które zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych. Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: * Symetrycznie względem osi pojazdu * Na równej wysokości * Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm * Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm * Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej. |
Autor: | Breyton [ 01 Mar 2010, 08:56 ] |
Temat postu: | |
rajtek pięnie napisane to co ja zrobiłem w najmniejszym stopniu nie jest i nie będzie światłami do jazdy dziennej, ot taka całkiem fajna ozdoba. Od września miałem już kilka kontroli drogowych ale jakoś nikt się nie czepiał tych światełek |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |