|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 10:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Adek4100 |
#33794 Wysłany:
18 Lip 2007, 17:42; Temat postu: Turbo w Punciaku 1.2 |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kropka Rejestracja: 03 Cze 2007, Posty: 216
|
Witam! Panowie posiadam turbosprężarke do Volkswagena passata 1.9 TDI czy jak wepne turbosprezarkę do punciaka moze sie cos stac jestem ciekawy co będzie. Wypnę calą osłone filtra i podepne turbo mog sprawdzic czy moze sie silnik popsuć/?
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic3836.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
misieq79 |
#33796 Wysłany:
18 Lip 2007, 18:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
A - ciekawośc - gdzie ją wepniesz?
Masz gołą turbo czy z kolektorem wydechowym? Jak zamierzassz dopasowac kolektor od passata do Kropka (albo kolektor Kropka do turbo)?
W kategorii "tuning" napisałem spory post o doładowaniu silników - kuknij
http://fiatpunto.com.pl/topic1276.html
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
Adek4100 |
#33837 Wysłany:
18 Lip 2007, 21:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kropka Rejestracja: 03 Cze 2007, Posty: 216
|
Z jednej strony wchodzi powietrze do do filtra powietrza z jedej wchodzi do zaworów a wiec chciałem w wejście które wchodzi powietrze podpiąć turbo nie sa jednakowe wejścia ale dało by się to przerobic bez problemu ale nie podpinam jednak bo widze ze musi byc czymś napędzana a to ne takie proste
[ Dodano: 18 Lip 2007 21:55 ] A mozesz mi wytlumaczyc dlaczego bez przeóbek turbo dokladsanie nie ma sensu?
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic3836.html
|
|
Góra |
|
|
STax |
#33840 Wysłany:
18 Lip 2007, 22:03; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Bo turbosprężarka wymaga gruntownej przebudowy całego silnika. Inaczej albo nie wytrzyma ciśnienia, albo nie będzie działał prawidłowo. Sprężarkę od innego auta można założyć, ale nie w tak prosty sposób jak myślisz.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Des |
#33901 Wysłany:
18 Lip 2007, 23:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
akurat nie wymaga to gruntownej przebudowy... soft turbo można założyc ale małe ciśnienia pchać...
Turbo podłącza się przede wszystkim do układu wydechowego, potem rura do intercoolera i od intercoolera do kolektora ssącego.
dodatkowo trzeba by zwiększyć ciśnienie paliwa i dołożyć dodatkowy wtrysk bo seryjne przy nadcisnieniu nie będą wyrabiać... Tak więc nie jest to takie hop siup podłączę i bangla..
Zaś założenie trubo do kropka ma sens jednak trzeba się liczyć ze jest to około 4 tysiaków w kosztach... No i spalanie nieco wyzsze przy spokojnej jeździe z powodu większego ciśnienia paliwa.
STax silniki 1.2 punto sa dośc wytrzymałe. 1.2 8v wytrzumuje bez problemu ponad 100 koni. Powyżej 120 koni moga się pojawić problemy ze sprzęgłem i skrzynią biegów, ale silnik wytrzyma...
Ostatnio edytowany przez Des, 18 Lip 2007, 23:49, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#33907 Wysłany:
18 Lip 2007, 23:49; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Jeszcze do tego podłączyć się do układu smarowania Turbo na sucho długo nie pochodzi
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Des |
#33909 Wysłany:
18 Lip 2007, 23:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
No włśnie wiedziałem że o czymś zapomniałem:) Jeśli by wszystko dobrze poszło, to w przyszłym sezonie możliwe, że zagości u mnie jakaś turbinka (nic nie obiecuję, mówię tylko ,że jest coś takiego na horyzoncie, a zobaczymy jak kasa pozwoli) to może pokusze się u jakiś poradnik co i jak:)
|
|
Góra |
|
|
STax |
#33936 Wysłany:
19 Lip 2007, 06:52; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Des napisał(a): STax silniki 1.2 punto sa dośc wytrzymałe. 1.2 8v wytrzumuje bez problemu ponad 100 koni. Powyżej 120 koni moga się pojawić problemy ze sprzęgłem i skrzynią biegów, ale silnik wytrzyma... Zapytałem w firmie Zastec Tuning ile kosztowało by turbo do silnika 1.1 i ile mocy by dało. Odpowiedź: Cytuj: Kpl. „uturbienie” takiego silnika (bez ruszania silnika) to koszt ok. 10.000zł. Możliwe jest uzyskanie ok. 100KM. Serdecznie pozdrawiamy, ZT Zastec Tuning
Oprócz tego, że cena zaskakująco wysoka, to i moc 100km robi wrażenie, a przypominam, że chodziło tu o silnik 1.1, więc turbo w 1.2 dało by jeszcze więcej mocy, co mogło by być niebezpieczne dla silnika.
A mówiąc o 1.2 8v rozumiem, że miałeś na myśli swoje auto, bo Adek4100 ma 16v a to już dość wysilony silnik.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Des |
#33978 Wysłany:
19 Lip 2007, 09:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
W każdej firmie uturbienie kosztuje sporo więcej. No ale tak to jest jak się nie wie co trzeba zrobić i robi się to na zasadzie "daje wam auto, płace i rządam..."
We własnym zakresie u jakiegoś znajomego mechanika wyjdzie o wiele taniej... tylko trzeba wiedzieć co robić...
Podejrzewam, że 1.2 16v wytrzyma spokojnie do jakichś 100-110 koni.
Ale pytanie czy w takim wypadku opłaca się robić turbo czy nie lepiej zająć się czym innym (obróbka głowicy, sportowy wałek, wydech, dolot i już możemy uzyskac te 20 kilka koni...)
|
|
Góra |
|
|
STax |
#33983 Wysłany:
19 Lip 2007, 10:09; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#34009 Wysłany:
19 Lip 2007, 12:16; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
ja myślę, że z 1.2 8V przy turbo + sportowy wałek. 160Nm + 100-120KM jak nic
Do tego wypadało by dać hamulce przynajmniej z p2 hgt, albo bravo hgt, + dla lepszej trakcji usztywnić zawieszenie, alumy 15-16'' i auto będzie wyglądało fajnie
W firmie tuningowej ~20tys... - ponad 2x więcej niż jest warte! Czy nie lepiej od razu kupić HGT?
--------
Mi sie marzy coś takiego + kompletna skórzana tapicerka.
heh... całość wyjdzie tyle, co nowe średnio wypasione GP 1.4 16V
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#34022 Wysłany:
19 Lip 2007, 13:37; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Wiadmo, tuning w profesjonalnych firmach to droga sprawa, co innego, gdyby umieć samemu wszystko zrobić, bo wtedy koszt części by pewnie taki strasznie wysoki nie był.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#34079 Wysłany:
19 Lip 2007, 16:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Cytuj: Podejrzewam, że 1.2 16v wytrzyma spokojnie do jakichś 100-110 koni.
16v ma wyższy stopien sprężania, do uturbienbia będzie potrzebował odprężonych tłoków (chyba ze komuś wystarczy 0,3-0,4 bar)
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
dymny |
#35302 Wysłany:
26 Lip 2007, 23:58; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: RPZ Rejestracja: 12 Kwi 2007, Posty: 59
|
STax napisał(a): Wiadmo, tuning w profesjonalnych firmach to droga sprawa,
No wlasnie jesli znasz sie na mechanice i rzemiosle to mozesz zejsc z cena calego turbo do 2000, no ale trzeba sie liczyc ze czesci nie beda nowe tylko kombinowane po szrotach. A doladowanie ok.0,5 bar z małą rzeźbą, moim zdaniem wystarczy osiagnac ok. 90- 100KM co przy tej masie auta bedzie bardzo dobrym wynikiem.
_________________ PII 1.2 8v+ LPG
2001r. 105kkm
Prawie jak SX
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|