Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ http://fiatpunto.com.pl/topic19310-25.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | STax [ 02 Gru 2009, 13:57 ] |
Temat postu: | |
wałek: czemu przypinasz się do mnie, skoro piszę to samo co ipIV? Poza tym wy jacyś chorzy jesteście z tą racją... Dla kogoś jedna sekunda może być dużo, dla innego nie... Ale dla was liczy się tylko wasze zdanie więc spoko, bawcie się dobrze. |
Autor: | voodzia [ 02 Gru 2009, 14:13 ] |
Temat postu: | |
ipIV a od kiedy silniki 1.2 60 i 1.2 80 maja takie same konstrukcje i roznia sie tylko programem?? Masz jakis wykresik z sprzetu czy stoper tylko?? STax i ipIV poczytajcie sobie troche tematow na autokaciku to zobaczycie ile trzeba sie narobic aby urwac sekunde w cc/sc duzo lzejszych od mk2 i napewno nie da sie tego zrobic podniesieniem mocy o 5KM i nie mowie tutaj o wrazeniach podczas jazdy tylko o pomiarach g-techem pro. |
Autor: | STax [ 02 Gru 2009, 14:20 ] |
Temat postu: | |
voodzia napisał(a): ile trzeba sie narobic aby urwac sekunde w cc/sc duzo lzejszych od mk2 i napewno nie da sie tego zrobic podniesieniem mocy o 5KM Ja już mówiłem - dużo zależy do jakiej wartości te 5 km dodasz. Jak masz np 100km i dodasz 5 (czyli 5%) to faktycznie, sekundy pewnie nie zyskasz. Jak masz 60km i dodasz 5 (prawie 10%) to sekunda jest jak najbardziej realna. [ Dodano: 02 Gru 2009 13:20 ] voodzia napisał(a): ipIV a od kiedy silniki 1.2 60 i 1.2 80 maja takie same konstrukcje i roznia sie tylko programem?? Masz jakis wykresik z sprzetu czy stoper tylko??
Jeśli się nie mylę, to czasy które podał ipIV to czasy podawane przez producenta dla tych silników. |
Autor: | ipIV [ 02 Gru 2009, 19:03 ] |
Temat postu: | |
voodzia napisał(a): ile trzeba sie narobic aby urwac sekunde w cc/sc duzo lzejszych od mk2
właśnie dlatego tak trudno bo czas jest w takim 1.2 przeswpionym do cc w granicach 11s. duzo większe przyspieszenie trzeba uzyskać, zeby z 11 zrobić 10 niż z 15 zrobić 14. [ Dodano: 02 Gru 2009 16:52 ] a=dV/dt żeby z 15 sekund zrobic 14 trzeba zwiększyć średnie przyspieszenie o 0,14m/s^2, natomiast żeby z 11 zrobić 10 trzeba zwiększyć srednie przyspieszenie 0,25m/s^2. Mając wykres niutków na kołach można ładnie policzyć z wykresu przyspieszenie. Żeby dokładnie to policzyć ja widzę tu sumę 2 całek ale w całkowanie bawić się nie będę i bedzie wersja lajt Przykład: Masa puntogrzmota: 875kg t1=15s t2=14s t3=11s t4=10s a=dV/dt Średnie przyspieszenie przy 15s: a1: 28/15=1,86m/s2 przy 14: a2: 2 11: a3: 2,55 10: a4: 2,8 Srednia siła jaką potrzeba do rozbujania punta do setki w danych czasach: F=ma F15s=1,627kN F14s=1,75kN F11s=2,23kN F10s=2,45kN Średni moment obrotowy na kołach potrzebny do uzyskania takiej siły: Moment siły F*r [N*m] Promień koła w punto2 to niecałe 30cm M15 = 1627*0,3=488Nm M14 = 525Nm M11 = 669Nm M10 = 762Nm Teraz mamy skrzynię biegów i problem bo do sety rozpędzamy sie na 2 biegach. Przełożenie całkowite dla c514.5: 1bieg: 14,92 2: 8,23 I tu jest małe kuku bo potrzebne są czasy przyspieszeń do max V na 1 i 2biegu, więc reszta będzie do bani troche. Nie wiem czy tak można ale policzymy sobie srednie przełożenie z jakiego korzystamy. prz. sr = 11,57 Pomijajac straty na układzie przeniesienia napędu, opór powietrza itp. Moment obrotowy potrzebny silnikowi do rozbujania się do takiej prędkości w takim czasie to M15s = M15k/przełożenie srednie M15s = 488/11,57 = 42Nm M14s = 45Nm Tu potrzeba dodać 3Nm M11s = 57Nm M10s = 65Nm A tu aż 8Nm Jak ma się to do mocy.... P=siła*przemieszczenie czyli w naszym wypadku to siła * obroty w [rad/s] I znowu średnie obroty jakie wykorzystujemy: na 1: od 1000 do 6100 na 2: od 3800 do 6100 średnie rpm silnika: 4000rpm=66rps [też orientacyjne bo wzrost obrotów nie jest liniowy] czyli 414rad/s Po kolei: Pśr do 15s = 42*414=17,4kW (22KM) Pśr do 14s = 18,6kW (24KM) P11 = 23,6kW (30KM) P10 = 27kW (36KM) Czyli pomijając straty itp itd. żeby w punto uciąć 1 sek z 15 sekund potrzeba podnieśc moc o 9% Natomiast zeby w punto uciąć 1 sekundę z 11 sekund potrzeba podnieść srednią moc generowaną przez silnik o 20%. (rozbieżności wynikają znowu z tego, że obliczenia mamy dla sredniej mocy a nie maksymalnej) Ile w tym prawdy w praktyce Silnik 1.2 80 potrzebuje około 11,5s do rozbujania punto w 11 sekund Silnik 1.4 95 potrzebuje 9,9 sekundy Silnik 1.2 i 1.4 to praktycznie to samo poza pojemnością i mocą No to 80 *120% = 96 Jakieś pytania? Założenia bardzo ułatwione i czysto teoretyczne, ale całość obrazuje wyraźnie tym co fizyki nie ogarniają, że sekunda sekundzie nie jest równa. Ktoś może powiedzieć że piepszę głupoty bo straty to około 30-40% a tutaj wychodzi 60-70% Po pierwsze proszę rozróżnić max moc od mocy średniej; Po drugie obroty silnika nie narastają liniowo - potrzebny wykres obrotów w funkcji czasu podczas przyśpieszania; Po trzecie powinno się rozpatrzyć czas przsp na 1-ce i 2ce i dodać to samo z momentem na kołach. Po czwarte wszystko powinno się policzyć na wartościach chwilowych a nie srednich. (czyli pochodne i całki ) [ Dodano: 02 Gru 2009 17:14 ] Dlaczego nie czuć różnicy pomiędzy 15 i 14s? a dlaczego czuć pomiedzy 11 i 10s? Proste. Siła jaka na nas działa podczas przyspieszania: F=ma nasza masa powiedzmy 90kg F=90*1,86 = 167N F14=180N różnica 13N F11 = 230N F10 = 252N różnica 22N Czyli? Przy 1 sek różnicy z 11 na 10s odczuwamy 2x większą siłę niż przy 1 sekundowej różnicy 15-14. [ Dodano: 02 Gru 2009 18:02 ] A czy mam wykres Sam 866 w czapce + obróbka głowicy (kolega exor z AK): http://sacza.ath.cx/~exor/moje/hamownia-wykres.jpg Kolega Bemol z Autokącika hamował na takim samym setupie co ja mam http://autokacik.pl/files/280806194-wyk1.jpg 67,5KM/95Niutów [ Dodano: 02 Gru 2009 18:03 ] Ja się pofatyguję na hamownię jak ogarnę wydech. |
Autor: | exor [ 05 Sty 2010, 17:38 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): A czy mam wykres
Sam 866 w czapce + obróbka głowicy (kolega exor z AK): http://sacza.ath.cx/~exor/moje/hamownia-wykres.jpg Dla scislosci nalezy dodac, ze na gazie zaplon jest przestawiony o pare stopni. |
Autor: | CINEK_ [ 24 Sty 2010, 11:26 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ |
Kolejne P2 80JTD przeze mnie grzebane; auto po większym przebiegu, parametry pracy w normie. Wykres serii:http://pionart.pl/~cinek/softy/piotrek_seria.pdf Remap, wygładzenie przebiegu krzywych http://pionart.pl/~cinek/softy/piotrekDWA.pdf Soft bezdymny, po usunięciu kata zapewne można jeszcze ciut powalczyć; szkoda tylko, że mimo nowego dwumasu (niestety nieoryginalnego) drgania pojawiały sie już przy +10Nm. Niemniej autko jeździ bardzo przyjemnie o czym zapewne wypowie się jego właściciel. Pozdro |
Autor: | pingwin12 [ 25 Sty 2010, 02:03 ] |
Temat postu: | |
NO musze potwierdzic slowa mojego przedmowcy CINKA autkiem jezdzi sie bardzo przyjemnie |
Autor: | puta [ 24 Gru 2011, 09:48 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ |
CINEK_, witam mam punto 2 2001 r 1.9jtd 80km przejechane 200000 chcialem zapytac ile mozna jeszcze wyciagnac z tego silnika nie przesadzajac i ile takie cus kosztuje u ciebie pozdrawiami dzieki |
Autor: | kox [ 24 Gru 2011, 10:03 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ |
Marcin niema szklanej kuli więc pewnie ci nie napisze, jedziesz do Niego, on bada pacjenta i na podstawie logów powie ci co można z nim zrobić |
Autor: | Zulek1986 [ 05 Sty 2012, 11:53 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ |
CINEK. Jaki doradzisz dwu-mas do P2 80 1.9jtd. Przebieg 127k wymieniłem nie dawno może 2-3k temu kompletne sprzęgło VALEO. |
Autor: | pacos [ 08 Sty 2012, 22:47 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ |
Cos wczesnie chyba ten dwumas do wymiany masz? Ile mniej wiecej te punta wytrzymuja do wymiany? Wymienialem sprzeglo przy 112tys to mi mowil mechanik ze jeszcze w dobrym stane to moge liczyc ze np na kolejne 100tys bedzie jezcze hulac? |
Autor: | Ramziii [ 10 Sty 2012, 13:11 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ |
to zależy jak jeździsz, mój dwumas ma 170 tyś i juz powoli zbieram na nowy |
Autor: | Zulek1986 [ 11 Sty 2012, 11:46 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ |
Mój dwumas ma luzy koło ok 1cm. Przez to na większych obrotach 3 bieg nie wchodzi zbyt miło. Wszystko zależy od jazdy tu się zgodzę. Auto ok 84tys w moim posiadaniu. Obecnie 127,630 km. Auto dość sporo deptane. Jak na członka AutoMobil Klubu przystało :] ps. nikt nie ma pewności czy 84tys. to był org. przebieg :[ , w dodatku ostatnio w dokumentach znalazłem fakturkę z wymianę komputerka wiec pewnie przebieg nie jest org. na 90%. |
Autor: | kox [ 11 Sty 2012, 12:52 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ |
co to ma wspólnego z kopciuchem Marcina |
Autor: | marioskarpa [ 11 Sty 2012, 22:54 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_ |
Zulek1986 napisał(a): CINEK. Jaki doradzisz dwu-mas do P2 80 1.9jtd. podpinam sie, chodz wolałbym uzyskać odpowiedź jakie podzespoły poleca myśląc przyszłościowo o chipie? moze sprzeglo i dwumas z innych aut? jakies trwalsze modele? |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |