Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_
http://fiatpunto.com.pl/topic19310-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  STax [ 02 Gru 2009, 13:57 ]
Temat postu: 

wałek: czemu przypinasz się do mnie, skoro piszę to samo co ipIV?

Poza tym wy jacyś chorzy jesteście z tą racją... Dla kogoś jedna sekunda może być dużo, dla innego nie... Ale dla was liczy się tylko wasze zdanie więc spoko, bawcie się dobrze.

Autor:  voodzia [ 02 Gru 2009, 14:13 ]
Temat postu: 

ipIV a od kiedy silniki 1.2 60 i 1.2 80 maja takie same konstrukcje i roznia sie tylko programem?? Masz jakis wykresik z sprzetu czy stoper tylko??

STax i ipIV poczytajcie sobie troche tematow na autokaciku to zobaczycie ile trzeba sie narobic aby urwac sekunde w cc/sc duzo lzejszych od mk2 i napewno nie da sie tego zrobic podniesieniem mocy o 5KM :> i nie mowie tutaj o wrazeniach podczas jazdy tylko o pomiarach g-techem pro.

Autor:  STax [ 02 Gru 2009, 14:20 ]
Temat postu: 

voodzia napisał(a):
ile trzeba sie narobic aby urwac sekunde w cc/sc duzo lzejszych od mk2 i napewno nie da sie tego zrobic podniesieniem mocy o 5KM

Ja już mówiłem - dużo zależy do jakiej wartości te 5 km dodasz. Jak masz np 100km i dodasz 5 (czyli 5%) to faktycznie, sekundy pewnie nie zyskasz. Jak masz 60km i dodasz 5 (prawie 10%) to sekunda jest jak najbardziej realna.

[ Dodano: 02 Gru 2009 13:20 ]
voodzia napisał(a):
ipIV a od kiedy silniki 1.2 60 i 1.2 80 maja takie same konstrukcje i roznia sie tylko programem?? Masz jakis wykresik z sprzetu czy stoper tylko??

Jeśli się nie mylę, to czasy które podał ipIV to czasy podawane przez producenta dla tych silników.

Autor:  ipIV [ 02 Gru 2009, 19:03 ]
Temat postu: 

voodzia napisał(a):
ile trzeba sie narobic aby urwac sekunde w cc/sc duzo lzejszych od mk2

właśnie dlatego tak trudno bo czas jest w takim 1.2 przeswpionym do cc w granicach 11s. duzo większe przyspieszenie trzeba uzyskać, zeby z 11 zrobić 10 niż z 15 zrobić 14.

[ Dodano: 02 Gru 2009 16:52 ]
a=dV/dt

żeby z 15 sekund zrobic 14 trzeba zwiększyć średnie przyspieszenie o 0,14m/s^2, natomiast żeby z 11 zrobić 10 trzeba zwiększyć srednie przyspieszenie 0,25m/s^2.

Mając wykres niutków na kołach można ładnie policzyć z wykresu przyspieszenie. Żeby dokładnie to policzyć ja widzę tu sumę 2 całek ale w całkowanie bawić się nie będę i bedzie wersja lajt :E

Przykład:

Masa puntogrzmota: 875kg
t1=15s
t2=14s
t3=11s
t4=10s


a=dV/dt Średnie przyspieszenie przy 15s:

a1: 28/15=1,86m/s2
przy 14:
a2: 2
11: a3: 2,55
10: a4: 2,8

Srednia siła jaką potrzeba do rozbujania punta do setki w danych czasach:

F=ma

F15s=1,627kN
F14s=1,75kN

F11s=2,23kN
F10s=2,45kN


Średni moment obrotowy na kołach potrzebny do uzyskania takiej siły:

Moment siły F*r [N*m]

Promień koła w punto2 to niecałe 30cm

M15 = 1627*0,3=488Nm
M14 = 525Nm

M11 = 669Nm
M10 = 762Nm

Teraz mamy skrzynię biegów i problem bo do sety rozpędzamy sie na 2 biegach.

Przełożenie całkowite dla c514.5:
1bieg: 14,92
2: 8,23

I tu jest małe kuku bo potrzebne są czasy przyspieszeń do max V na 1 i 2biegu, więc reszta będzie do bani troche.

Nie wiem czy tak można ale policzymy sobie srednie przełożenie z jakiego korzystamy.

prz. sr = 11,57

Pomijajac straty na układzie przeniesienia napędu, opór powietrza itp.

Moment obrotowy potrzebny silnikowi do rozbujania się do takiej prędkości w takim czasie to

M15s = M15k/przełożenie srednie

M15s = 488/11,57 = 42Nm
M14s = 45Nm

Tu potrzeba dodać 3Nm

M11s = 57Nm
M10s = 65Nm

A tu aż 8Nm

Jak ma się to do mocy....

P=siła*przemieszczenie
czyli w naszym wypadku to siła * obroty w [rad/s]

I znowu średnie obroty jakie wykorzystujemy:

na 1: od 1000 do 6100
na 2: od 3800 do 6100

średnie rpm silnika: 4000rpm=66rps [też orientacyjne bo wzrost obrotów nie jest liniowy]

czyli 414rad/s

Po kolei:


Pśr do 15s = 42*414=17,4kW (22KM)

Pśr do 14s = 18,6kW (24KM)

P11 = 23,6kW (30KM)
P10 = 27kW (36KM)

Czyli pomijając straty itp itd. żeby w punto uciąć 1 sek z 15 sekund potrzeba podnieśc moc o 9%

Natomiast zeby w punto uciąć 1 sekundę z 11 sekund potrzeba podnieść srednią moc generowaną przez silnik o 20%. (rozbieżności wynikają znowu z tego, że obliczenia mamy dla sredniej mocy a nie maksymalnej)

Ile w tym prawdy w praktyce :)

Silnik 1.2 80 potrzebuje około 11,5s do rozbujania punto w 11 sekund
Silnik 1.4 95 potrzebuje 9,9 sekundy

Silnik 1.2 i 1.4 to praktycznie to samo poza pojemnością i mocą ;)

No to 80 *120% = 96 :lol: :E

Jakieś pytania? :E

Założenia bardzo ułatwione i czysto teoretyczne, ale całość obrazuje wyraźnie tym co fizyki nie ogarniają, że sekunda sekundzie nie jest równa.

Ktoś może powiedzieć że piepszę głupoty bo straty to około 30-40% a tutaj wychodzi 60-70%
Po pierwsze proszę rozróżnić max moc od mocy średniej;
Po drugie obroty silnika nie narastają liniowo - potrzebny wykres obrotów w funkcji czasu podczas przyśpieszania;
Po trzecie powinno się rozpatrzyć czas przsp na 1-ce i 2ce i dodać to samo z momentem na kołach.
Po czwarte wszystko powinno się policzyć na wartościach chwilowych a nie srednich. (czyli pochodne i całki :) )


[ Dodano: 02 Gru 2009 17:14 ]
Dlaczego nie czuć różnicy pomiędzy 15 i 14s? a dlaczego czuć pomiedzy 11 i 10s?

Proste.

Siła jaka na nas działa podczas przyspieszania:

F=ma
nasza masa powiedzmy 90kg
F=90*1,86 = 167N
F14=180N

różnica 13N

F11 = 230N
F10 = 252N

różnica 22N

Czyli? Przy 1 sek różnicy z 11 na 10s odczuwamy 2x większą siłę niż przy 1 sekundowej różnicy 15-14.

[ Dodano: 02 Gru 2009 18:02 ]
A czy mam wykres :)

Sam 866 w czapce + obróbka głowicy (kolega exor z AK):

http://sacza.ath.cx/~exor/moje/hamownia-wykres.jpg

Kolega Bemol z Autokącika hamował na takim samym setupie co ja mam :)

http://autokacik.pl/files/280806194-wyk1.jpg 67,5KM/95Niutów

[ Dodano: 02 Gru 2009 18:03 ]
Ja się pofatyguję na hamownię jak ogarnę wydech.

Autor:  exor [ 05 Sty 2010, 17:38 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
A czy mam wykres :)

Sam 866 w czapce + obróbka głowicy (kolega exor z AK):

http://sacza.ath.cx/~exor/moje/hamownia-wykres.jpg


Dla scislosci nalezy dodac, ze na gazie zaplon jest przestawiony o pare stopni.

Autor:  CINEK_ [ 24 Sty 2010, 11:26 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_

Kolejne P2 80JTD przeze mnie grzebane; auto po większym przebiegu, parametry pracy w normie.
Wykres serii:http://pionart.pl/~cinek/softy/piotrek_seria.pdf
Remap, wygładzenie przebiegu krzywych http://pionart.pl/~cinek/softy/piotrekDWA.pdf
Soft bezdymny, po usunięciu kata zapewne można jeszcze ciut powalczyć; szkoda tylko, że mimo nowego dwumasu (niestety nieoryginalnego) drgania pojawiały sie już przy +10Nm.
Niemniej autko jeździ bardzo przyjemnie o czym zapewne wypowie się jego właściciel.

Pozdro

Autor:  pingwin12 [ 25 Sty 2010, 02:03 ]
Temat postu: 

NO musze potwierdzic slowa mojego przedmowcy CINKA autkiem jezdzi sie bardzo przyjemnie

Autor:  puta [ 24 Gru 2011, 09:48 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_

CINEK_,
witam
mam punto 2 2001 r 1.9jtd 80km przejechane 200000
chcialem zapytac ile mozna jeszcze wyciagnac z tego silnika nie przesadzajac i ile takie cus kosztuje u ciebie

pozdrawiami dzieki

Autor:  kox [ 24 Gru 2011, 10:03 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_

Marcin niema szklanej kuli więc pewnie ci nie napisze, jedziesz do Niego, on bada pacjenta i na podstawie logów powie ci co można z nim zrobić

Autor:  Zulek1986 [ 05 Sty 2012, 11:53 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_

CINEK.
Jaki doradzisz dwu-mas do P2 80 1.9jtd.
Przebieg 127k wymieniłem nie dawno może 2-3k temu kompletne sprzęgło VALEO.

Autor:  pacos [ 08 Sty 2012, 22:47 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_

Cos wczesnie chyba ten dwumas do wymiany masz? Ile mniej wiecej te punta wytrzymuja do wymiany? Wymienialem sprzeglo przy 112tys to mi mowil mechanik ze jeszcze w dobrym stane to moge liczyc ze np na kolejne 100tys bedzie jezcze hulac?

Autor:  Ramziii [ 10 Sty 2012, 13:11 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_

to zależy jak jeździsz, mój dwumas ma 170 tyś i juz powoli zbieram na nowy

Autor:  Zulek1986 [ 11 Sty 2012, 11:46 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_

Mój dwumas ma luzy koło ok 1cm. Przez to na większych obrotach 3 bieg nie wchodzi zbyt miło.
Wszystko zależy od jazdy tu się zgodzę. Auto ok 84tys w moim posiadaniu. Obecnie 127,630 km.
Auto dość sporo deptane. Jak na członka AutoMobil Klubu przystało :]
ps. nikt nie ma pewności czy 84tys. to był org. przebieg :[ , w dodatku ostatnio w dokumentach znalazłem fakturkę z wymianę komputerka wiec pewnie przebieg nie jest org. na 90%.

Autor:  kox [ 11 Sty 2012, 12:52 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_

co to ma wspólnego z kopciuchem Marcina

Autor:  marioskarpa [ 11 Sty 2012, 22:54 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning P2 JTD 80 PS by CINEK_

Zulek1986 napisał(a):
CINEK.
Jaki doradzisz dwu-mas do P2 80 1.9jtd.

podpinam sie, chodz wolałbym uzyskać odpowiedź jakie podzespoły poleca myśląc przyszłościowo o chipie? moze sprzeglo i dwumas z innych aut? jakies trwalsze modele?

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/