Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

P II 1,2 8v wersja GT by 4toku
http://fiatpunto.com.pl/topic20228.html
Strona 1 z 3

Autor:  4toku [ 17 Sty 2010, 19:40 ]
Temat postu:  P II 1,2 8v wersja GT by 4toku

Witam

Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą postanowiłem zafundować kropkowi przeróbkę głowicy zwaną popularnie GT.

Wykonane prace:

-splanowana głowica 0,8 mm
-przyśpieszony zapłon
-gniazda zaworów na 3 kąty
-polerowane zawory
-wycięcie, złagodzenie kształtu prowadnic zaworowych
-polerowanie komór spalanie
-szlifowanie kanałów ssących i wydechowych (wyrównanie nierówności)
-dopasowanie kanałów w głowicy do kolektorów ssącego i wydechowego

Wszystko inne seria.

Parę fotek:

Image

Image

Image

Image

Po wizycie na hamowni :D
wykresik

Image

Autor:  DeviLL [ 17 Sty 2010, 19:43 ]
Temat postu: 

Ciekawe jak bylo w serii ,ale zazwyczaj bywa te 62-63km i 102-105nm , tak wiec przyrost fajny ~10% to juz sporo , pewnie czuc ze inaczej jedzie ;)

Autor:  xONx [ 17 Sty 2010, 19:52 ]
Temat postu: 

4toku a zdradzisz ile kosztowała Cię obróbka głowicy :?: Gdzie ją robiłeś :?: Jak długo trwała :?: No i jak wrażenia z jazdy :?: :)

Autor:  4toku [ 17 Sty 2010, 19:53 ]
Temat postu: 

DeviLL napisał(a):
Ciekawe jak bylo w serii ,ale zazwyczaj bywa te 62-63km i 102-105nm , tak wiec przyrost fajny ~10% to juz sporo , pewnie czuc ze inaczej jedzie ;)


Nie wiem ile było w serii przed przeróbką ale czuć różnice.
Przedtem autko jechało ledwo 140-145 teraz 160 bez problemu.
Pasek rozrządu nie był przestawiony - sprawdzałem.

Autor:  DeviLL [ 17 Sty 2010, 20:02 ]
Temat postu: 

Ja pamietam jak mialem taki silniczek to na trasie max dawalem rade 180 poleciec na 195/50/15 , magnetyzerze (to byly dawne czasy hehe) + tlumiczku ultera , przed tymi zmianami wiecej jak 160-170 nie dawalo rady , chociaz zeby sie rozpedzic do 150 to trzebabylo sporego odcinka.
Glowice sam robiles ? Ciekawe jak koszta , bo firmy biora za takie cos ~1200zl ;)

Autor:  4toku [ 17 Sty 2010, 20:20 ]
Temat postu: 

planowanie i obróbka gniazd - 250 zł
uszczelka pod głowice Victor Reinz ,uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz na wałek rozrządu , oring od strony cewek,uszczelka pod kolektor wydechowy ok 150 zł.
reszta home made około 3-4 dni dłubania
szlifierka wysokobrotowa z wałkiem giętkim plus frezy różne końcówki z papierem ściernym, filc do polerowanie itp.
Wymianę UPG robiłem sam w garażu także wyszło mnie to ok. 400 zł plus mój czas .

W planach wałek 866 i kolektor 4-2-1 z Punto I 75.

Autor:  DeviLL [ 17 Sty 2010, 20:37 ]
Temat postu: 

Jak na przyrost to 400zl dobra kasa , z walkiem i kolektorem moze bys dobil do 80km i 120nm ;) Tylko czekac na zmiany i nastepny pomiar mocy

Autor:  greg505 [ 17 Sty 2010, 20:37 ]
Temat postu: 

szkoda ze nie byl hamowany przed zmianami,
ale i tak ciekawie ;]

Autor:  xONx [ 17 Sty 2010, 20:38 ]
Temat postu: 

4toku napisał(a):
planowanie i obróbka gniazd - 250 zł
uszczelka pod głowice Victor Reinz ,uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz na wałek rozrządu , oring od strony cewek,uszczelka pod kolektor wydechowy ok 150 zł.
reszta home made około 3-4 dni dłubania
szlifierka wysokobrotowa z wałkiem giętkim plus frezy różne końcówki z papierem ściernym, filc do polerowanie itp.
Wymianę UPG robiłem sam w garażu także wyszło mnie to ok. 400 zł plus mój czas .

W planach wałek 866 i kolektor 4-2-1 z Punto I 75.


to tego chiptuning i hamownia, albo po tym sama hamownia bez chip -a :)

Autor:  4toku [ 17 Sty 2010, 21:07 ]
Temat postu: 

DeviLL napisał(a):
Jak na przyrost to 400zl dobra kasa , z walkiem i kolektorem moze bys dobil do 80km i 120nm ;) Tylko czekac na zmiany i nastepny pomiar mocy


Sam jestem ciekaw ile te wszystkie mody dadzą.
I czy kropek będzie się nadawał do normalnej codziennej jazdy czy tylko na rajdy :D

Autor:  Melon [ 17 Sty 2010, 22:11 ]
Temat postu: 

Ja na Twoim miejscu zastanowił bym się nad wałkiem sportowym, tzn nie 866 tylko typowo do tego silnika jakiś wałek np. Świątek plus do tego 4-2-1 bez kata z samym końcowym wydechem i ssący z 75'ki

Autor:  Wacek [ 17 Sty 2010, 23:29 ]
Temat postu: 

na pweno niska temperatura zrobila swoje 8)

Autor:  4toku [ 19 Sty 2010, 15:47 ]
Temat postu: 

Wałek 866 kupiony :D

Image

Porównanie obu wałków 866 i seryjnego.
Seria z prawej.

Image

866 ma wyższy wznios krzywek o około 2mm.
Po zamontowaniu wałka silnik może stracić bezkolizyjny rozrząd.
Przy zakładaniu sprawdzę to.

Autor:  xONx [ 19 Sty 2010, 16:09 ]
Temat postu: 

4toku napisał(a):
Wałek 866 kupiony :D

Image

Porównanie obu wałków 866 i seryjnego.
Seria z prawej.

Image

866 ma wyższy wznios krzywek o około 2mm.
Po zamontowaniu wałka silnik może stracić bezkolizyjny rozrząd.
Przy zakładaniu sprawdzę to.


ciekaw jestem mocy i momentu obrotowego :)

[ Dodano: 19 Sty 2010 15:09 ]
4toku w Kropku masz jedną czy dwie sondy lambda :?:

Autor:  DeviLL [ 19 Sty 2010, 16:16 ]
Temat postu: 

Walek z 1.2 75km ma czasy 228/228 , p2 60km 214/214 (1 sonda lambda jest z tego co pamietam) , tak wiec sama roznica otwarc da juz sporo , mysle ze w wyzszych partiach obrotow roznica do serii moze byc nawet do 20% (nie mowie o max-ach) , teraz czekac tylko na montaz i moze hamownie , chyba da sie smigac bez dostrojenia na tym walku

Autor:  4toku [ 19 Sty 2010, 16:17 ]
Temat postu: 

xONx napisał(a):
ciekaw jestem mocy i momentu obrotowego :)

[ Dodano: 19 Sty 2010 15:09 ]
4toku w Kropku masz jedną czy dwie sondy lambda :?:


Mam dwie sondy.
A czemu pytasz ?

Co do mocy i momentu sprawdzę po założeniu.
Tylko hamownia powie ci prawdę odczucia są złudne. :)

Autor:  xONx [ 19 Sty 2010, 16:21 ]
Temat postu: 

4toku napisał(a):
xONx napisał(a):
ciekaw jestem mocy i momentu obrotowego :)

[ Dodano: 19 Sty 2010 15:09 ]
4toku w Kropku masz jedną czy dwie sondy lambda :?:


Mam dwie sondy.
A czemu pytasz ?

Co do mocy i momentu sprawdzę po założeniu.
Tylko hamownia powie ci prawdę odczucia są złudne. :)


w razie czego wrzuć wykresik :D

a co do sond, to jeżeli masz dwie i wywalisz kata, to będzie trzeba "czarować" z sondą która jest za katem, mechanicy mają na to jakiś sposób

Autor:  greg505 [ 19 Sty 2010, 19:22 ]
Temat postu: 

4toku napisał(a):

Image

te wytarcia na 'starym' walku to cos powaznego?

Autor:  4toku [ 19 Sty 2010, 20:06 ]
Temat postu: 

Cytuj:
te wytarcia na 'starym' walku to cos powaznego?

Jest trochę zużyty.
Mam dwa
jeden w kropce drugi leżał na półce więc go użyłem do porównania.

Autor:  Dejson [ 19 Sty 2010, 20:18 ]
Temat postu: 

Bardzo ciekawie sie zapowiada :) Masz jeszcze jakies zmiany mechaniczne w planach ?

Autor:  4toku [ 19 Sty 2010, 20:35 ]
Temat postu: 

Dejson napisał(a):
Bardzo ciekawie sie zapowiada :) Masz jeszcze jakies zmiany mechaniczne w planach ?


Tak jak pisałem wcześniej 866 i wydech 4-2-1.
Liczę na 75-80 KM. :D

Autor:  Dejson [ 19 Sty 2010, 20:38 ]
Temat postu: 

4toku napisał(a):
Tak jak pisałem wcześniej 866 i wydech 4-2-1.
Liczę na 75-80 KM. Very Happy

tak to wiem. Ale chodzi mi oprócz tego czy chodzi Ci coś po głowie :)

Autor:  4toku [ 19 Sty 2010, 20:43 ]
Temat postu: 

Cytuj:
tak to wiem. Ale chodzi mi oprócz tego czy chodzi Ci coś po głowie Smile


Może remap kompa ale to jest mało opłacalne dostać parę koników za ponad 1000 zł.

Autor:  ipIV [ 19 Sty 2010, 20:49 ]
Temat postu: 

4toku napisał(a):
Co do mocy i momentu sprawdzę po założeniu.

bedzie wibratorek na jałowym bez regulowanego koła :>
na silniku 100% seria: minus sekunda do setki.

[ Dodano: 19 Sty 2010 19:49 ]
na wiosnę hamuję swojego :) jak zasadzę 4-2-1.

866+dolot+ssący z 75+4-2-1. Głowica dziewicza, nie ruszam do momentu kiedy upg nie zdechnie.

przy -20 setke robi przy dolocie w 11,5s :E :E :E :E ale jak jest ciepło to wraca do normy - do 12 na zimówkach, 13 na alu :E

Autor:  4toku [ 19 Sty 2010, 20:57 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
bedzie wibratorek na jałowym bez regulowanego koła Smile

Zdaję sobie z tego sprawę. Może da się z tym żyć :)
Zawsze można zamienić na "stary" wałek.
A w P I 75 też tak telepie na jałowym ?

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/