Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji
http://fiatpunto.com.pl/topic32141.html
Strona 1 z 1

Autor:  Piotr 2223 [ 25 Lis 2011, 22:33 ]
Temat postu:  Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji

Zakładam ten ten jeszcze raz, bo ktoś mi go wyrzucił do kosza, proszę o nie przenoszenie go do kosza po raz kolejny, ponieważ
-W tym temacie nie jest tylko mowa o tuningu silnika
-używam opcji szukaj, ale tam jest głownie "nie warto", "nie opłaca się" itp.
-Ostatni temat poruszony na temat tuningu silnika był ok rok temu, wiedz mogło się coś zmienić i może ktoś to wykonał


Mam Punto II z silnikiem 1.2 8V, cieknie mi olej z pod głowicy, wiedz muszę z planować głowice, wiedz korzystając z okazji rozbiórki chciałbym coś zrobić aby zwiększyć moc...
Czy możliwe jest prostym sposobem przełożenie głowicy z 16v i czy tłoki będą się zgadzać, a może po prostu wymiana walka rozrządu na sportowy,np to by coś dało czy to tylko ściema http://allegro.pl/glowica-walek-1-2-75k ... 78624.html a może po prostu zmienić silnik na 12 16v i czy będzie pasował bez problemów?
Także chciałbym dołożyć klimatyzacje jak to można zrobić? Jest ona normalnie napędzana paskiem? czy moze na jakiej zasadzie ona dziala i czy takie coś to duży koszt ?
A może macie jakieś inne propozycje?

Autor:  kox [ 25 Lis 2011, 22:45 ]
Temat postu:  Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji

Piotr 2223 napisał(a):
Także chciałbym dołożyć klimatyzacje jak to można zrobić? Jest ona normalnie napędzana paskiem? czy moze na jakiej zasadzie ona dziala i czy takie coś to duży koszt ?A może macie jakieś inne propozycje?

jest napedzana paskiem wielorowkowym. Musisz dokupić kompresor klimy, wymienić parownik, węże klimy i dziesiatki innych czesci. Myśle że 2000zł ci wystarczy na to

Autor:  ipIV [ 26 Lis 2011, 07:34 ]
Temat postu:  Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji

Piotr 2223 napisał(a):
Czy możliwe jest prostym sposobem przełożenie głowicy z 16

Nie. Całość trzeba, bo dół silnika jest nieco inny. 8V ma "wyższe" tłoki i po załozeniu głowicy jak nie dojdzie do kolizji tłoków z zaworami, to na pewno dojdzie do spalania stukowego i wybije w tłokach dziury.

Poza wiązkę silnika trzeba wymienić + cerować resztę wiązki bo są duże różnice, 4/5 osprzętu, ecu, skrzynkę bezp. pod maską i bodykompa i immo w kluczykach i pewnie kilka rzeczy o których nie wiem lub zapomniałem :>

[ Dodano: 26 Lis 2011 06:29 ]

Piotr 2223 napisał(a):
a może po prostu wymiana walka rozrządu na sportowy

dałoby praktycznie nieodczuwalną różnicę bez modyfikacji mapki ecu przy rpm > 4000 a niższe rpm Ci zamuli :E

Co do klamotyzacji, to 1000zł + nabicie (o ile sam zrobisz, bo jak nie to drugie tyle robocizna), praktycznie to jest plug&play. Tylko trzeba mieć całą* graciarnię z tej samej wersji silnikowej, nawet ilość sond lambda musi sie zgadzać.

* - bardzo trudno dorwać całość z wiązką silnika, wiatrakiem, skrzynką bezp. pod maską itp. ;) (raz widziałem na allegro wszystko co było potrzebne za 1600,-)

Autor:  STax [ 26 Lis 2011, 09:38 ]
Temat postu:  Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji

ipIV napisał(a):
Nie. Całość trzeba, bo dół silnika jest nieco inny. 8V ma "wyższe" tłoki i po załozeniu głowicy jak nie dojdzie do kolizji tłoków z zaworami, to na pewno dojdzie do spalania stukowego i wybije w tłokach dziury.

Kiedyś interesowało mnie przełożenie głowicy 16v do 1.1 i problem jest taki sam, ale chyba 2rotor mówił, że starczy wsadzić oprócz głowicy także tłoki od 1.2 16v.

Autor:  Piotr 2223 [ 16 Gru 2011, 20:41 ]
Temat postu:  Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji

To wiedzę ze trochę roboty jest :P
To żeby mieć 75km na 1.2 8v, muszę mieć tylko Wałek od tego silnika i sterownik silnika?

[ Dodano: 16 Gru 2011 19:41 ]

??

Autor:  Des [ 17 Gru 2011, 01:12 ]
Temat postu:  Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji

Żeby zrobić około 70 koni w tym aucie trzeba mieć wałek 866 z 1.2 8v 75, dolot, wydech.
Sterownik silnika nie podejdzie, no chyba, że nie potrzebne Ci zegary.
Pomiędzy wersjami 60 i 75 koni jest kilka różnic, m.in. głowica, komputer, kolektor z przepustnicą, wałek. Głowicy nie przełożysz tak łatwo bo łapy silnika się nie zgadzają i trzeba rzeźbić

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/