Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji http://fiatpunto.com.pl/topic32141.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Piotr 2223 [ 25 Lis 2011, 22:33 ] |
Temat postu: | Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
Zakładam ten ten jeszcze raz, bo ktoś mi go wyrzucił do kosza, proszę o nie przenoszenie go do kosza po raz kolejny, ponieważ -W tym temacie nie jest tylko mowa o tuningu silnika -używam opcji szukaj, ale tam jest głownie "nie warto", "nie opłaca się" itp. -Ostatni temat poruszony na temat tuningu silnika był ok rok temu, wiedz mogło się coś zmienić i może ktoś to wykonał Mam Punto II z silnikiem 1.2 8V, cieknie mi olej z pod głowicy, wiedz muszę z planować głowice, wiedz korzystając z okazji rozbiórki chciałbym coś zrobić aby zwiększyć moc... Czy możliwe jest prostym sposobem przełożenie głowicy z 16v i czy tłoki będą się zgadzać, a może po prostu wymiana walka rozrządu na sportowy,np to by coś dało czy to tylko ściema http://allegro.pl/glowica-walek-1-2-75k ... 78624.html a może po prostu zmienić silnik na 12 16v i czy będzie pasował bez problemów? Także chciałbym dołożyć klimatyzacje jak to można zrobić? Jest ona normalnie napędzana paskiem? czy moze na jakiej zasadzie ona dziala i czy takie coś to duży koszt ? A może macie jakieś inne propozycje? |
Autor: | kox [ 25 Lis 2011, 22:45 ] |
Temat postu: | Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
Piotr 2223 napisał(a): Także chciałbym dołożyć klimatyzacje jak to można zrobić? Jest ona normalnie napędzana paskiem? czy moze na jakiej zasadzie ona dziala i czy takie coś to duży koszt ?A może macie jakieś inne propozycje? jest napedzana paskiem wielorowkowym. Musisz dokupić kompresor klimy, wymienić parownik, węże klimy i dziesiatki innych czesci. Myśle że 2000zł ci wystarczy na to |
Autor: | ipIV [ 26 Lis 2011, 07:34 ] |
Temat postu: | Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
Piotr 2223 napisał(a): Czy możliwe jest prostym sposobem przełożenie głowicy z 16 Nie. Całość trzeba, bo dół silnika jest nieco inny. 8V ma "wyższe" tłoki i po załozeniu głowicy jak nie dojdzie do kolizji tłoków z zaworami, to na pewno dojdzie do spalania stukowego i wybije w tłokach dziury. Poza wiązkę silnika trzeba wymienić + cerować resztę wiązki bo są duże różnice, 4/5 osprzętu, ecu, skrzynkę bezp. pod maską i bodykompa i immo w kluczykach i pewnie kilka rzeczy o których nie wiem lub zapomniałem [ Dodano: 26 Lis 2011 06:29 ] Piotr 2223 napisał(a): a może po prostu wymiana walka rozrządu na sportowy dałoby praktycznie nieodczuwalną różnicę bez modyfikacji mapki ecu przy rpm > 4000 a niższe rpm Ci zamuli Co do klamotyzacji, to 1000zł + nabicie (o ile sam zrobisz, bo jak nie to drugie tyle robocizna), praktycznie to jest plug&play. Tylko trzeba mieć całą* graciarnię z tej samej wersji silnikowej, nawet ilość sond lambda musi sie zgadzać. * - bardzo trudno dorwać całość z wiązką silnika, wiatrakiem, skrzynką bezp. pod maską itp. (raz widziałem na allegro wszystko co było potrzebne za 1600,-) |
Autor: | STax [ 26 Lis 2011, 09:38 ] |
Temat postu: | Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
ipIV napisał(a): Nie. Całość trzeba, bo dół silnika jest nieco inny. 8V ma "wyższe" tłoki i po załozeniu głowicy jak nie dojdzie do kolizji tłoków z zaworami, to na pewno dojdzie do spalania stukowego i wybije w tłokach dziury. Kiedyś interesowało mnie przełożenie głowicy 16v do 1.1 i problem jest taki sam, ale chyba 2rotor mówił, że starczy wsadzić oprócz głowicy także tłoki od 1.2 16v. |
Autor: | Piotr 2223 [ 16 Gru 2011, 20:41 ] |
Temat postu: | Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
To wiedzę ze trochę roboty jest To żeby mieć 75km na 1.2 8v, muszę mieć tylko Wałek od tego silnika i sterownik silnika? [ Dodano: 16 Gru 2011 19:41 ] ?? |
Autor: | Des [ 17 Gru 2011, 01:12 ] |
Temat postu: | Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
Żeby zrobić około 70 koni w tym aucie trzeba mieć wałek 866 z 1.2 8v 75, dolot, wydech. Sterownik silnika nie podejdzie, no chyba, że nie potrzebne Ci zegary. Pomiędzy wersjami 60 i 75 koni jest kilka różnic, m.in. głowica, komputer, kolektor z przepustnicą, wałek. Głowicy nie przełożysz tak łatwo bo łapy silnika się nie zgadzają i trzeba rzeźbić |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |