Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

TurboPunto by Pęki
http://fiatpunto.com.pl/topic43489.html
Strona 1 z 2

Autor:  Pęki86 [ 24 Sie 2013, 07:05 ]
Temat postu:  TurboPunto by Pęki

Siema.
Ostatnim czasem zamontowałem sobie soft turbo w kropku. Dodaje kilka filmików.
Starałem się zrobić wszystko samemu. Ciężko było, trochę poczytałem pomyślałem pogadałem z fachowcami. I stwierdziłem że to będzie działać.
Cały pomysł zaczął się od tego ze w ręce wpadła mi nowa turbina z opla astry 1.7 tdci. Dostałem ją prawie darmo. Pokupowałem kilka pierdułek i tak jakieś 20h zajeło mi samotnie założenie turba do kropka.
W kropku jest tyle miejsca że musiałem wypełnić tą luke turbiną.
Efekty.
Auto inaczej pracuje. Nie ma katalizatora wydech jest przerobiony. Na środku jest strumienica łuskowa a na końcu tłumik standard.
Auto o wiele lepiej się zbiera, raczej jest większy moment niż ilość koni.
Spalanie wzrosło ale teraz da się wyprzedzać i ten piękny dźwięk blow offa i wkręcającej się na obroty turbiny.
Dodam pare fotek jeszcze z montażu turba.
Dodam tu tylko link do albumu
http://imageshack.us/g/1/10289689/

Części do uturbienia
-podstawka pod filtr oleju
-krótszy filtr oleju z diesla fiata (żeby było więcej miejsca obok fitru)
-turbina z opla 1.7 dtci (nie wiem co to za model) Wali około 0.5 (więcej nie testowałem)
-flansze turbiny (wycięte według uszczelek turba)
-uszczelki
-wyfrezowany króciec do zlewu oleju z turba
-króciec w misce olejowej z castoramy
-przewód hamulcowy do smarowania turba (przejściówki również od układu hamulcowego)
-rurki alu i stalowe kolanka sylikonowe stożek
-orginalny kolektor wydechowy
-troche śrubek i pierdułek
-blow off greddy
-rura wydechu z króccem pod lambde z punta 1 75km (chyba) rura środkowa z p mk2 ostatni z p mk2


http://www.youtube.com/watch?v=zAhqddIWerc
http://www.youtube.com/watch?v=L4cJWwCTv3E
http://www.youtube.com/watch?v=fWLtg-ZCGxo

Auto jeździło i jeździ na lpg stag 300 Można tam wysterować większą dawke gazu żeby było bogato.
W środku zamontowałem dwa gajgery od boost i afr do kontroli podczas jazdy co się dzieje w silniku.
Zamontuje jeszcze jakąś chłodnice oleju i inny dolot od turba do silnika żeby tak nie straszył jak tera.
Ogólnie polecam soft turbo wszędzie tam gdzie montaż można zrobić samemu.

Pytać. Odpowiem co i jak.
Mnie koszt nie interesował bo najdroższą część (turbo) już miałem.
Dodam jeszcze filmik jak to jeździ. I możliwe że pojade z ciekawości na hamownie.

Autor:  pirat7993 [ 24 Sie 2013, 08:35 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

no i pięknie :)
mogłeś tylko zastosować jakiś lepszy kolektor wydechowy bo w tym podejrzewam będą dość konkretne zawirowania i mogą być opory :) aaale do soft powinno Ci to wystarczyć a reszta przyjdzie z czasem :)

zasilanie LPG ?

Autor:  Pęki86 [ 24 Sie 2013, 10:53 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Tak lpg. Nie chciałem dużo inwestować w to. Jest turbo dziura od 2500 tyś ładuje zdrowo. Może fakt szału spaliny dostają i temu tak go przymuli zanim napompuje.

Autor:  wilczur [ 24 Sie 2013, 11:24 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Mógłbyś bardziej się rozpisać o tym soft turbo?

Chodzi mi o koszt, ilość roboty z zabawą, czy konieczne jakieś przeróbki, jak ze spalaniem o ile wzrosło?
Czy coś daje i ogólne wrażenia po montażu?
Może jakiś tutorial ze zdjęciami? Albo same zdjęcia bo na filmie to mało widać a zaciekawiła mnie modyfikacja.

Dałbyś radę znaleźć chwilę i to opisać?

Autor:  Pęki86 [ 24 Sie 2013, 14:57 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Zaczołem temat zeby sprawdzić zainteresowanie. Zaraz fotki dodam.

Autor:  buczek21 [ 24 Sie 2013, 16:15 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Z mojej strony zgroza i tyle..
Te turbo jest wpięte w dolot?Czy tylko turbo sie kręci przez spaliny...a sprężarka dmucha w klapę powietrze?
Bo na Twoich filmikach tak to wygląda?

Autor:  Pęki86 [ 24 Sie 2013, 16:52 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Tak. Zrobiłem sobie nadmuch na klape.

Autor:  wilczur [ 25 Sie 2013, 13:39 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

E tam nadmuch na klape.. tam jest potrzebny jeszcze intercooler żeby wprowadzić wydmuchane i schłodzone powietrze z turbo w nawiewy powietrza do środka samochodu :D :E

A na poważnie:
Jakbyś miał możliwość to daj wykres z hamowni ile mocy lub momentu przybyło.
Oraz ile ci wcześniej spalał a ile teraz? (niby nie powinno się przy takich przeróbkach liczyć paliwa ale ciekawi mnie ta sprawa)

Autor:  PawełG [ 25 Sie 2013, 14:06 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Ciekawy projekt, można powiedzieć że w porównaniu do normalnych projektów turbo jest trochę "budżetowy". Jeszcze jakiś piggyback, intercooler i będzię całkiem ciekawie. Kiedyś ktoś robił silnik 1.2 75km w turbo i też tylko na gazie.

Autor:  Pęki86 [ 26 Sie 2013, 17:43 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Po co piggy back ? Jak tylko na gazie jeździ? Max 0.5bara.
Jak narazie myśle nad sterowaniem turbem. Bo podcisnienie jak zniknie z dolotu to trubo się zamyka i wali na maxa. A to może ją szybko zabić. 0.5 jest przy 4tys na 2 biegu.
Auto się zmieniło. Dobry dolot powietrze muszę zrobić na FMIC albo TURBOWORKS bo te zwykłe sylikonowe to targa jak stare majty.
Projekt jak narazie się rozwija. Nie pojade na hamownie sprawdzać ile to ma koniuf tylko na chiptuning żeby wystroili bene. Ale kto się fiatem zajmie?

Ostatnio przy tankowaniu wyszło mi 13litrów lpg na 100km

Autor:  BlackHand [ 30 Sie 2013, 19:06 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Z instalacją gazową jest łatwiej.
Ostatnio miałem w pracy dużo wolnego czasu i troszkę na te tematy czytałem sam jestem zainteresowany takim projektem ale nie ma $. Przy zwykłym silniku bez LPG trzeba jakoś dodać większą ilość paliwa niestety oryginalny ECU nie ma aż takich dużych możliwości i rozwiązań było kilka ale mnie interesowały dwa albo komputer sterujący zamiast oryginalnego albo dodatkowe wtryskiwacze w kolektorze ssącym do nich oczywiście też są potrzebne specjalne zawory żeby otwierały się te wtryski w odpowiednim momencie.

[ Dodano: 30 Sie 2013 19:06 ]

Pęki86, działaj dalej na spokojnie nie przejmuj się głupimi tekstami bo jesteś kozak że ruszyłeś taki projekt :)

Autor:  PawełG [ 31 Sie 2013, 11:14 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Również czekam na dalsze relacje z turboprojektu. Ciekawa sprawa.

Autor:  Pęki86 [ 31 Sie 2013, 11:34 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Jak porobię więcej fotek to dodam. Obawiam się ze silnik padnie bo mam większą ochotę cisnąć więcej.
Narazie jest 0.5 bara przy 5000tyś. Cały czas na bogato na lpg. Smierdzi czasem przepalonym gazem.
Dziś skompletowałem dolot. Jeszcze odgrodzić dolot od wydechu bo jest blisko i rura się grzeje. Nie będzie intercoolera (chyba).
Miałem mbc ale to se mozna w dupke wsadzić a nie do turba.

Pytanie.
Jak od podstaw zmontować electronic boost controler. Czyli turbo był oby sterowane tak...
-waste gate oryginalny
-ten solenoid co ciągnie westgate orginalny
-węzykiem dooo "vacum pomypy" <<< tu by się przydała jakaś elektryczna pompka która steruje np det3 albo standalone.
ogólnie chciał bym uniknąć kolejnych kabli pod maską. Ta vacum pompa miała by brać sygnał z map sensora.
Teraz podcisnienie jest brane z kolektora i chciał bym równo utrzymywać np 0.2bara co wydaje mi się lepszym pomysłem niż zamknięty west gate do momentu zamknięcia przepustnicy. Turbo będzie latało na wysokich obrotach a tego nie potrzebuje.
W tym momencie nie da się ograniczyć doładowania do "bezpiecznego" 0.4.

To jest proste. Każdemu polecam montaż turba do auta.
Tylko kwestia czasu i kilku PLN na montaż.

Autor:  staH [ 31 Sie 2013, 11:55 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Myślisz, że bogata mieszanka nie szkodzi?

Autor:  Pęki86 [ 31 Sie 2013, 11:58 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

No. Hmm że smierdzi gazem. Nie wiem co jeszcze.

A i spalanie większe.

Autor:  wilczur [ 01 Wrz 2013, 11:00 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Jak ci śmierdzi gazem to może go nie dopala? Nie masz strzałów gazowych w wydechu?
Bo wydaje się to trochę niebezpieczne, poza tym większa ilość powietrza z turbo to mieszanka teoretycznie zbyt uboga, a mówisz że jeździsz na bogatej.. ustawienie składu kontroluje sonda lambda czy coś innego?.
Przydało by się jakoś rozwiązać temat odpowiedniej proporcji mieszanki w zależności od boosta żeby nie była ani zbyt uboga ani zbyt bogata bo nie wiem czy stag to w pelni wyreguluje, moze jakas zmiana softu lub map wtrysku?, widziałem ostatnio linka do turboPandy, co prawda jest ona zrobiona bardziej profi ale można by zaczerpnąć jakichś rozsądnych pomysłów z tamtego projektu.

Autor:  PawełG [ 01 Wrz 2013, 11:56 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Pęki86 napisał(a):

Pytanie.
Jak od podstaw zmontować electronic boost controler. Czyli turbo był oby sterowane tak...
-waste gate oryginalny
-ten solenoid co ciągnie westgate orginalny
-węzykiem dooo "vacum pomypy" <<< tu by się przydała jakaś elektryczna pompka która steruje np det3 albo standalone.
ogólnie chciał bym uniknąć kolejnych kabli pod maską. Ta vacum pompa miała by brać sygnał z map sensora.
Teraz podcisnienie jest brane z kolektora i chciał bym równo utrzymywać np 0.2bara co wydaje mi się lepszym pomysłem niż zamknięty west gate do momentu zamknięcia przepustnicy. Turbo będzie latało na wysokich obrotach a tego nie potrzebuje.
W tym momencie nie da się ograniczyć doładowania do "bezpiecznego" 0.4.
.


Rozumiem że masz siłownik waste gate działający na podciśnieniu. Nie prościej zamontować siłownik pracujący na nadciśnieniu, wstawić zaworek EBC np MAC valve, całość pod kolektor dolotowy, a zaworkiem sterować z det3 albo innego SA. Nie trzeba stosować pompy vacu.

Autor:  Pęki86 [ 01 Wrz 2013, 16:51 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Podajcie link do turbo pandy.
Nie chce det3. Jak już to standalone. To co już zrobiłem to stage 1 zobaczymy co dalej. Gdzie dostane siłownik na nadcisnienie ? MAC valve już gdzieś widziałem. Był by to dobry pomysł. Ale taniej chyba wyjdzie odprężyć silnik i niech dmucha ile chce.
Stag robi robote.

Autor:  wilczur [ 01 Wrz 2013, 19:23 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

topic42956.html

Autor:  PawełG [ 02 Wrz 2013, 11:25 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Pęki86 napisał(a):
Podajcie link do turbo pandy.
Nie chce det3. Jak już to standalone. To co już zrobiłem to stage 1 zobaczymy co dalej. Gdzie dostane siłownik na nadcisnienie ? MAC valve już gdzieś widziałem. Był by to dobry pomysł. Ale taniej chyba wyjdzie odprężyć silnik i niech dmucha ile chce.
Stag robi robote.



Siłownik np. od punto gt mk1, uno turbo, ogółem turbobenzyniaki, musisz coś dopasować. Nie wiem czy będzie pasować od VAG-a 1.8T. Odprężyć tez się przydaje, ale kontrola boostu moim zdanie musi być.

Autor:  Pęki86 [ 14 Paź 2013, 20:27 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Image

Uploaded with ImageShack.us
Tak to wygląda z góry. Na razie zostawiam projekt tak jak jest. Chciałem oddać to auto do blacharza ale znajomy czasu nie ma. Jak stwierdzę że opłaca się w to dalej kasę pakować to odprężę silnik. A jak nie to wyciągnę cały kit turbo i wyląduje on w innym fiacie. Zamontuje chłodnice oleju. I może coś jeszcze. WG jest teraz otwarty i nie sterowany. Co pozwala na lekkie doładowanie. Na razie to tak zostawiam. \
Ten bandaż dymi jak Poeba*y

Tamto uturbienie pandy kosztowało tyle co panda.

[ Dodano: 22 Wrz 2013 20: ]

Lipna jakość bo kręcone po zmroku i tosterem. http://www.youtube.com/watch?v=k4vv65fN ... e=youtu.be
spalanie na 100 km 12.5 litra lpg v-max 180 i chyba da się więcej. 0.5 bara przy 5000rpm

[ Dodano: 14 Paź 2013 19: ]

No i mam problem.
Sterowanie doładowania tej turbiny jest na podcisnienie (gruszka)
I za nic nie wiem jak to sterować.

Autor:  Jarmo [ 23 Paź 2013, 23:33 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Projekt, który od zawsze chciałem zrobić, ale sytuacja sprawiła, że sprzedałem i samochód i wszystkie graty... Sterowanie tylko MBC, schematy podpięcia pod seryjny wastegate można znaleźć na necie, generalnie wtedy sterujemy jakie podciśnienie może trafiać do naszej sprężarki.

Jeżeli chodzi o turbo dziurę, sprawa jest bardzo prosta. Soft turbo z założenia poprawia parametry, nie zmieniając obrotów przy jakich mamy max moc i max moment. Stąd najlepiej ciągnie od 2500rpm (wtedy 1.2 8v ma swoje 102Nm) i przy 5000rpm powinniśmy mieć największa moc. Bez zmiany kolektora wydechowego nie będzie sensu ciągnąć dalej silnika. Bo generalnie od kolektora, czyli długości i szerokości kanałów, oraz ich rozłożenia (najlepsze oczywiście byłoby, aby wszystkie kanały były równej długości i szerokości, na co tylko baranek pozwala). Mocno wierzę, że też kiedyś wrócę z takim projektem :) Życzę powodzenia.

Autor:  PawełG [ 24 Paź 2013, 09:26 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

[ Dodano: 14 Paź 2013 19: ]

No i mam problem.
Sterowanie doładowania tej turbiny jest na podcisnienie (gruszka)
I za nic nie wiem jak to sterować.[/quote]

Musisz wymienić gruszkę na taką działającą na nadciśnienie, i zamontować ją po przeciwnej stronie do dźwigni od WG. Możesz coś kombinować z tą gruszką podciśnieniową ale wątpię żeby dało to dobry rezultat.

Autor:  Pęki86 [ 18 Lis 2013, 15:26 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

To co ostatnio ogarnołem:
Mam gruszkę na nadcisnienie (cisnienie) jakiś garett. Tylko czasu nie mam zeby z tym porobić. A jak zrobie to foty dodam bo moze komuś się przyda.
Wyłaczyłem immo i założyłem innego kompa silnika. Check engine zniknął wywołany nieprawidłowym sygnałem z lambda.
Jak ktoś chce to mu zrobie virgin ecu albo immo off albo immo clear.
Przydało by się podciągnąć mape paliwa żeby walił więcej. Raczej swinie det3 kupie.

[ Dodano: 18 Lis 2013 14: ]

Update.
Mam deta 3 ale nie chce mi odpalać. Świnia podłaczona pod czujniki tps clt iat i czujnik wału. Nie steruje dołądowaniem ani paliwem.
Ktoś tu miał taki problem?

Autor:  Viksc [ 05 Gru 2013, 20:22 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

masz sonde szerokopasmowa ze podpioles wskaznik afr? bo pod seryjna waskopasmowke to raczej wyniki z kosmosu sa i ciezko wystroic dobrze?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/