Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

TurboPunto by Pęki
http://fiatpunto.com.pl/topic43489-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  PawełG [ 06 Gru 2013, 09:35 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Pęki86 napisał(a):

Update.
Mam deta 3 ale nie chce mi odpalać. Świnia podłaczona pod czujniki tps clt iat i czujnik wału. Nie steruje dołądowaniem ani paliwem.
Ktoś tu miał taki problem?


Musisz podłączyć jeszcze mapsensor pod det3. Chcąc sterować doładowaniem musisz mieć zawór EBC podłączony pod det3.

Autor:  Pęki86 [ 10 Gru 2013, 14:32 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Deta mam z map sensorem wbudowanym. Problem z nieodpalaniem był z powodu złych ustawień w det. Czujnik wału ma być "inny idnukcyjny" i 60-2
Pod deta do lini maps shwitch podłańcza się sonde wąskopasmową.
Ustawioną mape VE to mam teraz na pałe. Zapłon nie ruszony. Na jałowych da się ładnie ustawić. Ustawiłem tez fuel cut bo wcześniej mi kangurzył.
Teraz tylko fachowca z widebandem do wystrojenia mi trza.

Autor:  PawełG [ 11 Gru 2013, 14:12 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

To jak deta masz podłączonego? Jako piggy back czy jako fuel implant?

Autor:  Pęki86 [ 13 Gru 2013, 21:40 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Fuel implant

Jak ruszyć korekte przez wąską sonde lambda...
To dla mnie temat na ten weekend.

Autor:  PawełG [ 14 Gru 2013, 19:14 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

W instrukcji od FIT ładnie jest opisane jak ustawiać korekcję po sondzie wąskopasmowej. No i w FIT musisz mieć podłączone wszystkie wtryskiwacze pod jedno wyjście PWM żeby móc podłączyć EBC i sterować ciśnieniem doładowania.

Autor:  Pęki86 [ 23 Gru 2013, 13:35 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

mam ustawione na pół sekwencje. Po dwa wtryski na wyjście.
Nie wiem czemu po włączeniu w map switch na nbo sensor cała mapa ve mi znika i wszystkie ustawienia. Nawet jak na nowo poustawiam to silnik nie odpala. :?
A wogóle tak udało mi się ustawić mape że fajnie wchodzi na obroty az do 4tyś obrotów i 0.5 bara i w tedy wskaznik AFR (taki wskazówkowy) spada mi na ubogo... Nie wiem czemu.
To użądzenie to jedna wielka niewiadoma.
Nic w tym prostego
Wszystkiego się trzeba domyślać.

[ Dodano: 23 Gru 2013 12: ]

Jakimś cudem udało mi się uruchomić korekcje sondą lambda... W koncu po kliknięciu pięćset razy w tableswitch udało się.
Uruchomiłem dziś emulacje map sensora.
przy doładowaniu 0.5 bara na lpg, parownik nie daje rady i temu spada na ubogo. Na paliwie idzie aż robi mi się blado.
Kolejny krok to ograniczyć doładowanie do 0.2 bara w całych obrotach.
Ale co jak co idą święta i nie w głowie mi takie zabawy.

Autor:  PawełG [ 23 Gru 2013, 16:15 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Dobrze, dokładnie i prawidłowo wystroić silnik z turbo to trzeba poświecić wiele czasu. Co do siadania ciśnienia to norma, z tego co widziałem na zdjęciach to masz reduktor tomasetto alaska lub arctic, a one wydajnością szału nie robią.

Autor:  Pęki86 [ 24 Gru 2013, 14:14 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Czyli mogę twierdzić że 100kony parownik w moim kropku nie wydala bo silnik ma... ponad 100km ? :D

Autor:  PawełG [ 25 Gru 2013, 11:30 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Alaska z tego co słyszałem dobrze wyrabia do 90km. W przypadku silników turbo nie wiem do ilu ale zapewnie podobnie. Możliwe że reduktor już pracuje na granicy możliwości albo trochę poza.

Autor:  Pęki86 [ 30 Sty 2014, 21:08 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Padła uszczelka pod głowicą. Wali płyn w cylinder. Zamówie uszczelki i kanapkę zrobie odprężającą bo nie było ;)

[ Dodano: 28 Gru 2013 12: ]

Piersćienie uszczeleczki pierdułeczki planowanie...
Det będzie tylko modyfikował map sensor. Testy po nowym roku.
Do FI bez sens bez sondy szerkopasmowej.
Nie będzie odprężania. A gdybym to robił to zebrał bym "niepotrzebne" coś z tłoków. Zrobił je na płasko.
Parownik jest sterowany podcisnieniem więc nie ma prawa zadziałać gdy pojawi się doładowanie.

[ Dodano: 12 Sty 2014 19: ]

Autko jeździ znowu. Silnik zregenerowany. Nieodprężony.
Przerobiłem gruszkę turbiny. Wymieniłem sprężynę na miększą. Teraz przy WOT ciśnienie ledwo się podnosi ponad 0 Jakieś 0.1/0.2 bara.
MBC się pobawię.
MAP oszukany przez det3 pin 2 do ori MAP i analog out do ecu. Obcięty max V tak że check nie wyskakuje.
Jeszcze podepnę sobie sondę pod któryś analog in żeby mi logowało co tam się mniej więcej dzieje.

[ Dodano: 30 Sty 2014 20: ]

Jeśli ktoś jeszcze tu zagląda to chciałem napisać że wszystko jest gotowe do strojenia na hamowni. Czekam na wypłate i jadę stroić.

Autor:  PawełG [ 31 Sty 2014, 20:23 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Ja czekam na wynik strojenia na hamowni. :wink: Wykresy mile widziane.

Autor:  wilczur [ 31 Sty 2014, 21:47 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Tez czekam na dalsze opisy i zdjęcia postępów

Autor:  Pęki86 [ 16 Lut 2014, 14:10 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Blow off
Zbyt miękka sprężyna.
http://www.youtube.com/watch?v=1f1D_x5m ... e=youtu.be

[ Dodano: 16 Lut 2014 13: ]

Blow wymieniony na properfekt. Pięknie gwizda. Po strojeniu sondą szerokopasmową wyszło że od 2500rpm do 4000rpm szarpie silnikiem i spada AFR na ubogo. Prawdopodobnie pompa paliwa nie wyrabia.

Autor:  PawełG [ 17 Lut 2014, 12:30 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Wtryskiwaczy nie pętli?

Autor:  Axor [ 18 Lut 2014, 22:13 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Pęki, dawaj info jak tam z twoim projektem, na czym jesteś i na czym stoisz. :wink: Jestem jak większość zainteresowany tym projektem, sam chcę zacząć podobny projekt ale dopiero tak pod koniec roku (niestety, brak kasy :roll: ) i projekt bez gazu (inna pompa paliwa, inne wtryski, takie sytuacje). Więc dawaj na bieżąco zdjęcia i filmiki. Panda ma turbo, to i Punto będzie miało :E

P.S. jakiej firmy masz zegary i jak/którędy prowadziłeś przewody do nich?

Autor:  Pęki86 [ 21 Mar 2014, 14:47 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

...wymienione świece przestało szarpać. Afr w granicach 13.8 do 14.7 wystrojone na szerokopasmowej. Zegary z auto gauge pociągnołem kable przez otwór gdzie jest wiązka za pompą i ABS. Turbo wczesnie wstaje i nie daje wiećej niż 0.4bara. Zerwało mi poduszkę lizak za skrzynią masakra tą srubę pionowo wkręconą do belki wykręcić. Uciołem pospawałem nową nakrętke twardosci 10 i srubą na nowo skręciłem i jest git.
Poprawiłem spawy na kolektorze bo coś zaczeło pierdzieć (takie moje spawanie/smarkanie migiem)
Ogólnie projekt wymaga anielskiej cierpliwości. Nie ma tak że wsadzisz turbo i jeździsz... Kasy już trochę poszło na to auto ale nie wiem ile.
Musze jutro dokupić wąż hydrauliczny do smarowania turbiny bo ten miedziany hamulcowy szybko się łamie.

[ Dodano: 23 Lut 2014 10: ]

MAP orginalny podpięty pod ecu. DET nie oszukuje go.
Jeszcze musze obczaić jak zrobić CUToff bo nie podoba mi się sposób działania tego dziada. Ktoś wie powyżej jakich obrotów silnik odcina paliwo przy niewcisniętym pedale gazu ?
Auto jeździ na pb i lpg

[ Dodano: 21 Mar 2014 13: ]

Nie mam czasu na robienie fotek...
Wczoraj zamontowałem intercooler do fmic. Auto ma tendencje do zagotowania się. Chłodnica cieczy chłodzącej jest oryginalna. Muszę zamontować jeszcze chłodnice oleju.
Zamówiłem zegar egt z termoparą.
Powolutku zbieram wszystko do kupy.
Ale wydaje mi się że cały zestaw turba wyciągne z tego auta i zamontuje w pandzie lub grande punto. Ogólnie w mniej pognitym fiacie :) Nie przekraczam doładowania 0,4 bara.

Autor:  Axor [ 25 Mar 2014, 00:02 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

A właśnie, jak rozwiązałeś sprawę podciśnienia dla serwa hamulców?

Autor:  Pęki86 [ 25 Mar 2014, 21:40 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Axor napisał(a):
A właśnie, jak rozwiązałeś sprawę podciśnienia dla serwa hamulców?

Nic z nim nie robiłem.

Autor:  PawełG [ 26 Mar 2014, 12:12 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Serwo będzie działać normalnie. Podciśnienie w dolocie będzie występować w niskich partiach obrotów.

Autor:  Pęki86 [ 16 Kwi 2014, 17:12 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Serwo będzie działać gdy jest podcisnienie. Podcisnienie jest gdy turbo nie pcha powietrza. Turbo pcha powietrze gdy wciśnięty jest pedał gazu. Pedał gazu jest wcisnięty prawą nogą. Prawa noga obsługuje dwa pedały. Gdy pedał gazu jest wcisnięty to pedał hamulca nie jest. Lub odwrotnie. Lub żaden nie jest wciśnięty. Nie wiem skąd ten pomysł że serwo nie będzie działać? Bo to pytanie już kilka razy słyszałem.

[ Dodano: 11 Kwi 2014 18: ]

Map seryny puszczony na deta i z niego do ecu zmieniony sygnał. Grzał się podczas jazdy teraz jest ok. Zapowietrzała się glowica bo wąż na wyjsciu był załamany i odpowietrznik nie odpowietrzał... :?
Sonda szerokopasmowa zamontowana.
nowy soft 1.39 wgrany
180km/h bez problemu
blow off od properfekt pięknie syka.
0.4 bara max
zrobię zdjęcie tego co mam pod maską i jeśli nie będzie innych problemów to jadę na hamownie.

[ Dodano: 16 Kwi 2014 16: ]

Wystawiłem na tablice mojego kropka
http://olx.pl/oferta/punto-2-1-2-8v-tur ... 5En81.html
uciekam do anglii :P

Autor:  hostman [ 25 Cze 2014, 23:13 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Niemiecka nuta trochę drażni ;), masz może film jak gra ten blow off od greddy ?
Pozdro

Autor:  dradzik95 [ 12 Lis 2014, 01:07 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

Widze pisałes o kanapce ile mm dałeś?:)

Autor:  Pęki86 [ 17 Sty 2017, 08:58 ]
Temat postu:  Re: TurboPunto by Pęki

http://mjbuggyteam.pl
To tam zakładają skrzynie z 700 ?? :O przy 140 koniach to wytrzyma ?
Tak czy siak odświerzam kotleta. Jestem w uk od roku i wczoraj zakupiłem kolejne toczki.
Temat będzie kontynuowany. :) Image

[ Dodano: 15 Sie 2016 06: ]

Od dwóch lat jestem w UK troche sobie wszystko poukładałem a moje punto dziś wygląda tak.
Wiem wiem wiele jeszcze do zrobienia

[ Dodano: 17 Sty 2017 07: ]

Załączniki:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 194.47 KiB | Obejrzany 17710 razy ]




Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/