Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)
http://fiatpunto.com.pl/topic47752.html
Strona 1 z 1

Autor:  lg21 [ 16 Lip 2014, 11:56 ]
Temat postu:  Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

Witam,

Temat oklepany aczkolwiek szukam konkretnej osoby/miejsca (na forum nie znalazłem tych informacji).

Nie jestem specem od mechaniki samochodowej, póki co poprawiam ubytki lakieru, wydech i złamaną tylną obudowę głośnika, a w przyszłości chciałbym trochę więcej mocy w Punciaku (HGT), około 150-160KM.

Moje pytania:
- czy to jest realne tuningiem mechanicznym, bez chip tuningu? Czy chip tuning ma sens przy zagazowanym 1.8 16v?
Złapałem na fejsuniu Niemca, który przerobił swoje HGT samym chip tuningiem, chociaż pewnie nie jest to najlepszy pomysł? Zapłacił 350 € za 140 KM i 400€ za 166 KM.
- czy ktoś z Was robił modyfikacje mechaniczne w HGT? Chętnie dopytam o kilka spraw na privie,
- czy znacie firmy przeprowadzające tuning mechaniczny Fiata które możecie polecić, najlepiej woj. Pomorskie/Mazowieckie?

Finalnie chciałbym jechać z klimą i na gazie z takim zapasem mocy, jakbym nie miał włączonej klimatyzacji i jechał na benzynie - strzelam, że +20-30KM byłoby wystarczające. Bez klimy idzie się ugotować (zimą będzie ciepło 8) ), a z klimą i na gazie HGT trochę zamula.

z góry dzięki za konkretne informacje, pozdr

[ Dodano: 16 Lip 2014 11:55 ]

Znalazłem kreatormocy.pl w Wwie. Ktoś z Was korzystał z ich usług?

Co prawda nie mają HGT, ale mają Barchette z 1.8 16v 130KM.

W związku z tym mam pytanie, czy dociągnięcie do 140 KM, czyli wzrost mocy o niecałe 10% wiąże się z dodatkowymi modyfikacjami mechanicznymi? (hamulce, skrzynia itp.)

Autor:  wilczur [ 16 Lip 2014, 12:50 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

Ja nie mam zielonego pojęcia ale jak zadzwonisz do Cinka to ci powie coś więcej bo robi softy do fiaciorów.
A tu na forum to zazwyczaj niemodowane furki śmigają.. no może nie licząc turbopunto ale to nie hgt tylko 1.2.

Bardziej polecałbym fora :cry: typowo poświęcone tuningowi: tu np coś jest
http://4tuning.tuningforum.pl/viewtopic ... 55&t=69526

Oczywiście w miarę modzenia obowiązkowo tu wpisywać postępy wraz z opisami i fotki :)

Autor:  lg21 [ 16 Lip 2014, 18:02 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

wilczur: dzięki za info, przekopałem Googla, tam też zajrzałem. Szkoda, że nie ma czegoś w stylu HOWTO co wymienić, co można tym osiągnąć, najlepiej w postaci leveli tuningowych (tak, tak mogę je zrobić, ale nie mam pojęcia o tuningu niestety, jestem zawodowym klikaczem :cry:).

W poniedziałek ma być 140 KM.

Po wydzwonieniu masy ludzi znalazłem osobę, która tuningowała Barchette (fajnie, że ten sam silnik) i Coupe, może będzie chciała pomóc.

Na fejsuniu złapałem Niemca, który wykręcił 165 KM tak jak wyżej opisałem. Zmienił wydech (Ragazzon), wsadził sportowe filtry, wywalił klimę (sauna w środku :shock:), tylną kanapę itp. Nie chcę aż tak modzić, wystarczy, żeby zbierał się na gazie z włączoną klimatyzacją.

Nie chciałbym obniżać masy wywalając ze środka co się da, ani robić zmian zewnętrznych (nie mogę go np. obniżyć, bo ledwo podjeżdżam na progi zwalniające, gdy jechałem w 5 osób to 3 razy przytarłem osłoną silnika, wprowadziłem więc ograniczenie do max 3 osób w środku), z zewnątrz i w środku ma wyglądać na serię. Jedyny mod z zewnątrz to 195/50 15 no i dźwięk, gdy ktoś się wsłucha (cichy wydech, tłumiki z nierdzewek, nie ryczy na pół osiedla).

Jutro wymiana wahaczy (lewy trzeszczy), a w tygodniu po chipie dorżnę laczki, które niedługo będą wyglądać jak slicki i uploadne wykresy, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Autor:  STax [ 16 Lip 2014, 18:24 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

lg21 napisał(a):
wystarczy, żeby zbierał się na gazie z włączoną klimatyzacją.

Może wystarczy inaczej gaz wyregulować? ;)

Autor:  lg21 [ 16 Lip 2014, 18:56 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

Regulacja gazu zaraz po chipie. 8)

Autor:  STax [ 16 Lip 2014, 20:05 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

Eee, ale nie masz oddzielnego kompa do gazu? ;)
Bo wtedy chyba chip da efekty tylko na beznynie a na gazie nie ;)
Inna sprawa, że ponoć komp od HGT jest mało chętny do współpracy.

Autor:  wilczur [ 16 Lip 2014, 21:00 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

lg21 napisał(a):
z zewnątrz i w środku ma wyglądać na serię... cichy wydech...nie ryczy na pół osiedla


Masz taki sam pogląd jak i ja :) Modowany fur jako klasyczny "cichociemny" a naprawdę potworek potrafiący pokazać pazur :)


Jeszcze możesz zadzwonić do ital-performance, też obeznani z włoszczyzną.

Co do kompa to zawsze można to jakoś obejść, turbopunto ma DET3 a turbopanda chyba chodzi na kompie od gazu sekwencji bo tak było łatwiej.. tak więc wszystko się da, kwestia czasu, chęci i $$ :)

Autor:  lg21 [ 01 Sie 2014, 14:44 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

Rozmawiałem dziś w warsztacie o modach silnika 1.8 16v, podczas zmiany uszczelki w pompie paliwa. Cała operacja trwała 4h, więc trochę się dowiedziałem.

Kilka opcji:
1. 1.4 Tjet z walniętego w tyłek Grande Sporta.
Koszty spore, trzeba ściągnąć wraka (a ciężko znaleźć) podobno jakoś da się ominąć cło.

2. 2.0 od Alfy (spark).
Silnik od Alfy można nabyć za 1000-1500 zł.

3. Modyfikacje obecnego silnika (wałek itp.).

Co wyjdzie taniej, a co na dłużej - nie wiem - póki co zbieram informacje, co da się wyczarować z 1.8 i jakim kosztem, żeby zrobić ~150KM.

Dla porównania - w Radzyminie dowiedziałem się, że silnik w HGT jest bardziej żywotny od 1.4 Tjet, z kolei 44tuning.pl twierdzi na odwrót, że 1.8 nie dość że ciężko zmodyfikować, to jeszcze nie jest tak żywotny, jak nowszy 1.4 Tjet.

Ktoś z Was ma może doświadczenie z 1.8 od HGT, 2.0 Spark, lub 1.4 Tjet? Jak z ich żywotnością? Na którym lepiej jeździ się np. zimą?

Z góry dzięki za info

Autor:  STax [ 01 Sie 2014, 14:47 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

lg21 napisał(a):
1. do HGT wchodzi 2.0 od Alfy (spark). Silnik od Alfy można nabyć za 1000-1500 zł.

Koszt silnika to ułamek ceny całego swapa zwykle. Do tego dolicz skrzynię i milion kombinacji z elektroniką ;)

Na pewno taniej wyjdzie wstawić np inny wałek, ale czy efekt będzie adekwatny do ceny? Wątpię...
1.8 jest bardzo mało pomodzonych, bo silnik jest modoodporny i mało rozwojowy.

T-jet to inna bajka - nowoczesny, lekki, do tego na starcie masz większy moment i duuużo łatwiej coś zdziałać samą elektroniką.

Autor:  lg21 [ 07 Sie 2014, 11:40 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

Dzięki wszystkim za informacje.

Ostatnio jeszcze konkurencja pojawiła się na osiedlu, fioletowa nówka sztuka Fiesta ST, w końcu coś objeżdża Kurczaka "na dzielni". :oops: Myślałem, żeby pomodzić i mieć szanse gonić to cudo, ale za duże koszty i za dużo czasu, żeby się tym zająć.

Tak przy okazji: punciakiem mamy (1.2 60 KM) trochę pewniej wchodziło się w zakręty na wyższych prędkościach. Gdy ostro zakręcam HGT mam wrażenie, że auto chce iść dalej prosto zamiast posłusznie skręcać po założonym torze jazdy, ale to pewnie przez ciężkawy silnik i sporą masę z przodu.
1.2 można było szaleć po śniegu, lekkie, nie za dużo KM.. ciekawe jak będzie z 1.8, nie mogę się doczekać pierwszego śniegu.

Wracając do tematu: póki co daję na wstrzymanie z modzeniem przy silniku, te 133 KM wystarczy na kilka lat, żeby się podszkolić i sprzedam dopiero gdy znajdę żonę i zaczniemy powiększać rodzinę (no chyba, że odkupię tą Fiestę ST gdy wygram w totka :E )- póki co hulaj dusza, piekła nie ma, kawalerski hi-life z niemodowanym 1.8!

Autor:  SUPER CUCUMBER [ 18 Sie 2014, 22:06 ]
Temat postu:  Re: Do kogo/gdzie na tuning mechaniczny HGT (woj. Pom/Maz)

Cytuj:
niemodowanym 1.8!


to nie tak, po prostu w ten silnik trzeba troche siana wpakować :mrgreen: np wałki z 2.0 JTS zrobiłyby robotę, kolektor ssący to zaproszenie do 4 przepustnic :mrgreen: hitachi też stanowi pewną zapore ale wszystko do ominięcia :mrgreen: swap na TS 2.0 to też jakas alternatywa :mrgreen:

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/