Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.
http://fiatpunto.com.pl/topic49063.html
Strona 1 z 1

Autor:  lioton [ 08 Lis 2014, 16:53 ]
Temat postu:  Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.

Witam :D
Zainspirował mnie ten temat na forum Fabii -> http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=21048
Co prawda finalnie doszli tam do wniosku, że szkoda kasy :mrgreen: ale ustalono, w tym temacie że nie warto, bo takie owijanie może zaburzyć prace kata.
Nie bardzo wierzę aby kat musiał miec jakieś specyficzne warunki pracy.

Może ktoś rozmyślał cos nad takim rozwiązaniem, ma jakieś opinie na ten temat :?:

Autor:  domin45670 [ 08 Lis 2014, 17:10 ]
Temat postu:  Re: Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.

Wygląd wyglądem, ale kolektor będzie się bardziej nagrzewał ;)

Autor:  lioton [ 08 Lis 2014, 17:14 ]
Temat postu:  Re: Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.

Ale od środka, chyba :wink:

Autor:  STax [ 08 Lis 2014, 19:34 ]
Temat postu:  Re: Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.

Owinąć można, w niczym to nie zaszkodzi, aczkolwiek czegoś odczuwalnego na plus też raczej nie da przy seryjnym silniku.

Autor:  lioton [ 08 Lis 2014, 20:27 ]
Temat postu:  Re: Taśma bazaltowa/owijanie kolektora - wydechu.

A czy ta sentencja jest w jakimś stopniu prawdziwa :?: ->

Cytuj:
"Izolacyjne właściwości sprawiają że ciepło zatrzymywane jest wewnątrz kolektora, temperatura spalin spada wolniej co w mniejszym stopniu spowalnia prędkość ich przepływu. Utrzymanie większej prędkości przepływu spalin poprawia opróżnienie cylindra i obniża temperaturę głowicy, pośrednio więc obniża się temperatura pracy silnika.
"Uwięzienie" ciepła wewnątrz kolektora i obniżenie temperatury pracy silnika powoduje spadek temperatury w komorze silnika co zdecydowanie poprawia sprawność napełnienia cylindrów świeżym ładunkiem. Jak wiadomo podgrzanie ładunku podobnie jak dławienie jego przepływu zmniejsza gęstość zasysanego czynnika. Dodatkowo na pogorszenie napełnienia oddziałuje, spowodowane podgrzaniem, odparowanie większej części ciekłego paliwa, przemieszczającego się wraz z powietrzem. Para zajmuje wielokrotnie większą objętość niż paliwo ciekłe i tym samym zmniejsza ilość doprowadzonego powietrza. Obniżenie temperatury w komorze silnika ogranicza szkodliwy wpływ powyższych zjawisk na osiągi silnika i przyspiesza jego stygnięcie co umożliwia szybsze przystąpienie do naprawy lub czynności obsługowych (istotne np. gdy pojazd uczestniczy w zawodach sportowych) Znacznie obniża się też temperatura innych elementów znajdujących się w pobliżu układu wydechowego takich jak alternator lub rozrusznik.
Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych."

"Najważniejszą zaletą jest obniżenie temperatury w komorze silnika aż do 70%, co bezpośrednio korzystnie wpływa na kulturę pracy silnika i jego osiągi."


Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/