Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Od czego zacząć tuning?
http://fiatpunto.com.pl/topic817-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  kazaa [ 19 Kwi 2008, 23:52 ]
Temat postu: 

kuker195 napisał(a):
Tuning a spalanie dajcie spokój z takimi postami albo idźcie do innego działu. Faktycznie 1,2 8V jest słabe. Mam dwa Puntaki 1,2 8V i Sportinga różnica jest ogromna we wszystkim od wyposażenia po osiągi (oba rok 2000). Nie wiem może faktycznie doskładać i kupić Spotringa lub HLX-a z 16V. Z tanich metod: może skrzynia na 6-cio biegową coś poprawi nikt o tym nie pisze, dobrze splanowana głowica, jakieś poprawki w dolocie ale przemyslane. Pamiętaj, szukać mocy trzeba wszędzie każde 0,5 "konia" jest ważne. Wałek to cały problem tego silnika, nim też można się zająć dołączając do niego "świnkę" albo remap. Ewentualnie dostroić do orginalnego wydech i power rurę ale nie wiem ile to da.


z 6 biegowa jest za duzo roboty , po drugie nie jest duzo krotsza od seryjnej , tylko ma krotsza piatke i dluzsza szostke , jak ma sie bujac szybciej w miescie to trzeba dac od sc sporting , jak trasa to eskowa od sc

Autor:  DaRoN [ 20 Kwi 2008, 10:50 ]
Temat postu: 

Wałek 866++

Autor:  PshemoHGT [ 20 Kwi 2008, 12:51 ]
Temat postu: 

a nie wiecie czy do mojego hgt podejdzie skrzynia VI?
od sportinga? pewno jest za slaba u=i tylko tak pytam

Autor:  kuker195 [ 20 Kwi 2008, 23:03 ]
Temat postu: 

Co znaczy z 6 biegową jest za dużo roboty?
Na papierze może niewiele krótsza, pierwsze biegi też są znacznie krótsze. Mam dwa Puńciaki z 6 i 5 biegów w Sportingu aż ręka boli od zmiany biegów.

Może ktoś wstawić tablę przełożeń w obu skrzyniach i wykresy mocy/momentu silników 8 i 16V

Autor:  kazaa [ 20 Kwi 2008, 23:04 ]
Temat postu: 

PshemoHGT napisał(a):
a nie wiecie czy do mojego hgt podejdzie skrzynia VI?
od sportinga? pewno jest za slaba u=i tylko tak pytam


bez sensu , za krotka w stosunku do mocy hgt , tylko sie namachasz ,a stracisz czas na zmiane biegow przy przyspieszaniu

Autor:  kuker195 [ 20 Kwi 2008, 23:43 ]
Temat postu: 

A co do Turbo jeszcze podwójnego?
Duże doładowanie wymaga przebudowy silnika. Można oczywiście eksperymentować: metalowa uszczelka pod głowicę- zmniejszająca sprężanie, intercooler, świnka do sterowania, może dodatkowy wtrysk paliwa, sonda szerokopasmowa i odpowiednio dobrana mała turbina. Moment i moc podskoczą (po strojeniu ustrojstwa) wystarczająco żeby mieć problemy z trakcją ale nie wiem jak żywotność silnika.
Dwie turbiny to podwójnie podgrzane powietrze myślę, że to wiele nie da poza tym trudność wykonania do kwadratu i koszty też. Są dostępne turbiny elektryczne ale to wydatek ze 4500zł i w europie mało popularne.

[ Dodano: 20 Kwi 2008 22:43 ]
O poprawka tu jest wiele dokładniej

http://fiatpunto.com.pl/topic7411.html

Autor:  adi.degora [ 20 Kwi 2008, 23:50 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Od czego zacząć tuning?

Od CA :mrgreen: Najprzyjemniej :mrgreen:

Autor:  STax [ 21 Kwi 2008, 00:40 ]
Temat postu: 

kuker195: ale np gdyby zamiast jedne sprężarki 0,8 bara dać dwie po 0,4? Moc podobna, nagrzewanie się podobne a turbodziura mniejsza... chyba :E

Autor:  DaRoN [ 21 Kwi 2008, 09:51 ]
Temat postu: 

Dajesz jedną mniejszą, drugą większą (z tego co wiem). Nie dwie takie same, bo to nie zlikwiduje dziurska.

Autor:  Des [ 21 Kwi 2008, 10:28 ]
Temat postu: 

Luuudzie. Układy z dwiema sprężarkami stosuje sie w dużych silnikach, albo silnikach w układzie V. Nie róbice z Punto Toyoty Supry(3.0 litrowa rzedówka z dwiema turbinami), czy Audi S4(2.7 V6 biturbo), bo się nie da. Takie coś wogóle nie bedzie działać, bo silnik nie wyrobi na napędzenie dwóch turbin i nie bedzie to działac wcale.

Autor:  Przemas [ 21 Kwi 2008, 12:00 ]
Temat postu: 

Jako świeżak spytam.. co to jest turbodziura? :)

Autor:  DaRoN [ 21 Kwi 2008, 12:07 ]
Temat postu: 

To jest moment, w którym silnik pcha turbinę, a ta wciąż nie ładuje powietrza.

Autor:  STax [ 21 Kwi 2008, 12:26 ]
Temat postu: 

Des: nie byłbym aż takim pesymistą, wszystkiego trzeba spróbować :E

Autor:  Grzegorz1976 [ 21 Kwi 2008, 12:33 ]
Temat postu: 

czermar napisał(a):
Dzięki wszystkim za odpowiedz. Trochę się rozejrzałem i stwierdzam jedno - ten silniczek nie jest do tuningu (na chama by można ale po co katować kropka). Jedynie co trzeba to zadbać o dobrą eksploatację silniczka. A wygląd to swoja drogą :) (w przyszłości może lekki design edit :P). Wszystkie formy tuningu "zrób to sam" nie mają sensu. Jedyna rzeczą którą można by się zainteresować to "Wersja GT" silnika - mam na myśli ofertę Chojnackiego, bo akurat o tym póki co negatywnych opinii nie słyszałem, a wręcz przeciwnie.


Alleluja!!! Wybieram twoją auto-odpowiedż najrozsądniejszym postem miesiąca :E

Autor:  ipIV [ 21 Kwi 2008, 12:51 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Luuudzie. Układy z dwiema sprężarkami stosuje sie w dużych silnikach, albo silnikach w układzie V. Nie róbice z Punto Toyoty Supry(3.0 litrowa rzedówka z dwiema turbinami), czy Audi S4(2.7 V6 biturbo), bo się nie da. Takie coś wogóle nie bedzie działać, bo silnik nie wyrobi na napędzenie dwóch turbin i nie bedzie to działac wcale.


Czytałem na CM, że do silnika 1.4 spokojnie można dać 2 małe turbiny, a efekt jest taki, ze można osiągnąć większą moc, przy mniejszym ciśnieniu doładowania, oraz jest mniejszy efekt turbo dziury.

Autor:  kuker195 [ 12 Maj 2008, 02:31 ]
Temat postu: 

Halo to już nie czasy gdzie zakładało się turbo od MANa i jazda; po to robią różne rozmiary sprężarek żeby je dobrać do pojemności silnika, mocy którą się chce osiągnąć itd. A poboczny temat to taki, że jest kilka aut na rynku z ładną mocą ale jest marnowana przez źle dobrane przełożenia, a żeby nie tracić na t-dziurze cennych 0,001 skrzynia musi być idealnie dobrana do właściwości silnika.

Autor:  Des [ 12 Maj 2008, 16:37 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):

Czytałem na CM, że do silnika 1.4 spokojnie można dać 2 małe turbiny, a efekt jest taki, ze można osiągnąć większą moc, przy mniejszym ciśnieniu doładowania, oraz jest mniejszy efekt turbo dziury.


A zrobił to ktoś i czy to działa, czy ktoś sobie tak powiedział po prostu??

Autor:  Enricco [ 02 Lip 2008, 23:28 ]
Temat postu: 

meti napisał(a):
4.8 l na 100 km przy 110 km/h bez gwaltownych przyspieszeń :) Instrukcja podaje ekonomiczną jazde przy V 90 - 120 km/h i to sie zgadza :P Wiecie jak zaszaleje na trasie po biegach 140 - 150 km/h albo po mieście małolatowską jazdą to spalanie skiknie do 7 l spokojnie jak nie wiecej :D Ale przy spokojnej jezdzie 4.8 l zgodnie z instrukcją i to jest sprawdzone :P Najogólniej Punciak średnio pali 6 litrów ;) Mam wersje 1.2 8v 60 000km przebiegu, z salonu :) A 1.2 16v chla jak szalony :/ Na trasie przy 110 km/h łyknie napewno z 6 l :D Pozdro



Ja też mam 1.2 8V rok 1999 i również mi pali na trasie nie więcej jak 5 litrów. Po mieście tak ok. 6,1 literka. Dodam tylko, że ma już na liczniku lekko ponad 160 tys.

Autor:  Pe [ 29 Wrz 2008, 10:22 ]
Temat postu: 

Niewielkim kosztem to proponuje sobie zrobić glebe i wsadzić troszke szersze oponki. Autko zawsze bardziej stabilne na zakrętach no i będzie lepiej wyglądało.

Reszta przy w tym aucie z tym silnikiem to chyba już dbanie o jego stan aby był jak najlepszy. Ja osobiście nie widzę sensu robienia w punto potwora z 60 na 70 konny heh ;-) - i tak nie jedzie :) - chyba że turbo - ale tu już naprawdę trzeba kochać punto :) W grę wchodzi jedyny i słuszny SWAP który też sporo kosztuje - i tu znów kłania się miłość i zasobność portfela dla punto :)

Pozdrawiam i życzę szerokości na drogach!

Autor:  maverick [ 29 Wrz 2008, 13:58 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Thomas napisał(a):
najlepiej to zmienic slinik :D na cos lepszego np. 1.8 z HGT i do tego zalozyc turbo wtedy bedzie smigac :D

Do tego jeszcze zawieszenie przerobić, bo przód "siądzie" pod ciężarem silnika... :>
Z tego co wiem 1.8 16V jest awaryjny, a jeszcze dodać mu turbo, to będzie jeszcze bardziej :P



Czy 1.8 16V jest awaryjny? z przykroscia musze sie z Toba nie zgodzic. Jezdze takim i jedyny mankament tego silnika to jego spalanie. Ale cos kosztem czegos. Jak narazie nie zainwestowalem w niego nic. Wszystko dziala bez zarzutu.

A od czego zaczac tuning? ja zaczalbym od zawieszenia i hamulcow, a dopiero pozniej inwestowal w przerobke silnika i skrzyni biegow. Bo znam takich co podrasowywali swe "fury" a potem nie wiedzieli jak sie zatrzymac, bo o hamulcach to zaden z nich juz nie pomyslal.

Autor:  neiroth [ 10 Paź 2008, 19:17 ]
Temat postu: 

Odpowiadajac na pytanie w temacie: od zmiany samochodu;)

Autor:  kazaa [ 19 Lis 2008, 00:40 ]
Temat postu:  Re: Od czego zacząć tuning?

czermar napisał(a):
Witam, posiadam Punto II 1,2 8v i chciałbym zmodyfikować mechanikę pojazdu. Chciałbym poprosić o radę od czego najlepiej zacząć, ale po niewielkich kosztach. Wszelkie własne spostrzeżenia i rady mile widziane. Proszę o konkrety.


nie ma tuningu po kosztach , mozesz sobie magnetyzer kupic jedynie... jak chcesz robic modyfikacje w silniku to sa 2 drogi ,albo uturbiac lub robic pod n/a

Autor:  temida [ 19 Lis 2008, 13:32 ]
Temat postu: 

kazaa uturbić można już w kwocie 1000zł, właśnie to robię...

Autor:  matti84 [ 19 Lis 2008, 15:30 ]
Temat postu: 

temida napisał(a):
kazaa uturbić można już w kwocie 1000zł, właśnie to robię...
może jakieś szczegóły kolego?
A propos ... ma może ktoś w P II zroboiny dolocik ze stożkiem? chce sobie zrobic i nie mam pojęcia jak zastąpić tą wielka puchę po filtrze..moze jakie foto?

Autor:  temida [ 19 Lis 2008, 19:02 ]
Temat postu: 

matti84 raczej koleżanko :)

Image

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/